Viikko 36

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kaikki oikein hyvin, paitsi samat jaarittelijat samoissa videopalsuissa jaksavat joka kerta vituttaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ usual suspects on siirtynyt skypeen?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.09.2018 9:28 ^ usual suspects on siirtynyt skypeen?
Toiset rakastavat omaa ääntään, toiset eivät vaan tajua, joillakin ei kaiketi ole parempaakaan tekemistä. Itse vedän videopalsut lakonisesti, pakkokin, kun aamusta heti kolme putkeen, enkä millään omaksu kuin osan informaatiosta. Ei pidä ennen kymppiä olla punaisella ja toipua loppu päivä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^korostat vain määrätietoisia tehostamistoimia ja fokusointia ydintehtäviin sekä toiminnan jatkuvaa kehittämistä ja asiakaslähtöisyyttä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Alkaa pää hajoilemaan täällä puskassa. En ole maalaisihminen, kaipaan kaupungin kotkotuksia. Onneksi ei enää kovin kauan lusittavaa, muuten saattaisin ratketa ryyppäämään poistaakseni levottomuutta.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Gat »

Huomenna aion mennä pankkiin anelemaan lainani osamaksujen puolittamista. On sen verran tullut takapakkia. Oikeusjutun häviäminen vasta Korkeimmmassa, myrsky- ja ötökkätuhot metsässäni, sijoittaminen puoli vuotta enen pörssiromahdusta... joten pakolliset menoni ylittävät mahdollisuudet realisoida omaisuutani ajoissa. Olinhan minä joskus rikas, nyt enää en. Stoppi tulee eteen vuodessa tai kahdessa.

Lisäksi suru vanhemmistani, totaalinen yksinäisyys- Eihän mulla kohta ole kuin rotat, 40 litraa bensaa, sytkäri ja haulikko. Vähän aikaa sinnittelen vielä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Taas kerran muistutan sua siitä MYEL-eläkkeen alentamisesta. Aivan turhaan maksat niin paljon. Uuden eläketulon ilmoittaminen on yksinkertaista. Ilmoitat, että sun MYEL-työtulo on esim 8000 euroa vuodessa. Siitä MYEL maksu 13,8240% on 1106€ vuodessa. Tietenkin MYEL-eläkkeesi on sitten aikanaan pienempi. Jos elät eläkeikään saakka.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ”SINÄ ET YMMÄRRÄ!!! Et voi ikinä ymmärtää!”

Eihän sillä ole oikeastaan mitään väliä hassaako gattis rahansa turhiin maksuihin. Eihän gattis käytä rahaa mihinkään. Luulisi karhun toleranssinkin olevan laskussa kun elimistö alkaa pettää, joten siinäkin alkaa syntyä säästöä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.09.2018 10:22 Taas kerran muistutan sua siitä MYEL-eläkkeen alentamisesta. Aivan turhaan maksat niin paljon. Uuden eläketulon ilmoittaminen on yksinkertaista. Ilmoitat, että sun MYEL-työtulo on esim 8000 euroa vuodessa. Siitä MYEL maksu 13,8240% on 1106€ vuodessa. Tietenkin MYEL-eläkkeesi on sitten aikanaan pienempi. Jos elät eläkeikään saakka.
No niin kai sitten. En ole vielä jaksanut tehdä tuotakaan. 4500 vuodessa jostain, mistä en mitään hyödy, on liikaa. Mihin otan yhteyttä? Sukupolvenvaihdoskaupan velkani taas ilmoittamatta ja automaattisesti nilistetään 6800 siis kahdesti vuodessa. Seuraava satsi lokakuussa. Tuo hieman säikäytti, kun olin just maksanut äitivainaani velkoja ja lisäksi 1500 Mcjannen veljelle ja kavereille, tuo velkaraha katosi. Vähän aikaan elin vain visakortilla. Sitten realisoin 45 000, tappiollisen osuuden sijoituksistani. Onhan sitä vielä yli sata tonnia, mutta kasvavia en haluaisi heti lunastaa. Peltoa kai mun täytysi myydä, mutta kun ovat vuokrattuna vielä melkein kaksi vuotta.

Jo pakolliset menoni kuten laina, myel, muut vakuutukset ja sähkölämmitys tekevät tilanteeni mahdottomaksi. Omaisuutta periaattessa on, mutta ei niin vaan realisoitavissa riittävällä aikataululla, Lisäksi tämä yksinäisyys, ei motivaatiota elää, saastainen kämppä. Varkaudessa parempi asua, mutta se vuokra.... jonka maksaisin jos osaisin lopettaa tupakoinnin, vaan kun en...tulossa on vain pellonvuokratullot, noin kakskymppiä vuodessa, loppuvuodesta, äitini perintö, jotain kahdeksan tonnia ja vasta ensi keväänä ihan viimeisen metsänharvennuksen mitä lienee alle 20 donaa. Ei tuu mittään.

Siis oikeusjuttu, myrskyt ötökät, pörssiromahdus, vanhempani.
Viimeksi muokannut Gat, 03.09.2018 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.mela.fi/fi/elakevakuutus/myel-vakuutus

Säästät helposti 3 tonnia vuodessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

IT-hemmo tuli äsken sanomaan, että "nyt kun olet lähdössä firmasta..." niin olin jo hetken jee olen saanut potkut ja pääsee lusmuilemaan pariksi päiväksi ansiosidonnaiselle.

Olikin kaima lähdössä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Gat »

Meni taas pupu pöksyyn joten siirsin sen pankkineuvottelun ensi viikon torstaihin. Nimittäin kun tämä ei ole heidän aloitteestaan eivätkä asiaani tiedä, parempi kun esitän ensin kirjallisesti. Printteriä minulla ei ole ja käsialastani en saa itsekään selvää, joten sain sen pankkijäbän meiliosoitteen jonne etukäteen koetan jotain selittää. Tänään en jaksa. Parempi kirjoittaa perustellusti kuin vain kylmiltään livenä parkua.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen ansainnut 432€ eläkettä tähän mennessä, tulen kuolemaan nälkään eläkkeellä..

//Niilo
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niba kirjoitti: 04.09.2018 10:08 Olen ansainnut 432€ eläkettä tähän mennessä, tulen kuolemaan nälkään eläkkeellä..

//Niilo
https://www.kela.fi/takuuelake

Takuueläke on 775 ja sen saa jokainen. Tuosta syystähän ilmeisesti aika monet yrittäjät tietoisesti ilmoittavat alimman mahdollisen työtulon, koska laskevat, että jos maksaisivat vähän enemmän, se ei heitä hyödyttäisi, kun YEL-eläke ei kuitenkaan välttämättä nousi takuueläkkeen yläpuolelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tässä mökissä on vissiin jokin sisäilmaongelma. Talvella kun käytiin tuli molemmille voimakas kurkkukipu, joka ei ollut mitään flunssaa. Nyt on puoliskolla taas samoja oireita tosi pahana, minulla ei toistaiseksi. Mökki ei haise homeelta eikä muutenkaan tunnu tunkkaiselta. Täytyy varmaan painua mäkeen täältä etuajassa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.09.2018 10:39
Niba kirjoitti: 04.09.2018 10:08 Olen ansainnut 432€ eläkettä tähän mennessä, tulen kuolemaan nälkään eläkkeellä..

//Niilo
https://www.kela.fi/takuuelake

Takuueläke on 775 ja sen saa jokainen. Tuosta syystähän ilmeisesti aika monet yrittäjät tietoisesti ilmoittavat alimman mahdollisen työtulon, koska laskevat, että jos maksaisivat vähän enemmän, se ei heitä hyödyttäisi, kun YEL-eläke ei kuitenkaan välttämättä nousi takuueläkkeen yläpuolelle.

Minun ei ole tarvinnut yrittää tai olla yrittäjä, mutta mistäs sen tietää, tähän tietysti vaikuttaa se että saan kaksi kolmannesta eläkkeen luontaista tuloa, sitä käsitellään eri tavalla, miten saada eläkettä eläkkeestä? Eläkkeellä ei voine saada ansionmenetyskorvauksia?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niba kirjoitti: 06.09.2018 10:55
James Potkukelkka kirjoitti: 04.09.2018 10:39
Niba kirjoitti: 04.09.2018 10:08 Olen ansainnut 432€ eläkettä tähän mennessä, tulen kuolemaan nälkään eläkkeellä..

//Niilo
https://www.kela.fi/takuuelake

Takuueläke on 775 ja sen saa jokainen. Tuosta syystähän ilmeisesti aika monet yrittäjät tietoisesti ilmoittavat alimman mahdollisen työtulon, koska laskevat, että jos maksaisivat vähän enemmän, se ei heitä hyödyttäisi, kun YEL-eläke ei kuitenkaan välttämättä nousi takuueläkkeen yläpuolelle.

Minun ei ole tarvinnut yrittää tai olla yrittäjä, mutta mistäs sen tietää, tähän tietysti vaikuttaa se että saan kaksi kolmannesta eläkkeen luontaista tuloa, sitä käsitellään eri tavalla, miten saada eläkettä eläkkeestä? Eläkkeellä ei voine saada ansionmenetyskorvauksia?
En oikein muuta osaa sanoa, kuin että takueläkkeen saa jokainen, joten sen alle eläkkeesi ei voi jäädä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Siis saako jokainen (yli 65-vuotias??) siis 775 euroa kuukaudessa? Ihan jokainen, siis vähintään, vai normaalin virkaeläkkeen tai muun eläkkeen päälle?

Esim onko niin, että joku ihminen jonka eläke olisi laskennallisesti 500 euroa, saakin 775 euroa (verollisenako) , mutta
sen ihmisen, jonka laskennallinen eläke olisi 2000 euroa saakin juuri 2000 euroa eikä 2775 euroa?

Ja onko se se 65 vuotta vai 60 vuotta tuo takuueläkeraja? Tai siis riippunee henkilön tilanteesta(?)

SYYSKESÄARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 06.09.2018 11:10 Siis saako jokainen (yli 65-vuotias??) siis 775 euroa kuukaudessa? Ihan jokainen, siis vähintään, vai normaalin virkaeläkkeen tai muun eläkkeen päälle?

Esim onko niin, että joku ihminen jonka eläke olisi laskennallisesti 500 euroa, saakin 775 euroa (verollisenako) , mutta
sen ihmisen, jonka laskennallinen eläke olisi 2000 euroa saakin juuri 2000 euroa eikä 2775 euroa?

Ja onko se se 65 vuotta vai 60 vuotta tuo takuueläkeraja? Tai siis riippunee henkilön tilanteesta(?)

SYYSKESÄARSKA
Ei vaan se on minimieläke, jonka jokainen vähintään saa. .
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Talon rasvakaivo tyhjennetty, koko yrityskompleksi haisee ihan paskalle. Kivahan tässä on speksailla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 36

Viesti Kirjoittaja Niba »

Toivon ruotsidemokranaateille tuntuvaa JYTKYÅ, kiva nähdä kun ruotsalaiset paskoo housuihinsa..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin