44 viikko, talvivalmisteluja

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Täytyy ottaa tyttären skoban akku talveksi sisälle. Lisäksi täytyy tilata rännien puhdistaja ja lasten autoon talvirenkaiden asennus.

Edit: siellä on lunta maassa :shock: Punavihreän opposition syytä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ostin kevyehköt talvipopot. Saa riittää talvihankinnoiksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Lokakuussa lunta. Mä oon vähän pettynyt, kun ne lupasi lämpimän syksyn kuuman kesän jatkeeksi. Toivottavasti ei tule paljoa ja sulaa pian pois.

Molemmissa autoissa jo talvirenkaat alla, joten ei silleen väliä. Ajattelin laittaa ajoissa, kun ei noitten kitkojen kanssa niin väliä, koska ne alle laittaa, niin mukavampi tehdä auringonpaisteessa.

EDIT: Vaikeita nämä yhdyssanat lukihäiriöisellä. Piti googlettaa toi auringonpaiste ja palata korjaamaan :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lisää tulee.

AY-liikkeen syytä!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylihuomenna änärikiekkoa väijyyn Ilmalaan. #16 ja #29 kohtaavat. En nyt hetki keksi lähivuosilta houkuttelevampaa urheilutapahtumaa Suomesta. Kiskis!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.10.2018 9:49 Ylihuomenna änärikiekkoa väijyyn Ilmalaan. #16 ja #29 kohtaavat. En nyt hetki keksi lähivuosilta houkuttelevampaa urheilutapahtumaa Suomesta. Kiskis!
Toivottavasti #29 saa koneen käyntiin. Ollut käsittääkseni vähän tahmea alkukausi.

En ole menossa, mutta toi taitaa tulla telkkarista ihan ilmaiseksi, niin vois katsoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Työpäivän kohokohta eli lounas. Tänään menuussa oli Robert´s Coffeen lounas, johon sisältyi keitto ja salaattibuffet. Tutun maukkaan mustajuurikeiton kyytimenä oli rouhittua pekonia ja pari kierrosta mustapippuria sinetöi. Ohessa tuoretta talon leipää. Salaattipyödän koostumus oli sekin tuttu, vaikkakin johtoajatukseltaan buffetmainen eli antaa asiakkaan maustaa mieleisekseen, josta ajatuksesta en pidä. Ruoassa pitää olla makua ja luonntetta jo ennen mahdollista lisämaustamista. Valitsin kanan protskuksi ja vähän-kaikkea periaatteella sitten muita. Jälkihyväksi laskeuduin kerroksen alaspäin Ciao kahvilaan, jossa on mielestäni parhaat kapparit, koska kahvia on mielestäni suhteellisesti enemmän kuin muualla ja sen on paahtoasteeltaan luultavasti 5/5. Ostin samaa laatua papuina myös kotiin. Vaimolle vein työlounaaksi Coffee Housen lounassalaatin ja vanilijalaten, joka kombo oli tarjouksessa. Melko urbaania...vai hipsteriäkin...
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 31.10.2018 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Stadinarskan talvivalmistelu:

Loka-arska muuttuu huomenna Marrasarskaksi.

Niin Loka-arska kuin Marrasarskakin voivat erinomaisesti. Ovat mukavia ja värejä rakastavat.

Asiasta tietäville tiedoksi että Stadinarska, Loka-arska, Lokapoika, Lokapoi, Loka, Marras, Marrastyyppi, Marrasarska, Marraspoi, Marraspoika, Marraksinen, Marrasihminen OVAT sama mureata lihaa sisältävä ihminen.

Ja mukavampi kuin So Hard.

SO HARDIA MUKAVAMPI LOKA-ARSKA VIIMEISTÄ PÄIVÄÄ TÄNÄ VUONNA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä minä nyt petyin.

Nettiruokalistassa oli pinaattikeittoa, mutta paikanpäällä olikin porkkanaparsakeittoa. En syönyt.
Lohen vedin naamaan kuitenkin suurella halulla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2802
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Huomenna näyttäisi olevan mainittua mustajuurkeittoa.

Tänään meni samassa paikassa vähän mätön puolelle: jauhelihalasagne, maissipaneroitu broilerinfilee, ja suklaa-mutakakku ja daim-murskaa. Kyllä sillä hetken istumatyötä tekee. Voisi mennä talivunille.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On hankalaa kun lähiympäristössä on liikaa syöttölöitä, tunti menee tehokasta työaikaa kun soditaan ruokapaikasta.

Olarinluomassa ei ollut tuota ongelmaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2802
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 31.10.2018 12:10 Työpäivän kohokohta eli lounas.
Työkaverit eivät tunnu tätä ymmärtävän. Vetävät jotain mikrosafkaa töitä tehdessä, ja joku käy Hesellä. Käyn sitten yksin lounaalla.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

nokkaelain kirjoitti: 31.10.2018 13:42
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 31.10.2018 12:10 Työpäivän kohokohta eli lounas.
Työkaverit eivät tunnu tätä ymmärtävän. Vetävät jotain mikrosafkaa töitä tehdessä, ja joku käy Hesellä. Käyn sitten yksin lounaalla.
Nykyisissä hommissa ei ole aikaa, eikä ihan aina edes mahdollisuutta lounasteluihin. Teetä termarista ja kanamunavoikkaria rasiasta.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.10.2018 9:58 Täytyy ottaa tyttären skoban akku talveksi sisälle.
Lyijyakut eivät ole aiheuttaneet yhtään paloa, paitsi vakuutusyhtiöitten mielestä?

Sähköpyörä pyromaanina
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

...
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 02.11.2018 9:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.10.2018 9:49 Ylihuomenna änärikiekkoa väijyyn Ilmalaan. #16 ja #29 kohtaavat. En nyt hetki keksi lähivuosilta houkuttelevampaa urheilutapahtumaa Suomesta. Kiskis!
Olipahan näytelmä. Tulin broidin kanssa puoli tuntia ennen mökkiin, kun alkulämmöt oli päällä. Väreet pukkasi heti, kun vilkaisi jäälle, luki selkämyksiä ja katseli neppailua. Kun on pienen ikänsä töllöstä näitä tähtiä väijynyt, niin olo oli pitkän vähän epätodellinen. Mahtava ilta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Harmi vain kun puoliryssät eivät oikein osanneet ja joutuivat pelaamaan uima-altaassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

6 soittoa pitäisi hoitaa

*use the force dave*
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Soitatko kitaraa vai saksofonia?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Gat »

Rotat eivät mne uuteen sähköloukkuunikaan saati vanhanaikaisiin. Muuten kyllä romistelevat ja piipittelevät ja varkain syövät muualta kuin loukuista. Ehkä olii pitänyt ostaa samantien vaikka kymmenen kahdeksankympin sähköloukkua, vaan kun en vielä tiedä tappaako tuo ekakaan.

Nyt ne päiväsikaan singahtelevat roskaläjien piilosta toiseen. Niitä on ainakin kymmenen aikuista, pennusta puhumattakaan. Kuin demoneita. Kuin tieteisfilmistä. Olettamattakaan osuvani tulitan niitä ilmapistoolilla ihan pelotteena.

Olen Helvetuissä, siivotakaan en jaksa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos jaksaa nostaa karhupaketin kaupasta autoon jaksaa nostaa roskaläjän pussiin ja pussin roska-astiaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 02.11.2018 15:17 Jos jaksaa nostaa karhupaketin kaupasta autoon jaksaa nostaa roskaläjän pussiin ja pussin roska-astiaan.
En jaksa. Vaatgii jo varmaan tuhoutuneen tavaran erottelua roskasta. Kaikki, joka neliösentti on roskan ja aiallisen roinan peitossa. Kyllä jos saisin nuo huoneiden reunat tyhjäksi, sittten rotilta menisi piilopaikat.

Minä olen ihan lopussa, hyvä joo jos kerran neljässä tai viidessäpäivässä pystyn ajamaan Karhukauppaan. Ilman Karhua henkinren kipu on liian suuri. Halvaannun.

Sitä ihmettelen, mitä ne eläimet syö ja millä kasvavat kissankokoisiksi. Kaiken syötävän olen piilottanut... tai siis jääkapinkin ollessa pidän autossa, nyt jääkaappilämpötilassa. Eivätkä pirut mene loukkuihin joissa ruokaa.

Varkauteen aion lähteä viikon tai kahden kuluttua. Sekin van vaatii ainakin vaatiden mukaan pakkaamista, noista lattialle jääneistä rotansyömistä säkeisat. jotkas keväällä toin Varkaudetsta. Varkaudessa olisi toki ihan inhimillistä, rauhoittuisin ehkä, mutta pelottaa jättää Orimattilan kämppää tähän surrealistiseen tilaan. Ammattisiivoojat eivät käy, nehän snitoidessaan vieivät ihan kaiken pois. Mieluummmin poltan talon. Ja viranomaisten näkyessä kuolen. No jaa, oma tupa, ei tarkastusta.

Edit: Esimerkkinä surkeudestani.
Juuri äskeisen jälkeen piti nousta kuselle, minulla on ilmeinen eturauhasvaiva. Noustessani en muistanut, että se ilmapistooli (hana ei viritetty) oli sylissäni. Pudotessaan lipas irtosi ja on nyt jossin jalkojeni juuressa olevassa lattiantäyttävässä tölkkikakassa. Menee loppuyö pelkkään lippaan löytämiseen, ei näy vaikka kuinka pengon. Sitten pitäisi uudelleensyötittää ja uudelleenastella loukut, siis eri syötit ja eri paiklat. Jo näihin menee tämän päivän voimani.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2802
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 02.11.2018 15:30
So Hard kirjoitti: 02.11.2018 15:17 Jos jaksaa nostaa karhupaketin kaupasta autoon jaksaa nostaa roskaläjän pussiin ja pussin roska-astiaan.
En jaksa. Vaatgii jo varmaan tuhoutuneen tavaran erottelua roskasta. Kaikki, joka neliösentti on roskan ja aiallisen roinan peitossa. Kyllä jos saisin nuo huoneiden reunat tyhjäksi, sittten rotilta menisi piilopaikat.

Minä olen ihan lopussa, hyvä joo jos kerran neljässä tai viidessäpäivässä pystyn ajamaan Karhukauppaan.
Perusongelmasi on tuo karhun kiskonta. Ihan terveelläkin ihmisellä se vie voimat muutamassa päivässä. Sitten alkaa miettiä, että pystyykö edes lähtemään lähikauppaan hakemaan lisää.

Sitten alkavat lehdet kertyä pinoiksi, ja roskia ei viitsi viedä. Kun hommaa jatkaa jonkin aikaa, roskille ei jaksa laittaa pussia, jne.

Ja se selvin päin oleminen alkaa tuntua tylsältä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 44 viikko, talvivalmisteluja

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Karhua pahempi ongelma Gattikselle on se, että jos Gat tänään parantaa tilannettaan, niin sehän tarkoittaa että hän on itse valinnut sen polun joka tähän päivään johti. Jos tänään ei tee mitään toisin, niin ei ole mitään kaduttavaa, koska vaihtoehtoja ei ollut.

Gattiksen pitäisi lopettaa menneisyydessä eläminen ja keskittyä tekemään tässä hetkessä voimavarojen puitteissa jotain sellaista, joka parantaa huomista.

Ihminen voi elää alkoholistina ilman paskaa ja rottia. Nyt ei näy mitään sellaista, joka saisi Gattiksen irti alkosta. Rotista ja paskasta voisi taas päästä eroon.
Vastaa Viestiin