Peilikuva

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Olen mielestäni

Mr/Miss maailmankaikkeus
3
5%
kaunis/komea
10
15%
komeampi/kauniimpi kuin joku tavis
11
17%
normaali tavis
27
41%
välteltävän välttävän näköinen
7
11%
rumahko
4
6%
kuvottavan vastenmielinen
4
6%
 
Ääniä yhteensä: 66

bedlam

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Mä en oikeesti kyllä tähän osaa sanoa mitään. Nuorena pidin itseäni tavallista rumempana, sen jälkeen nostin jossain vaiheessa itseni tavisjoukkoon, mutta jostain syystä minua iskemään tulleet naiset ovat aina olleet omasta mielestäni ns. 'omaa tasoani ylempänä' ulkonäköllisesti ajatellen. Vai johtuuko se sitten siitä, että soitan junou skebaa ja olen muutenkin niin vitun taiteellinen ja herkkä.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja Meik »

bedlam kirjoitti:Vai johtuuko se sitten siitä, että soitan junou skebaa ja olen muutenkin niin vitun taiteellinen ja herkkä.
No mulla se ei ainakaan ole vaikuttanut. Tai no, bassoksi se oikeestaan ajan mittaan vaihtui ja siinä ei kai mitään positiivista ainakaan nähdä :lol:
Hebuli

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

urpiainen kirjoitti:En pidä ulkonäköä itsessäni sinä piirteenä, jonka perusteella toivon ihmisten minusta käsityksensä muodostavan - tai joka olisi omassa minäkuvassani ja identiteetissäni keskeinen tekijä.
Tuo on minunkin mielestäni tärkeä asia mainita ulkonäkökeskustelussa, ettei kukaan vaan luule pinnalliseksi. Mutta se on valitettavasti kaksiteräinen miekka; joku saattaa tulkita tuon asian mainitsemisen jo itsessään pinnalliseksi itsensätehostamiskeinoksi. Ei oo helppoo ei tää kityily.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja Ann »

Jos sitä nakuna heittäytyy peilin eteen ja itseään silmä kädessä ajan kanssa katsoo, niin tyytyväisyys on se päällimmäinen tuntemus. Aina on jotain pientä läskikivaa, jota tekisi meli vähän hioa, mutta ne luojan luomat perusavut on pauttiarallaa kohdillaan.

Kaikki sellaiset hassut pienet valuviat on niitä, joita on ajan kanssa oppinut arvostamaan.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hebuli kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:En pidä ulkonäköä itsessäni sinä piirteenä, jonka perusteella toivon ihmisten minusta käsityksensä muodostavan - tai joka olisi omassa minäkuvassani ja identiteetissäni keskeinen tekijä.
Tuo on minunkin mielestäni tärkeä asia mainita ulkonäkökeskustelussa, ettei kukaan vaan luule pinnalliseksi. Mutta se on valitettavasti kaksiteräinen miekka; joku saattaa tulkita tuon asian mainitsemisen jo itsessään pinnalliseksi itsensätehostamiskeinoksi. Ei oo helppoo ei tää kityily.
Hei Hebuli, nyt alat muistuttamaan näitä aina välillä päätään täälläkin nostavia salaliittoteoreetikkoja. Kätkettyjen todellisten motiivien paljastaminen ei aina ole merkki tarkkanäköisyydestä vaan, ainakin joskus, lievästä vainoharhaisuudesta. Joskus sikari on vain sikari, kuten salattujen piilomerkitysten paljastamisen mestari Sigmund-setäkin totesi.

Pyrin kontekstistaan irroittamassasi kommentissani vain arvelemaan syytä sille, miksi en osaa ulkonäköäni itse juuri lainkaan arvioida.

Jos haluat kuitenkin löytää kommentilleni muitakin merkityksiä, hedelmällisempi suunta voisi olla kytkeä asia aiempaan feminismi-jankkaukseen. Ulkonäön pitäminen vähämerkityksellisenä niin minäkuvassa kuin sosiaalisissa suhteissakin kun lienee paljon helpompaa ja sallitumpaa miehille kuin naisille. Siis pikemminkin kuin palstaimagon vaalimismotiiveja (se kun ei kaikille ole kauhean tärkeä asia - erityisesti, kun ei miiteissä käy), virkkeeni saattaisi paljastaa jotain keskeistä siitä, miten miesten ja naisten oletetaan lunastavan asemansa sosiaalisissa peleissä. Tällainen tasa-arvoero tuskin näkyy tilastoissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Hebuli

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Seli seli. :h: Joskus sikari todellakin on vain sikari, eli läpinäkyvä holier-than-thou "en sitten ole muuten ulkonäkökeskeinen"-selittely on todellakin sitä itseään, varsinkin kun sen muistaa mainita ulkonäkökeskustelussa.

Ja kuten Sigmundin veli Alfonso sanoi kaaduttuaan kirveen päälle, joskus sikari laitetaan suuhun, joskus kesäharjoittelijan pilluun.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hebuli kirjoitti:...
Vow! Hebulin tuhannes viesti Kityyn oli pilkkaviesti minulle! Tämä kunnianosoitus saa minut tuntemaan itseni jo ainakin osin oikeaksi kityläiseksi.

Respektit Hebulille tonnin rikkomisesta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Hebuli

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Jip jip! Mulla on vihdoinkin ikioma nettistalkkeri. Se saa minut tuntemaan itseni vieläkin tärkeämmäksi. Mikä muu mahdollinen syy pyhällä miehellä voi olla eksyä Paskanjauhanta-puolelle?
Avatar
Ruthlessboy
Kitinäaddikti
Viestit: 93
Liittynyt: 20.11.2005 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja Ruthlessboy »

Mun on pakko olla komea, koska mulla on niin kaunis nainen.
Excuse me sir, but you have mistaken me for someone who gives a fuck.
Hebuli

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

No niin oli Woody Allenillakin, joten mikäs perustelu toi tollainen on? :?
Avatar
Ruthlessboy
Kitinäaddikti
Viestit: 93
Liittynyt: 20.11.2005 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja Ruthlessboy »

Hebuli kirjoitti:No niin oli Woody Allenillakin, joten mikäs perustelu toi tollainen on? :?
Perustelu se on huonokin perustelu.
Excuse me sir, but you have mistaken me for someone who gives a fuck.
Hebuli

Re: Peilikuva

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Ookki dookki. Eli joko olet ihan helvetin komea, tai kuuluisa elokuvaohjaaja. :wink:
Vastaa Viestiin