Viikko 52

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Niba »

TPK!

Joko porsii?

aatoa puskee onneksi
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ei porsi. Uudenvuodenaatto joten... :beer:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Niba »

Yes tännän maistelen kavereitten kanssa viskejä, nam, itsellä on aappanilaista, intialaista ja "italialaista" oikeesti 5y Glenfarclasta, jota ei myydä kuin italiassa ja ehkä batonkimaassa, sieelä myydään myös 3y viskiä joka on lähinnä pirtua..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Intialainen viski kuulostaa aika ekstriimiltä..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Intialaisilla on noista parhaat kontaktit kunnon viskin tekijöihin. En kylläkään ymmärrä miksi pitää kiusata itseään huonolla viinalla kun hyvääkin on.

Jallukansa on ihan käsittämätöntä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 31.12.2018 11:14 En kylläkään ymmärrä miksi pitää kiusata itseään huonolla viinalla kun hyvääkin on.

Jallukansa on ihan käsittämätöntä.
Mä olen joo sinänsä samaa mieltä, että elämä on liian lyhyt pahojen viinojen lipittämiseen. Mutta vaikka mulla on toisinaan taipumusta jonkilaiseen kevyeen snobismiin näissäkin asioissa, niin eikö Jallu ole ihan juotavaa?

Sen lisäksi, että sen ikoninen asema suomalaisessa kulttuurissa tekee siitä itsessään ihan kiinnostavan kulttuurijuoman, niin siinä missä perusviina on pahaa ja halpa ja huono konjakki on pahaa, niin sekoitus on ihan pehmeä yhdistelmä. Ei sitä kannata verrata mihinkään oikeisiin konjakkeihin, mutta omana lajinaan ihan ok. (Tosin edellinen maistokertani oli varmaan joskus demaripresidenttien aikana, mutta kuitenkin.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

urpiainen kirjoitti: 31.12.2018 11:33
Bluntly kirjoitti: 31.12.2018 11:14 En kylläkään ymmärrä miksi pitää kiusata itseään huonolla viinalla kun hyvääkin on.

Jallukansa on ihan käsittämätöntä.
Mä olen joo sinänsä samaa mieltä, että elämä on liian lyhyt pahojen viinojen lipittämiseen. Mutta vaikka mulla on toisinaan taipumusta jonkilaiseen kevyeen snobismiin näissäkin asioissa, niin eikö Jallu ole ihan juotavaa?
Elämä on liian lyhyt yleensäkään paskojen asioiden nauttimiseen, ja oikeassa tilanteessa Jallu on mielestäni ihan kelvollinen juoma. Aivan samalla tavalla kun hyvä tummpaahtoinen espresso hakkaa muut kahvit, paitsi jos istutaan kynsitulilla metässä, silloin se nokikylkinen pannu on parasta ikinä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 31.12.2018 11:59 paskojen asioiden nauttimiseen
onko tämä ylipäätänsä mahdollista :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.12.2018 12:02
Haemaeraemies kirjoitti: 31.12.2018 11:59 paskojen asioiden nauttimiseen
onko tämä ylipäätänsä mahdollista :)
Totta, olisi pitänyt sanoa kuluttaa, mutta tällä hetkellä omaan maailmaan mahtuu vaan nautittavia asoita :D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 31.12.2018 11:33 Mutta vaikka mulla on toisinaan taipumusta jonkilaiseen kevyeen snobismiin näissäkin asioissa, niin eikö Jallu ole ihan juotavaa?
Ei todellakaan ole.

Miksi ihmeessä joisit jallua? Jos haluat juoda alkoholia jossain muodossa, niin parempia vaihtoehtoja on pilvin pimein: oluet, viinit, jne. Joskus on kiva juoda jotain tiukempaa, mutta silloin alarajana laadulle on työssäkäyvällä aikuisella vsop konu ja vastaavan tasoiset tiukat. Tuota paskemmat on tarkoitettu sekoituksiin.

Paskojen tiukkojen vetäminen jättää vain kaksi tulkintavaihtoehtoa:
A) henkilö on alkoholisti, joka vetää mitä vaan mistä helpisti saa pään sekaisin
B) henkilö on machokulissia ykköpitävö mies, joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mjoo. Tavallan noinkin. En usko itse koskaan ostaneeni jallua, mutta hämärästi muistelisin viime vuosituhannelta, että nuorena miehenä sitä joskus ajautui konteksteihin, joissa kulttuuriin ikään kuin kuului halpa viina. Ja jallu poikkesi kuitenkin maultaan edukseen kaikenmaailman kossuista ja halpavodkista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ joo, vaihtoehto b.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 31.12.2018 12:40 ajautui konteksteihin, joissa kulttuuriin ikään kuin kuului halpa viina..
Samppanjasosialisti tutustuu proletariaatin elämään jännittävällä luokkaretkellä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.12.2018 12:44
urpiainen kirjoitti: 31.12.2018 12:40 ajautui konteksteihin, joissa kulttuuriin ikään kuin kuului halpa viina..
Samppanjasosialisti tutustuu proletariaatin elämään jännittävällä luokkaretkellä :)
Juuri näin! Meillä samppanjasosialistien ja punaviinivasemmiston piirissä oli iloisella 90-luvulla mukana tyyppejä, jotka pitivät yliopistoviisastelun ohella toista jalkaa kotimaisissa rock-piireissä (lähinnä Ultra Bran ja Sibelius-Akatemian kansanmusiikkiosaston kautta :roll: ). Kun siirryttiin seminaari-identiteetistä saman illan aikana sujuvasti musiikki-identiteettiin, punaviini vaihtui jalluun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ identiteettijuominen on tyhmää hommaa.

Muistan kuinka kossuvissy oli hetken kova juttu mustasankaisten silmälasien keskuudessa. Kunnes ironia väljähtyi ja kossuvissyn tajuttiin taas olevan pahaa.

Voisin juoda jallua jossain pula-ajan kontekstissa. Esim. Sota-ajan vermeissä suoritetun ammunnan jälkeen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 31.12.2018 13:20 identiteettijuominen on tyhmää hommaa.
Välillä nämä sun oksat pois -tiivistykset osuvat aika tyrmäävästi maaliin. Mun alkuperäisestä vastaväitteestä Bluntlylle ei kyllä enää ole paljoa jäljellä.

Vaikka vähän tekisi mieli kysyä, että oletko aivan varma, ettei omassa hifistelyssäsi vaikkapa eri gin-merkeillä gt-sekoituksissa ole niissäkin makuelementin mukana myös pieni annos (itselle suunnattua?) identiteettiperformanssia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

urpiainen kirjoitti: 31.12.2018 13:44
sivustahuutaja kirjoitti: 31.12.2018 13:20 identiteettijuominen on tyhmää hommaa.
Välillä nämä sun oksat pois -tiivistykset osuvat aika tyrmäävästi maaliin. Mun alkuperäisestä vastaväitteestä Bluntlylle ei kyllä enää ole paljoa jäljellä.

Vaikka vähän tekisi mieli kysyä, että oletko aivan varma, ettei omassa hifistelyssäsi vaikkapa eri gin-merkeillä gt-sekoituksissa ole niissäkin makuelementin mukana myös pieni annos (itselle suunnattua?) identiteettiperformanssia.
En itse viina-hifistelystä noin muuten osaa sanoa, mutta esimerkiksi laadukas single malt maistuu paremmalta suussa, kuin blendit. Samalla tavalla kun laadukkaasti paahdettu tuore papu on parempi kuin vakuumipakattu ja valmiiksi jauhettu, ellei mausteena ole aimo annos tilanteen tuomaa hienoutta tai nostalgiaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 31.12.2018 13:44
Vaikka vähän tekisi mieli kysyä, että oletko aivan varma, ettei omassa hifistelyssäsi vaikkapa eri gin-merkeillä gt-sekoituksissa ole niissäkin makuelementin mukana myös pieni annos (itselle suunnattua?) identiteettiperformanssia.
Toki on. Yritin ilmaista, että on tyhmää tinkiä omasta mausta ryhmän normien takia. Oman identiteetin erusteella tehtävät valinnat menevät sitten sellaisiin pohjamutiin, että kannattaako niitä tonkia. Väittäisin kuitenkin ruuan ja juoman suhteen kävelleeni tarpeeksi omia polkuja, jotta osaan maistaa juttuja ja arvioida pidänkö minä niistä itse. Sellaista jengiähän löytyy pilvin pimein, jotka eivät esim machouhossaan kykene arvostamaan esim. varsin objektiivisen hyvän makuisia fine dinimg annoksia. Samoin löytyy hienohelmoja, jotka eivät osaa arvostaa jonkun nuhjuisen mestan objektiivisesti hyvää kebua.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Makutottumuksilla on valtava vaikutus siihen mikä on identiteettijuomista ja mikä omaan makuun. Tunnen ihmisiä jotka oikeasti tykkäävät Jallusta. Omaan suuhun se on moottoriöljyä riippumatta tähtien määrästä. En silti menisi sanomaan varakkaalle kaverille jolla on hyllyssä mitä mieli tekee, että juo Jalluansa vääristä syistä. Melkein sanoisin, että se olisi identiteettijuomista juoda XO:tai koska voi jos mieli tekee yhden tähden Jalluansa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jumankukkelis mikä jono kaupassa. Onneksi menin kävellen niin ei tullut hermojen ylikuormitusta parkkipaikkaa etsiessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 31.12.2018 15:19 Jumankukkelis mikä jono kaupassa. Onneksi menin kävellen niin ei tullut hermojen ylikuormitusta parkkipaikkaa etsiessä.
Apteekissa vasta oli jonoa, kun lääkekorvauskaton takia monet hakemassa lääkkeitä. Sehän on tietysti poissa ensi vuoden katosta sitten, mutta hyvä tietysti hakea varastoon, jos sattuisikin kuolemaan ensi vuonna (eli nyt 2019) ennenkuin katto täyttyy.

Otin jononumeron apteekissa ja kävin välissä hakemassa kuoharin alkosta ja ehdin takaisiin apteekkiin ennenkuin oma vuoroni tuli.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.01.2019 9:05
Bluntly kirjoitti: 31.12.2018 15:19 Jumankukkelis mikä jono kaupassa. Onneksi menin kävellen niin ei tullut hermojen ylikuormitusta parkkipaikkaa etsiessä.
Apteekissa vasta oli jonoa, kun lääkekorvauskaton takia monet hakemassa lääkkeitä. Sehän on tietysti poissa ensi vuoden katosta sitten, mutta hyvä tietysti hakea varastoon, jos sattuisikin kuolemaan ensi vuonna (eli nyt 2019) ennenkuin katto täyttyy.

Otin jononumeron apteekissa ja kävin välissä hakemassa kuoharin alkosta ja ehdin takaisiin apteekkiin ennenkuin oma vuoroni tuli.
Ja kun kuoharia juo niin todennäköisesti maksukatto tulee aiemmin :D
No juu, ei sulla oo maksukattoprobleemaa, mutta kyllä minua vaivaa kysymys MITÄ LÄÄKETTÄ haet apoteekista?

Oho meinasin laittaa Jouluarska, mutta minä en tunne vielä nimeäni nyt.

Eli minähän olen vanha tuttu turvallinen kuoharimaton...

TAMMINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 03.01.2019 8:17 MITÄ LÄÄKETTÄ haet apoteekista?


Influenssarokotteen vaimolle ja pojalle, eilen laitettiin. Epidemia juuri alkanut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.01.2019 8:45
Stadinarska kirjoitti: 03.01.2019 8:17 MITÄ LÄÄKETTÄ haet apoteekista?


Influenssarokotteen vaimolle ja pojalle, eilen laitettiin. Epidemia juuri alkanut.
Kiitos vastauksesta! :) Ookoo. Sehän peräti ajankohtaista. Sinä olet sitten sen jo saanut aiemmin. Ai nyt on alkanut selkeästi lisääntymään tapaukset. Hyvä tiedostaa.

Minulle muuten tuli rokotteesta yläraaja, jota kädeksi kutsutaan yleisesti, hiukan kipeäksi.

ROKOTETTU VANHA VAKAA TAMMI
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viikko 52

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.01.2019 9:05
Apteekissa vasta oli jonoa, kun lääkekorvauskaton takia monet hakemassa lääkkeitä. Sehän on tietysti poissa ensi vuoden katosta sitten, mutta hyvä tietysti hakea varastoon, jos sattuisikin kuolemaan ensi vuonna (eli nyt 2019) ennenkuin katto täyttyy.
Tästä tulikin mieleeni, että pitää roudata reseptit uusittaviksi, että ehtii saada kunnon satsin kamaa ennen kuin Brexit toteutuu ja alkaa mahdollisesti pula-aika. Olen hieman puskurivarastoa jo kerännyt, mutta hyvä varautua. Harmillista tietenkin, jos sattuu kuolemaan ennen kuin ehtii vetää kaikki :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin