Viikko 1/2019

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan kiva aamu noin ylipäätään.

Olisi vain muistanut pistää rillit päähän töihin lähtiessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hesarissa näytti olevan Väyrysen ja hänen uusimman puolueensa lehti-ilmoitus "haluatko kansanedustajaksi" :D

Mä olen viimeistään jostain vuodesta -94 lähtien ollut sitä mieltä, että Paavon touhut ovat käyneet liian naurettaviksi hänen poliittisen uransa jatkon kannalta. Olisinko jo vihdoin oikeassa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

Tämä on Haluatko Kansanedustajaksi.

Ensimmäinen kysymys: Seuraava pääministeri on:
A) Urho Kekkonen
B) Paavo Väyrynen
C) Mauno Koivisto
D) Risto Ryti
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:D

Kiinnostaa kyllä myös Väyrysen mahdollisten uusmaalaisten äänestäjien sielunmaisema. Väyrynen kun taisi jo jossain haastattelussa hehkutella, että päätöksensä takana asettua ehdolle nimenomaan Uudellemaalle (eikä Lappiin) oli cunning plan saada eduskuntaan yksi Lapin asioita ajava kansanedustaja enemmän (ja vastaavasti yksi Uudenmaan asioita ajava vähemmän). Ei kai Uudellamaalla voi olla kovin paljoa etälappilaisia?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vuoden 2019 uutisia; "Paavo Väyrynen perustaa uuden puolueen", "MIss Suomi N.N. ennakkosuosikki", "Suomalainen mansikka uhkaa loppua", "Oletko aina saunonut väärin", "No nyt on lyhyt hame!", "Piittaamattomuus ja turha riskinotto liikenteessä lisääntyneet", "Kotimainen kinkku uhkaa loppua", "Näitä asioita lentoemännät eivät halua sinun tietävän".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:D
Mun suosikkeihin kuuluu myös se kepu-ylen pääuutislähetykseensä tekemä monen minuutin juttu, jossa - kesän säätilasta riippumatta - maajussi voivottelee pellon laidalla, että just tänä vuonna sato näyttää kyllä heikolta eikä tästä ilman lisätukea kyllä Suomen huoltovarmuus selviä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.01.2019 11:48 Vuoden 2019 uutisia; "Paavo Väyrynen perustaa uuden puolueen", "MIss Suomi N.N. ennakkosuosikki", "Suomalainen mansikka uhkaa loppua", "Oletko aina saunonut väärin", "No nyt on lyhyt hame!", "Piittaamattomuus ja turha riskinotto liikenteessä lisääntyneet", "Kotimainen kinkku uhkaa loppua", "Näitä asioita lentoemännät eivät halua sinun tietävän".
https://yle.fi/uutiset/3-10578567

"Itse asiassa onkin siis käynyt niin, että autoilijoiden ajotavat ovat siistiytyneet, vaikka rangaistusmäärät ovat kasvaneet."

Onkin loogista hommata lisää armottomampia kameroita ettei valtion budjetointi kärsi.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Unohditko myös kaksoisotsikon:

Suomen edustaja yksi suosikeista euroviisuissa
Suomi ei päässyt jatkoon euroviisuissa
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paavo I Suuri voisi kerätä kansan syvien rivien protestiäänet.



Ja ei unohdeta:

"Talvi yllätti autoilijat"
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tilasin setin kertakäyttöisiä kaksitehopillareita, en ole koskaan kaksitehopiilareita (vai oliko peräti oikein monitehot) kokeillut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

"Patrik Laine oppi tekeemään makaronilaatikkoa, oma äiti ylistää ylpeänä", "Seksipakkaset vyöryivät Etelä-Suomeen, Leevin (6) unilelu paleltui", "Seppo Kääriäisen vinkit Fortniteen"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.01.2019 12:49 "Seppo Kääriäisen vinkit Fortniteen"
Tämä olisi aika päräyttävä!

Kokeilin Forniteä muutama viiko sitten, mutta jäi kyllä epäselväksi, mikä siinä on SE juttu..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nostalgiahuumassa ostin musiikkia fyysisessä muodossa.

Eikun niinhän tein viimeksikin.

Yhden äänitteen olin halunnut LP:nä, mutta se olikin se ainut jota ei siinä muodossa saanut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 04.01.2019 12:31
James Potkukelkka kirjoitti: 04.01.2019 11:48 Vuoden 2019 uutisia; "Paavo Väyrynen perustaa uuden puolueen", "MIss Suomi N.N. ennakkosuosikki", "Suomalainen mansikka uhkaa loppua", "Oletko aina saunonut väärin", "No nyt on lyhyt hame!", "Piittaamattomuus ja turha riskinotto liikenteessä lisääntyneet", "Kotimainen kinkku uhkaa loppua", "Näitä asioita lentoemännät eivät halua sinun tietävän".
https://yle.fi/uutiset/3-10578567

"Itse asiassa onkin siis käynyt niin, että autoilijoiden ajotavat ovat siistiytyneet, vaikka rangaistusmäärät ovat kasvaneet."

Onkin loogista hommata lisää armottomampia kameroita ettei valtion budjetointi kärsi.
Vaikuttaa siltä, että nää uudet mustat tolpat on asetettu sakkorysiksi. Jos noiden tutkat nappaa jo kaukaa, niin monessa paikassa pitää ihan kunnolla painaa jarrua rajoituksen muuttuessa 80 -> 60.

Nopeusrajoitusten perusteella jarrun polkeminen on ihan järjetöntä eikä varmasti lisää turvallisuutta. Jos turvallisuus olisi etusijalla ja tutkatolpan pitää olla risteyksessä, niin silloin olisi hyvä siirtää sitä 60 merkkiä 50 metriä, jolloin hidastamisen voi tehdä jouhevammin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.01.2019 13:50 Vaikuttaa siltä, että nää uudet mustat tolpat on asetettu sakkorysiksi. Jos noiden tutkat nappaa jo kaukaa, niin monessa paikassa pitää ihan kunnolla painaa jarrua rajoituksen muuttuessa 80 -> 60.

Nopeusrajoitusten perusteella jarrun polkeminen on ihan järjetöntä eikä varmasti lisää turvallisuutta. Jos turvallisuus olisi etusijalla ja tutkatolpan pitää olla risteyksessä, niin silloin olisi hyvä siirtää sitä 60 merkkiä 50 metriä, jolloin hidastamisen voi tehdä jouhevammin.
Kävin lomilla ajelemassa nelostiellä ja ei ne tolpat mun mielestä erityisen huonosti olleet sijoitettuna. Jos nyt oikein laskin, niin kumpaankin suuntaan 1 tolppa pimeässä saman mäen päällä, mutta kaikki muut valaistuilla risteysalueilla. kesät talvet 80km/h alueilla käsittääkseni kaikki. Ohituskaistat tulee muutamassa paikassa aika lähelle risteysaluetta ja niissä täytyy pudottaa vauhtia heti merkin kohdalla, mutta sama on kannattanut tehdä aiemminkin, kun juuri noita risteysalueita poliisit on tutkanneet.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kuka nyt tolppaan kärähtää jos nopeusrajoitus ei muutu? Vakkariin sopiva lukema ja antaa auton hoitaa loput.

80->60 muutosta on monilla pätkillä jatkuvasti. On ihan päätöntä jos noi ei jatkossa hoidu moottorijarrutuksella tai vakkarin säädöllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Mä en oikein hahmota mikä sun pointti on?

IMHO nopeusrajoituksen pudotus risteysalueen takia olisi suotavaa olla mahdollisimman lyhyt. Parempi, että lätkivät kamerat vaikka jokaiseen risteykseen, jossa rajoitus tippuu, kuin venyttävät rajoitusalueita turhan takia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Lyhyt pudotettu nopeusalue tolpalla varustettuna on ihan idioottimainen. Mitä hyvää tuossa mielestäsi on? Tuohan aiheuttaa risteykseen nopeuseroja ja ylimääräistä aktiviteettia. Kaikki tuo on pois turvallisesta toiminnasta risteysalueella.

On paljon parempi aikaistaa nopeusmuutosten aiheuttama aktiviteetti sen verran kauas risteysalueesta, että risteysalueelle saavutaan kohtuullisen tasaisella nopeudella. Tuohon on sitten hyvä pistää se tolppa (joka tietenkin räpsähtää sakkotulojen kannalta ikävän harvoin).
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Isäni sai viime kesänä ensimmäistä kertaa sakon tolpasta, Kustavintiellä Varsinais-Suomessa. Se on 26 km pitkä suora pätkä, jolla on 50, 60, 70, 80 ja 100 km rajoituksia. Hidasti 60:een, mutta ehti kiihdyttää risteyksen jälkeen hiukan, ja tolppa on juuri sopivan kaukana risteyksen jälkeen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.01.2019 17:47 ^ Lyhyt pudotettu nopeusalue tolpalla varustettuna on ihan idioottimainen. Mitä hyvää tuossa mielestäsi on?
Hidastaa keskinopeutta vähiten.

Pitkät matalan rajoituksen alueet risteyksen ympärillä on ihan idioottimaista köröttelyä. Kuka sellaisia viitsii noudattaa?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pianhan noita keskinopeuskameroita on joissa jarruttelu jää hyvin vähäiseksi. Kaikkein toiveet toteutuu!
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 04.01.2019 18:30 Isäni sai viime kesänä ensimmäistä kertaa sakon tolpasta, Kustavintiellä Varsinais-Suomessa.
Pitkään menikin ennen kuin tuli sakko. Isäni ajoi työuransa lopussa yli 20 vuotta toiselle puolelle Suomea joka viikonloppu 500 km suuntaansa (paikka vaan vaihtui: Nivala, Outokumpu, Enonkoski jne.), ja vielä päivittäin pitkät matkat. Toki jonkin kerran tuli isot sakot ratsiassa, kun ei huomannut rajoituksen vaihtumista. Ja kerran hän huomasi että on varmaankin 80:n alue, ja jarrutti. Poliisi oli varma, että hän oli heittänyt tutkanpaljastimen ulos autosta - eihän kukaan jarruta hidastaakseen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ole koskaan saanut liikennesakkoja enkä edes huomautusta. Kerran työmatkalla Turkuun sain tolpan välähtämään kovassa lumisateessa ja mietin olinko missannut jonkin lumisen kyltin, mutta luulen että nopeus oli sellainen että kamera välähti mutta ei sitten ollut aihetta edes huomautukseen.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 04.01.2019 20:09
sivustahuutaja kirjoitti: 04.01.2019 17:47 ^ Lyhyt pudotettu nopeusalue tolpalla varustettuna on ihan idioottimainen. Mitä hyvää tuossa mielestäsi on?
Hidastaa keskinopeutta vähiten.
Eihän sillä ole mitään merkitystä, jos 60 alue alkaa 500m aiemmin = 8 lisäsekuntia matka-aikaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 1/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 04.01.2019 22:06 Pianhan noita keskinopeuskameroita on joissa jarruttelu jää hyvin vähäiseksi. Kaikkein toiveet toteutuu!
Sakkotoiveet ei toteudu. Sen takia vissiin innoissaan nyt hommataan näitä tutkavehkeita kun sopii paremmin doktriiniin.
Vastaa Viestiin