Viikko 03/2019

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Varo, ettei mee kuppi nurin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuva

Mikä tää Kokoomuksen vaalikampanjan visuaalinen ilme oikein on? Suuren johtajan valtava kuva, viereen sinipunalla sisällötön iskulause? Toisaalta, kuten jopa minun sosiaalisen median seuranta-aktiivisuudella huomaa, hallituspohjavihjailua vieläkin selvempi assosiaatio on Putinin ja muiden Itä-Euroopan nationalistien viestintälinja, erityisesti ulkomainoksissa. Outo veto joka tapauksessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun mielestäni hyvännäköinen mainos. Tehosta en osaa sanoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, joo, on se komea, propagandistinen neuvostoestetiikka on aina ollut näyttävää. Ja vähän nostalginen; tuo mieleen Neuvostoliiton kulttuurikeskuksen seinän lapsuuden Taka-Töölössä. Ihmettelen vain aiottua viestiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2019 11:16 Mun mielestäni hyvännäköinen mainos. Tehosta en osaa sanoa.
Toihan on ihan hirvee?

En ymmärrä miksi kokkareiden on niin hankala hankkia asiallista markkinointia.

Tuo kuvan mainos ei selvästikään vetoa keskustaan, joten miksi se on tehty? Kuorolle kokkareiden ei kande saarnata. Oikea laita äänestää aika aktiivisesti ja uskollisesti kokkareita. Hjalliksen poppoo voi nyt sotkea kuvioita, mutta siihen tuo mainos ei pure.

Kokkareilla on nyt tuhannen taalan paikka laajentaa kannattajakuntaa nettomaksajista neutraaleihin. Ei tarvita muuta kuin erottuva ja uskottava vaaliteema. Joka tietenkin on rationaalinen mamupolitiikka. Kuten jo olen vuosia hokenut, tuo on kokkareiden ilmainen lounas. Nyt on vaan jo pirun kiire. Putin kuvilla ei pärjää.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

Minusta näyttää jonkun tv-visailun mainoskuvalta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vaalimainokset ovat aina typerän kuuloisia, usein näköisiäkin. Tuo yrittää mielestäni olla neutraali ja olla ärsyttämättä, niinku alibimainos - vältellään virheitä eli äänipakoa ja tingitään kunnianhimosta ja riskistä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ toihan just ei ole neutraali.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

On ajauduttu siihen että puolueet mainostavat itseään kuten autojen ja kahvin kauppiaat. Keskustellaan siitä kenen mainokset ovat houkuttelevimmat. Asioista viis.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2019 14:43 ^ toihan just ei ole neutraali.
Iskulause hyvin varman päälle. Punainen väri on tietysti tulkittavissa miten haluaa, mutta kokonaisuutena perus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2019 12:04
James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2019 11:16 Mun mielestäni hyvännäköinen mainos. Tehosta en osaa sanoa.
Toihan on ihan hirvee?

En ymmärrä miksi kokkareiden on niin hankala hankkia asiallista markkinointia.

Tuo kuvan mainos ei selvästikään vetoa keskustaan, joten miksi se on tehty? Kuorolle kokkareiden ei kande saarnata. Oikea laita äänestää aika aktiivisesti ja uskollisesti kokkareita. Hjalliksen poppoo voi nyt sotkea kuvioita, mutta siihen tuo mainos ei pure.

Kokkareilla on nyt tuhannen taalan paikka laajentaa kannattajakuntaa nettomaksajista neutraaleihin. Ei tarvita muuta kuin erottuva ja uskottava vaaliteema. Joka tietenkin on rationaalinen mamupolitiikka. Kuten jo olen vuosia hokenut, tuo on kokkareiden ilmainen lounas. Nyt on vaan jo pirun kiire. Putin kuvilla ei pärjää.
Eihän noissa vaalijulisteissa nykyään mitään spesifistä ongelmaa ja sen ratkaisua haeta, vaan kyseessä on yleismielikuvan luominen. Orposta tehdään luotettavaa pääministeriä.

Uskoisin, että Kokoomuksella olisi helpoiten lisä-ääniä saatavilla koulutetuista naisista, jotka arpovat Kokoomuksen ja Vihreiden välillä. Elcot, jotka ovat pettyneitä Kokooomuksen pehmoiluun ja siksi äänestävät persuja, ovat heihin verrattuna selvästi pienempi joukko. Duunarimamukriitikot kuitenkin äänestävät persuja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 15.01.2019 15:02
sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2019 14:43 ^ toihan just ei ole neutraali.
Iskulause hyvin varman päälle. Punainen väri on tietysti tulkittavissa miten haluaa, mutta kokonaisuutena perus.
Näyttää ryssältä = ei jatkoon
Täysin hajuton ja mauton slogan, joka ei viittaakaan aktiiviseen toimintaan = ei jatkoon

Kokkarien äänestäjät hieroo töikseen tota paskaa. Hävettää, että ovat päästäneet tuollaista ulos.

- miten kommentoitte oulun tapahtumia?
- luotamme suomeen
- miten tuo pitää tulkita?
- meillä on luotto suomeen
- mutta mitä ajattelitte tehdä?
- luottaa
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kokkarithan ovat olleet vaalimainonnan edelläkävijöitä ainakin about minun äänetysikäni. Pitkä linja on ollut, että ydinviesti on muotoiltava siten, että sen nimissä voi ajaa ainakin kaksilla-kolmilla rattailla. Olitpa melkein mitä mieltä tahansa, kokkarit on hei just sun fantastinen puolue! Me luotamme Suomeen!
Viimeksi muokannut urpiainen, 15.01.2019 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2019 15:41
sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2019 12:04 Kokkareilla on nyt tuhannen taalan paikka laajentaa kannattajakuntaa. Ei tarvita muuta kuin erottuva ja uskottava vaaliteema. Joka tietenkin on rationaalinen mamupolitiikka.
Uskoisin, että Kokoomuksella olisi helpoiten lisä-ääniä saatavilla koulutetuista naisista, jotka arpovat Kokoomuksen ja Vihreiden välillä.
Tosi kiinnostava ero analyyseissanne. Toimintasuositukset lienevät lähes päinvastaiset.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihan linjassa olen daven kanssa. Viherhommat on se toinen teema, jota soisin kokkareiden pitävän framilla.

On jotenkin hassu ajatus, että pitäisi kannattaa nykyistä mamuilua, jos kannattaa kestävää kehitystä.

Suurin osa tuntemistani koulutetuista työssä käyvistä naisista ei tykkää siitä, että ostareissa pyörii älämölöä heidän verorahoillaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 15.01.2019 16:10
James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2019 15:41
sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2019 12:04 Kokkareilla on nyt tuhannen taalan paikka laajentaa kannattajakuntaa. Ei tarvita muuta kuin erottuva ja uskottava vaaliteema. Joka tietenkin on rationaalinen mamupolitiikka.
Uskoisin, että Kokoomuksella olisi helpoiten lisä-ääniä saatavilla koulutetuista naisista, jotka arpovat Kokoomuksen ja Vihreiden välillä.
Tosi kiinnostava ero analyyseissanne. Toimintasuositukset lienevät lähes päinvastaiset.
Niin. Mun argumenttini on, että mihin suuntaan Kokoomus menettää ääniä mamupehmoilulla? Ainoa uskottava vuotosuunta on persut ja väitän, että enemmän on potentiaalia ääniä vihreisiin vuotavalla laidalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 15.01.2019 16:07 Kokkarithan ovat olleet vaalimainonnan edelläkävijöitä ainakin about minun äänetysikäni. Pitkä linja on ollut, että ydinviesti on muotoiltava siten, että sen nimissä voi ajaa ainakin kaksilla-kolmilla rattailla.
Juuri noin. Vaalit ratkaistaan keskustassa, jos laidat eivät vuoda.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2019 16:26
Niin. Mun argumenttini on, että mihin suuntaan Kokoomus menettää ääniä mamupehmoilulla? Ainoa uskottava vuotosuunta on persut ja väitän, että enemmän on potentiaalia ääniä vihreisiin vuotavalla laidalla.
Millä meinasit napata ne naiset vihreistä? Täytyyhän kokkareiden jotenkin erottua vihreistä, jotta koulutettu työssä käyvä nainen vaihtaa puoluetta.

Lapsiin kohdistuneet seksuaalirikokset ja turvallisuus ovat kova teema äitien keskuudessa, vaikka kuinka olisivat itsenäisiä ja silleen vasemmistolaisliberaalisen tiedostavia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jos kokkareiden vaihtoehtoinen slogan oli ’saa tehdä’, niin miten hitossa valittiin ’luotamme suomeen’.

’Saa tehdä’ on pirun hyvä. Siinä on vapautta ja toimintaa. Siihen hymyileviä naisia päälle, niin hyvä olis ollu. Esim. Tyttö lenkkeilemään pimeään puistoon, jos oikein halutaan ottaa etukenoa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2019 16:36
James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2019 16:26
Niin. Mun argumenttini on, että mihin suuntaan Kokoomus menettää ääniä mamupehmoilulla? Ainoa uskottava vuotosuunta on persut ja väitän, että enemmän on potentiaalia ääniä vihreisiin vuotavalla laidalla.
Millä meinasit napata ne naiset vihreistä? Täytyyhän kokkareiden jotenkin erottua vihreistä, jotta koulutettu työssä käyvä nainen vaihtaa puoluetta.

Lapsiin kohdistuneet seksuaalirikokset ja turvallisuus ovat kova teema äitien keskuudessa, vaikka kuinka olisivat itsenäisiä ja silleen vasemmistolaisliberaalisen tiedostavia.
Luulisin, että kaikki tietävät, että Kokoomus kuitenkin ajaa Vihreitä tiukempaa (tai vähemmän löysää) humamulinjaa. Eli ei Kokoomuksen tarvitse mielestäni tehdä mitään muutosta, jos em. naisia kiinnostaa se humamukriittisempi vaihtoehto. Liikaa leijonakaulakorulta kuulostava linja voisi vain olla haitaksi em. naisten houkuttelussa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/junkkari/art-2000005966487.html

Okei, eli "saa tehdä" oli myös vaihtoehtona. Olisin mäkin sen ottanut mielummin. Se olisi erottanut. Ja se olisi ollut enemmän mun simpukkaa lähellä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2019 16:50
Luulisin, että kaikki tietävät, että Kokoomus kuitenkin ajaa Vihreitä tiukempaa (tai vähemmän löysää) humamulinjaa. Eli ei Kokoomuksen tarvitse mielestäni tehdä mitään muutosta, jos em. naisia kiinnostaa se humamukriittisempi vaihtoehto. Liikaa leijonakaulakorulta kuulostava linja voisi vain olla haitaksi em. naisten houkuttelussa.
Minäkään en tiedä mitä mamulinjaa kokoomus ajaa!?

Leijonakoruista erottuu ihan argumentoinnin ja puheen tuottamisen tasolla. Puhujaksi vielä mies, niin nuori koulutettu nainen päätteelee nanosekunnissa miehen koulutustason ja postinumeroalueen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Jep
Liitteet
kuo.jpg
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sh, sun tulkinnasta paistaa voimakkaasti oma toivomuksesi kokoomuksen linjasta. Ne ovat eri asioita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 03/2019

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 15.01.2019 20:32Jep
En ota tällä kantaa mihinkään:
Kuva
Vastaa Viestiin