VKO 5/19

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen kävin antamassa bussikuskille rakentavaa palautetta.

Lähti pysäkiltä lumimyrskyssä samalla hetkellä kun heitti vilkun vasemmalle. Olin juuri bussin perän kohdalla, kun laittoi vilkun ja lähti samalla hetkellä. Ei mitään mahdollisuutta pysäyttää autoa. Jos olisi ollut kesäkeli, niin paniikkijarrutuksella olisi voinut onnistua. Väistin siis vasemmalle, ettei bussi tullut kylkeen. Onneksi ei ketään tullut vastaan. 50 rajoitus, eli bussilla on kyllä etuajo-oikeus, mutta ei se oikeuta noin ajamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jalat ihan jumissa rämpiminen jalkakäytävällä, johon on vielä aurattu audi- ja bussikaistamiesten pelkäämä lumi, on melko raskasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2019 8:35 Eilen kävin antamassa bussikuskille rakentavaa palautetta.

Lähti pysäkiltä lumimyrskyssä samalla hetkellä kun heitti vilkun vasemmalle. Olin juuri bussin perän kohdalla, kun laittoi vilkun ja lähti samalla hetkellä. Ei mitään mahdollisuutta pysäyttää autoa. Jos olisi ollut kesäkeli, niin paniikkijarrutuksella olisi voinut onnistua. Väistin siis vasemmalle, ettei bussi tullut kylkeen. Onneksi ei ketään tullut vastaan. 50 rajoitus, eli bussilla on kyllä etuajo-oikeus, mutta ei se oikeuta noin ajamaan.
Kannattaisi ehkä antaa bussiyhtiölle.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 29.01.2019 9:05
James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2019 8:35 Eilen kävin antamassa bussikuskille rakentavaa palautetta.

Lähti pysäkiltä lumimyrskyssä samalla hetkellä kun heitti vilkun vasemmalle. Olin juuri bussin perän kohdalla, kun laittoi vilkun ja lähti samalla hetkellä. Ei mitään mahdollisuutta pysäyttää autoa. Jos olisi ollut kesäkeli, niin paniikkijarrutuksella olisi voinut onnistua. Väistin siis vasemmalle, ettei bussi tullut kylkeen. Onneksi ei ketään tullut vastaan. 50 rajoitus, eli bussilla on kyllä etuajo-oikeus, mutta ei se oikeuta noin ajamaan.
Kannattaisi ehkä antaa bussiyhtiölle.
Noh, pääsiasia, että pääsin heti purkamaan sydäntäni. Vedin auton parkkiin seuraavalle pysäkille ja kävin kertomassa :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2019 8:35 Eilen kävin antamassa bussikuskille rakentavaa palautetta.

Lähti pysäkiltä lumimyrskyssä samalla hetkellä kun heitti vilkun vasemmalle. Olin juuri bussin perän kohdalla, kun laittoi vilkun ja lähti samalla hetkellä. Ei mitään mahdollisuutta pysäyttää autoa. Jos olisi ollut kesäkeli, niin paniikkijarrutuksella olisi voinut onnistua. Väistin siis vasemmalle, ettei bussi tullut kylkeen. Onneksi ei ketään tullut vastaan. 50 rajoitus, eli bussilla on kyllä etuajo-oikeus, mutta ei se oikeuta noin ajamaan.
Ajoit luonnollisesti bussikaistalla? Vakavammin, minun kokemukseni mukaan tilanne on onneksi parantunut, ja pääsääntöisesti bussikuskit laittavat vilkun päälle ajoissa, ja ovat silti hyvin varovaisia liittyessään takaisin liikennevirtaan (näitä elementtejä kai lakikin edellyttää). Kuvailemasi kaltainen tilanne oli, ehkä, minusta aiemmin yleisempi. Tai sitten ajan nykyisin erilaisilla kaduilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tosiaan tuo oli hyvin poikkeuksellista. Yleensä kuskit laittavat vilkun ja sen jälkeen vielä varmistavat, että takaa tuleva hidastaa ennenkuin lähtevät.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sä olet nyt kiertänyt viestikauopalla sitä ainoaa Kitinäyleisöä kiinnostavaa kysymystä: oliko kuski maahanmuuttaja? Jos oli, se kertoo jotain tavattoman merkityksellistä ja yleistä maailmasta, ja Halla-ahosta pitäisi tehdä keisari; jos ei, niin ikävä yksittäistapaus, joka varman johtui siitä, että joku maahanmuuttaja häiritsi kuskia bussin sisällä, ja Halla-ahosta pitäisi tehdä keisari.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 29.01.2019 9:46 ^ Sä olet nyt kiertänyt viestikauopalla sitä ainoaa Kitinäyleisöä kiinnostavaa kysymystä: oliko kuski maahanmuuttaja? Jos oli, se kertoo jotain tavattoman merkityksellistä ja yleistä maailmasta, ja Halla-ahosta pitäisi tehdä keisari; jos ei, niin ikävä yksittäistapaus, joka varman johtui siitä, että joku maahanmuuttaja häiritsi kuskia bussin sisällä, ja Halla-ahosta pitäisi tehdä keisari.
Vaikutti keski-ikäiseltä lihaa syövältä heterolta kantasuomalaiselta, eli ikävä yksittäistapaus!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2019 8:35 Eilen kävin antamassa bussikuskille rakentavaa palautetta.

Lähti pysäkiltä lumimyrskyssä samalla hetkellä kun heitti vilkun vasemmalle. Olin juuri bussin perän kohdalla, kun laittoi vilkun ja lähti samalla hetkellä. Ei mitään mahdollisuutta pysäyttää autoa. Jos olisi ollut kesäkeli, niin paniikkijarrutuksella olisi voinut onnistua. Väistin siis vasemmalle, ettei bussi tullut kylkeen. Onneksi ei ketään tullut vastaan. 50 rajoitus, eli bussilla on kyllä etuajo-oikeus, mutta ei se oikeuta noin ajamaan.
Tuohan oli vain reilu kosto sun bussikaistoilla ajamisesta. Don't play the game, if you can't stand the heat!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.01.2019 10:27
James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2019 8:35 Eilen kävin antamassa bussikuskille rakentavaa palautetta.

Lähti pysäkiltä lumimyrskyssä samalla hetkellä kun heitti vilkun vasemmalle. Olin juuri bussin perän kohdalla, kun laittoi vilkun ja lähti samalla hetkellä. Ei mitään mahdollisuutta pysäyttää autoa. Jos olisi ollut kesäkeli, niin paniikkijarrutuksella olisi voinut onnistua. Väistin siis vasemmalle, ettei bussi tullut kylkeen. Onneksi ei ketään tullut vastaan. 50 rajoitus, eli bussilla on kyllä etuajo-oikeus, mutta ei se oikeuta noin ajamaan.
Tuohan oli vain reilu kosto sun bussikaistoilla ajamisesta. Don't play the game, if you can't stand the heat!
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Muistan tutkineeni muutaman kaltaisesi tapauksen, jossa seuraus on ollut bussin ja henkilöauton törmäys. Tieliikennelaki ja tulkintaohjeet kertovat, että jos olet jo bussin perän tasalla vilkun päälle laitettaessa, olet etuajo-oikeutettu. Todellisuudessa hieman tuota tasaa kauempi sijainti vilkun kytkettäessä riittää. Tapauskohtaista ja vaatii tarkan esitutkinnan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.01.2019 10:37 Muistan tutkineeni muutaman kaltaisesi tapauksen, jossa seuraus on ollut bussin ja henkilöauton törmäys. Tieliikennelaki ja tulkintaohjeet kertovat, että jos olet jo bussin perän tasalla vilkun päälle laitettaessa, olet etuajo-oikeutettu. Todellisuudessa hieman tuota tasaa kauempi sijainti vilkun kytkettäessä riittää. Tapauskohtaista ja vaatii tarkan esitutkinnan.
Varmasti siinä tulisi kokonaisuutta arvioitaessa otettavaksi huomioon myös vallitseva sää? Kesäkeli ja liukas talvikeli imho eri asia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2019 8:35 Eilen kävin antamassa bussikuskille rakentavaa palautetta.

Lähti pysäkiltä lumimyrskyssä samalla hetkellä kun heitti vilkun vasemmalle. Olin juuri bussin perän kohdalla, kun laittoi vilkun ja lähti samalla hetkellä.
Itse laitoin kk sitten palautetta (Turun) tietyistä busseista, jotka lähtevät säännöllisen epäsäännöllisesti reilusti etuajassa. ("Lähtöajat päätepysäkeiltä sekä Kauppatorilta ovat pitäviä, eikä bussi saa lähteä näiltä pysäkeiltä etuajassa.") Ei uskottu vaan selitettiin että varmaan edellinen bussi.

Otin tässä yksi päivä sitten valokuvan bussista, joka oli 4-5 minuuttia etuajassa laittanut vilkun päälle (jolloin ei enää oteta asiakkaita sisään), vaikka tuolla on poikkeuksjärjestelyiden takia erittäin pitkät valot, eikä se mihinkään siitä päässyt.

Pääsin kyllä perässä tulleeseen bussiin, joka kulkee melkein samaa reittiä. Molemmat olivat lähteneet ennen kuin ensimmäisenkään piti olla liikkeellä aikataulun mukaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 29.01.2019 12:27
James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2019 8:35 Eilen kävin antamassa bussikuskille rakentavaa palautetta.

Lähti pysäkiltä lumimyrskyssä samalla hetkellä kun heitti vilkun vasemmalle. Olin juuri bussin perän kohdalla, kun laittoi vilkun ja lähti samalla hetkellä.
Itse laitoin kk sitten palautetta (Turun) tietyistä busseista, jotka lähtevät säännöllisen epäsäännöllisesti reilusti etuajassa. ("Lähtöajat päätepysäkeiltä sekä Kauppatorilta ovat pitäviä, eikä bussi saa lähteä näiltä pysäkeiltä etuajassa.") Ei uskottu vaan selitettiin että varmaan edellinen bussi.

Otin tässä yksi päivä sitten valokuvan bussista, joka oli 4-5 minuuttia etuajassa laittanut vilkun päälle (jolloin ei enää oteta asiakkaita sisään), vaikka tuolla on poikkeuksjärjestelyiden takia erittäin pitkät valot, eikä se mihinkään siitä päässyt.

Pääsin kyllä perässä tulleeseen bussiin, joka kulkee melkein samaa reittiä. Molemmat olivat lähteneet ennen kuin ensimmäisenkään piti olla liikkeellä aikataulun mukaan.
Mistä näet, että kyseessä on etuajassa lähtevä bussi, eikä myöhässä lähtevä edellinen vuoro?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.01.2019 13:12 Mistä näet, että kyseessä on etuajassa lähtevä bussi, eikä myöhässä lähtevä edellinen vuoro?
Ei ehkä yksittäisestä bussista voikaan sanoa, mutta aikatauluhaussa on myös reaaliakaiset lähtöajat saatavilla, ja tuon linjan lähtöväli on 20 min. Kun tuota väliä kuljen töistä kotiin, sama toistuu vähintään viikottain.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 29.01.2019 9:46 ^ Sä olet nyt kiertänyt viestikauopalla sitä ainoaa Kitinäyleisöä kiinnostavaa kysymystä: oliko kuski maahanmuuttaja? Jos oli, se kertoo jotain tavattoman merkityksellistä ja yleistä maailmasta
Ooxä ollu koskaan mamukuskin kyydissä? Ajavat vittu afrikan aikataululla, vaikka lusikkaa tulisi survoa lattiaan juuri kuten tilanteessa tapahtui. Joukkoliikenteen keskinopeus (bussit, ratikat) tulisi nostaa jonnekin 60 km/h tasolle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lounas on ollut pitkään täytetty reissari, lasi vettä ja Frosh-smoothie. Mental note; älä ravista smoothieta sen jälkeen, kun olet jo irrottanut korkin.

Melkoinen sotku.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 31.01.2019 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kuva

näin selkeät käytävät houkuttelevat Ratinassa tavarataloon verrattuna REDIn sekavuuteen?..

Kuva
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja exsu »

McJanne kirjoitti: 31.01.2019 12:20 Saatana, neuvolalekurit ei kirjoittele lääkärintodistuksia lentelyä varten, vaan ohjaavat yksityiselle. Yksityiset taas pyytelevät 300-500e. Ja minäkun luulin, että huolto-vastine oli kallis käräjäoikeuteen :shock:
Siis raskaana olevan lentämistä varten? Meillä kirjoitti (v.2015), mutta piti osua ns. vakiokäynnille, eli sitä varten ei saanut aikaa erikseen. Ajoitettiin sitten rutiinikäynti niin, että onnistui samalla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2019 12:12 Lounas on ollut pitkään täytetty reissari, lasi vettä ja Frosh-smoothie. Mental note; älä ravista smoothieta sen jälkeen, kun olet jo irrottanut korkin.

Melkoinen sotku.
Kasvikset ja protskut täyttyy muuten?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 31.01.2019 19:11
James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2019 12:12 Lounas on ollut pitkään täytetty reissari, lasi vettä ja Frosh-smoothie. Mental note; älä ravista smoothieta sen jälkeen, kun olet jo irrottanut korkin.

Melkoinen sotku.
Kasvikset ja protskut täyttyy muuten?
Mä en silleen seuraaa syömistäni niin tarkasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuo todistus lentämistä varten funktio on tietysti se, että lentoyhtiö haluaa vapauttaa itsensä vastuusta. Eli lentoyhtiölle varmaan käy, vaikka talonmies todistuksen kirjoittaisi (ja ottaisi vastuun), mutta todistuksen laatijan pitää ottaa huomioon, että jos kakka osuu tuulettimeen, on itse oikeudessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on sellainen anatomia, että mun maha oli aika ison näköinen jo tuossa kohtaa, vaikka oikeasti viimeinen kolmannes pärähti vasta reissun aikana. Silti todistusta ei kyselty yhtään missään, ei raskauden vaiheesta eikä lääkäriltä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Todistuksen kirjoittajan näkökulmasta ongelma on siinä, jos tulee komplikaatio ja sitten äiti (tai pahimmassa tapauksessa kuolleen omaiset) haastavat oikeuteen. En tiedä, onko lentäminen mikään erityinen reaalinen riski, mutta ainahan jotain voi sattua vaikka sängyssä maatessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 5/19

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Asiasta kukkaruukkuun, taidan myydä Model S:ni Oy:lleni kunhan nyt saisin ensin Suomen Teslalta hinta-arvion. Voisi sitten selvitä tämän vuoden ilman palkkaa em. rahojen ja osinkojen kanssa. Tietysti sitten autoetu pitää maksaa.

Veikkaan, että hinta-arvio tulee olemaan pettymys, mutta toisaalta pääasia että saa muutaman kympin kotiinpäin ja autohan kuitenkin säilyy Oy:llä. Autoa ei voi myydä Oy:lle Stetson-Harrison hinnalla, koska siihen verottaja voisi puuttua (jos verotarkastus sattuisi iskemään).
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 01.02.2019 9:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin