VKO 7/2019

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mukavalta näyttää! Itse lähden vaimon kanssa Su Teneriffalle (muistaakseni).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hienolta näyttävät Jannen kuvat! Ymmärsin, että tämä oli johonkin lehtitilaukseen liittyvä reissutarjous? Minullekin tulee Suomen kuvalehden välissä aina toisinaan ruskea kirjekuori, jossa on ollut just näitä Pohjois-Kyproksen matkoja aika sopuhintaan. Kiusaus on ollut kova, mutta toistaiseksi en ole lähtenyt. Ehkä Kitinä-suosituksen varassa rohkenisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.02.2019 9:50 Mukavalta näyttää! Itse lähden vaimon kanssa Su Teneriffalle (muistaakseni).
Toivottavasti kohdalle osuu parempi hotla kuin tämä mun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 12.02.2019 10:28 Hienolta näyttävät Jannen kuvat! Ymmärsin, että tämä oli johonkin lehtitilaukseen liittyvä reissutarjous? Minullekin tulee Suomen kuvalehden välissä aina toisinaan ruskea kirjekuori, jossa on ollut just näitä Pohjois-Kyproksen matkoja aika sopuhintaan. Kiusaus on ollut kova, mutta toistaiseksi en ole lähtenyt. Ehkä Kitinä-suosituksen varassa rohkenisi.
Olin Kyproksella vuonna 1982. Mukava paikka. *suosittelee*
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 12.02.2019 10:28 Hienolta näyttävät Jannen kuvat! Ymmärsin, että tämä oli johonkin lehtitilaukseen liittyvä reissutarjous? Minullekin tulee Suomen kuvalehden välissä aina toisinaan ruskea kirjekuori, jossa on ollut just näitä Pohjois-Kyproksen matkoja aika sopuhintaan. Kiusaus on ollut kova, mutta toistaiseksi en ole lähtenyt. Ehkä Kitinä-suosituksen varassa rohkenisi.
Plääh. Itse osaan ottaa paljon parempia komiammista maisemista.

Mikä läpi se Kypros edes on?
Itse muistan vain Kyproksen sisällissodan musuklmaanien ja ortodoksien välillä ja arkkipíispa Makarioksen. On kai siellä sekalaista kulttuurijämää, mutta lieneekö luonto vaikuttavaa. Turisteille toki hotellit ja rannat, muu tuskin kiinnostaa.

Eniten huolestuttaa, että´kenestä "Suviskasta" Janne kirjoittaa. Meidän ja mun Suvisesta? Ehkä harhatulkinta, että olisi mukana? Miten se olisi mahdöllista? Jos, niin olkoon sitten.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.02.2019 9:50 Mukavalta näyttää! Itse lähden vaimon kanssa Su Teneriffalle (muistaakseni).
Vai oliko se sittenkin tyttöystävä? Sun kannattaa selvittää toi ennen matkaa, ettei tule sanomista keneltäkään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

McJanne kirjoitti: 11.02.2019 8:15 Suviskan kanssa väännettiin eilen, mikä maa on Kypros.
Kypros on euroviisujoukkue. Mitään muuta se ei ole.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan kiva katella allasbaarilla tapparan peliä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 12.02.2019 14:13
James Potkukelkka kirjoitti: 12.02.2019 9:50 Mukavalta näyttää! Itse lähden vaimon kanssa Su Teneriffalle (muistaakseni).
Toivottavasti kohdalle osuu parempi hotla kuin tämä mun.
Mikä sulla on? Tensku on mun lempparisaaria, osaa vältellä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 12.02.2019 14:13
James Potkukelkka kirjoitti: 12.02.2019 9:50 Mukavalta näyttää! Itse lähden vaimon kanssa Su Teneriffalle (muistaakseni).
Toivottavasti kohdalle osuu parempi hotla kuin tämä mun.
Läpsystä vaihto!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 12.02.2019 15:45
urpiainen kirjoitti: 12.02.2019 10:28 Hienolta näyttävät Jannen kuvat! Ymmärsin, että tämä oli johonkin lehtitilaukseen liittyvä reissutarjous? Minullekin tulee Suomen kuvalehden välissä aina toisinaan ruskea kirjekuori, jossa on ollut just näitä Pohjois-Kyproksen matkoja aika sopuhintaan. Kiusaus on ollut kova, mutta toistaiseksi en ole lähtenyt. Ehkä Kitinä-suosituksen varassa rohkenisi.
Olin Kyproksella vuonna 1982. Mukava paikka. *suosittelee*
Musta kirjani kertoo, että et kuitenkaan enää lähtisi ulkomaille, vaikka raha ei olisi esteenä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.02.2019 8:57
Musta kirjani kertoo, että et kuitenkaan enää lähtisi ulkomaille, vaikka raha ei olisi esteenä?
Tulin kerjäämään huomiotasi, mene vaivaketjuun vastaamaan ferritiinikysymykseeni, pliide! :)

Ja kun tässä nyt retostellaan niillä matkoilla, niin kertaukseksi vielä, että ENSI viikolla menen minäkin sinne järville. Muistaakseni mieheni kanssa :lol:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kreitsu kirjoitti: 13.02.2019 10:55
James Potkukelkka kirjoitti: 13.02.2019 8:57
Musta kirjani kertoo, että et kuitenkaan enää lähtisi ulkomaille, vaikka raha ei olisi esteenä?
Tulin kerjäämään huomiotasi, mene vaivaketjuun vastaamaan ferritiinikysymykseeni, pliide! :)

Ja kun tässä nyt retostellaan niillä matkoilla, niin kertaukseksi vielä, että ENSI viikolla menen minäkin sinne järville. Muistaakseni mieheni kanssa :lol:
Kreitsu hyvä!

Minäkin kerjään huomiotasi. Aluksi tärkein kysymys tykkäätkö Helmiarskasta?

Vai on sinulla mieskin. Ihan hyvä, olkoon vaan. Mihin järville sinä menet? Ämerikkään vai, suurille järville?

Tuletko minun ja Kotipojan miittiin! Minusta tuntuu että saatat yllättyä ainakin kaksi kertaa!

Miittimme on mukava ja sinä voisit jutella Homeenpojan kanssa sillä aikaa kun ihailen sinua. Onko sinussa ihailemista, kyllä uskon. Miitistämme tehdään pöytäkirjaa, johon sinut kirjataan. Arskalainen ei ole pakko olla.

Haluaisin sinun myös tietävän, että hauska puheeni siitä, että olen Kitinän mukavin mies, myös pitää paikkansa, vaikka minusta on värittynyt viiripään kuva.

Tervetuloa. Onneksi olet naimisissa. Muistatko kun kerran kehuin Prosessia ja uumoilin minkälainen liitto minun ja Prosessin kanssa tulisi. Pöyristyttävän hirveä kysymys, eikö! Ihan kamalaa. Eläin yritti vähintään poistaa lämmön kehostani sanaisella varsin vaatimattomalla lauseryöpyllä.

Sinun kanssasi en käyttäydy samoin! Helmiarska on sekä mukava että hiukan löpsö.

HELMIARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.02.2019 8:57
Homeboy65 kirjoitti: 12.02.2019 15:45
urpiainen kirjoitti: 12.02.2019 10:28 Hienolta näyttävät Jannen kuvat! Ymmärsin, että tämä oli johonkin lehtitilaukseen liittyvä reissutarjous? Minullekin tulee Suomen kuvalehden välissä aina toisinaan ruskea kirjekuori, jossa on ollut just näitä Pohjois-Kyproksen matkoja aika sopuhintaan. Kiusaus on ollut kova, mutta toistaiseksi en ole lähtenyt. Ehkä Kitinä-suosituksen varassa rohkenisi.
Olin Kyproksella vuonna 1982. Mukava paikka. *suosittelee*
Musta kirjani kertoo, että et kuitenkaan enää lähtisi ulkomaille, vaikka raha ei olisi esteenä?

Aivan oikein. Enhän minä v. 1982 tuota matkaa maksanut, olin 16 v., oltiin äidin ja systerin kanssa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exsu kirjoitti: 13.02.2019 6:37Mikä sulla on? Tensku on mun lempparisaaria, osaa vältellä.
Mediterrain palace.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Selkeä rytmi elämässä. Lounaalla grillattu kala ja illallisella överikimpale lihaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 13.02.2019 16:19
exsu kirjoitti: 13.02.2019 6:37Mikä sulla on? Tensku on mun lempparisaaria, osaa vältellä.
Mediterrain palace.
Ei ole tuttu. Mä yleensä pyrin sinne Puerto De la Cruzin hoodeille. Siellä on muutama (kuten Pez Azul) never again- paikka osunut kohdalle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meikäläinen hilluu Americanoksen paikkeilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^

Alkoi soida päässä tämä



Tätä levyä tuli aikoinaan kuunneltua paljon Toyota Corollassa. Yht'äkkiä tätä kirjoittaessa tuli epätodellinen olo, hitto siitä on aikaa ja se olin minä.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Niba »

En ole käynyt.. Helpompi luetellä ainoa Mediterranean paikka on Tunisia vuonna -89, siellä kävin Soussessa, Pfaxissa, Tunisissa, Gabessa, Kasserinessa, Hammametissa, Kairouanissa ja Bisertessa.. Nyt ei ole mitään asiaa enää P-Afrikkaan ja vielä vähemmän Saharan eteläpuoliseen, mustaan aukkoon.. Ai niin en ole menossakaan..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä en oikeastaan tajua intoa turistoida jossin saarilla kuten Kanaria, Kypros jne, vaikka Mallorcalla taisin itsekin olla. Jotenkin aika epätyypillisä verrattuna emämaansa vakavampaan aitouteen. Jotain turistihelvettejä, joissa tärkeintä on sitten hotellit ja rannat joissa ottaa sellfieitä. Miksi mieluummin ihan niihin maihin itseensä kuten vaikka Kreikkaan, Epsanjaan ja Italiaan oikeasti, siellä se voima elää.

Tosin Yrjö Kokkohan kirjoitti hyvän kirjan "Hyväntahdon saaret" Kanarian saarista, mutta se oli eksotiikkaa silloin, koska ennen ääliöturistien ryntäystä.

Meanwhile kotan tänään lopultakin ajaa partani. En ole ajanutkaan sitten viime vuoden toukokuun. Paitsi liian harvoin saksilla lyhentänyt. Kaipa se kasvaaa takaisin, mutta helpompi kokonaan veks. Minulla alikehyttävällä siis parta alkoi kasvamaan vasta yli kolmekymppisenä. Nyt on iän mukana tuuhettunut, mutta harmaantunut samantien. Joten näky on sanoin kuvaamattoman törkeä. Näytän liikaa siltä vanhalta spurgulta joka olen.

Toisaalta isokalloisena mutta pienikasvoisena ja pienileukaisena olen käyttänyt partaa naamioituakseni normaalimmaksi.
Viimeksi muokannut Gat, 15.02.2019 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 15.02.2019 10:29 Minä en oikeastaan tajua intoa turistoida jossin saarilla kuten Kanaria, Kypros jne, vaikka Mallorcalla taisin itsekin olla. Jotenkin aika epätyypillisä verrattuna emämaansa vakavampaan aitouteen. Jotain turistihelvettejä, joissa tärkeintä on sitten hotellit ja rannat joissa ottaa sellfieitä. Miksi mieluummin ihan niihin maihin itseensä kuten vaikka Kreikkaan, Epsanjaan ja Italiaan oikeasti, siellä se voima elää.
Joskus on mukava vain rentoutua, maata rannalla ja lukea kirjaa. Ei aina jaksa aktiivilomaa ja kauheasti ärsykkeitä ja koettavaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2019 10:33
Gat kirjoitti: 15.02.2019 10:29 Minä en oikeastaan tajua intoa turistoida jossin saarilla kuten Kanaria, Kypros jne, vaikka Mallorcalla taisin itsekin olla. Jotenkin aika epätyypillisä verrattuna emämaansa vakavampaan aitouteen. Jotain turistihelvettejä, joissa tärkeintä on sitten hotellit ja rannat joissa ottaa sellfieitä. Miksi mieluummin ihan niihin maihin itseensä kuten vaikka Kreikkaan, Epsanjaan ja Italiaan oikeasti, siellä se voima elää.
Joskus on mukava vain rentoutua, maata rannalla ja lukea kirjaa. Ei aina jaksa aktiivilomaa ja kauheasti ärsykkeitä ja koettavaa.
Eikös sen voi simuloida kotonakin vaikka talvella ja halvalla? Lämpö-solariumlamppu, rantatuoli, puhallin jonka edessä avattu sillipurkki meren tuoksuksi?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2019 10:33
Gat kirjoitti: 15.02.2019 10:29 Minä en oikeastaan tajua intoa turistoida jossin saarilla kuten Kanaria, Kypros jne, vaikka Mallorcalla taisin itsekin olla. Jotenkin aika epätyypillisä verrattuna emämaansa vakavampaan aitouteen. Jotain turistihelvettejä, joissa tärkeintä on sitten hotellit ja rannat joissa ottaa sellfieitä. Miksi mieluummin ihan niihin maihin itseensä kuten vaikka Kreikkaan, Epsanjaan ja Italiaan oikeasti, siellä se voima elää.
Joskus on mukava vain rentoutua, maata rannalla ja lukea kirjaa. Ei aina jaksa aktiivilomaa ja kauheasti ärsykkeitä ja koettavaa.
Lisäksi esim. Gran Canarian väkiluku lähentelee miljoonaa, sisäsaari on täynnänsä viehettäviä kyliä, joiden historia juontaa jonnekin 1400-luvulle, ja saarella on aivan mahtavia ja helposti saavutettavia luontokohteita vaikkapa patikoinnista kiinnostuneille. Eikä sekään haittaa, että saarten ilmasto on aika lähellä täydellistä, toisin kuin mannermaan.

Ja pienemmiltä Kanariansaarilta löytyy sitten vieläkin hienompia juttuja. Oma suosikkini on La Palman saari, joka on äärimmäisen kaunis patikoijan paratiisi. Lisäksi saaren pääkaupunki oli Amerikan valloituksen aikoihin Espanjan imperiumin kolmanneksi tärkein satamakaupunki, koska kuningas määräsi Atlantin ylittävän kauppalaivaston poikkeamaan siellä tullaamassa tuomisensa. Vanha kaupunki on aika hyvin säilynyt ja kerrassaan miellyttävä matkakohde. Kaiken kaikkiaan, pidän Kanariansaarten dissaamista pelkkänä turistihelvettinä sivistymättömänä ja näköalattomana. Kyllä juntti löytää sen junttikohteen mistä tahansa; Kanarialla on paljon muutakin tarjottavaa.

Lisäksi joku saattaa reissata jopa sen verran, että talvikauden matkat ilmastoltaan ihanalle Kanarialle eivät estä Manner-Eurooppaan tutustumista keväästä syksyyn.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 7/2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 15.02.2019 10:48

Lisäksi joku saattaa reissata jopa sen verran, että talvikauden matkat ilmastoltaan ihanalle Kanarialle eivät estä Manner-Eurooppaan tutustumista keväästä syksyyn.
Juu. Tähän aikaan vuodesta sitä etsii lähinnä lämpöä ja aurinkoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin