Viikko Kaks'kyt Kuus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 28.06.2019 19:48 ^Isällänikin on vielä 70+ vuotiaana maitohammas. Sekin lohkesi pahasti muutama vuosi sitten, mutta paikattiin.
Pikkujuttu. Minulla taas on kaikki rautahampaat nyt kuin Rooman rauniot. Jäi hoitokerta kesken joskus kaks ja puol vuotta sitten isäni luhistuessa ja kuollessa, ja olen viivästellyt liikaa. En ole jaksanut.

Vanhemmillani oli täysproteesit. Inhosivat niitä. Noloa mun iässä varsinkin miten olen tähän tullut.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kävin päiväretkellä Provinssissa. Ei kyllä näillä kilsoilla menis enää kolmen päivän festarit, mutta hauskaa oli!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taidan käydä ostamassa retkituolin, että jaksaa loput kaksi festaripäivää. Kantaluupiikki ei tykännyt yhtään eilisestä 10 tunnin seisoskelusta, elämäni ehkäpä hitain eteneminen nähtiin yöllisellä vessavisiitillä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 29.06.2019 11:09 Kävin päiväretkellä Provinssissa. Ei kyllä näillä kilsoilla menis enää kolmen päivän festarit, mutta hauskaa oli!
En ole koskaan käynyt festareilla. Mutta kolmen päivän putki ei olisi ongelma (ja en nyt tarkoita festarikaljan ottamista.) Katselin tuossa telttoja sillä silmällä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 28.06.2019 16:54 Tulin vaan kysymään että koska on Tuska?
Kukaan ei mennyt lankaan :?

Oikea vastaus: Aina.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 29.06.2019 12:15
exsu kirjoitti: 29.06.2019 11:09 Kävin päiväretkellä Provinssissa. Ei kyllä näillä kilsoilla menis enää kolmen päivän festarit, mutta hauskaa oli!
En ole koskaan käynyt festareilla. Mutta kolmen päivän putki ei olisi ongelma (ja en nyt tarkoita festarikaljan ottamista.) Katselin tuossa telttoja sillä silmällä.
Mä olen ollut kerran Provinssissa. Tuli hieman vettä. Viskiä kokispullossani. Yövyin (isäni) autossa. Sitten kaksi kertaa Tuskassa, jälkimmäisellä toinen päivä pummilla ilman lippua (kova jätkä minä). Sitten Orimattilan kantrifestareilla monesti (joskus on kansainvälisiäkin esiintyjiä) ja Mallusjoen takinkääntöviikoilla. Kantri on tylsää, mutta olipa niillä irkkumusiikkia, bluesia ja jazzia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen ollut kaksi kertaa Provinssissa. Ensimmäisellä kerralla join niin paljon viinaa, että sammuin ojaan... :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Miksi poistit viestin, Gattis? :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Nyt ollaan jännän äärellä: kitinä näytti että Gat vastasi viestiini, mutta sitä ei ole enää.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti: 29.06.2019 13:24 Miksi poistit viestin, Gattis? :?
Siinä oli Provissitarinaasi viitaten taipumuksestasi sammua sinne ja tänne ja mihin vaan usein ja minä että ammattitaitoinen juoppo nukkuu vasta kotona lattiallaan ja paskoo vasta siinä housuunsa tms. Myös lyhyt heitto joskos sinulla niissä on yleisemmin kyse tietoisuuden tason vajavuudesta tms.

Koin viestini sen verran epäkohteliaaksi, että kaduin ja poistin. Minua kun syytetään muutenkin sinun bashaamisestasi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Itse en sammu minnekään, en laattaa aamulla jne., eikä tule päänsärkyä. Mutta sietämättömän huono olo voi jatkua päiviä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 29.06.2019 14:58 ^Itse en sammu minnekään, en laattaa aamulla jne., eikä tule päänsärkyä. Mutta sietämättömän huono olo voi jatkua päiviä.
Minä en sammu, mutta oksetuskouristukset ja niihin liittyen sydämen vakava paniikkihäiriöinen takykardia ovat halvaannuttavia, vaikka ulos ei niissä kouristuksissa tule mitään. Kävelykin on mahdotonta, jalat vetävät vinoon ja huimaa pahasti. Tuossa viimeksi jopa käteni tärisivät holtittomasti. Ainoa tapa on pysytellä makuulla ja koettaa ajatella asioita jotka eivät elämääni liity, kuten viime aikoina meritorjuntaohjuksia. Muuten tulee paniikkikohtaus ja siihen liittyen oksetuskouristukset ja vaarallinen sydämentykytys. Huudan silloin "äitiä", oikeasti. Makuulla tulee möröt omasta päästä, istualtaan ei jaksa olla TV tietoisuuden täytteenä. Positiivisena puolena vain, että eipä pysty kauppaankaan lisäkarhua ostamaan, kun hädintuskin edes punkasta vessaan ripuloimaan ja takaisin.

Toipuminen vaatii päiväkausia ja silloinkin kohtuudella "lääkettä" kunhan kohtuudeksi jäisi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 28.06.2019 19:42 Mun lukeman mukaan keinojuuret maksaa 1600
Ainakin Oraalissa on hinta 2200 euroa. Olin aiemmin heidän asiakkaansa. Halusivat leikata pois yläviisaudenhampaat, joista aina ennen oli ollut hammaslääkärin mielipide etteivät puhkea koskaan. Laskujen kanssa tuli sekoilua: yhtäkkiä tuli 400 euron mälli "unohdettuja" hoitoja. Viimeinen pisara oli että hammaslääkäri mainosti Oralin aulassa homeopaattisia hoitoja. Mieluummin menen julkiselle vaikka saisi odottaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hintoja on erilaisia, mutta keinojuuri ja kruunu yhteensä tuskin ovat koskaan 1600.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 29.06.2019 16:48 Hintoja on erilaisia, mutta keinojuuri ja kruunu yhteensä tuskin ovat koskaan 1600.
Varkauden "Hammaskolmion" sivulla 1600, mutta tuskin siihen kaikkea sisältyy. Ongelma vain, sanoi että ei mulle voi laittaa, koska tupakoin. Sanoin että voin lopettaa ja tuo ei uskonut. Siis eiköhän monet keinojuuriset kuitenkin tupakoi. Vaikka netistä lukien tupakointi on yksi este joo.

Mää vähän selitin viime vuosien ongelmiani, mukaanlukien oluen. Kerroin, että harjaan harvoin ja että karkkia en juurikaan syö. Tuo arveli että pääsyy hampaisiini on tupakointi! Vaikea uskoa,. (Hokasin kyllä: Entäs jos ketjupolttaminen kuivattaa suuta, jolloin plakkia poistavaa sylkeä ei erity tarpeeksi.)

Kuitenkin myönnän että ovat jo niin pahassa tilassa, että osa- tai kokotekareiksi voi mennä.

Stalkkasin vaihtoehtoja, hyi hitto.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hammasproteesi
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Tädin mies on tupakoinut 50 vuotta ja hänelle laitettiin etuhampaat uusiksi ja muualle tuollainen irrotettava juttu.

Edit: hän asui 60-luvulla briteissä, huonot hampaat varmaan kuuluvat asiaan.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 29.06.2019 17:56 ^Tädin mies on tupakoinut 50 vuotta ja hänelle laitettiin etuhampaat uusiksi ja muualle tuollainen irrotettava juttu.

Edit: hän asui 60-luvulla briteissä, huonot hampaat varmaan kuuluvat asiaan.
Niin no mähän olen koko ikäni pessyt hampaita harvoin, lähinnä vain jonnekin muualle kuin lähikauppaan mennessäni. Joten siinä ei uutta. Paikuuttettua on tullut monesti, osa jo melkein keinotekoisia. Mutta nyt taisi livetä korjaamattomuuden rajan yli. Niin hankalat viimeinen muutama vuosi, etten jaksa edes siivota, käydä suihkussa tai hampaita pestä.

Vaan jos tupakointi tosiaan on sellainen riski ei vain sydämelle ja keuhkoille mutta hampaille myös, ihmettelen miksei siitä ole ollut antitupakointivalistuksessa. Tosiaan (oma hypoteesi) että kuivattaa suuta, jolloin sylki ei huuhdo plakkia.

Äitini sai tekarit jo 16-vuotiaana (!), isäni noin 65-vuotiaana. Ainakin isällä ne halvalla naapurin ukon tekemänä istuivat niin huonosti, että heti kotona otti ne pois. Äiti taas ei voinut purra omenaakaan tekohampaillaan, veitsellä pilkkoi.

Isä tupakoi koko ajan.
Väitti, että ei ole kyse edes pesemisestä tai mitä syö, ei muusta kuin perinnöllisesti huonosta hammasluusta. En usko niinkään.
Viimeksi muokannut Gat, 30.06.2019 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ on tämäkin aika absurdia, että suret hampaitasi vaikka et koskaan ole tehnyt mitään niiden eteen.

Ei sinun ole pakko tehdä mitään, mutta älä sitten kitise tekemättömyytesi seurauksista.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Harvoin kyllä näkee ihmistä jonka elämä on samalla lailla yhtä hidastettua autokolaria.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Luisumisen tunne kyllä. Elämänikäinen masennus. Reaktiivinen viime aikoina. Sekin on sairaus, ja sairauksista valitetaan. Nuppivioilla on vaan vieläkin pilkattava stigma.

Ja joo, minusta eniten sattuvia ovat omat mokat ja laiminlyönnit, eivät yleiset katastrofit. Joten hokemat kuten "älä valita, omaa syytäsi tuo" ovat tympeitä. Sittenhän vasta kauheasti koskee jos joku on omaa syytä!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ miksi syyttäisit itseäsi hampaidesi tuhoamisesta? Tiesit mitä tulee tapahtumaan. Elä sen kanssa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 30.06.2019 11:32 Luisumisen tunne kyllä. Elämänikäinen masennus. Reaktiivinen viime aikoina. Sekin on sairaus, ja sairauksista valitetaan. Nuppivioilla on vaan vieläkin pilkattava stigma.

Ja joo, minusta eniten sattuvia ovat omat mokat ja laiminlyönnit, eivät yleiset katastrofit. Joten hokemat kuten "älä valita, omaa syytäsi tuo" ovat tympeitä. Sittenhän vasta kauheasti koskee jos joku on omaa syytä!
Sairauksista valittamisen sijaan niitä.pitäisi hoitaa.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 30.06.2019 10:02 Harvoin kyllä näkee ihmistä jonka elämä on samalla lailla yhtä hidastettua autokolaria.
Veikkauksia pääseekö Gat röntgeniin keskiviikkona. Ei Gat ole ensimmäinen alkoholismista kärsinyt mies, mutta vanhempien toiminta ihmettyttää melkein enemmän. Monikin pitää nurkissaan vanhaa poikaa, mutta vanhemmillakin näyttää oleen jokin omituinen elämänhallintaongelma, vaikka ovat normaalin työuran tehneet.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 01.07.2019 0:13
So Hard kirjoitti: 30.06.2019 10:02 Harvoin kyllä näkee ihmistä jonka elämä on samalla lailla yhtä hidastettua autokolaria.
Veikkauksia pääseekö Gat röntgeniin keskiviikkona. Ei Gat ole ensimmäinen alkoholismista kärsinyt mies, mutta vanhempien toiminta ihmettyttää melkein enemmän. Monikin pitää nurkissaan vanhaa poikaa, mutta vanhemmillakin näyttää oleen jokin omituinen elämänhallintaongelma, vaikka ovat normaalin työuran tehneet.
Me olimme kotilauma vanhempieni kanssa. Lopulta koko maailma.
Ja niinpäin, että ei vanhempani muuten kuin lapsi ja nuori olin, vaan minähän se vanhempiani nurkissani eli talossani pidin. Väsyin jo siihen,
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko Kaks'kyt Kuus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 01.07.2019 0:44
nokkaelain kirjoitti: 01.07.2019 0:13 Ei Gat ole ensimmäinen alkoholismista kärsinyt mies, mutta vanhempien toiminta ihmettyttää melkein enemmän. Monikin pitää nurkissaan vanhaa poikaa, mutta vanhemmillakin näyttää oleen jokin omituinen elämänhallintaongelma, vaikka ovat normaalin työuran tehneet.
Me olimme kotilauma vanhempieni kanssa. Lopulta koko maailma.
Ja niinpäin, että ei vanhempani muuten kuin lapsi ja nuori olin, vaan minähän se vanhempiani nurkissani eli talossani pidin. Väsyin jo siihen,
Oikeastaan tämä juttu tuli mieleen siitä kun aikaa sitten sanoit, että asunnosa sotkusta on vain 1/3 sinun jäljiltäsi.

Sinä sentään et ole haitaksi naapureille. Tätini naapurissa asui joku nainen, jonka "poika" (aikuinen mies) laittoi paikkoja palasiksi kännissä.
Vastaa Viestiin