Miten aloitat aamusi?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12350
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minä:
Herään. Ei tarvitse pukeutua koska en käytä pyjamaa. Laitan ja syön yleensä epäortodoksisen aamiaisen: esim. kalapuikkoja ja ranskalaisia ja kuppi kahvia. Ensin syön, sitten juon. Samalla luen sarjakuvia. Joskus selailen vanhoja Soundeja.
Kahvin juonti pistää jöötin liikkeelle. :paska:
Sitten kirjastoon nettailemaan, lukemaan lehtiä ym.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Useimmiten herään. Jos oikein hulluttelen, syön tai juon. Yleensä en syö aamuisin kalapuikkoja tai ransuja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

1. Mukillinen vettä
2. Venyttely
3. Kakka
4. Suihku
5. Töihin

Vapaapäivinä käyn kakan ja suihkun välissä puol tuntia hölkkäämässä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

8.35 - herätys ja ehkä lasillinen vettä
8.40 - herätys jos olen sellaisen laittanut 5 min aiemmin
8.41 - lautasellinen jugurttia ja pestyjen vaatteiden etsiminen
8.43 - aamukakka, lehdenluku, hampaidenpesu, parranajo
8.47 - suihku
8.55 - yritys ehtiä johonkin bussiin joka lähtee ennen 9.00
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

suihkussa käyn ilsaisin..
-----
7:30 herään
7:35 juon lasin vettä, jos krapula niin useamman
7:40 pesen hampaat
7:45 aamupaska ja/tai virtsa, pesen kädet
7:50 pesen naaman ja laitan silmätipat
8:00 mittaan verenpaineen
8:10 syön kotain, usein en
8:30 pukeudun ja tarkistan ettei mitään jää auki tai päälle
8:45 lähden työmaalle
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

6:30-7:15

- herätys
- kananmunat paistumaan
- suihku
- naamakrarvojen ajo
- puhtaiden kuteiden etsiminen
- kanamuna naamariin
- protsku&napit naamariin
- vaatteet päälle
- töihin
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Herään yleensä aamulla kello 5:30 - 7:00, kahvinkeitin alkaa jauhaa papuja kello 7 mutta useimmiten herään aiemmin ja painan nappia, jolloin kahvikone alkaa aamutoimet. Tosin nyt olen Suomessa enkä lataile keitintä etukäteen, vaan aamulla (tai päivällä tai milloin nyt heräänkin ja mistä) mittaan sinne vedet ja purut. Sitten ihmettelen olenko edelleen olemassa ja juon kahvia, kun se on valmista. Aamuisin en syö, koska juon niin paljon niin en jaksa. Toki vedän kilon nappeja naamaan, että pysyy "terveenä" ja suunnilleen tässä maailmassa. Ehkä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 19.08.2019 8:436:30-7:1...
Ja näin käy oikeinkirjoitukselle kun en ota nappeja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

1. Pudottaudun sängyltä joogamatolle
2. Teen 10min vatsalihas/venyttelyrutiinin (5×viikossa)
3. Herään
4. Aamutoimitan
5. Aamupaloitan
6. Pakkaan repun
7. Poistun
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Hans Jörgen kirjoitti: 19.08.2019 18:24 1. Pudottaudun sängyltä joogamatolle
2. Teen 10min vatsalihas/venyttelyrutiinin (5×viikossa)
3. Herään
4. Aamutoimitan
5. Aamupaloitan
6. Pakkaan repun
7. Poistun
Siis tää on NIIN yllättävää. Olin varma, että H J on jonkinlainen häirikkö, kun minullekin kirjoitti mitä sattuu, mutta että joogamatto.
Kyllä Eloarskan pitää mennä rauhoittumaan... :lol:

Ei silti siis minäkin joogailen, mutta siis minä luulin että H J on erilainen...

Hyvä asiahan tämä.

Kummaksuttaa muuten ettei yksikään aloita päiväänsä rakastellen tai muuta siihen viittaavaa.

Eloarska aloittaa:
Nousu, pieni venytyshetki eri suuntiin, ruumiintarkastus
Riisuminen, pukeminen
Koska en hikoa paljon ja olen käynyt illalla suihkussa niin en välttämättä aamulla enää käy. Usein pesen tukkani silti.
Aamupala
Olen pakannut työlaukkuni osaksi jo illalla niin menoksi siitä pian.
Olen siisti ja umpinainen, tai sitten en todellakaan kehtaa sanoa mitään "aamutoimista"
Katson koska naapurin kaunis rouva lähtee ulos koiran kanssa ja lähden vahingossa samaan aikaan :lol:

ELOMUKAVA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12350
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2019 17:01 Minä:
Herään. Ei tarvitse pukeutua koska en käytä pyjamaa. Laitan ja syön yleensä epäortodoksisen aamiaisen: esim. kalapuikkoja ja ranskalaisia ja kuppi kahvia. Ensin syön, sitten juon. Samalla luen sarjakuvia. Joskus selailen vanhoja Soundeja.
Kahvin juonti pistää jöötin liikkeelle. :paska:
Sitten kirjastoon nettailemaan, lukemaan lehtiä ym.
Vielä: jos on tsekkaamatta jotain levyjä kuuntelen niitä ainakin osittain. Tällä hetkellä kesken:
Rolling Stones: Stripped
Ike and Tina Turner: Gold

Kirjastossa nettailen, tsekkaan kierrätyshyllyt ja juon joskus kahvia/kaakaota.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2019 17:01Herään. Ei tarvitse pukeutua koska en käytä pyjamaa.
Nukutko vaatteet päällä vai liikutko alasti kirjastoon?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Herään 6.30. Käyn veskissä, laitan kahvikoneen lämpiämään ja teen aamiaista. Syön ja luen hesaria puhelimesta. 7.00 mennessä herää muu porukka. Pesen hampaat, laitan naaman ja tukan ja puen päivävaatteet. Jossain välissä miehen kanssa vuorotellen paimennamme lapsen aamupissalle, vaatteisiin ja muutenkin päiväkotivalmiuteen. Omat vaatteet ja repun laitan yleensä jo illalla valmiiksi. Ennen töitä vielä lapsi päiväkotiin ja koirat aamupissalle. Töissä klo 8 mennessä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vesper kirjoitti: 28.08.2019 17:53
Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2019 17:01Herään. Ei tarvitse pukeutua koska en käytä pyjamaa.
Nukutko vaatteet päällä vai liikutko alasti kirjastoon?
Kieltämättä ensin mainittu vaihtoehto tulee ensimmäisenä mieleen. Mutta ei kai sinne kirjastoon aamulla aina lähdetä. Yksi työkaveri tykkää pitää työpaikan ilmastointia helvetin kylmällä (...) Hän ei kuulemma kotona pidä koskaan vaatteita, ja ei siinä mitään. En itsekään koskaan pidä farkkuja jalassa, mutta on mukavampi olla jotain päällä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Viimeaikoina useimmiten: nousen 6:00. Laitan aamiaisen, kaksi puolikovaksi keitettyä munaa, marjoja (mustikkaa lähinnä), maustamatonta jogurttia ja pähkinöitä, ripaus mysliä. Munien keittymistä odotellessa muutama punnerrus, kyykky ja dippi. Syön vilkuillen jotain intternetistä. Suihku parranajolla, hampaiden pesu, vaatteet päälle ja kävellen toimistolle noin seitsemäksi. Kone auki, tilannekatsaus ja kahvinkeittoon. Oon hylännyt työpaikan automaattikahvin ja luotan Moccamasterin laatuun.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12350
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: 28.08.2019 17:53
Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2019 17:01Herään. Ei tarvitse pukeutua koska en käytä pyjamaa.
Nukutko vaatteet päällä vai liikutko alasti kirjastoon?
Nukun vaatteet päällä. :)
Gat taitaa tehdä samoin?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 29.08.2019 13:03
Vesper kirjoitti: 28.08.2019 17:53
Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2019 17:01Herään. Ei tarvitse pukeutua koska en käytä pyjamaa.
Nukutko vaatteet päällä vai liikutko alasti kirjastoon?
Nukun vaatteet päällä. :)
Eli menet päivät pitkät samoilla kalsareilla, sukilla ja housuilla, rojahdat ne päällä nukkumaan?
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12350
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 29.08.2019 13:04
Homeboy65 kirjoitti: 29.08.2019 13:03
Vesper kirjoitti: 28.08.2019 17:53
Nukutko vaatteet päällä vai liikutko alasti kirjastoon?
Nukun vaatteet päällä. :)
Eli menet päivät pitkät samoilla kalsareilla, sukilla ja housuilla, rojahdat ne päällä nukkumaan?
Joo. Mutta kyllä suihkuun menen joka päivä ja luonnollisesti vaihdan silloin puhtaat vaatteet.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä nukun vaatteet päällä ilman lakanoita. Iltaisin kun väsyttää, harmillista että en jaksa katsoa leffaa telkkarista, mutta toisaalta en saa untakaan moneen tuntiin. Koetan rauhoittaa hermojani hokemalla mielessäni itselleni: "Älä ajattele mitään omaan elämääsi liittyvää". Vähitellen noin kolmessa tunnissa saan unta rauhoittamalla hermojani täyttämällä tajuani positiivisilla asioilla, kuten minuun mitenkään liittymättömällä merisodankäynnillä. Tai viimeksi hypoteettisella EM-drive avaruusmoottorilla. Näin myös aamuisin, muuten paniikinomaisia kouristuskohtauksia.

Heräilen jo ennen aamulypsyn aikaa, jotain viideltä tai kuudelta. Käytyäni pitkin yötä kusella ja ripuloimassa.

Aamulla saan ekan röökin jälkeen halvaannuttavia oksetuskouristuksia, vaikkei ulos tulekaan mitään.
Ne rauhoittuvat vain saatanallis-perkeleellisen vahvalla murukahvilla ja sitten parilla Karhulla. (Ja niin päivä jatkuu)

Siinä ohessa tarkastan netistä sähköpostini, Iltalehden, ehkä Kitinääkin ja TV-ohjelmatiedot. Ja tietenkin katsomalla rentoutavia videoita nuorten naisten viattomasta nakuilusta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tää palsta on kyllä parasta. Aina kun tuntuu että vituttaa esim. jatkuva töiden tekeminen, työntekijöiden sekoilu tai asiakkaiden urpåilu, voi vaan avata selaimen ja tajuta, että mulla menee helvetin hyvin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12350
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: 29.08.2019 15:39 Tää palsta on kyllä parasta. Aina kun tuntuu että vituttaa esim. jatkuva töiden tekeminen, työntekijöiden sekoilu tai asiakkaiden urpåilu, voi vaan avata selaimen ja tajuta, että mulla menee helvetin hyvin.
:mrgreen:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

5:30 herätys (tällä hetkellä seitsemänä päivänä viikossa kun tulee oltua aika paljon töissä).
Riippuen siitä miten hyvin olen onnistunut syömään edellisenä päivänä, niin joko ensin uutistarjonta ja sitten aamutoimet - vaihtoehtoisesti toisin päin.
Riippuen uutsitarjonnasta (aika mikä kuluu uutistarjonnan läpikäymiseen) ja olemassa olevista eväistä, sekä työtehtävistä ja työpaikan suunnasta yms, niin töissä olen viimeistään klo 7. Silloin pikainen aamupala. Yleensä joku juotava jogurtti ja ruisleipä juustolla & jollakin leikkeleellä/paistetulla munalla samalla kun käyn läpi mitä mun oikeestaan pitikään tehdä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8601
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Herään kahdeksalta, vessa, vettä, tabletit naamaan, vaatteet päälle ja junalle. 8.20 tai 8.30 junaan ja olen ysin tienoissa työpaikalla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Miten aloitat aamusi?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Lolita kirjoitti: 31.08.2019 0:13 Herään kahdeksalta, vessa, vettä, tabletit naamaan, vaatteet päälle ja junalle. 8.20 tai 8.30 junaan ja olen ysin tienoissa työpaikalla.
Kiitettävän tehokasta. Itse täytyy kuitenkin käydä suihkussa vaikka olisin illallakin käynyt. Aamujugurtin syöminen kestää ehkä puoli minuuttia. Herätys siis 8.35 ja töissä 9.15. Bussimatkaan menee siitä 20 min. Töissä pitäisi olla olla klo 9.00, mutta kun työkaveri huomasi että minulla tulee siihen kiire, hän ehdotti että aamun videopalaveri on klo 9.15.
Vastaa Viestiin