Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Edith

Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Viikon päästä mulla alkaa joululoma ja vaikka hetken harkitsinkin loman viettämistä baareissa, ajattelin, että voisin tehdä jotain muutakin. Haluisko joku opetella mun kanssa pelaamaan shakkia? Joku sellanen siis, joka ei todellakaan vielä osaa. Mä tiedän vain, miten nappulat liikkuu ja sitä, miten niitä kokeilumielessä liikuttelen, ei todellakaan voi pelaamiseksi kutsua.
tuulenpuiska

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Henk. koht. suosittelen shakkikerhoja, sillä ne ovat juurikin sitä varten että alkavia pelaajia opetetaan alusta pitäen kuinka pelata. Miesvaltainen laji tosin, mikä saattaa latistaa alkavia naisshakinpelaajia.
Linkkiä

Edit niinjuu joulunaikana kerhotoiminta yleensä lomalla joten tuo opettelu menee paremmin kaverin kanssa hakatessa.
Edith

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

tuulenpuiska kirjoitti: Linkkiä
Miehet mua ennenkään latistaneet, mutta nuo vaikuttavat pelottavan tosissaan olevilta. Tosin Helsingin osasto olisi näemmä kyllä juuri tänään tarjonnut alkeisopetusta (too late), mutta vaikuttavat siis kilpaseuroilta. Ja mä haluisin ihan vaan silleen omaks iloks vähän oppia. Paitsi jos Kitystä löytyis joku kanssa-alottelija tosiaan, niin sitten vois käydä shakkikerhoakin tervehtimässä ehkä. Mutta vasta sitten, kun jo ihan pikkasen osais.
tuulenpuiska

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Edith kirjoitti: Miehet mua ennenkään latistaneet, mutta nuo vaikuttavat pelottavan tosissaan olevilta. Tosin Helsingin osasto olisi näemmä kyllä juuri tänään tarjonnut alkeisopetusta (too late), mutta vaikuttavat siis kilpaseuroilta. Ja mä haluisin ihan vaan silleen omaks iloks vähän oppia. Paitsi jos Kitystä löytyis joku kanssa-alottelija tosiaan, niin sitten vois käydä shakkikerhoakin tervehtimässä ehkä. Mutta vasta sitten, kun jo ihan pikkasen osais.
Kyllähän kerhoilla on sitä kilpatoimintaakin, etenkin pk-seudun isommilla kerhoilla. Mutta ei hätää! On siellä myös, tietääkseni aloittelijoillekin opastusta. Jos ei, niin super-soosoo sellaiselle kerholle.
nokkaelain

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

(En ole ihan Helsinkiläinen.) Olen joskus alle parikymppisenä ollut shakkikerhossa, mutta se jäi, kun homma meni sinä mielessä totiseksi, että olisi pitänyt valmentajan kanssa opetella avauksia, loppupelejä jne. En kyllä juuri mitään osannut, mutta vastusta varmasti riitti, kun (luokka)kaverit mm. voittivat nuorten joukkuesuomenmestaruuden. Parissa turnauksessakin olin mukana ja yhdessä järjestämässä. Niin, ja oli siellä naisiakin (tai ainakin nainen:); taisi olla ainakin nuorten sarjassa maan kärkitasoa.
Edith

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

nokkaelain kirjoitti:(En ole ihan Helsinkiläinen.)
No et. Ja osaat pelatakin. Mutta jos nyt kerta ehdot täyttävää henkilöä ei löydy, voin mä suoda sullekin tilaisuuden tuntea itsesi tavattoman nokkelaksi muhun verrattuna. Mä voisin silleen kallistella päätä ja huokailla, et vähänks oot fiksu ja miten sä hei osaat ja mä en vaan ymmärrä.

Mut hei, joku alkaja?!
Viimeksi muokannut Edith, 08.12.2005 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vähän aiheen ohi mutta kuitenkin: mä haluaisin kans aloittaa jonkun uuden harrastuksen. Mutta mutta...aika on kortilla, ja esim. tiettyä viikonpäivää ja kellonaikaa on meidän kalenteriin täysin mahdotonta laittaa. Kun on joka viikko eri työvuorot niin hiukan hankalaksi menee.
Ja vanhaa rakasta harrastusta eli ratsastustakaan en ole saanut ylläpidettyä niin kuin haluaisin. Siitä taitaa olla jo vuosi kun viimeksi olen hevosen selässä ollut :?

Ja aiheeseen, öö, shakkia? Hmm..jos jotain muuta minulle kuitenkin, kiitos. Mutta mitä, ehdotuksia otetaan vastaan.
Pikku-Akka

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

En ole Helsingistä enkä osaa pelata shakkia, mutta silti mieleni tekisi ostaa sellainen hurmaava jääkaapinovishakkilauta. Kulti on yrittänyt innostaa minua opettelemaan shakkia, mutta en ole oikein innostunut. (Myllyssäkin olin kuulema niin hyvä, että voisin olla hyvä shakissakin.)
aimohaiku

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Edith kirjoitti:
Mut hei, joku alkaja?! Joku nainen?!
Olin jopa hiukan kiinnostunut, kunnes kohtasin sukupuoleeni kohdistuvaa syrjintää. :)
Edith

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

aimohaiku kirjoitti:
Edith kirjoitti:
Mut hei, joku alkaja?! Joku nainen?!
Olin jopa hiukan kiinnostunut, kunnes kohtasin sukupuoleeni kohdistuvaa syrjintää. :)
Mä poistin sen kohdan, jota arvelit syrjiväksi. Mun piti sillä vaan kattonnääs rohkasta näitä naisia täällä. Ettei tästä tulis vaan sellasta ketjua, jossa mä juttelisin yksin herrain kanssa. Että herrat (ja tää yks sukupuolineutraali) keskustelis shakista ja naiset ois keittiössä kihartamassa ripsiään. Sä tajuut. Mutta jos sua kiinnostaa yrittää pelata, niin kerro vaan, milloin.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Tämä Voisi kyllä tehdä, mielestäni pitkästyttävästä, pelistä hieman mielenkiintoisemman.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
tuulenpuiska

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

M-ojo kirjoitti:Tämä Voisi kyllä tehdä, mielestäni pitkästyttävästä, pelistä hieman mielenkiintoisemman.
Amen brother. Samalla saa tasoitukset kuntoon viilaamalla prosentteja.
MGandhi

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

This calls for a shakkimiitti!

*osti eilen shakkikirjan kaverilleen joululahjaksi, mutta omi sen itselleen havaittuaan sen kiintoisaksi*
MGandhi

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Mojo kirjoitti: mielestäni pitkästyttävästä pelistä
Et vaan osaa? :P
Edith

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

MGandhi kirjoitti:This calls for a shakkimiitti!
Hei, jos mä sovin MGandhin kanssa lautapelitreffit, niin johan mä saisin kaikki naiset kateellisiks! Joo! Viikon päästä viikonloppuna?
Turbohaltija

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:
Mut hei, joku alkaja?!
Outoa, mutta tuo on käynyt mullakin mielessä, siis shakin opettelu. Ehkä senkin takia, että baarielämä puuduttaa aika pahasti ja löytäisin mielelläni jotain selväpäisempää tekemistä, jossa ei tarvitse kärsiä toisten tupakansavusta eikä mene kaikki rahat ja järki. Shakkilautakin löytyy, yhtään en vaan osaa pelata. Eli täällä olis ainakin yksi kiinnostunut!
Edith

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Hitto. Miksen mä keksinyt tätä ennen. Nythän mä todella saan _kaikki miehet_. Pitäsköhän tästä avata shakkimiittiketju miittiosastoon?
aimohaiku

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Meitähän on jo neljä. Jos siis oletetaan, etteivät Edith ja MGandhi mene kahdestaan tutkimaan shakkikirjaa. ;)

Kukaan ei osaa pelata, mutta Turbolla olisi lauta ja nappulat. Järjestetäänkö jossain kursseja? En nimittäin ainakaan pikaisella googletuksella löytänyt yhtään shakin alkeiskurssia. Löytyisikö Kitystä, moniosaajien kehdosta, shakin opettajaa? Kai täällä nyt joku osaa shakkia pelata?
Turbohaltija

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti: Nythän mä todella saan _kaikki miehet_.
Krhm... Onhan toi Gandhi aika kiihottava, mutta saatat joutua saamaan hänet ilman mun seuraa kuitenkin... :?
tuulenpuiska

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

aimohaiku kirjoitti:Meitähän on jo neljä. Jos siis oletetaan, etteivät Edith ja MGandhi mene kahdestaan tutkimaan shakkikirjaa. ;)

Kukaan ei osaa pelata, mutta Turbolla olisi lauta ja nappulat. Järjestetäänkö jossain kursseja? En nimittäin ainakaan pikaisella googletuksella löytänyt yhtään shakin alkeiskurssia. Löytyisikö Kitystä, moniosaajien kehdosta, shakin opettajaa? Kai täällä nyt joku osaa shakkia pelata?
Mä jo yritin kaupata teille noita Helsingin shakkikerhoja, ne on oikeasti sitä varten että vasta-alkajia opastetaan pelin pariin, vaikka saattaisi saada päinvastaisen kuvan.
Edith

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

tuulenpuiska kirjoitti: Mä jo yritin kaupata teille noita Helsingin shakkikerhoja, ne on oikeasti sitä varten että vasta-alkajia opastetaan pelin pariin, vaikka saattaisi saada päinvastaisen kuvan.
Me ei haluta shakkikerhoja. Me halutaan sut! Ja mullakin on muuten lauta ja nappulat. Tosin semmonen isän entisen työpaikan firmamainoslahja ja tosi epäkäytännöllinen setti kaiken kaikkiaan.
Edith

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Heipsan, mä olen nyt miettinyt tätä ja mun mielestä eikö me päästäis alkuun ihan sillä, että pelattais vaan? Kerrattais yhdessä perus-perussäännöt ja sitten vaan peliksi? Jos ei toimi tai edes näytä alkavan toimia, niin sitten hankittais kirjastosta lisää ohjeopuksia ja perustettais lukupiiri? Sopisko kellekään Kityn aloittelijoiden shakkikerhon eka kokoontuminen ens maanantaina, siis päivämääränä 19.12.?
Turbohaltija

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Mulle sopii, viiden jälkeen on vapaata. Säännöistä en tiedä yhtään mitään...
Edith

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti:Mulle sopii, viiden jälkeen on vapaata. Säännöistä en tiedä yhtään mitään...
Hienoa, että tämä on nyt sovittu! Mennäänkö turvalliselle ja neutraalille maaperälle johkin baariin vai uskallatko esim. astella tänne minun luokseni?
Turbohaltija

Re: Toinen alkava shakinpelaaja Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Enköhän mä uskalla tulla sunkin luokse... :) Onko sulla jokin opaskirja? En tosiaan tiedä yhtään mitään shakista!
Vastaa Viestiin