VKO 32/2020

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tänään takaisin sorvin ääreen. Loma meni kohtuullisen hyvin huomioiden harteiden välissä keikkuva uloke.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.08.2020 10:22 Tänään takaisin sorvin ääreen. Loma meni kohtuullisen hyvin huomioiden harteiden välissä keikkuva uloke.
Onnea uudesta kaksoisleuasta!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.08.2020 12:58
James Potkukelkka kirjoitti: 03.08.2020 10:22 Tänään takaisin sorvin ääreen. Loma meni kohtuullisen hyvin huomioiden harteiden välissä keikkuva uloke.
Onnea uudesta kaksoisleuasta!
:kele:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.08.2020 13:33
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 03.08.2020 12:58
James Potkukelkka kirjoitti: 03.08.2020 10:22 Tänään takaisin sorvin ääreen. Loma meni kohtuullisen hyvin huomioiden harteiden välissä keikkuva uloke.
Onnea uudesta kaksoisleuasta!
:kele:
:napu:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nykyään, kun taksien hinnat voivat olla mitä vain, onko oikein valkata jonosta ei-ensimmäinen?

Yleensä käytän aina uberia. Sillä hinta keskustasta kotiin tai tosinpäin on n 32 e jos ei ole surge charge. Ennen taksimuutosta hinta oli perinnetaksilla hiukan yli 40. Nyt matkustimme Riiasta tultaessa Olympiaterminaalista jonkun etnisen miniyhtiön taksilla. Kuski ajeli minne sattui. Esim. yritti mennä suljettua reittiä kaivopuiston rannan kautta ja kehällä kääntyi väärään suuntaan. Laittoi kyllä molemmilla kerroilla mittarin vähäksi (liian lyhyeksi aikaa) kiinni. HInta oli 65 euroa.

Aloituskysymys ei ole kyllä mulle relevantti, koska eo. kokemuksen jälkeen päätin, että enää en perinnetaksilla kulje. Uber toimii hyvin ja huomattavasti edullisempi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mielestäni nykyään voi valita jonosta mieleisen. Tuntuisi omituiselta, että eri hintaisista vaihtoehdoista pitäisi valita perinteen vuoksi se paalulla oleva auto.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Toki noin. Ja kai aina on *saanut* valita minkä haluaa, on vain ollut aika vahva normatiivinen käytäntö siitä, että valitaan ensimmäinen. Mutta kuulopuheiden mukaan vanhaan aikaankin löytyi asiakkaita, jotka halusivat mersun, ja joskus harvoin joku persumielinen (eivät kai yleensä aja taksilla) oli kiinnostunut kuskin etnisestä taustasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joku noheva voisi koodata appsin, jolle syötettäisiin matka ja se automaagisesti laskisi halvimman vaihtoehdon. Monestihan hinnassa on ainakin kolme muuttujaa; lähtömaksu, km-maksu ja aikamaksu. Muistaakseni kekkosen aikaan aikamaksu tuli vain kun auto ei liikkunut. Tuossa etnisesssä taksissa meni koko ajan molemmat.
edit: tarkemmin ajatellen on vielä ainakin matkustajien määrän mukaan muuttuva maksu, jonka senkin voi varmaan nykyään määrätä vapaasti. Ja lähtömaksuhan muuttuu kellonajan mukaan.

Mutta tosiaan suosittelen Uberia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Loma on alkanut tuntua lomalta, kun sai luvan pitää loputkin kaksi viikkoa putkeen.

Eka lomaviikko ei vielä siltä tuntunut, mutta reilun viikon on saanut tehdä oikeita töitä, kuten pusikon raivaamista ja kaadettujen puiden karsimista, ja päälle kunnon saunominen ja uimista.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Taksin saa valita ihan vapaasti, kuskit sitten tappelevat jälkeenpäin tolpalla, jos jää jotain hampaankoloon. Itse valkkaisin jonkun ison ja luotettavan firman taksin, esim. Lähitaksi, ja välttyisin tuollaisilta harha-ajeluilta.

Juhannuksena latasin kahden firman kännykkäsovellukset. Fixutaxi näytti jo siinä tilatessa hinnan kotiin, firma taustalla taitaa olla Kovanen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18751
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja Niba »

Virossa ja Latviassa on takseja joitten kyytiin noustessa jo tiedät kuinka paljon joudut maksamaan koska laskettu reitti ja hinta valmiiksi, jos kuski poikkeaa reitiltä ei hinta muutu..
Joissain veloitus sen mukaan suoraan luottokortilta ei tarvi edes rahaa noustakseen taksiin!
Pyyhin Netikettiin..
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Lolita kirjoitti: 04.08.2020 21:55 Taksin saa valita ihan vapaasti, kuskit sitten tappelevat jälkeenpäin tolpalla, jos jää jotain hampaankoloon. Itse valkkaisin jonkun ison ja luotettavan firman taksin, esim. Lähitaksi, ja välttyisin tuollaisilta harha-ajeluilta.
Kaksi viikkoa sitten liukastuin aamupäivällä kaupan edessä kaatosateessa sandaaleillani metalliluiskassa. Käsi meni auki. Soitin ihan perinteteiseen 10041, ja taksi vei kaupunginsairaalalle, missä ei ole pariin vuoteen ollut päivystystä. Muuten ihan ok, ja paikkasivat sielläkin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18751
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja Niba »

Erään toisen toiminnon edustaja jäi auton alle, mikä teitä autoilijoita vaivaa kun pitää tappaa itseään ja toisiaan? Jäi henkiin selvisi 2 päivää teholla, onneksi sentään Koronaa onnistuttu välttämään, koskahan auto-onnettomuuksia yliajoja ja törmäyksiä..

Eikä tullut maski paska pakkoa ei edes suositusta!! Nam..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18751
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti: 09.08.2020 10:46
McJanne kirjoitti: 09.08.2020 10:35 ^kai pilluakin voi tilata netistä?
Totta kai, mutta ei oikein sovi minun pirtaani.

Ehkä etsittävä joku kyllästynyt kotirouva. Mutta jotenkin kiven takana nekin tuntuvat olevan.

Erikoista, että ensi kertaa elämässäni tilanne on se, että ei ole seksiä tarjolla. Aina edes joku on ollut. Sitä se kasvukeskuksissa hengaaminen tekee kai ihmiselle. Oma arvaukseni on, että tinder jne ovat itseasiassa huonontaneet merkittävästi normaalien ihmisten patisuhdekuvioita.
Vastaushan tuli tuolla eli säästäväisyys, pistät rahaa palamaan niin naisetkin kiinnostuu sinusta! :) :P

Ostin eilen kalliin viskin ja maistelin Montecristo sigarin mutta vaikka ympäsillä kuhisi naisia, ei kukaan edes vilkaissut.. Sofian kadulla olevassa ravintolan terassilla.. Ei siis toimi minulla mutta olenkin pers'aukinen ja se kyllä näkyy..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 32/2020

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässä juurikin katseni manbagiä. Maksaakko 130€ nahkaisesta vai 3€ tsekkoslovakian armeijan ylijäämäkassista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin