Kyllä minä olen tätä asiaa ainakin jossitellut paljon. Eli miettinyt: koin että minusta ei ole hänelle avuksi, en kykene. Koko projekti tuntui kovin ahdistavalta tai vaativalta. Jos olisin sittenkin kyennyt vaikka alkoholin avulla. Yritin neuvoa häntä ja sitten saatiin se diili siivousliikkeestä, kaksi työntekijää paikalle 3.9. Sitten hän epäröi pakkohoidosta vaikka yritin vakuuttaa että ethän sinä ole vaarallinen itsellesi etkä muille. Hän arveli että viranomaiset voivat tulkita että eihän tuo pysty kuitenkaan huolehtimaan itsestään. Menin vähän epävarmaksi.James Potkukelkka kirjoitti: ↑05.09.2020 13:41Joo. Missään tapauksessa älä tästä Homie koe syyllisyyttä.
Gat puhui paljon ja kauan itsemurhasta mutta luulin että kyllä hän haluaa olla elävien kirjoissa puhuu vaan. Hän tuntui dramatisoivan vähän liikaa, puhui itsemurhasta jopa aseiden takavarikoinnin ja muuttolaatikoiden takia. Eihän ne aseet mitään elintärkeitä hänelle olleet ja sai sitten (odotetusti) vain pienehköt sakot.
Monen vuoden ajan kun soittelin hänelle hän oli enimmäksen ihan korrekti, jopa kohtelias. Mutta usein myös epäkohtelias ja loukkaava. Valitti usein kuinka tylsä minä olen kun minua ei kiinnosta samat asiat kuin häntä. Aika usein ajattelin että enpä soita enää. Soitin kuitenkin. Ymmärsin kyllä että (elämäntilanteensa takia) hän ei voi olla mikään päivänsäde...