Viikko 37/2020

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyl tässä on kyse ennen kaikkea uusien toiminta- ja osin ajattelumallien luomisesta ja sisäänajosta. Paluu normaaliin on populismia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exPertti kirjoitti: 09.09.2020 17:06 Tämä rokote on puhdasta haihattelua. Joko tähän löytyy yleispätevä edullinen toimiva muu hoito tai sitten tämä mystisesti muuttuu vähemmän haitalliseksi.
Rokotteiden kehittelyssä on ainakin se hyvä puoli, että ei tämä varmaan jää ainoaksi uudeksi koronavirukseksi. Nyt muutaman vuoden sisään jo kolmas ihmisiin tarttuva.

Lääkkeitäkin kehitetään, mutta aika vähän on siltä puolelta kuulunut mistään todella lupaavasta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 09.09.2020 17:06
urpiainen kirjoitti: 09.09.2020 14:07
Niba kirjoitti: 09.09.2020 11:47 Rokotetta odotellesssa.. :paavi:
Just kuuntelin Lasse Lehtosta radiosta. Sen päivän arvio oli, että Suomessa rokotukset alkavat päästä vauhtiin priorisoitujen porrastusten kautta syksyllä 2021, ja että rokotteen voi ajatella antavan noin 60-70 %:n suojan noin vuodeksi-kahdeksi. Eiköhän tän kanssa saada elää jossain määrin aika pitkään.
Tämä rokote on puhdasta haihattelua.
No en nyt noin sanoisi. Kyllä se rokote tulee jossain vaiheessa. Kuinka hyvin ja kuinka pitkään suojaa, on jo laajempi kysymys. Mutta kyllä siitä jotain hyötyä on. Ja se voi muuttaa yleisen sentimentin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 10.09.2020 7:15 https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a ... ace9f3530d

*myhäily intensifioituu*

Ihana kun tämä maa on kohta valmis. Joka instituutiossa on kohta vihreä vok:n pitäjä pomona. Loppuu tämä oikeuksien polkeminen intersektionaalisuuden mukaan huonoimmassa asemassa olevilta.
Tästä saisi aika muhkean sukupuolisyrjintäjutun.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Niba »

So Hard kirjoitti: Nuoret aikuiset ramppaavat varmaan baarissa pian samaan malliin kuin ennenkin, mutta itseä ainakaan huvita terveyden kustannuksella mennä leffaan, risteilylle tai ruokailemaan. Tai päästää tänne paskamaista turisteja testaamatta.
Eilen oltiin Olutseuran kanssa Bruuwerin kabinetin puolella, salin puolelta kuului hirveä älämölö! Niin ettei Ohjaaja Lauri Randlan jutuista kuullut kuin puolet puolet, hirveän kivaa oli ihmisillä koko ilta siellä vetivät kaljaa ja huusivat ja hihkuivat! Jumalatontta menoa.. Hyi saatana..

**Iloinen ihminen, nyt on kovin Covid aika, mölyt mahaan ja hymy peppuun!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.09.2020 8:29
exPertti kirjoitti: 09.09.2020 17:06
urpiainen kirjoitti: 09.09.2020 14:07
Just kuuntelin Lasse Lehtosta radiosta. Sen päivän arvio oli, että Suomessa rokotukset alkavat päästä vauhtiin priorisoitujen porrastusten kautta syksyllä 2021, ja että rokotteen voi ajatella antavan noin 60-70 %:n suojan noin vuodeksi-kahdeksi. Eiköhän tän kanssa saada elää jossain määrin aika pitkään.
Tämä rokote on puhdasta haihattelua.
No en nyt noin sanoisi. Kyllä se rokote tulee jossain vaiheessa. Kuinka hyvin ja kuinka pitkään suojaa, on jo laajempi kysymys. Mutta kyllä siitä jotain hyötyä on. Ja se voi muuttaa yleisen sentimentin.
Helevetti, ryssillä on jo rokote menkää sinne piikittämään, voi mennä rokotteet ja heroiinit sekaisin?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 10.09.2020 14:00
James Potkukelkka kirjoitti: 10.09.2020 8:29 No en nyt noin sanoisi. Kyllä se rokote tulee jossain vaiheessa. Kuinka hyvin ja kuinka pitkään suojaa, on jo laajempi kysymys. Mutta kyllä siitä jotain hyötyä on. Ja se voi muuttaa yleisen sentimentin.
Ehkä juuri tuollainen puoliplasebo tosiaan tulee nostamaan kuluttajien luottamusta, mutta jos koronaviruksiin olisi helppo tehdä rokote se olisi varmaan tehty jos sarsin ja mersin aikaan.
Taudit ehti kuihtua pois ennen kuin rokote saatiin valmiiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olen tässä antanut pikkusormen yhdelle henkilökohtaiselle perversiolleni, eli viehtymykselle kepulogiaan. Kuuntelin aamulla eilisen Uutisraportti-podcastin, jossa tämä viimeaikojen mancrush-kohteeni Marko Junkkari analysoi yhdessä Hesarin Tuomas Peltomäen ja Teemu Muhosen kanssa vielä jälkikäteen kepun puheenjohtajavaalia. Siitä tuli mieleen Kitinän residentin kepujäärän Perden käsitys siitä, että Saarikon valinta tarkoitti kepun lähtöä vihervasemmistosuvakkien linjalle, vai miten se nyt oli.

Hesarin setien analyysi oli vähän erilainen. Heidän mukaansa Saarikko on kyllä selvästi arvoliberaalimpi kuin Kulmuni, mutta toisaalta myös talousoikestolaisempi: raporttinsa mukaan kepussa käytetty luonnehdinta, jonka Saarikko itsekin hyväksyy, on, että Saarikko on vähän vasemmalle Sipilästä, eli kuitenkin selvästi kepun peruslinjaa oikeistolaisempi. Hän on ikään kuin moderni versio tällaisesta itsellisestä maatalonemännästä, jolle kaikki kaikessa on itsenäisen talonpojan vastuu omasta hyvinvoinnistaan. Eri asia tietty isommassa kuvassa on, miten tämä sopii yhteen suomalaisen sosialistisen maatalouspolitiikan kanssa, mutta se koskee kaikkea kepulointia. Joka tapauksessa ero vasemmistopuolueiden yhteiskunnan kollektiiviseen vastuuseen on selvä.

Ja käytännön politiikan arvoliberaaliudenkin suhteen asia on vähän niin ja näin. Hesarin ukkeleiden mukaan Saarikon voiton jo ensimmäisellä äänestyskierroksella ratkaisi osin se, että kepun mittava lestadiolaisfraktio, joka oli tukenut Kulmunia Kaikkosta vastaan, siirtyi nyt Saarikon taakse. Varsinaisena syynä tässä oli ilmeisesti lehmänkauppa siitä, että vastalahjaksi Saarikon muiden tukijoiden ydinjoukko lupasi tukea lestadiolaista Lohea kepun varapuheejohtajaksi. Jos Kulmuni olisi ollut pj, Lohen valinta vpj:ksi olisi ollut mahdoton, koska tulevat samasta vaalipiiristä. Eli ilmeisesti lestadiolaisporukka arvioi, että Saarikon liberaaliuden kanssa voidaan elää, kun saadaan ensi kertaa vuosikymmeniin lestadiolaisedustus puolueen korkeimpaan johtoon. Tästä voisi ajatella, että tuskin kepu nyt ihan pride-linjalle lähtee, vaikka Saarikko kärkeen nousisikin.

Rautio on myös Hesarissa vähän samanlaisilla linjoilla: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006631918.html Kirjoitus on kyllä aika hämmentävä fanikirjoitus, mutta tavallaan samalla linjalla podcast-analyysin kanssa: Rautio näkee Saarikon Kulmunia tiukemman talousoikeistolaisuuden tärkeänä hallituksen onnistumiselle, kun valtiontalouden tasapainotustarve todella iskee vastaan. Saarikon liberaaliuden merkittävimpänä ilmentymänä Rautio pitää kepun etääntymisen persuista. Tämä ei tietenkään vielä ole mitään vihervasemmistosuvakkiutta kuin ehkä Pertsan mielestä, vaan lähtökohtaisesti ihan tervettä sitoutumista eurooppalaisen liberaalin demokratian perinteeseen, which is nice.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ollut su lähtien lasten kanssa vaimon ollessa Kuopiossa työreissulla. Poika pamahti sopivasti ti kipeäksi, jota ollut kotona hoitamassa. Tänään etäpäivä. Hitto, kun on hankalaa tehdä duunia pelkällä läppärillä, joka vielä lagaa. Ihan kädet hikosivat aamulla, kun pidin pomoille tilannekatsausta videolla. Joutui poistumaan mukavuusalueelta, hemmetti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ai niin, olen unohtanut ilmottaa että mulla on nykyään älypuhelin. Nyt voin halutessani varata esimerkiksi drinkkiajan pubiin, jos alkaa drinkkiä tehdä mieli (ja pubissa on vapaita aikoja). Etukäteen toki pitää tietää kauan aikoo lipittää sitä juomaa. Tai sitten voi hakea tietenkin take away -siiderin jostain toisesta pubista, joka sellaista tarjoaa. #uusinormaali :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Oisko tuo pitänyt laittaa sinne ryyppyketjuun? No en laittanut, koska en ole toistaiseksi mitään ottanut. Ehkä myöhemmin, ehkä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kreitsu kirjoitti: 11.09.2020 11:29 Nyt voin halutessani varata esimerkiksi drinkkiajan pubiin, jos alkaa drinkkiä tehdä mieli (ja pubissa on vapaita aikoja).
Suomalaisen unelma!

"Haluaisin varata känniajan marraskuun toiselle perjantaille. Juu, neljä tuntia riittää hyvin. Juomajärjestykseni on: jekkushotti, iso kolmonen, valkovenäläinen, iso kolmonen, jekkushotti, syvyyspommi, vodkabattery, iso kolmonen, iso kolmonen, jekkushotti ja jekkushotti."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2020 12:07
Kreitsu kirjoitti: 11.09.2020 11:29 Nyt voin halutessani varata esimerkiksi drinkkiajan pubiin, jos alkaa drinkkiä tehdä mieli (ja pubissa on vapaita aikoja).
Suomalaisen unelma!

"Haluaisin varata känniajan marraskuun toiselle perjantaille. Juu, neljä tuntia riittää hyvin. Juomajärjestykseni on: jekkushotti, iso kolmonen, valkovenäläinen, iso kolmonen, jekkushotti, syvyyspommi, vodkabattery, iso kolmonen, iso kolmonen, jekkushotti ja jekkushotti."
Oksu and cleaning included.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja exsu »

Onko Stadinarska palkattu Postin sometiimiin?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 11.09.2020 13:13 Onko Stadinarska palkattu Postin sometiimiin?
Mä olen miettinyt, että ainakin sen on arkkitehtitiimissä, joka suunnittelee taloja pk-seudulla ja täällä Vuoreksessa. Tästä ei oikein voi erehtyä. Oli eilen ihan uutisissa esillä. Palstamme uusi EW!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 11.09.2020 13:13 Onko Stadinarska palkattu Postin sometiimiin?
Tai Soneran. Joku mainitsi fb:ssä (muistaakseni jonkun ex-kitinäläisen keskustelussa), että Telia oli lähestynyt meilitse "Moiccu ***". Itsekin kiinnitin 2007 siihen huomiota, että laskumeilit alkoivat: "Moikka, hienoa, että olet asiakkaanamme." Muuttivat sitä sittemmin.

Edit: tähän voisi panostaa; eri vuosina syntyneille erilainen tuulahdus nuoruudesta, vaikkapa "Kliffaa hei, ..."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mikä toi postijuttu on? Nyt on muutama kaverikin siitä maininnut, en tajua enkä jaksa googlettaa. Kertokaa tai pankaa linkki jonnekin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 11.09.2020 22:27 ^ https://www.posti.fi/fi
No. Sen verran pakko sanoa, että sivusto on selkeämpi ja käytettävämpi kuin ikinä ennen. Mutta toi tekoteinikieli kyllä... ääh.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kun kusti polkee, posti sulkee.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 12.09.2020 0:03 No. Sen verran pakko sanoa, että sivusto on selkeämpi ja käytettävämpi kuin ikinä ennen.
Onko muuten jollakulla mielipidettä "uudesta" Facebookista. Eihän se juuri muuttunut, mutta vain huonommaksi ruudun tilan käytön kannalta. 48 tuntia saa kerralla käyttää vanhaa. Mikähän siinä on pointti. Puhelimelle on jo erikseen ollut app jossa ei ole tarvinnut välittää selaimista (itse kuitenkin olen käyttänyt kännykällä selainversiota, koska se appi on huonompi.) Ehkä käyttäjäkunta vanhenee ja tarvitaan isompi fontti.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mun unelma olis se, että posti toimittais paketin siihen kaappiin mihin se on tilattu, etkä jonnekin kahden kilometrin päähän.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ No ei kait se ole postinjakajan vika, että lokeroita on 50, vaikka niitä pitäisi olla 5000.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 37/2020

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 12.09.2020 12:49
Bhven kirjoitti: 12.09.2020 12:02 ^ No ei kait se ole postinjakajan vika, että lokeroita on 50, vaikka niitä pitäisi olla 5000.
1. Kolmas maailmansota syttyy

2. Tappajarobotit valtaavat maapallon

3. Kaikki infrastruktuuri on tuhottu

4. Postin johto saa bonukset
5. Hallitus perustaa kolmikantaisen työryhmän selvittämään työllisyysasteen nostamista
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin