Jouluviikko 52

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tuhmia on oltu?
Risuja luvassa!?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei olla oltu tuhmia eikä kilttejäkään. On vain oltu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lapsi yskäisi aamulla, joten joululoma alkoi ennakkoon.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Moon kans jo joululomalla. Täytyy varmaan kuopuksen kanssa kohta liikahtaa asioille, ettei joulu tule syliin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Puolitoista tuntia labrajonossa, onneksi oli palkallista aikaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

McJanne kirjoitti: 21.12.2020 10:58 Soisalon saaren
Mä olen just vastikään oppinut, että vakiintuneen kansainvälisen määritelmän mukaan saareus edellyttää sitä, että ympäröivä vesialue on kauttaaltaan samassa tasossa, ja Soisalo ei täytä tätä vaatimusta eli ei siis ole saari. Myöskään siinä jossain lähitienoilla olevan toisen pinta-alaltaan mittavan savolaisen huijarisaaren saareus on vähintäänkin kyseenalainen, koska sen taas erottaa mantereesta keinotekoinen kanava. Tästä kai päästään siihen, että toisin kuin kierot savolaiset väittävät, Suomen suurin saari on Ahvenanmaan pääsaari.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Olen ollut niin kiltti ja mukava koko vuoden,. että luulisi että saisin rekkakaupalla lahjoja.

Mutta ikä sen estää, että saan vain maltillisesti.

Hyväksyn sen

JOULU
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 15:38
McJanne kirjoitti: 21.12.2020 10:58 Soisalon saaren
Mä olen just vastikään oppinut, että vakiintuneen kansainvälisen määritelmän mukaan saareus edellyttää sitä, että ympäröivä vesialue on kauttaaltaan samassa tasossa, ja Soisalo ei täytä tätä vaatimusta eli ei siis ole saari. Myöskään siinä jossain lähitienoilla olevan toisen pinta-alaltaan mittavan savolaisen huijarisaaren saareus on vähintäänkin kyseenalainen, koska sen taas erottaa mantereesta keinotekoinen kanava. Tästä kai päästään siihen, että toisin kuin kierot savolaiset väittävät, Suomen suurin saari on Ahvenanmaan pääsaari.
Ennen tätä hetkeä en tiennyt tästä repivästä kiistasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2020 16:04
urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 15:38
McJanne kirjoitti: 21.12.2020 10:58 Soisalon saaren
Mä olen just vastikään oppinut, että vakiintuneen kansainvälisen määritelmän mukaan saareus edellyttää sitä, että ympäröivä vesialue on kauttaaltaan samassa tasossa, ja Soisalo ei täytä tätä vaatimusta eli ei siis ole saari. Myöskään siinä jossain lähitienoilla olevan toisen pinta-alaltaan mittavan savolaisen huijarisaaren saareus on vähintäänkin kyseenalainen, koska sen taas erottaa mantereesta keinotekoinen kanava. Tästä kai päästään siihen, että toisin kuin kierot savolaiset väittävät, Suomen suurin saari on Ahvenanmaan pääsaari.
Ennen tätä hetkeä en tiennyt tästä repivästä kiistasta.
Kuinka savolainen pitää olla, että selittää saareksi jonkun maalämpäreen, joka ei ole saari?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 15:38 Mä olen just vastikään oppinut, että vakiintuneen kansainvälisen määritelmän mukaan saareus edellyttää sitä, että ympäröivä vesialue on kauttaaltaan samassa tasossa, ja Soisalo ei täytä tätä vaatimusta eli ei siis ole saari.
Tarkoittaako tämä, että jos joen virtapaikassa on kaksi haaraa, niin niiden keskellä oleva maa-alue ei ole saari? Esimerkiksi Kotkan Hovinsaari ei siis olisi saari vaan jotain muuta, mitä?

https://www.google.fi/maps/@60.4866299, ... 832,13.58z
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Saareke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, tää saareuden määritelmä on yllättävän hankala. Hovinsaaren saareus voidaan minusta hyvin kyseenalaistaa, jokisuistoissa olevia maa-alueita ei kai mitenkään aina pidetä saarina. Mutta kyllä vuolaastikin virtaavassa joessa oleva saari olisi ehkä minusta saari. Toisaalta, jos Soisalo/Hovinsaari on saari, ehkä koko Lounais-Suomi on, koska olen ala-asteen maantiedon tunnilta muistelevinani (ja hitot, just googlasin!), että Kokemäenjoen ja Kymijoen vesistöt lähtevät samasta järvestä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 21.12.2020 17:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vaikuttaisi siltä, että termimme "saari" ei tavoita natural kindia, vaan jonkinlaisen social kindin, sosiaalisen konstruktion. Saareuden määritelmässä riittävät ja välttämättömät ehdot eivät koske maantieteellisiä faktoja, vaan kollektiivista hyväksyntää, vallitsevaa puhetapaa. X on saari jos ja vain jos kieliyhteisömme kutsuu/kutsuisi siihen tutustuessaan sitä saareksi. Suostuttelussa vahvat savolaiset ovat sittenkin vahvoilla asiassa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 16:54 Joo, tää saareuden määritelmä on yllättävän hankala. Hovinsaaren saareus voidaan minusta hyvin kyseenalaistaa, jokisuistoissa olevia maa-alueita ei kai mitenkään aina pidetä saarina. Mutta kyllä vuolaastikin virtaavassa joessa oleva saari olisi ehkä minusta saari. Toisaalta, jos Soisalo/Hovinsaari on saari, ehkä koko Lounais-Suomi on, koska olen ala-asteen maantiedon tunnilta muistelevinani (ja hitot, just googlasin!), että Kokemäenjoen ja Kymijoen vesistöt lähtevät samasta järvestä.
Ensin disclaimer; mä en ymmärrä Suomen vesistöistä enempää kuin sika Pohjantähdestä. Mutta nyt googlettelin ja sen mukaan Kokemäenjoen vesistö lähtee Pyhäjärvestä ja Kymijoki Päijänteestä.

Pyydän jo etukäteen anteeksi, että sekaannun asiaan, josta en ymmärrä mitään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 16:54Toisaalta, jos Soisalo/Hovinsaari on saari, ehkä koko Lounais-Suomi on, koska olen ala-asteen maantiedon tunnilta muistelevinani (ja hitot, just googlasin!), että Kokemäenjoen ja Kymijoen vesistöt lähtevät samasta järvestä.
Mä en tiedä oliko toi ihan paras esimerkki, kun tosiaan suistoalueella. Oikeastaan menin katsomaan langinkoskessa olevaa saarta (se missä on keisarillinen kalamaja), mutta googlessa ei näkynyt sen nimeä, niin otin vierestä isomman saaren. Kymijoessahan on myös sitten se läntinen haara, mutta tuota Kotkan ja Pyhtään välistä aluetta ei taideta enää nimittää saareksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Se on saari jos ei pääse kuivin jaloin pois.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2020 17:24
urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 16:54 Joo, tää saareuden määritelmä on yllättävän hankala. Hovinsaaren saareus voidaan minusta hyvin kyseenalaistaa, jokisuistoissa olevia maa-alueita ei kai mitenkään aina pidetä saarina. Mutta kyllä vuolaastikin virtaavassa joessa oleva saari olisi ehkä minusta saari. Toisaalta, jos Soisalo/Hovinsaari on saari, ehkä koko Lounais-Suomi on, koska olen ala-asteen maantiedon tunnilta muistelevinani (ja hitot, just googlasin!), että Kokemäenjoen ja Kymijoen vesistöt lähtevät samasta järvestä.
googlettelin ja sen mukaan Kokemäenjoen vesistö lähtee Pyhäjärvestä ja Kymijoki Päijänteestä.
Vesistö lienee laajempi juttu kuin varsinainen joki.
Ainakin Padasjoen Vesijako (liittyneekö nimi asiaan?) laskee molempiin vesistöihin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vesijako_(j%C3%A4rvi) ilmeisesti alueella on runsaasti tällaisia järviä. Ilmeisesti koko alue on muinoin ollut Kokemäenjoen vesistöä, kunnes Päijänteestä on puhjennut laskuyhteys Suomenlahteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 21.12.2020 18:01 Se on saari jos ei pääse kuivin jaloin pois.
Lauttaniemi
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 21.12.2020 14:55 Puolitoista tuntia labrajonossa, onneksi oli palkallista aikaa.
Melkein kaikki veriarvot parantuneet, mutta onhan nuo kostererooliarvot jonkun matkan päässä ok tuloksista.

Hyvä kostererooli oli huonontunut, mitä vaikeampi käsittää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Jos ei kukaan sellainen elävä olio, joka majapaikkaansa pitää täällä isolla kirkolla, ilmoitan, että sää on...

En vaan voi sanoa tuota viimeistä sanaa koska olen niin mukava.

Mutta pitäisikö minun nyt sanoa kuitenkin.

Lupaattehan, että pidätte vielä minua mukavimpana ihmisenä mitä tunnette vaikka sanonkin sen sanan?

Ilmoitan sanan Kitinän ilmoituspalstalla. En millään voi tähän päivän aloitukseen laittaa.

Tiedättekö uroot ja mahdolliset naiset- Maailman mukavimpana olo ei ole aina mukavaa!

Mutta en tee suurta virhettä: Toki en jätä toivottamatta mukavaa päivää kaikille! Laitetaan oikein JOULUsydän! :h:

JOULUARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 19:29
James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2020 17:24
urpiainen kirjoitti: 21.12.2020 16:54 Joo, tää saareuden määritelmä on yllättävän hankala. Hovinsaaren saareus voidaan minusta hyvin kyseenalaistaa, jokisuistoissa olevia maa-alueita ei kai mitenkään aina pidetä saarina. Mutta kyllä vuolaastikin virtaavassa joessa oleva saari olisi ehkä minusta saari. Toisaalta, jos Soisalo/Hovinsaari on saari, ehkä koko Lounais-Suomi on, koska olen ala-asteen maantiedon tunnilta muistelevinani (ja hitot, just googlasin!), että Kokemäenjoen ja Kymijoen vesistöt lähtevät samasta järvestä.
googlettelin ja sen mukaan Kokemäenjoen vesistö lähtee Pyhäjärvestä ja Kymijoki Päijänteestä.
Vesistö lienee laajempi juttu kuin varsinainen joki.
Ainakin Padasjoen Vesijako (liittyneekö nimi asiaan?) laskee molempiin vesistöihin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vesijako_(j%C3%A4rvi) ilmeisesti alueella on runsaasti tällaisia järviä. Ilmeisesti koko alue on muinoin ollut Kokemäenjoen vesistöä, kunnes Päijänteestä on puhjennut laskuyhteys Suomenlahteen.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tulin kertomaan, että sauna pesutiloineen on puhdas. Hieman pettynyt olen tosin siitä, että en saanut saunan lasiovea täysin kirkkaaksi, vaan edes keraamisen lieden metallilastalla kalkkeumat eivät poistuneet.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ekaa kertaa tilattiin kaikki joulupöperöt K-kaupasta kotiinkuljetuksena. Säästyy yksi hikinen kauppareissu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.12.2020 11:13 Tulin kertomaan, että sauna pesutiloineen on puhdas. Hieman pettynyt olen tosin siitä, että en saanut saunan lasiovea täysin kirkkaaksi, vaan edes keraamisen lieden metallilastalla kalkkeumat eivät poistuneet.
Tuohon on varmaan jokin pirkkaniksi olemassa. Näin joulun alla annan tämän arvokkaan neuvon, koska ihmisillä hyvä tahto jne.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin