Jouluviikko 52

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.12.2020 11:13 Tulin kertomaan, että sauna pesutiloineen on puhdas. Hieman pettynyt olen tosin siitä, että en saanut saunan lasiovea täysin kirkkaaksi, vaan edes keraamisen lieden metallilastalla kalkkeumat eivät poistuneet.
Eiks tuohon olisi joku marttaniksi, tyyliin etikkaa tai ruokasoodaa ? Tarvitsisin, koska sama urakka edessä.

Edit. Ajattelen sittenkin kuin Dave.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.12.2020 11:17
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.12.2020 11:13 Tulin kertomaan, että sauna pesutiloineen on puhdas. Hieman pettynyt olen tosin siitä, että en saanut saunan lasiovea täysin kirkkaaksi, vaan edes keraamisen lieden metallilastalla kalkkeumat eivät poistuneet.
Tuohon on varmaan jokin pirkkaniksi olemassa. Näin joulun alla annan tämän arvokkaan neuvon, koska ihmisillä hyvä tahto jne.
Vaimo ja itsekin olin kokeillut aiemmin etikat sun muut. Tuo oli vika niksi. Nyt olen niksitön, enkä voi ihailla lauteilta vaimoani suihkussa, vaan joudun arvailemaan blurratun lasin läpi lähes kaiken.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.12.2020 11:16 Ekaa kertaa tilattiin kaikki joulupöperöt K-kaupasta kotiinkuljetuksena. Säästyy yksi hikinen kauppareissu.
Meille tulee jokin vartavasten tilattu setti jostain. Tuossa siis erityiset juhlaruokakomponentit, peruskama sitten cittarin nettikaupasta. Peuraa noukin mukaan noiden lisäksi kun piti kaupassa piipahtaa.

Juhlaruokiin nettikauppa toimii vielä paremmin viikko-ostoksiin. Juhlapyhien alla ryysis kivijaloissa on rasittavaa ja niiden juharuokakomponenttien metsästys on sellaista aikaa vievää suunnistusta. Netistä on helppo klikkailla tarvittavat. Saisivat vielä kehittää niitä sesonkisuosituksiaan. Erikoiseriä näkisin mielelläni myös.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Oletko ryhtynyt tarjoamaan siivouspalveluja? Sinkkunaisille?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kiitos vinkistä. Voi olla, että kokeilen. Harmi, kun eilen poikkesin Pirkkalan Verkkiksessä ja Bauhaus ois ollut naapurissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.12.2020 11:29Oletko ryhtynyt tarjoamaan siivouspalveluja? Sinkkunaisille?
Kun kahdessa viikossa saanut tämän verran aikaiseksi niin kaupallinen toteutus ei ehkä löisi leiville.

uuni.jpg
uuni.jpg (34.26 KiB) Katsottu 925 kertaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.12.2020 11:17
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.12.2020 11:13 Tulin kertomaan, että sauna pesutiloineen on puhdas. Hieman pettynyt olen tosin siitä, että en saanut saunan lasiovea täysin kirkkaaksi, vaan edes keraamisen lieden metallilastalla kalkkeumat eivät poistuneet.
Tuohon on varmaan jokin pirkkaniksi olemassa. Näin joulun alla annan tämän arvokkaan neuvon, koska ihmisillä hyvä tahto jne.
Meillä on pesutilojen lasiovet kirkkaat :ohyeah: Mun niksi on puhdistaa ne siivoojalla. Toimii tosi hyvin ja on helppo konsti. Suosittelen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 22.12.2020 12:49 Mun niksi on puhdistaa ne siivoojalla.
Voimapuhdistajalla!?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.12.2020 13:02
Vagabondo kirjoitti: 22.12.2020 12:49 Mun niksi on puhdistaa ne siivoojalla.
Voimapuhdistajalla!?
Just det!
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voimapuhdistajalla varmasti olisi tosiaan kysyntää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.12.2020 17:24 Ensin disclaimer; mä en ymmärrä Suomen vesistöistä enempää kuin sika Pohjantähdestä. Mutta nyt googlettelin ja sen mukaan Kokemäenjoen vesistö lähtee Pyhäjärvestä ja Kymijoki Päijänteestä.

Pyydän jo etukäteen anteeksi, että sekaannun asiaan, josta en ymmärrä mitään.
Wikipedian mukaan Kokemäenjoki lähtee Sastamalan Liekovedestä. (Entisenänä vammalalaisena: kyseinen entinen kaupunki on Liekoveden ja Rautavenden ympärillä, ja kaupungin keskellä oleva silta erottaa ne. Ei näemmä myönnetä enää eri järviksi.) Jotta asia ei olisi yksinkertainen, Kulovesi Nokialla on vielä samaa järveä. Pyhäjärvi on näemmä Kokemäenjoen vesistön keskusjärvi. Vesi kyllä tulee lopulta sekä Näsijärvestä (ja siten kautta Virroilta ja sen ympäristöstä, mikä on tutumpaa aluetta suvun vaiheiden takia) että etelämpää Vanajavedeltä.

(Yläasteen historiantunneista n. 80% käsitteli Kokemäenjoen reitin merkitystä paikallishistoriaan.)
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja annepa »

Eilen meillä oli viimeinen kontrolli ennen synnytystä, joka on ensi tiistaina. Kivasti mulle onkin nyt tullut lieviä raskausmyrkytyksen oireita, joten nyt pitää "seurailla" ja levätä. Toivottavasti päästään sinne ens tiistaihin asti tällä eikä tarvi lähteä aikaisemmin sairaalaan.

Minä nyt sitten "lepään" ja huudan sohvalta miehelle tulikomentoja keittiöön 😁
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti: 23.12.2020 7:49 Eilen meillä oli viimeinen kontrolli ennen synnytystä, joka on ensi tiistaina. Kivasti mulle onkin nyt tullut lieviä raskausmyrkytyksen oireita, joten nyt pitää "seurailla" ja levätä. Toivottavasti päästään sinne ens tiistaihin asti tällä eikä tarvi lähteä aikaisemmin sairaalaan.
Kauhea miten tämä nykyajan sensitiivisyys vaikuttaa itsesensuuriin. Meinasin vitsailla, mutta tuli tarve varmistaa ensin oliko tiistai laskettuaika vai varattu leikkausaika sektioon?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti: 23.12.2020 9:12
annepa kirjoitti: 23.12.2020 7:49 Eilen meillä oli viimeinen kontrolli ennen synnytystä, joka on ensi tiistaina. Kivasti mulle onkin nyt tullut lieviä raskausmyrkytyksen oireita, joten nyt pitää "seurailla" ja levätä. Toivottavasti päästään sinne ens tiistaihin asti tällä eikä tarvi lähteä aikaisemmin sairaalaan.
Kauhea miten tämä nykyajan sensitiivisyys vaikuttaa itsesensuuriin. Meinasin vitsailla, mutta tuli tarve varmistaa ensin oliko tiistai laskettuaika vai varattu leikkausaika sektioon?

Vitsaile menemään vain. Sektio on varattu tiistaille. Voihan se olla, että synnytys käynnistyy aikaisemminkin, mutta sitten mennään päivystyssektioon.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti: 23.12.2020 9:20
Vitsaile menemään vain. Sektio on varattu tiistaille. Voihan se olla, että synnytys käynnistyy aikaisemminkin, mutta sitten mennään päivystyssektioon.
Kyllä se nyt on vähän myöhäistä vitsailla. Sama kuin joutuisi selittämään vitsiä jälkikäteen. Ei siinä silloin mitään hauskaa ole :doh:

Joten hyvää leikkausta. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja syntyy terve lapsi. Oma näytti ihan sammakolta synnyttyään, kun sillä oli niin isot kädet ja jalat, mutta ihan ihminen siitä kasvoi :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Alakerran terroristivanhusämmä riehuu ja metelöi kotonaan kostoksi, kun pyöritän pesukonetta liian usein hänen mielestään. Voisin joskus törmätessä kertoa, että osta homo vastamelukuulokkeet. Niitä itsekin käytän.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä sain firmalta jotkut Jabran vastamelukuulokkeet. Koetin käyttää niitä työskennellessäni (joo, kitinöidessäni) jossain semijulkisessa hälinätilassa. Mun mielestä se vastamelutoiminto leikkasi kaikenmoisen vähäisesti häiritsevän taustamelukohinan pois, jolloin kuulokkeistani huolimatta siis kuulin naapuripöydän urpot keskustelut entistäkin selvemmin ja häiritsevämmin. Ehkä mä en vain osaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kumma juttu tutkiskelin näitä vesijuttuja, Päijännettä ja Vuoksea ja Kymijokea ja Kokemäen juoksua pari viikkoa sitten, lähtökohtana oli kuitenkin Päijännetunneli, joka virtaa Helsinkiin, tunnelia tutkiskelen pari kertaa vuosikymmenessä ihan varmuuden vuoksi, koska olen helsinkiläinen itseriittoinen kusipää, joka ei jaksa edes hanskaansa heilauttaa Kehä Kolmosen takaisten takia, kaikki johtuu maan epätasaisesta kohoamisesta jääkauden jälkeen, hovinsaarelaiset kai itse tietävät parhaiten, mikä on saari ja onko Hovinsaari sellainen.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Joulua

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hyvää Joulua kaikille :miitti:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 23.12.2020 13:15 Mä sain firmalta jotkut Jabran vastamelukuulokkeet. Koetin käyttää niitä työskennellessäni (joo, kitinöidessäni) jossain semijulkisessa hälinätilassa. Mun mielestä se vastamelutoiminto leikkasi kaikenmoisen vähäisesti häiritsevän taustamelukohinan pois, jolloin kuulokkeistani huolimatta siis kuulin naapuripöydän urpot keskustelut entistäkin selvemmin ja häiritsevämmin. Ehkä mä en vain osaa.
Taitaa olla ominaisuus eikä vika. Vastameluhan perustuu ympäristössä kuuluvan äänen analysointiin ja sitten korviin syötetään vastakkaisessa vaiheessa olevaa ääntä ja äänet kumoavat toisensa. Eli varmasti helpompaa syöttää vastamelua suht tasaiseen kohinaan kuin puheeseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Osassa puhetaajuudet on jätetty ihan tarkoituksella jäljelle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Jouluviikko 52

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 28.12.2020 10:42 Osassa puhetaajuudet on jätetty ihan tarkoituksella jäljelle.
Ok. Mulla Air pods Prossa (kuten varmaan monissa muissakin) on valinnainen läpikuuvuustoiminto, jolla toistaa puheen ympäristöstä (luullakseni yrittää nimenomaan toistaa puheen, ei muuta).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin