Toka viikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onhan tämä melko perseestä oleva tilanne:

Sähköjärjestelmän tila
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.01.2021 12:20
Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 12:00
annepa kirjoitti: 14.01.2021 11:47 Huhhuh, onpa teillä ollut tilanteita! Meillä ainoa jännittävähkö tilanne on ollut se, laskeeko mittarin neste miinus neljäänkymppiin vai ei. Ei laskenut tässä vaaralla, Apukassa on vissin käynyt lähellä. Minun henkilökohtainen pakkasrajani on 48 astetta miinusta. Totesin tämän talvella '99, enkä lähtenyt sinä päivänä kouluun. Nythän ei ole ollenkaan niin tiukka tilanne, kun on parikymmentä astetta lämpimämpää.
Olin taloa ostaessani kaukaa viisas ja halusin talon, jossa varaava takka. Nytpä siinä on kiva poltella tulia, vaikka tietysti normaali lämmityskin pelaa.
99 oli tosiaan järkyttävät pakkaset. Mä poljin vielä yliopistolle -38 kelissä. Vaikka matkaa ei ollut kuin pari kilsaa, niin oli aika jäässä kun pääsi perille. Paljoa pidemmälle ei olisi viitsinyt ajaa.
Mä olin talven -99 ulkomailla. Kun sielläkin oli vähän kylmä, kyselivät tietysti Suomen lämpötiloista. Muistaakseni Kittilässä oli just mitattu joku -51. Pitivät erikoisena maana asua
Olivat oikeassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 14.01.2021 12:21 Onhan tämä melko perseestä oleva tilanne:

Sähköjärjestelmän tila
Suomen CO2-päästöjen kannalta hyvä asia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 12:00 99 oli tosiaan järkyttävät pakkaset. Mä poljin vielä yliopistolle -38 kelissä. Vaikka matkaa ei ollut kuin pari kilsaa, niin oli aika jäässä kun pääsi perille. Paljoa pidemmälle ei olisi viitsinyt ajaa.
Hyi kamala ja tää oli tietenki jossain Helsingissä? Siellä -20 astettaki on aivan eri asia kuin täällä.
Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 12:00 Inversio varmaan suojaa pahimmilta pakkasilta, jos sun talo ei ole ihan rinteen alaosassa?
Kyllä, rinteen puolivälissä ollaan ja tässä on aivan eri lukemia yleensäkin kun vertaa vaikkapa keskustaan, joka on joen rannassa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti: 14.01.2021 13:45
Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 12:00 99 oli tosiaan järkyttävät pakkaset. Mä poljin vielä yliopistolle -38 kelissä. Vaikka matkaa ei ollut kuin pari kilsaa, niin oli aika jäässä kun pääsi perille. Paljoa pidemmälle ei olisi viitsinyt ajaa.
Hyi kamala ja tää oli tietenki jossain Helsingissä? Siellä -20 astettaki on aivan eri asia kuin täällä.
Ei toki. Oulussa, jossa toki joki huokuu kosteutta läpi talven ja meri tarjoaa tasaisesti viimaa, niin en tiedä onko se paljoa lämpimämpi. Toi talven kylmin päivä oli onneksi tyyni.

Helsinki vaan tuntuu kylmältä, kun ei tule suosiolla vedettyä toppahousuja jalkaan. Oulussa itsesuojeluvaisto ohjaa pukeutumaan järkevämmin :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 13:58
Helsinki vaan tuntuu kylmältä, kun ei tule suosiolla vedettyä toppahousuja jalkaan. Oulussa itsesuojeluvaisto ohjaa pukeutumaan järkevämmin :D
Ekaa kertaa tarvin karvalakkia Helsingissä. Se viima yhdistettynä pakkaseen oli ihan järkky, se meni kaikista muista lakeista läpi. Oulussa varmaan on samanlaista, vain kylmempää noin yleisesti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kotkassa asuessa ei tehnyt mieli mennä pihalle ilman neljää kerrosta kudetta.

Kesällä riitti kolme.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti: 14.01.2021 14:30
Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 13:58
Helsinki vaan tuntuu kylmältä, kun ei tule suosiolla vedettyä toppahousuja jalkaan. Oulussa itsesuojeluvaisto ohjaa pukeutumaan järkevämmin :D
Ekaa kertaa tarvin karvalakkia Helsingissä. Se viima yhdistettynä pakkaseen oli ihan järkky, se meni kaikista muista lakeista läpi. Oulussa varmaan on samanlaista, vain kylmempää noin yleisesti.
Joo. Molemmissa keskustaalueen kadut kanavoi mereltä tulevan tuulen tehokkaan jäätäväksi. PKS sentään sivummalla on pinnanmuotoja jotka ohjaa tuulen ylös, mutta Oulussa kevytkin merituuli hönkii läpi koko kaupungista ja pyöräillessä on aina vastatuuli. Mystisesti sekä mennessä että tullessa :doh:

Sisämaan kaupungeissa ei oikeastaan koskaan tuule samalla tavalla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti: 14.01.2021 15:29 Sisämaan kaupungeissa ei oikeastaan koskaan tuule samalla tavalla.
Ei, eikä ole samanlaista kosteutta, vaikka kuinka olisi kaupunki joen tai järven rannalla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kyllä 86-87 oli kova talvi pyöräilin töihin, vaikka pakkasta oli vain -37..
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007740827.html
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pakko munkin on kertoa pakkaskokemuksia sen verran, että teiniviiksenä -20 ei ollut liian kylmä mopolla ajoon. :mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eilen?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toka viikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:D

Nyt olisi varmasti seuraava pysäkki Jorvin päivystys, jos tuota yrittäisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin