VKO 8/2021

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Maski naamalle ja kalsarit väärinpäin jalkaan!

Meen leegoja hoitaan Bulevardille, yritän löytää jotain valittamista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Viikonloppuna Hesarissa oli artikkeli miesluolista, jossa esiteltiin 3 versiota aiheesta: https://www.hs.fi/koti/art-2000007814368.html

Tavallaan toi koko konsepti on hämmentävä ja vielä enemmän ihmetyttää toi estetiikka, jossa seinät on tungettu täyteen kaikenlaista tarpeetonta ja aika geneeristä krääsää. Mä en osaa samaistua yhtään. En edes tuohon miesluolan tarpeeseen, kun olen aktiivisesti osallistunut talon suunnitteluun ja sisustamiseen ja ratkaisut on yhdessä tehtyjä kompromisseja. Paitsi olkkarin isot kaiuttimet on just siinä missä äänenlaadullisesti pitää olla. Siitä ei neuvoteltu, koska niiden sijoitus ei ole mielipidekysymys. Kummallakaan ei ollut mitään halua tunkea seiniä täyteen epämääräistä koriste-esinettä vaan aika puhtailla linjoilla mennään. Kirjahyllytkin on piilotettu mun työhuoneeseen ja yhteen kellarihuoneeseen. Ei niitä tarvi olkkarin paraatipaikalla säilyttää todisteena siitä, että joskus jotain lukee.

Joo, mulla on iso työtila kellarissa pääasiassa harrastusvälineitä ja työkaluja varten, jossa mahtuu rakentamaan ja korjaamaan kaikenlaista, mutta en mä halua viettää siellä yhtään enempää aikaa kuin on pakko. Kyllä mä mieluummin istun olohuoneessa juomassa oluen ja rentoutumassa.

Onko kitinäraadilla mielipidettä aiheeseen? Enkö mä vaan ymmärrä miehisyyttä vai onko noi miesluolat oikeesti tosi noloja tossun alla elävien tissiposkien epätoivoista maskuliinisuuden todistelua?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Musta paljaat seinät on vain pirun tylsiä. Tykkään kun on väriä ympärillä.


Tosin mun ratkaisut ei ole perinteisen miesluolamaisia vaan lähinnä...omituisia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

En tiedä mitä mun puolison "miesluolassa" olisi, varmaan iso telkkari jossa olisi jotain urheilumaksukanavia, ja ehkä sellainen kammottava mekanisminojatuoli. Mulla tulee noista "miesluolista" sellainen lastenhuoneen tunnelma. Jotenkin puoliso on yksi lapsista, joka saa toteuttaa itseään omassa huoneessa ja siitä sitten hymähdellään ja pyöritellään silmiä. Ja kaverit kylään tullessa luikkii vaan sinne "omaan huoneeseen", ehkä vähän tervehtii matkalla jos on kotona hyvin kasvatettu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2021 10:30 Maski naamalle ja kalsarit väärinpäin jalkaan!

Meen leegoja hoitaan Bulevardille, yritän löytää jotain valittamista.
Huonosti menee. Heti löyty runsaasti parkkitilaa Hietalahden torilta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Varastossa olen joskus nysvännyt kryptovaluuttojen louhintaa, koska vaimon mielestä laitteet ovat niin rumia (ei pidä paikkaansa) ja pitävät kovaa ääntä (pitää paikkansa). Mutta varsinaisesti miesluolan kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.

En ymmärrä miesluolia minäkään, mutta mikäs siinä, jos se on jonkun mielestä kivaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^^^^ Wannabe baarit ovat tosiaan aika säälittäviä tapauksia.

Itselläni on olkkarissa 5ke stereosetti ja 75" töllö. Seinillä on kuitenkin lähinnä omaa taidetta, eikä olutmainoksia. Työhuoneeseen olisi tarkoitus kasata pitkästä aikaa kunnon pelikone (Optimum Tech!). Huonekalut eivät silti ole työhuoneessakaan gameria, vaan ihan normaalia skandinaavista mallia. Polkupyörien huoltoon kaipaisin kompaktia lämmintä varastoa. Nyt pyörien huolto on retuperällä juuri talvella, kun huoltoa eniten tarvittaisiin. 10m2 lämmin verstas olisi meikäläiselle hyvä man cave. Muut toiminnot saan sovitettua muuhun sisustukseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 23.02.2021 11:26 Musta paljaat seinät on vain pirun tylsiä. Tykkään kun on väriä ympärillä.


Tosin mun ratkaisut ei ole perinteisen miesluolamaisia vaan lähinnä...omituisia.
Meillä on jotenkin tosi vähän seinää. On avointa tilaa ja isoja ikkunoita. Pari taulua on saatu ripustettua ja muutama peili, mutta nyt tuntuu, ettei vapaata seinää enää ole.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

^^ Meilläkin olisi käyttöä pyörien/suksien/ ym. huoltotilalle, mutta se olisi kaikkien käytössä eikä mancave.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On mulla kylläkin ovenpielessä varoituskyltti saapumisesta miesluolaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lisäksi viherkommunistina olen vähän sitä mieltä, että on tarpeetonta pitää kodissa niin paljon lämmitettyä käyttämätöntä tilaa, että sitä voi eristää aikuisten kerhohuoneeksi. Kirjoitan tätä viestiä työhuoneestani, jossa meillä ennen koronaa ei käyty edes joka viikko.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 23.02.2021 11:44 Lisäksi viherkommunistina olen vähän sitä mieltä, että on tarpeetonta pitää kodissa niin paljon lämmitettyä käyttämätöntä tilaa, että sitä voi eristää aikuisten kerhohuoneeksi. Kirjoitan tätä viestiä työhuoneestani, jossa meillä ennen koronaa ei käyty edes joka viikko.
Kommunismin ensimmäinen sääntö on, että säännöt ovat muita varten!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2021 11:34 En ymmärrä miesluolia minäkään, mutta mikäs siinä, jos se on jonkun mielestä kivaa.
Mä omalla tavallaan ymmärrän. Itselläni ei tosin ole mitään tarvetta omalle huoneelle, jossa rakentelisin, korjailisin, bilistelisin tai lipittäisin hiivaa.
Omassa luolassani olisi treineri isolla näytellä ja tuuletinsysteemi ja pyöränhuoltonurkkaus. Mielestäni tämä versio ei ehkä ole sellainen miesluola, jota käsitteellä tarkoitetaan yleisesti.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 23.02.2021 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 23.02.2021 11:29 Mulla tulee noista "miesluolista" sellainen lastenhuoneen tunnelma. Jotenkin puoliso on yksi lapsista, joka saa toteuttaa itseään omassa huoneessa ja siitä sitten hymähdellään ja pyöritellään silmiä. Ja kaverit kylään tullessa luikkii vaan sinne "omaan huoneeseen", ehkä vähän tervehtii matkalla jos on kotona hyvin kasvatettu.
Toi on hyvin kuvaavasti kerrottu. Vähän tuollainen maku näissä miesluolissa on.

Naapurustoa kun miettii, niin ei kellään ole ollut mitään miesluolan tapaistakaan, vaikka neliöitä kaikilta olisi löytynyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 23.02.2021 11:42 ^^ Meilläkin olisi käyttöä pyörien/suksien/ ym. huoltotilalle, mutta se olisi kaikkien käytössä eikä mancave.
Toi huoltotila on välttämättömyys, että voi elää ja harrastaa ihmisarvoista elämää! Käsittämätöntä, että suurimmasta osasta taloja tälläinen tila puuttuu. Arkkitehdit ei sitten yhtään ymmärrä elämän perustarpeita :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jep. Puutyöpiste parvekkeella ei ole kiva talvella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja exsu »

Me ollaan etsitty mun kortittomalle äidille autotallillista rivaria tästä lähistöltä, niin saisi samalla puuhatilaa itselle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 23.02.2021 11:50 Naapurustoa kun miettii, niin ei kellään ole ollut mitään miesluolan tapaistakaan, vaikka neliöitä kaikilta olisi löytynyt.
Tuttavapiirista:
- biljardihuone
- musahuone
- verstas
- kotiteatteri (joo, kaikki tietty voi käyttää, mutta nää on kuitenkin isäntien juttuja)
- kuntosali

Pelikäyttöön viritettyjä kotitoimistoja ja olkkareiden viihdesettejä on sitten joka puolella.

Aika iso muoti-ilmiö on lasten leikkitilat. Tuttavilla sellainen normiolkkarin kokoinen, jossa voi pelata sählyä yms. Puolapuita, renkaita, kiipeilyseiniä näkee jonkin verran.

Suomalaisten elintasoa pitää nostaa, jotta saadaan lisää innovatiivisa huoneita!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 23.02.2021 11:44 Lisäksi viherkommunistina olen vähän sitä mieltä, että on tarpeetonta pitää kodissa niin paljon lämmitettyä käyttämätöntä tilaa, että sitä voi eristää aikuisten kerhohuoneeksi. Kirjoitan tätä viestiä työhuoneestani, jossa meillä ennen koronaa ei käyty edes joka viikko.
Mä kapitalistina oon sitä mieltä, että lämmin joutilas tila on merkittävä osa elintasoa. Vain köyhät elää ahtaasti. Tämä siitä huolimatta, että mulla on liian kapeat portaat. Jos vielä rakennan talon johon tulee portaat, niin leveyttä on vähintään 2m.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.02.2021 11:50 Omassa luolassani olisi treineri isolla näytellä ja tuuletinsysteemi ja pyöränhuoltonurkkaus. Mielestäni tämä versio ei ehkä ole sellainen miesluola, jota käsitteellä tarkoitetaan yleisesti.
Tuohan on ihan päivänselvä man cave. Tuon tunnistaa siitä, että nainen ei rakenna itselleen tuollaista.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.02.2021 12:02
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.02.2021 11:50 Omassa luolassani olisi treineri isolla näytellä ja tuuletinsysteemi ja pyöränhuoltonurkkaus. Mielestäni tämä versio ei ehkä ole sellainen miesluola, jota käsitteellä tarkoitetaan yleisesti.
Tuohan on ihan päivänselvä man cave. Tuon tunnistaa siitä, että nainen ei rakenna itselleen tuollaista.
Sä et selvästikään tunne maantiepyöräilyyn hurahtaneita naisia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 23.02.2021 12:06 Sä et selvästikään tunne maantiepyöräilyyn hurahtaneita naisia.
Pari päivää sitten juttelin yhden kilpapyöräilijäystävättäreni kanssa, joka oli juuri hankkinut uudet systeemit sisäpyöräilylle. Ei kai harrastetila, jossa vain pyöräillään (ja joskus huolletaan pyörää) ole sellainen miesluola, mitä termillä yleisesti tarkoitetaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.02.2021 12:10 Pari päivää sitten juttelin yhden kilpapyöräilijäystävättäreni kanssa, joka oli juuri hankkinut uudet systeemit sisäpyöräilylle. Ei kai harrastetila, jossa vain pyöräillään (ja joskus huolletaan pyörää) ole sellainen miesluola, mitä termillä yleisesti tarkoitetaan.
Ei, koska silloin mikä vaan harrastetila olisi miesluola.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minusta tuo riippuu toteutuksesta. Kyllä sen aika helposti erottaa, koska miehellä lähtee laukalle. Useimmissa harrastuksissa löytyy juuri miehiä, jotka harrastavat tosi vahvasti myös vehkeiden ja niiden ropeltamisen kanssa. Miehen pyöräily man cavessa kasataan niitä kiekkoja, katsotaan GCN:ää, ynnä muuta. Naisen huoneessa treenataan ja tehdään pakolliset huollot. Kyllä nuo tilat sitten erottaa esim. työkalujen ja pyörien määrästä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: VKO 8/2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun mielestä pyöräily on lajina sukupuolineutraali. Kaljan lipittäminen, biljardi tai autokorjaus taasen vaffasti miehisiä toimia. Lähtökohtaisesti sisäpyöräilytila on myös sukupuolittumaton harrastetila. Jos tässä harrestetilassa roikkuu seinällä tissikalenteri ja kylmiössä on palautusjuoman sijaan pelkkää karjalaa, niin toki tällaista välimallia voi kutsua miesluolaksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin