VKO 14/2021

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jalat pystyyn,Rinssi Hilip kanttu vei, ei suuri juhlia, vain perhepiirissä..
Pyyhin Netikettiin..
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

McJanne kirjoitti: 09.04.2021 20:23 Auto kävi valohoidossa Länsiautolla Herttoniemessä.

Huollon hinnaksi sovittu 208€. Soittivat kesken leikin, että etujarrupalat finaalissa. Takajarruja piti kattoa.

Noh, tuumasin, että ei tartte, klassinen kusetus. 280€ olis ollu pelkät palat... :D
Teboil Turussa vaihtoi aikoinaan (toistakymmentä vuotta sitten) etujarrupalat n. hintaan 60 euroa. Noin puolet hinnasta oli puolen tunnin työ. Ilmankos se menikin välillä konkkaan.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti: 09.04.2021 20:23 Auto kävi valohoidossa Länsiautolla Herttoniemessä.
Juu, virhe. Kannattaa olla pätevä luottojoppari jolla teettää hommat.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

SRS valo syttyi tojotaan. Täytyy koittaa taikoa pois itse, vähän liian kallis jos huolto alkaa etsimään "vikaa".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

TPK!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 09.04.2021 21:20
McJanne kirjoitti: 09.04.2021 20:23 Auto kävi valohoidossa Länsiautolla Herttoniemessä.
Juu, virhe. Kannattaa olla pätevä luottojoppari jolla teettää hommat.
Mut miten nämä pätevät nyrkkipajat löytää ja tunnistaa? Erityisesti, kun mun on muutenkin jotenkin vaikea päästä samalle aaltopituudelle näiden hemmojen kanssa...

Kun mulla vielä oli ranskalaisen insinööritaidon lahja kaikille maailman sähköasennuskorjaajille, löysin sattumalta jonkun venäläisen huijarin pyörittämän puljun jostain Finnoosta. Jostain syystä meillä synkkasi hyvin. Vaikka vein romun sinne perjantaina ja tarvitsin sitä viikonlopuksi, äijä oli vaan että njet problem, soitan ja käsken pojat töihin. Ja hinta oli aika olematon. Joku päivä se vielä ilmestyy ovelle ja kysyy vastapalvelusta.

Nyt kun ajan uudempaa Toyotaa, olen taas sortunut isoihin merkkiliikkeisiin. Jostain syystä just Länsi-Auton kanssa on ollut täsmälleen tuollaista Jannen kuvailemaa, kun taas Tsusho on ollut loistava. Kohtuutontahan se on yleistää yksittäistapauksista, mutta sellaista se markkinatalous on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 10.04.2021 9:39 Mut miten nämä pätevät nyrkkipajat löytää ja tunnistaa? Erityisesti, kun mun on muutenkin jotenkin vaikea päästä samalle aaltopituudelle näiden hemmojen kanssa...

Kun mulla vielä oli ranskalaisen insinööritaidon lahja kaikille maailman sähköasennuskorjaajille, löysin sattumalta jonkun venäläisen huijarin pyörittämän puljun jostain Finnoosta. Jostain syystä meillä synkkasi hyvin. Vaikka vein romun sinne perjantaina ja tarvitsin sitä viikonlopuksi, äijä oli vaan että njet problem, soitan ja käsken pojat töihin. Ja hinta oli aika olematon. Joku päivä se vielä ilmestyy ovelle ja kysyy vastapalvelusta.

Nyt kun ajan uudempaa Toyotaa, olen taas sortunut isoihin merkkiliikkeisiin. Jostain syystä just Länsi-Auton kanssa on ollut täsmälleen tuollaista Jannen kuvailemaa, kun taas Tsusho on ollut loistava. Kohtuutontahan se on yleistää yksittäistapauksista, mutta sellaista se markkinatalous on.
Ei kai niitä löydä kuin suhteilla. Joku kaveri vinkkaa tai mun tapauksessa sukulainen, joka on eläköitynyt autonkorjaaja, mutta loistava verkostoituja. Sillä on tuttuja kaikkialla. Silloin kun oli vielä töissä, niin mun autonkorjautus olisi erinomaisen helppoa. Parhaimmillaan haki pihasta, palautti korjattuna ja jätti vielä sijaisauton siksi aikaa :D

Mullahan on myös pitkä suhde patonkeihin, niin tuo länsi-autonkin huollosta olen kuullut juttua. Mun nykyinen jobbari tiesi kertoa omakohtaisena kokemuksena, että silloin kun Peugeotin maahantuonti siirtyi länsiautolle, niin kaikki kokeneet mekaanikot lopetti, kun tarjolla oli vain palkkaus uutena työntekijänä minimipalkalla. Ei niitä kiinnostanut osaaminen vaan mahdollisimman edullinen kustannus ja hommat tehdään sitten huoltokirjan mukaan. Laskutetaan sitten kyllä asiantuntijataksalla, kun ollaan niin laadukasta merkkikorjaamoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kurjaa kun ja jos autonkorjuufirmat ketkuilee.
Olisi hyvä omistaa aina uusi auto, joka ei sisällä pommeja. Mut se on kallis ratkaisu ja huono finanssikohde.
Minä voisin jopa ajatella, että auton liisaus olisi monella tapaa järkevä nykyaikana. Jos ajaa säännöllisesti.
Verenpaine pysyy aisoissa.

Vaikka minulla on 1,5 vuotta vanha auto niin minulla on tilattuna uusi pissapojan säilio!!! Autossa oleva vuotaa. Ihmettelin läikkää auton alla tallissa, joka oli eri läikkä kuin ilmastointilaitteen läikkä. Se on yksi harvoja takuukorjauksia elämässäni!

H U H T I N E N
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

TPK!! Tulin pulverimaalaamaan muiden lähdettyä, että saadaan vähän enemmän tavaraa uunista ulos yhden päivän aikana. Rupee olemaan taas kivasti kiire työrintamalla!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VKO 14/2021

Viesti Kirjoittaja Niba »

Huolto, piti vaan renkaat vaihtaa ja öljynpaine mitata, mutta huonosti kävi, puolet jarruista uusintaan,, kuitti ketoo kaiken, jumbojet hinnat 747,16€, ei hyvää päivää, en korkannut vielä..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin