Vko 33

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Vko 33

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Uusi viikko, uudet sävelet. Tuli taas ilmoitus firman kanavalle, että koska rokotukset alkavat olla valmiina, kaikkien pitää olla toimistolla.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 551
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Kesälomani -4 vapaapäivää putkeen- on nyt ohi. Huomenna taas töihin, töissä kuluu myös tuleva viikonloppu.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Meinasin aloittaa rantin jossain kuntosaliketjussa, mutta totesin, ettei täällä ole sellaista. Well done.

En siis ole koskaan käynyt salilla. Aikoinaan treenasin vatsalihaksia, punnerrusta, venytyksiä ym. kotona. (Kutosen liikunalla aikoinaan vedin 12 puhdasta leukaa. Olin paska juoksija ja joukkuelajeissa yleensäkin.)

Mutta nyt 45:nä olisi 10 liikuntaseteliä jotka on pakko käyttää tänä vuonna.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

KesäKERTTU oksentaa teille nyt sateenkaareen. En yrjöökään, kun ei löytynyt värejä, voi isohko kyynelparvi.Tällä viikolla metsästetään polliisiasemaa, joka on a) auki ja b) käsittelee lupa-asioita. Lähin on aika kaukana. Aikaa pitäs varata, mutta ei ole aikoja. Johonkin saa mennä vuoronumerolla, mutta varoitellaan että ajanvaranneet ovat etusijalla eikä tiloihin välttis mahdu muutenkaan odottelemaan.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kohtuullisella jonottelulla ihmiset tuntuu sinne pääsevän ainakin täällä Pirkanmaalla. Eväät ja äänikirja matkaan ja rohkeasti laitosta kohti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Me ei olla Pirkanmaalla ja tässä lähin asema ei edes käsittele nyt niitä lupa-asioita. Kauemmas pitää mennä jonottelemaan. Tosin sen kauemman aseman sivulla sanotaan, että ei välttis mahdu tiloihin jonottamaan. Ei viittis turhaan ajella sataa kilsaa, mutta vissiin pitää. :D
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

En siis epäile, etteikö asia joskus hoituisi, mutta vituttaa silti kaikenlainen säätäminen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Juhannuksen tienoilla Bluntly herätti minut täällä Kitinässä huomaamaan, että passini menee nyt elokuussa voimassa. Kävi ilmi, että joudun käymään poliisilaitoksella tunnistautumassa, ja ainoa vapaa aika pks:llä seuraavien kuukausien aikana oli yksi yksittäinen aika jossain Vantaalla. Jos jään sinne, toivottavasti Espoo pistää pystyyn jonkun pelastusoperaation.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Käsittääkseni voi käydä myös jossain periferian poliisilaitoksella, vaikka Riihimäellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 18.08.2021 10:11 Joo. Juhannuksen tienoilla Bluntly herätti minut täällä Kitinässä huomaamaan, että passini menee nyt elokuussa voimassa. Kävi ilmi, että joudun käymään poliisilaitoksella tunnistautumassa, ja ainoa vapaa aika pks:llä seuraavien kuukausien aikana oli yksi yksittäinen aika jossain Vantaalla. Jos jään sinne, toivottavasti Espoo pistää pystyyn jonkun pelastusoperaation.
"Pelastakaa sivari Urpiainen"

Mä haluan, että mua näyttelee Henry Cavill.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 18.08.2021 10:11 Kävi ilmi, että joudun käymään poliisilaitoksella tunnistautumassa, ja ainoa vapaa aika pks:llä seuraavien kuukausien aikana oli yksi yksittäinen aika jossain Vantaalla.
Eikös ole ihanaa, kun valtio ei osaa hinnoitella passia? Jos passi olisi hinnoiteltu oikein, niin poliisi voisi lisätä resursseja tunnistautumiseen, koska passista saatavat tulot kattaisivat kustannukset.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2021 10:18
urpiainen kirjoitti: 18.08.2021 10:11 Joo. Juhannuksen tienoilla Bluntly herätti minut täällä Kitinässä huomaamaan, että passini menee nyt elokuussa voimassa. Kävi ilmi, että joudun käymään poliisilaitoksella tunnistautumassa, ja ainoa vapaa aika pks:llä seuraavien kuukausien aikana oli yksi yksittäinen aika jossain Vantaalla. Jos jään sinne, toivottavasti Espoo pistää pystyyn jonkun pelastusoperaation.
"Pelastakaa sivari Urpiainen"

Mä haluan, että mua näyttelee Henry Cavill.
Sulla on nyt jäänyt se wag the dog -fanitus liian kovasti päälle. Ei voi siirtyä mun ahdingosta suoraan siitä kertovaan leffaan! Ensin pitää tehdä oikeasti se pelastusoperaatio!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 18.08.2021 10:14 ^ Käsittääkseni voi käydä myös jossain periferian poliisilaitoksella, vaikka Riihimäellä.
Joo, niin kai. Mä otin sen ainoan vapaan vantaalaisajan, muuten olisi pitänyt tosiaan ajella jonnekin (vielä) kauemmaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 18.08.2021 10:44
James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2021 10:18
urpiainen kirjoitti: 18.08.2021 10:11 Joo. Juhannuksen tienoilla Bluntly herätti minut täällä Kitinässä huomaamaan, että passini menee nyt elokuussa voimassa. Kävi ilmi, että joudun käymään poliisilaitoksella tunnistautumassa, ja ainoa vapaa aika pks:llä seuraavien kuukausien aikana oli yksi yksittäinen aika jossain Vantaalla. Jos jään sinne, toivottavasti Espoo pistää pystyyn jonkun pelastusoperaation.
"Pelastakaa sivari Urpiainen"

Mä haluan, että mua näyttelee Henry Cavill.
Sulla on nyt jäänyt se wag the dog -fanitus liian kovasti päälle. Ei voi siirtyä mun ahdingosta suoraan siitä kertovaan leffaan! Ensin pitää tehdä oikeasti se pelastusoperaatio!
Siirryin suoraan vaiheeseen, josta saa rahaa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.08.2021 10:29
Eikös ole ihanaa, kun valtio ei osaa hinnoitella passia? Jos passi olisi hinnoiteltu oikein, niin poliisi voisi lisätä resursseja tunnistautumiseen, koska passista saatavat tulot kattaisivat kustannukset.
Passin hintaa nostettiin vuoden alussa. Laki määrittelee, että hinnan tulee vastata kustannuksia. Passinhaulla ei saa rahastaa. Eiköhän ne hinnat ole siis määritelty kustannusten mukaan. KVG jos et usko.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kävin aamupäivällä toisella covid-piikillä. Olisi ehkä väsynytttä laittaa jotain 5G-läppää. Olin kävellen liikenteessä ja juuri kun 1,5 km kotimatka alkoi, alkoi sataa reilusti.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Bluntly kirjoitti: 18.08.2021 10:14 ^ Käsittääkseni voi käydä myös jossain periferian poliisilaitoksella, vaikka Riihimäellä.
Itse hain passin Kouvolasta, kun vapaita aikoja oli runsaasti ja heti.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Selvisin hengissä takaisin Espooseen Vantaan syövereistä (tai ehkä seuraukset eivät vielä ole tulleet näkyviin). Oli sosiologisen tarkkailijan näkökulmasta kiinnostava reissu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kuka vielä hakee passeja? Minä laitoin valokuvan elektronisesti ja 3 päivässä tuli haettavaksi Postista.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 18.08.2021 16:56 Kuka vielä hakee passeja? Minä laitoin valokuvan elektronisesti ja 3 päivässä tuli haettavaksi Postista.
En ollut edellisen kuuden vuoden aikana käynyt tunnistautumassa poliisiasemalla, joten jouduin käydä antamassa sormenjäljet, nimikirjoitusnäytteen ja näyttämään naamani ennen kuin elektroninen kuvani ja hakemukseni otetaan käsittelyyn. Nyt odotan uuden passini saapuvan pikaisesti lähinoutopisteeseen. Seuraavan kuuden vuoden ajan siis ilmeisesti erilaiset id-asiat hoituvat taas kätevästi etänä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 18.08.2021 16:56 Kuka vielä hakee passeja? Minä laitoin valokuvan elektronisesti ja 3 päivässä tuli haettavaksi Postista.
Älä unohda Kitinää. Passini vanhentui juuri X vuotta sitten. Seuraavaksi alan kertoa lomamatkasta vanhempien kanssa 80-luvulla.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

urpiainen kirjoitti: 18.08.2021 17:04
So Hard kirjoitti: 18.08.2021 16:56 Kuka vielä hakee passeja? Minä laitoin valokuvan elektronisesti ja 3 päivässä tuli haettavaksi Postista.
En ollut edellisen kuuden vuoden aikana käynyt tunnistautumassa poliisiasemalla, joten jouduin käydä antamassa sormenjäljet, nimikirjoitusnäytteen ja näyttämään naamani ennen kuin elektroninen kuvani ja hakemukseni otetaan käsittelyyn. Nyt odotan uuden passini saapuvan pikaisesti lähinoutopisteeseen. Seuraavan kuuden vuoden ajan siis ilmeisesti erilaiset id-asiat hoituvat taas kätevästi etänä.
+1

Sormet ja nimmari pitää passihakemusta varten antaa kuuden vuoden välein eli käytännössä joka toisen passin saa helposti uusittua käymättä missään. Minullakin passihakemus tehty sähköisesti, mutta se ei etene ennen kuin vilauttaa nakkeja asemalla ja piirtää jotain jonnekin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Hoituiskohan tunnistus nakkia vilauttamalla.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Vko 33

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Pomoni - joka ei siis ole hankkinut ensimmäistäkään rokotetta - oli eilen poissa töistä "puolikuntoisuuden" takia. (Ei ole varmaan oma asiani ajatella asiasta mitään.)
Vastaa Viestiin