Kity-kiinnostus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
tonttu8

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

nypari kirjoitti:
Vittu!
:komp:

Tauko tekee terää!
Avatar
hoaxie
Kitinäaddikti
Viestit: 67
Liittynyt: 18.11.2005 23:59
Paikkakunta: Alahylly

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja hoaxie »

ninnithequeen kirjoitti: Muistan, miltä itsestäni tuntui aloittaa kirjoittelu Cityyn, aikani keskustelua seuranneena. Se oli pelottavaa :shock:
Jep, tää on pelottavaa. :D Ihan sama tilanne, on sitten kyse uudesta RL-porukasta tai nettipalstasta, tää on aina yhtä karmeeta.

Entä jos musta ei kukaan tykkää? Entä jos kaikki huomaakin heti että mä olen ääliö? Entä jos ne näkee ilman kuvaakin että mulla on tukka huonosti, ja ne tajuaa tapaamattakin että mä haisen hieltä? :D
"I just had a near-life experience."
ninnithequeen

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

hoaxie kirjoitti:Jep, tää on pelottavaa. :D Ihan sama tilanne, on sitten kyse uudesta RL-porukasta tai nettipalstasta, tää on aina yhtä karmeeta.

Entä jos musta ei kukaan tykkää? Entä jos kaikki huomaakin heti että mä olen ääliö? Entä jos ne näkee ilman kuvaakin että mulla on tukka huonosti, ja ne tajuaa tapaamattakin että mä haisen hieltä? :D
No juuri näin!

Tosin se on kiva huomata, että no eihän ne niin pahoja ollutkaan ja oho, nehän tykkäs musta kuitenkin!
nypari

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja nypari »

tonttu8 kirjoitti:
nypari kirjoitti:
Vittu!
:komp:

Tauko tekee terää!
Toki, toki, mutta se ei poista "ongelmaa", ainoastaan siirtää sitä.
muru-78
Wannabe-kitisijä
Viestit: 3
Liittynyt: 25.10.2005 12:46

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja muru-78 »

on tää kyllä aika pelottava paikka.... muutaman kerran olen uskaltanu jotaa rustailla ja sitteki ihan pari sanaa vaa!! mutta ehkä tästä rohkaistun ku on kannustusta! mukavaa porukkaahan työ kaikki ootte!










mikäs tässä muuten onkin niin addiktoivaa....??
life´s a bitch... but so am i
Hebuli

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Kuten tuulenpuiska totesi, ei ole eka kerta ei kun prikulleen samasta asiasta valitetaan. Ihmettelen vain, miksi? En sen takia etteivätkö aiheet tosiaan olisi saattaneet kuivua kasaan, vaan sitä mikä ihmeen elämän perusedellytys kityily muka on? Mikä se ongelma taas olikaan? Ei jummarra.

Jos telkkarista tulee paskaa ohjelmaa, vaihdan kanavaa. Jos kaikilta kanavilta tulee paskaa ohjelmaa, tarkistan mitä olen nauhoittanut rakkaalle digiboksilleni tai mitä DVD:eiltä löytyy. Jos nekin ovat kaikki paskaa, suljen TV:n ja keksin muuta tekemistä (juu nou poks?). Miksi kityyn pitäisi suhtautua jotenkin eri lailla?

Cityssä keskustelut alkoivat myös jankata samoja ("Mun poikafrendi jätti mut"/"Miten löytää seuraa nettideitistä?"/"Miksi miehiä on mahdoton ymmärtää?") latuja siitä huolimatta, tai ehkä jopa siitä johtuen, että sinne virtaa aina jonnin verran uusia kirjoittajia. En kuitenkaan tuntenut tarvetta avautua palstalle "Vittu nää keskustelut ja te kaikki olette syvältä! I'm bored! En ole huvittunut! Keksikää ilokseni mielenkiintoisempia keskusteluja!", vaan olen vähin äänin vähentänyt Cityn seuraamistani ja sinne kirjoitteluani. Jos ja kun sama tapahtuu Kityn kanssa (kuten välillä ON tapahtunut, olen välillä pitänyt muutaman viikon taukoja oma-aloitteisesti kun ei vaan ole napannut), teen saman. Eikä tarvitse edes leikkiä drama queenia poistattamalla tunnuksensa.

Vähän aihetta sivuten: en myöskään ymmärrä silloin tällöin tännekin ilmestyviä itsensätehostamisjulistuksia "En tiedä onko vika minussa vai teidän tyhmissä jutuissanne, mutta viime aikoina olen huomannut viettäväni yhä vähemmän aikaa täällä Kityssä blaa blaa blaa...". En oikein ymmärrä mitä tuollakin pyritään saavuttamaan, mutta samapa se. Eräs varttunut naisvakkari taisi tällaisen pistää muutamia viikkoja sitten, ananasneiti on myös tainnut kityhistoriansa aikana muutaman kerran sellaisia tänne heittää, on niitä muitakin. Ehkä se sitten on jonkinlainen "Hei ette kai te vaan ole unohtaneet mua?"-pelonilmaus? Onneksi kuitenkin useimmilla homma tuntuu toimivan automaattisen itsesäätelevästi, eli henkilöiden osallistumisaktiivisuus keskusteluihin tuntuu vain vaihtelevan ilman mitään erillisiä ilmoituksia tai nimimerkin poistattamisia. Esim. missä Gattaca on nykyisin? Who cares? Ehkä hän vain on löytänyt toistaiseksi muuta tekemistä tai päättänyt muuten vaan vähentää kirjoittelua, ilman drama queen-elkeitä. Ottakaamme siis oppia Gattacasta, ainakin tuossa suhteessa.
nypari

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja nypari »

Hebuli kirjoitti: Ei jummarra....

...En kuitenkaan tuntenut tarvetta avautua palstalle "Vittu nää keskustelut ja te kaikki olette syvältä! I'm bored! En ole huvittunut!...

...Vähän aihetta sivuten: en myöskään ymmärrä silloin tällöin tännekin ilmestyviä itsensätehostamisjulistuksia "En tiedä onko vika minussa vai teidän tyhmissä jutuissanne, mutta viime aikoina olen huomannut viettäväni yhä vähemmän aikaa täällä Kityssä blaa blaa blaa...".


Et ymmärrä et. Ammuit ohi with flying colours. En tunnistanut itsessäni mitään mainitsemiasi ajatuksia.

Olen huomannut, että itse olet viime aikoina kirjoitellut paljon Kityyn - hyvä sulle! Et ehkä ole parhaassa mahdollisessa tilanteessa arvioimaan minunkin (näin tekstistäsi tulkitsin) "itsensätehostamisjulistuksen" taustatekijöitä.

Oikeastaan aika helvetin turha alkaa aiheesta vääntämään, koska olemme polarisoituneet näin voimakkaasti ja aihe on muutenkin triviaali.

Mutta kiva, että olet löytänyt sisäisen kityilijäsi.
Hebuli

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

No tuosta nyt ei ainakaan ota pirukaan selvää. Sano selkein sanoin: oliko joku ongelma, ja jos oli, mikä se on? Miksi on mahdoton ajatus yksinkertaisesti lopettaa Kityn keskustelujen seuraaminen, jos ei vaan nappaa? Ei tämä kityily ole mikään itsetarkoitus.

Joo, ja huomaan sekä sinun että parin muun kannanotoista (esim. Feiz ja urpiainen) että itse kunkin tulisi ilmeisesti olla häpeissään jos kirjoittaa paljon kityyn. On se niin hävettävää, kyllä. Olemme kaikki pikku masokisteja. Itse henkilökohtaisesti pidän tällaista "Kityn keskustelut eivät nappaa, mutta en pääse siitä irtikään" vieläkin säälittävämpänä ilmiönä.
nypari

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja nypari »

Hei Hebuli, lepo nyt! Maksa ensiksi viikkorahaa, jotta pyynnöstäsi alan mitään selittämään. Lyhyesti, en koe mitään tarvetta alkaa ruotimaan yksityiskohtaisesti epäilemiäni syitä "eroosiolle" tai tuomaan esiin tyyppejä, jotka ylittävät vitutuskynnyksen. Tarkoituksenani ei ole pyrkiä sisältäpäin syövyttää yhteisöämme, vaan saada aikaan keskustelua, ja jos hyvin käy, niin buustata uusia raikkaita ideoita tunnistamani näivettymisen estämiseksi.
Hebuli

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Jos ei avaudu syistä ja vaikuttimista, on vaikea antaa parannusehdotuksia. Mutta heitetään kuitenkin ne normaalit, eli nyt kaikki rekrytoimaan lisää väkeä Kityyn, ja nyt kaikki keksimään tosi mielenkiintoisia keskustelunaiheita! Sen kun vielä tietäisi mitkä keskustelunaiheet ovat muidenkin mielestä mielenkiintoisia? Tässä porukallako yhdessä mietitään sopivia gallupin aiheita?

Miititkään eivät tunnu olevan ratkaisu, jos kerran joillakin esim. pikkujoulumiittikin tuntui saavan ihon kananlihalle, ja monien mielestä juuri se toisten näkeminen kasvokkain voi olla syy että palstakeskustelu näivettyy. Tulisko kityilijöiden miitit ja kasvokkain kohtaamiset kieltää Kityn säännöissä, jotta tähän tulisi parannus?

Siitä olen samaa mieltä että tämä koko keskustelu on triviaali. Kuten koko keskustelupalstakin.

Ps. Myönnän että kityn alkuaikoina sain ehkä samantapaisia pyyhkeitä, kun kerroin mielipiteenäni etten usko Kityn välttämättä pysyvän elinvoimaisena kovin montaa kuukautta, koska palstalle tulee uusia henkilöitä niin harvoin jos ollenkaan, toisin kuin Cityyn. Sain aivan oikeutetusti silloin kitkeriä pyyhkeitä eräältä naisvakkarilta että jos kokee asian ongelmaksi, on paljon hedelmällisempää pyrkiä tekemäänkin asialle jotain kuin vain valittaa.
killkill

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja killkill »

Patz kirjoitti:alkaa itse availemaan järisyttävän, mielettömän, uskomattoman, helmeilevän upeita ketjuja!
Jotta voisi näin tehdä, täytyy käydä tekemässä ja kokemassa Juttuja Isossa Pahassa IRL:ssä. Kokemuksia -> uusia ajatuksia -> uusia ideoita ja näkökulmia -> uutta kontribuutattavaa.

Nettiin kirjoittelu yksistään menneistä kokemuksista käy sekä kirjoittajalle ja yleisölle tylsäksi aika nopeasti, koska ydinporukka pysyy koko ajan kutakuinkin samoina - poissulkien satunnaiset kosteasilmäiset exitit ja re-appearit.

Mielestäni kenenkään ei kannata menettää yöuniaan pohtimalla "Oi, miten elvyttäisin tämän hajatelmien Hellaan herooiseen loistoon?" Näillä virtuaaliyhteisöillä on oma, luonnollinen elinkaarensa. Kuolleella hevosella ei kannata ratsastaa, siitä kannattaa tehdä herkullinen voileipä suolakurkun, juuston ja konjakkisuolatun lohen kera!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja Clay »

killkill kirjoitti:Mielestäni kenenkään ei kannata menettää yöuniaan pohtimalla "Oi, miten elvyttäisin tämän hajatelmien Hellaan herooiseen loistoon?" Näillä virtuaaliyhteisöillä on oma, luonnollinen elinkaarensa. Kuolleella hevosella ei kannata ratsastaa, siitä kannattaa tehdä herkullinen voileipä suolakurkun, juuston ja konjakkisuolatun lohen kera!
Noh, ei tämä Kaakki mihinkään leivän väliin joudu niin kauan kuin täällä vaikuttaa noinkin oivia kirjoittajia.

Mielestäni palsta on ollut jopa pienoisessa nosteessa. Eikä vähiten sen ansiosta, että olen itse postannut hieman tiuhempaan kuin tuossa aikaisemmin syksyllä. Hyvä minä!!
Nyt penikseni on fantastinen!
slam

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja slam »

ninnithequeen kirjoitti:Pidä taukoa. Se voi olla hankalampaa kuin kuvitteletkaan...

Mutta pliis, älä poista tunnuksiasi, ja tee itsestäsi sillä tavalla naurettavaa, kuten eräät...
Jep, mitään legendaarista poistumista. Feidaantuu vain kaikessa hiljaisuudessa pois ja palaa uusine kokemuksineen takaisin, vaikka 3 vuoden päästä :)
menhir

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja menhir »

ninnithequeen kirjoitti:
Täten haastankin kaikki tänne rekkautuneet ruojat, jotka eivät mitään ole kirjoittaneet, mutta lukevat kuitenkin, rohkaisemaan mielensä ja kirjoittamaan. Kukaan ei ketään syö. On aina mukava saada uusia kirjoittajia.
Haaste vastaanotettu. Rekkautunuthan mie oon ollu jo ties hurlänge, ja aikast usein on tullut lueskeltua tarinointia täällä, mutta jospa tässä intoutuisi itsekin avaamaan sanaisen arkkunsa ja antamaan vaatimattoman kontribuutionsa (lue: jauhamaan peetä) palstalle. Mitään sisältöä mun jorinoissani tuskin tulee olemaan(mikroskooppia tuon todentamiseen ainakin tarvinnee), joten jatkakaahan sitä rekrytointia!

T. Eräs Ruoja Takavasemmalta
Hebuli

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Ei suotta noin vaatimattomasti ja anteeksipyydellen, menhir. Aloita räväkästi tyyliin "Mitä te oikein kuvittelette olevanne? Kaikenlaista sakkia olen kyllä elämäni aikana nähnyt, mutta tämä vie tuplajättipotin...". Kyllä se siitä, tulee puna poskille ja liikehdintää palstalle.
Gina

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja Gina »

nypari kirjoitti:tunnistamani näivettymisen estämiseksi.
Mä en ole huomannut kyllä mitään näivettymistä. Kuten täällä on jo aiemmin todettu tällainen ketju avataan ihan säännöllisin väliajoin. En usko että palstan jutut ovat niin kovin olennaisesti muuttuneet, syy löytynee todennäköisemmin lukijan omasta kyllästyneisyydestä. Ehdotettu tauko lienee hyvä ajatus jos kity ahdistaa. Tottakai itseään kiinnostavia ketjuja voi avata ihan itse tai ehkä hakeutua jollekin paremmalle palstalle?

Tätä ei ollut sitten missään vittuilumielessä kirjoitettu.
nypari

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja nypari »

No jopas on tullut latteuksia vastaan. Totta puhuen niitä lähinnä odotinkin. Kaikesta huolimatta en suostu ottamaan naiivin idealistin leimaa otsaani, ja tiedän kyllä itsekin, että välillä kyllästyttää ja silloin voi halutessaan pitää breikin.

No, uskon kuitenkin, että kanssani on moni samaa mieltä.
menhir

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja menhir »

Hebuli kirjoitti:Ei suotta noin vaatimattomasti ja anteeksipyydellen, menhir. Aloita räväkästi tyyliin "Mitä te oikein kuvittelette olevanne? Kaikenlaista sakkia olen kyllä elämäni aikana nähnyt, mutta tämä vie tuplajättipotin...". Kyllä se siitä, tulee puna poskille ja liikehdintää palstalle.
Luontaisen vaatimattomuuden ynnä hyväntahtoisen luonteenlaadun yhdistelmä aikaansaa sen, että harvemmin tulee lähdettyä soitellen sotahan. Kityuskottava imago on siis tavoittamattomissa osaltain. Ah ja voi!
WanhaPervo

Re: Kity-kiinnostus

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Gina kirjoitti: Kuten täällä on jo aiemmin todettu tällainen ketju avataan ihan säännöllisin väliajoin.
Palstakeskustelun normaaliin käytäntöön kuuluu, että ajoittain aloitetaan valitus palstan tason laskusta.
Vastaa Viestiin