Nimimerkkisi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

killkill kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:Yritin aikoinaan puutteellisilla kuvankäsittelytaidoilla ja ohjelmistolla hieman retusoida kuvaa, mutta lopulta tyydyin Michelangelon alkuperäiseen näkemykseen.
Ollaan hyvät vaan.

Onkohan Daavid harrastanut menkkaseksiä, kun sen käsi on ihan verinen?
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Se vaan tuli jostain, niin kuin muutkin loistavat ajatukseni.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Ann »

Citylla oli "Anna" jo varattu, joten piti improvisoida. Tällä samalla on menty jo iät ja ikuisuudet. Legenda, instituutio. Kolme kirjainta, jotka kylvävät kauhua löppäsuiden mieliin.

Anna on ihan hyvä nimi. Käytä sitä, niin tullaan toimeen.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Hebuli

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Tämä sama kysely on ollut jo moneen kertaan eri foorumeilla ja samat henkilöt selittävät saman (tai eri) tarinan kolmatta kertaa. Tuoreempi näkökulma saataisiin jos selittelisimme toistemme nimimerkkien syntyhistoriaa parhaimman käsityksemme mukaan. Koska en muista koskaan nähneeni Nowaysis:kselta mitään selitystä oudolle nimimerkilleen, minäpä voinkin selittää sen omasta päästäni hänen puolestaan. Vielä parempi, annan kaksi vaihtoehtoista selitystä:

1. Nowaysis oli aikoinaan kova Oasis fani (ennen viimeisimmän floppilevyn julkaisua). Kun lausut molemmat ääneen, huomaat että nehän kuulostavat ihan samalta.

2. Nowaysis:ksella oli aikoinaan rasittava pikkusisko nimeltänsä Tarja, jota joutui aina olemaan kieltämässä kaikesta. Siitä siis "No way, sis" eli "Älä kuvittelekaan, systeri".

Pakko noista ainakin jomman kumman on osua edes vähän sinnepäin?
Viimeksi muokannut Hebuli, 12.12.2005 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Ann »

Hebuli on homo.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Hebuli

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Homot (tai homoiksi tekeytyvät) saavat parhaat naiset, jos et tiennyt.

Mutta mitä tekemistä tuolla oli mun nimimerkin kanssa?
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Ann »

Hebuli kirjoitti: Mutta mitä tekemistä tuolla oli mun nimimerkin kanssa?
H -> Homo.

Vittuako siinä kyselet. Ei tää oo mitään salatiedettä. Ne on nimimerkkejä!
Rotan aivot valtasivat pääni.
Hebuli

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Tuo oli niin huono että tekisi mieli haukkua sinut pataluhaksi. Tai miksipäs ei:

PATALUHA!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Ann »

Hebuli kirjoitti:huono
Mikä helvetti suakin vaivaa? Joka vitun lävessä oot inisemässä..

..samaa tahtia, kun sun palsta-aktiivisuutesi on lisääntynyt.

Pelastakaa Hebuli!
Rotan aivot valtasivat pääni.
Hebuli

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Ann kirjoitti:Pelastakaa Hebuli!
Kyllä! Auttakee! Kun vihdoinkin pääsen Keikaukselta pakoon, Ann on heti kimpussa. Ei todellakaan näin.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Ann »

Hebuli kirjoitti:Kun vihdoinkin pääsen Keikaukselta pakoon, Ann on heti kimpussa.
Nauti vielä kun voit! Pyykit on jo kuivurissa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Mulla on ollut kaksi pidempiaikaista rekisteröityä nikkiä. Ekammainen oli se Rokkikissa76 (kaikkine erilaisine ei-rekattuine väännöksineen rokkisiasta, rokkisutturan kautta rokkikseen). Oli käytössä ehkä parisen vuotta ja juurtui aika monen mieleen niin hyvin tuona aikana, että edelleen se monien suussa parhaimmiten taipuu kun minut kohtaavat. Tuli kai vain hetken mieleijohteesta se, mietin että jotain rokkijuttuu ois oltava ja tietysti kera kissojen kun kissaihminen olen henkeen ja vereen, perään nakkasin vielä tekovuoden. Tarkemmin mietittyä tuli jo pitkän pitkän aikaa sitten mieleeni tämä nykyinen, johon itse tykästyin huomattavasti enemmän: KisSandra (nyt kissan lisäksi mukana väännöstä omasta etunimestä ja olihan tuo loppu joskus ala-asteella enkun tunneilla mun nimenäkin vissiin). Meni vain sitten tovin aikaa ennen kuin sain aikaseksi nikkini vaihtaa nykyiseen. Ja kai se sitten jotain orastavaa ikäkriisiä pukkaa kun halusin myös tekovuoden poistaa nikistäni kun sitä uudistin. :)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
huima

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja huima »

RolloTomasi kirjoitti:Rollo Tomasi is the reason I became a cop.
Ja niille jotka eivät ole kirjaa tai elokuvaa katsoneet riittävän tarkkaan:

Ed Exley: Rolo Tomasi is the reason I became a cop. I wanted to catch the guys who thought they could get away with it. It's supposed to be about justice. Then somewhere along the way, I lost sight of that. Why'd you become a cop?
RolloTomasi

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

huima kirjoitti: Ja niille jotka eivät ole kirjaa tai elokuvaa katsoneet riittävän tarkkaan:
Anteeksi, mutta pieni korjaus. Ainoastaan elokuvan katsomisesta on jotain hyotya tassa, kirjasta ei.
Yönmustaritari

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Vaola kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:Mutkien kautta johdannainen ristimänimeeni ja harrastuksiin. Parin, aiemmissa palveuissa käytetyn nikkinkokeilun jälkeenon tämä käytössä oleva havaittu toimivaksi.
Ehdin kyllä ihmetellä miten jokin nikki VOI olla paskahuoraa toimivampi? :twisted:
Joo. Siitä tuli vähän liikaa sanomisia, kuten mm. "toivomme asiallista ja loukkaamatonta tekstiasua myös nimimerkeissä".
huima

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja huima »

Yönmustaritari kirjoitti:Joo. Siitä tuli vähän liikaa sanomisia, kuten mm. "toivomme asiallista ja loukkaamatonta tekstiasua myös nimimerkeissä".
Allekirjoitit äitienpäivä-kortin nimimerkilläsi?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Omasta nimestä ja lempinimestä. Cityssä olin Elppander ( Eldorado oli vähän outo, ja mieleen tuli ANANAS), ja Elppis on siitä lyhenne. Tylsä, tiedän, mutta niin olen minäkin, nukkuessani.
The great club outshines the individual, always and forever.
huima

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja huima »

Elppis kirjoitti:Tylsä, tiedän, mutta niin olen minäkin, nukkuessani.
Tähän voisi sanoa jotakin.

Mutta se kuitenkin tulkittaisiin väärin.

Joten en sano. 8)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ovatko kaikki jo kirjoittaneet nimimerkkinsä tarinan?

Lisäksi tässä voisi ehkä kommentoida, mistä nimimerkeistä itse pitää (siis ihan sanoina)?

Kuten omasta nimimerkistäni voi päätellä, itse jostain syystä pidän ajatuksesta käyttää nimimerkeissä omankielisiä nimiä tai sanoja vieraskielisten nimimerkkien sijaan. Tältä pohjalta, ja osin muutenkin, minusta erityisen sympaattisia nimimerkkejä tällä palstalla ovat ainakin AarneAnkka, Suvinen, Turbohaltija, Irmelianneli, Hebuli, Nojoojust, Aasi, Aimohaiku, Keikaus, Sivustahuutaja ja, kaikessa outoudessaan, Jouden-za, jota en lainkaan ymmärrä - eikä se varmaan yhtään eri tavalla kirjoittavalle sopisikaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Elukka

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Mäkään en ole tainnut tätä vielä selittää...
Koskapa olen joltinenkin susifriikki, niin yritin aikoinani rekkautua artic.netiin (R.I.P. :( ) kaikilla mahdollisilla susiaiheisilla nikeillä... Ainoa riittävän omalaatuinen oli sus_elikko (jolla olin Cityssäkin kirjoilla joskus kauan sitten), joka sittemmin kaverien käytössä lyheni muotoon elikko :arrow: Elukka.
Niin ja onhan noita elukoita pienellä alkukirjaimella päässyt nurkkiin pesiytymään N kpl, joten sikälikin osuva. :D
Elukka

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Turbohaltija kirjoitti: http://pyyno.temppeli.org
:rofl: & :lol: & :rofl:
[edit]*katteli noi kaikki läpi*
KäkäkäkäkäkäTURSK! Ei saatana, ei saa naurattaa flunssatautista... :lol:
[/edit]
Viimeksi muokannut Elukka, 30.01.2006 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aito_Johanna

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

WanhaPervo kirjoitti:Cityssä nickini oli NuoriDaavid ja ensimmäinen avattareni edusti kyseistä patsasta. Valitsin tuon, koska halusin saada naisten pöksyt kostumaan.
Kuva.
Myöhemmin rekkauduin nykynikilläni, kun en enää pystynyt kätkemään todellista minääni.
Höh? :shock: :shock: :shock: NuoriDaavid = WanhaPervo? :shock:
Muistan NuorenDaavidin Cityn ajoilta jotenkin myönteisenä hahmona, kun taas WanhaPervo usein ärsyttää minua.
No, siinä on todistettu, että nimimerkki ja avatar vaikuttavat! :)
ElanorRaven

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Haa, täältä tuli tällainenkin esiin, olenkin joidenkin nickejä miettinyt pää sauhuten :)

Omani kuulostaa varmaan aika gootilta, ja aika monihan yrittää minuakin gootiksi lokeroida, joten kai se sitten on aika sopiva. Tarina kuitenkin menee niin, että kun aikanani Cityn chattiin eksyin, hätäisesti nappasin kolmannen nimeni (Elanor, ja todellakin Elanor eikä Eleanor) ja "sukunimi" tuli juuri lukemastani Edgar Allan Poen runosta The Raven. Ei sen ihmeellisempää.
ElanorRaven

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Suvinen kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti: Omani kuulostaa varmaan aika gootilta
Musta nimimerkkisi kuulostaa joltain romaanin henkilöltä :D

"Elanor Raven ja kummituslinnan arvoitus"
Hah, jos joskus rupean kirjailijaksi, niin tuossa on romaanisarjani tuleva päähenkilö!
hanneriina

Re: Nimimerkkisi

Viesti Kirjoittaja hanneriina »

Kirjautuessani Cityn chattiin kokeilin noin kymmentä nasevaa nickiä - kaikki otettuja. :tiistai: Yritin nopeasti keksiä jotain mahdollisimman pitkää ja kömpelöä ja niinpä minusta tuli hanneriina... :roll:
Vastaa Viestiin