Uskontunnustusketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

PetriFB:n käännytystoiminta on..

Vakuuttanut minut siitä, ettei jumalaa ole olemassa
4
8%
Vakuuttanut minut siitä, että jumalalla on huono huumorintaju
15
30%
Vakuuttanut minut siitä, että jumala rakastaa Manalaakin
2
4%
Tuonut Jeesuksen sydämeeni, ja nyt tarvitsen sydänsiirron
1
2%
Tuonut Petrin palstalleni, ja harktisen exittiä
9
18%
Saanut minut ihan oikeasti ajattelemaan uskonasioita
2
4%
Tuulenpuiska (R.I.P.E.V.V.K)
17
34%
 
Ääniä yhteensä: 50

T3000

Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Nyt kun täällä ei enää muusta keskustella kuin uskonasioista, otetaan pieni käännänäisyyskatselmus.
T3000

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Hellyyttävä yksimielisyys!

Edit: Jonka kuudes äänestäjä pilasi!
Viimeksi muokannut T3000, 14.12.2005 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dumari

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Dumari »

SORAÄÄNI!

Tuulenpuiska, miksi teit sen? :(
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja saira »

Helevetin huono huumorintaju...
Lilo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Ei tässä ole muuta mahdollisuutta... :roll:

Tai sitten olemme saaneet Petrin palkaksi pahoista teoistamme. Mutta vois kai meidät edes jouluna armahtaa, niinQ? :?
mustanikki

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Onhan Petri onnistunut käännytyksessään. Jo 5 henkilöä on löytänyt elämän mualta, Petrin ilmestyttyä palstalle.
MarthaFocker

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Tuonut Petrin palstalleni ja harkitsisin exittiä, jos olisin luovuttaja.

Tai ei se niin paljoa haittaa.
Petri kuitenkin tajuaa pysytellä lähinnä omissa ketjuissaan, mikä on hyvä juttu.

(Valitettava tosiasia on kuitenkin se, että Petri syö kirjoitusintoa muilta ketjuilta ja jos se jatkuu, niin mertonen paukahtelee irl:n pariin taas hetkeksi)

Ja sille pään aukominen on sama kun haukkuisin muovista kumiankkaani.
Se vain typerän maireasti hymyilee takaisin, vitun ankka.
Dumari

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Hiukan käsitteet hucassa, auttakee! Mitä eroa oli Agnostikolla ja Ateistilla?
T3000

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Dumari kirjoitti:Hiukan käsitteet hucassa, auttakee! Mitä eroa oli Agnostikolla ja Ateistilla?
Agnostikko en epäilijä. Hän ei ole vakuuttunut jumalan olemassaolosta tai olemassaolon muodosta riittävän tiedon tai varmuuden puuttuessa. Ateisti on vakuuttunut siitä, että jumalallista olentoa ei ole olemassa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja saira »

Käsittääkseni ateisti ei usko jumalaan/jumaliin, agnostikko ei osaa nimetä uskoansa.

Edit: Tixin kuvaus parempi!
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Suvinen kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Hiukan käsitteet hucassa, auttakee! Mitä eroa oli Agnostikolla ja Ateistilla?
Anteeksi. Siis agnostikko ei ole täysin vakuuttunut siitä, että jumalallista olentoa ei ole tai että sellainen olisi. Vaatii todisteita.
Miten ylipäätään mielestäsi voisi todistaa että Jumalaa ei ole olemassa?

Minä lähden siitä, että todistustaakka on heillä, jotka väittävät Jumalan olevan olemassa.
Hebuli

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Suvinen kirjoitti:Ei ole muuttanut näkemyksiäni suuntaan eikä toiseen.
Minun ateistista vakaumustani ei yksi Petri horjuta.
Tuo on saarnamiehelle samanlainen punainen vaate ja ultimate haaste kuin jos homo sanoisi heteronaisystävälleen (engl. fag hag) ettei kukaan nainen saisi käännytettyä häntä heteroksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Uskon siihen että uskon tietäväni ettei uskolla ja minulla ole uskonnollisesti paljoakaan yhteyttä. Uskon myös siihen, etten tiedä mihin uskon, tai uskoako mihinkään.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

WanhaPervo kirjoitti:Miten ylipäätään mielestäsi voisi todistaa että Jumalaa ei ole olemassa?

Minä lähden siitä, että todistustaakka on heillä, jotka väittävät Jumalan olevan olemassa.
Mut jos tää on uskon asia, niin silloinhan riittää että uskoo Jumalan olevan olemassa ja sillä siisti. Ei uskoisi että muiden eriävä usko riittää aiheuttamaan ongelmia, siinähän on vain usko uskoa vastaan, uskomatonta.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Elppis kirjoitti:Uskon siihen että uskon tietäväni ettei uskolla ja minulla ole uskonnollisesti paljoakaan yhteyttä. Uskon myös siihen, etten tiedä mihin uskon, tai uskoako mihinkään.
Noni, ehdit ensin. Onko nyt hyvä fiilis? Uskoisin että on.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

pikkuego kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Uskon siihen että uskon tietäväni ettei uskolla ja minulla ole uskonnollisesti paljoakaan yhteyttä. Uskon myös siihen, etten tiedä mihin uskon, tai uskoako mihinkään.
Noni, ehdit ensin. Onko nyt hyvä fiilis? Uskoisin että on.
Uskosi on tällä kertaa oikeassa, uskoisin!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Elppis kirjoitti:
pikkuego kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Uskon siihen että uskon tietäväni ettei uskolla ja minulla ole uskonnollisesti paljoakaan yhteyttä. Uskon myös siihen, etten tiedä mihin uskon, tai uskoako mihinkään.
Noni, ehdit ensin. Onko nyt hyvä fiilis? Uskoisin että on.
Uskosi on tällä kertaa oikeassa, uskoisin!
Siis mun uskoni vai usko isin? Taivaan Isin? Pan Isin!
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

pikkuego kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:Miten ylipäätään mielestäsi voisi todistaa että Jumalaa ei ole olemassa?

Minä lähden siitä, että todistustaakka on heillä, jotka väittävät Jumalan olevan olemassa.
Mut jos tää on uskon asia, niin silloinhan riittää että uskoo Jumalan olevan olemassa ja sillä siisti. Ei uskoisi että muiden eriävä usko riittää aiheuttamaan ongelmia, siinähän on vain usko uskoa vastaan, uskomatonta.
Jep jep. Mielestäni ei olekaan mitään epäselvää siinä, että Jumalaan voi uskoa. Mielestäni olisi kuitenkin outoa, jos joku kertoisi, että heidän, jotka eivät usko Jumalaan pitäisi todistaa, että Jumalaa ei ole olemassa.
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Dryad »

En osaa vastata galluppiin, koska jokaisessa vaihtoehdossa on jotain väärin.

Palstan käännytystoiminta on saanut niskavillani nousemaan pystöön, silmäni näkemään punaista ja muutenkin minut manaamaan paskaa maailmaa ja tyhmiä ihmisiä. Muuten niin rauhallinen ja suvaitsevainen luonteeni muuttuu jos eteeni asetetaan kiihkouskovaisia, varsinkin jos he yrittävät yhdistää tiedettä ja uskoa. Tieteentekijänä ja ateistina pystyn perustelemaan näkemyksiäni, mutta valitettavasti perustavanlaatuinen väittely, kunnon argumentointi ja omilla avoillaan ajattelu ei onnistu useimmilta (mihin tahansa) jumalaan/jumaliin sokeasti uskovilta. Hyväksyn uskonnot ja mielestäni niistä on monille ihmisille hyötyä, enkä koskaan halua puuttua ihmisten henk.koht uskomuksiin. Minä en pyri käännyttämään ketään ja toivoisin tätä myös "vastapuolen" edustajilta.

Niimpä olen osallistumatta keskusteluihin PetriFB:n kaltaisten ihmisten kanssa, joskin täytyy sanoa että koko palsta on hieman menettänyt kiinnostavuuttaan tässä lähiaikoina.
Be a good animal, true to your animal instincts.
Lilo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Dryad kirjoitti: on saanut niskavillani nousemaan pyRstöön, silmäni näkemään punaista ja muutenkin minut manaamaan paskaa maailmaa ja tyhmiä ihmisiä.
Ei, ei, sinä puhut nyt krapulasta!
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Suvinen kirjoitti: Huonosti muotoiltu lause.
Tarkoitin tietysti juuri niin, että niiden jotka väittävät jumalan olevan olemassa, pitäisi pystyä tämä todistamaan.
Enkä tarkoita mitään raamatunlauseita, sanomattakin selvää. Janoan konkreettisia todisteita, kuten kuolleistanousemisia, ihmeparannuksia ynnä muita.
Ilmielävä kristuskin voisi olla ihan mukiinmenevä todiste.
Woody Allen kirjoitti: "Kumpa Jumala antaisi minulle jonkin selkeän merkin, esimerkiksi tallettaisi tililleni sveitsiläiseen pankkiin 10 miljoonaa dollaria"
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Lilo kirjoitti:
Dryad kirjoitti: on saanut niskavillani nousemaan pyRstöön, silmäni näkemään punaista ja muutenkin minut manaamaan paskaa maailmaa ja tyhmiä ihmisiä.
Ei, ei, sinä puhut nyt krapulasta!
:lol:

Näillä ei kuitenkaan taida olla mitään tekemistä krapulan kanssa, tosin krapulassa saatan vaikuttaa hyvinkin riivatulta...
Be a good animal, true to your animal instincts.
nojoojust

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Suvinen kirjoitti:Tarkoitin tietysti juuri niin, että niiden jotka väittävät jumalan olevan olemassa, pitäisi pystyä tämä todistamaan.
Enkä tarkoita mitään raamatunlauseita, sanomattakin selvää. Janoan konkreettisia todisteita, kuten kuolleistanousemisia, ihmeparannuksia ynnä muita.
Ilmielävä kristuskin voisi olla ihan mukiinmenevä todiste.
Vaan mitkä todisteet olisivat riittävät?

Pitäisikö kuolleistanouseminen pystyä suorittamaan laboratorio-olosuhteissa ja pitäisikö se voida toistaa? Jos se pitäisi voida toistaa, pitäisikö se alkuperäinen kuollut tappaa uudestaan? Ja missä menisi se raja, kenet luokitellaan kuolleeksi? Kyllähän lääkärit jo pystyvät herättämään kuolleista ainakin muutaman minuutin kuolleenaolon jälkeen.

Entä ihmeparannukset, millä osoittaa että parantuminen on ihme? Useinkin tapahtuu parantumisia joita lääketiede ei pysty selittämään, mutta harva kai niitä kuitenkaan pitää osoituksena jumalan olemassaolosta.

Ja kristus, esim. minä voisin väittää olevani kristus, mutta millä keinoin pystyisin todistamaan sen? Hankkimalla tarpeeksi vihamiehiä, jotta minut ristiinnaulittaisiin tai ammuttaisiin susihauleilla? Tekemällä vedestä viiniä ilman käymisprosessia?
nojoojust

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

WanhaPervo kirjoitti:Woody Allen kirjoitti: "Kumpa Jumala antaisi minulle jonkin selkeän merkin, esimerkiksi tallettaisi tililleni sveitsiläiseen pankkiin 10 miljoonaa dollaria"
Äh, ehdit ensin.
Hebuli

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Rakkaus Jumalaan on sokea, joten valitsin sokkona jonkun vaihtoehdon. Tais tulla toisiks tai kolmanneksi alin?

Joo ja olen edelleen agnostikko, lähinnä sen takia koska en enää pahemmin asiaa ajattele (uskoako vai eikö), enkä turvaudu ehdottomuuksiin ellei ole pakko.

Mitä tulee PetriFB:n käännytystyöhön: vaikka tuollainen armoton käännytystyö onkin syntiä, en pidä sitä kuitenkaan aivan pahimmanlaatuisena rikkeenä, ainakaan jos mr Varajeesus pitää ne keskustelut vain niissä muutamissa ketjuissa ja mesessä. Edelleen odottelen että Petri opettelisi käyttämään webbikameraansa.

Eikö tässä koko touhussa ole kuitenkin jotain varsin Gattacamaista?
Viimeksi muokannut Hebuli, 14.12.2005 15:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin