Uskontunnustusketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

PetriFB:n käännytystoiminta on..

Vakuuttanut minut siitä, ettei jumalaa ole olemassa
4
8%
Vakuuttanut minut siitä, että jumalalla on huono huumorintaju
15
30%
Vakuuttanut minut siitä, että jumala rakastaa Manalaakin
2
4%
Tuonut Jeesuksen sydämeeni, ja nyt tarvitsen sydänsiirron
1
2%
Tuonut Petrin palstalleni, ja harktisen exittiä
9
18%
Saanut minut ihan oikeasti ajattelemaan uskonasioita
2
4%
Tuulenpuiska (R.I.P.E.V.V.K)
17
34%
 
Ääniä yhteensä: 50

T3000

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Hebuli kirjoitti:Rakkaus Jumalaan on sokea, joten valitsin sokkona jonkun vaihtoehdon. Tais tulla toisiks tai kolmanneksi alin?
Pohditte sitten tosissanne uskonasioita. Teitte hienosta paskanjauhannasta asiaketjun! Prkl. Ylläpitoooooooo! Sensuuria kiitos.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Dryad kirjoitti:En osaa vastata galluppiin, koska jokaisessa vaihtoehdossa on jotain väärin.

Palstan käännytystoiminta on saanut niskavillani nousemaan pystöön, silmäni näkemään punaista ja muutenkin minut manaamaan paskaa maailmaa ja tyhmiä ihmisiä. mutta valitettavasti perustavanlaatuinen väittely, kunnon argumentointi ja omilla avoillaan ajattelu ei onnistu useimmilta (mihin tahansa) jumalaan/jumaliin sokeasti uskovilta. Hyväksyn uskonnot ja mielestäni niistä on monille ihmisille hyötyä, enkä koskaan halua puuttua ihmisten henk.koht uskomuksiin. Minä en pyri käännyttämään ketään ja toivoisin tätä myös "vastapuolen" edustajilta.

Niimpä olen osallistumatta keskusteluihin PetriFB:n kaltaisten ihmisten kanssa, joskin täytyy sanoa että koko palsta on hieman menettänyt kiinnostavuuttaan tässä lähiaikoina.
Mä komppaan niiiin rajusti. :komp:

Keskustelukyvyttömyys, kritiikittömyys ja perusteiden puute raivostuttaa. Samoista aiheista olisi voinut tulla vaikka miten mielenkiintoista keskustelua, jos toinen osapuoli ei vain hymistelisi yksinään kuinka on oikeassa, koska on omasta mielestään oikeassa Raamatun mukaan. Tai tältä nuo ketjut ovat vaikuttaneet siltä osin kun niitä kurkin harvakseltaan ja pätkittäin.

Edit: Vastauksena gallupiin: Petri ei ole tehnyt mitään vaikutusta uskontopuoleeni. Ihan yhtä uskomaton olen edelleenkin, mutta käsitykseni uskovaisista oman uskonsa muille tyrkyttäjinä on vahvistunut. Ei voi sietää, uskon uskonvapauteen ja jokainen pitäköön oman vakaumuksensa sitä muille tyrkyttämättä.
Viimeksi muokannut Lolita, 14.12.2005 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
HellBell

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Suvinen kirjoitti: ..
Ja mistä voi tietää, onko päässä kuuluva ääni mielisairautta vai jumalan ääni?
..
Jeanne D'Arcistahan on mm. väitetty, että olisi ollut jonkinasteisesti skitsofreenikko, koska kuuli ja näki jumalallisia ääniä ja näkyjä. (Luc Bessonin filmiversiota Jeanne D'Arcin tarinasta on haukuttu jokseenkin huonoksi, mutta juuri siinä tuli omasta mielestäni hyvin esille sekin tulkintamahdollisuusa, ettei uskova aina itsekään tiedä mikä ääni on jumalaista ja mikä ei ja että entäpä jos jumalaiseksi itsensä ilmoittava ääni/näky onkin esim. vihtahousun harhautusta.. Nämä jutut esitetty kiehtovasti tossa leffaversiossa.) Kuva
Viimeksi muokannut HellBell, 14.12.2005 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lilo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Suvinen kirjoitti: tai pistäisi sormen taivaalta ja jylähtäisi,
Hei, mä olen nähnyt tän! :shock: SunSilkin mainoksessa! Vai onko se erillinen TukkaJumala? :?:
Hebuli

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

HellBell kirjoitti:Jeanne D'Arcistahan on mm. väitetty, että olisi ollut jonkinasteisesti skitsofreenikko...
Ja varsin usein kaikista pyhistä miehistä tai uskontojen perustajista on kerrottu kuinka he menivät jonnekin erämaahan meditoimaan, olivat siellä neljä päivää syömättä ja juomatta, ja tämän jälkeen saivat näyn jossa Apuva-mies käski heitä palaamaan ihmisten pariin kertomaan ilosanomaa. Minä alan nähdä tonttuja jo yhden päivän syömättömyyden jälkeen.

Mitä se Jeesuskin siellä autiomaassa yksin haahuili? Ei ihme jos vihtahousut tulevat kiusaamaan ja yrittävät töniä vuorenrinteiltä alas.
HellBell

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Hebuli kirjoitti: ..
Mitä se Jeesuskin siellä autiomaassa yksin haahuili? Ei ihme jos vihtahousut tulevat kiusaamaan ja yrittävät töniä vuorenrinteiltä alas.
Hän etsi Ruusua. Rakkautta. :)
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Hebuli kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Jeanne D'Arcistahan on mm. väitetty, että olisi ollut jonkinasteisesti skitsofreenikko...
Ja varsin usein kaikista pyhistä miehistä tai uskontojen perustajista on kerrottu kuinka he menivät jonnekin erämaahan meditoimaan, olivat siellä neljä päivää syömättä ja juomatta, ja tämän jälkeen saivat näyn jossa Apuva-mies käski heitä palaamaan ihmisten pariin kertomaan ilosanomaa. Minä alan nähdä tonttuja jo yhden päivän syömättömyyden jälkeen.

Mitä se Jeesuskin siellä autiomaassa yksin haahuili? Ei ihme jos vihtahousut tulevat kiusaamaan ja yrittävät töniä vuorenrinteiltä alas.
Äiti Teresa näki unia, joissa Jumala lävisti hänet miekallaan ja hän tunsi samalla sanoinkuvaamatonta iloa ja hurmiota.
Lilo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Lilo »

HellBell kirjoitti:
Hebuli kirjoitti: ..
Mitä se Jeesuskin siellä autiomaassa yksin haahuili? Ei ihme jos vihtahousut tulevat kiusaamaan ja yrittävät töniä vuorenrinteiltä alas.
Hän etsi Ruusua. Rakkautta. :)
No sillonhan on tosiaan loogista suunnata autiomaahan, jossa niitä ruusuja kasvaa suorastaan puskissa ja håttiksia misujakin vaeltelee pilvin pimein...Terävä kaveri.
HellBell

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja HellBell »

WanhaPervo kirjoitti:.. Äiti Teresa näki unia, joissa Jumala lävisti hänet miekallaan ja hän tunsi samalla sanoinkuvaamatonta iloa ja hurmiota.
Psykoottinen anaalyysi: falloshäsä.
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Lolita kirjoitti:
Dryad kirjoitti:En osaa vastata galluppiin, koska jokaisessa vaihtoehdossa on jotain väärin.

Palstan käännytystoiminta on saanut niskavillani nousemaan pystöön, silmäni näkemään punaista ja muutenkin minut manaamaan paskaa maailmaa ja tyhmiä ihmisiä. mutta valitettavasti perustavanlaatuinen väittely, kunnon argumentointi ja omilla avoillaan ajattelu ei onnistu useimmilta (mihin tahansa) jumalaan/jumaliin sokeasti uskovilta. Hyväksyn uskonnot ja mielestäni niistä on monille ihmisille hyötyä, enkä koskaan halua puuttua ihmisten henk.koht uskomuksiin. Minä en pyri käännyttämään ketään ja toivoisin tätä myös "vastapuolen" edustajilta.

Niimpä olen osallistumatta keskusteluihin PetriFB:n kaltaisten ihmisten kanssa, joskin täytyy sanoa että koko palsta on hieman menettänyt kiinnostavuuttaan tässä lähiaikoina.
Mä komppaan niiiin rajusti. :komp:

Keskustelukyvyttömyys, kritiikittömyys ja perusteiden puute raivostuttaa. Samoista aiheista olisi voinut tulla vaikka miten mielenkiintoista keskustelua, jos toinen osapuoli ei vain hymistelisi yksinään kuinka on oikeassa, koska on omasta mielestään oikeassa Raamatun mukaan. Tai tältä nuo ketjut ovat vaikuttaneet siltä osin kun niitä kurkin harvakseltaan ja pätkittäin.

Edit: Vastauksena gallupiin: Petri ei ole tehnyt mitään vaikutusta uskontopuoleeni. Ihan yhtä uskomaton olen edelleenkin, mutta käsitykseni uskovaisista oman uskonsa muille tyrkyttäjinä on vahvistunut. Ei voi sietää, uskon uskonvapauteen ja jokainen pitäköön oman vakaumuksensa sitä muille tyrkyttämättä.
Mä vastasin EVVK. Olen jo noin kaksikymmentä vuotta sitten menettänyt kiinnostuksen väitellä hihhuleiden kanssa. Se ei koskaan johda mihinkään Joskus 15-vuotiaana kyllä väittelin innokkaasti kotiimme tulleiden Jehovan todistajien kanssa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Vastasin EWWK.

En lue ko. Hepun tekstejä. En jaksa (enää) edes yrittää provosoitua moisista. Uskonkäsitykseni ei oo yhestäkään Petristä kiinni, vaan se on mun ja Jumalan välinen kahenkeskinen asia.

Sinäpäivänä jos ja kun olen menossa rekisteröimään parisuhteeni ja sikäli jos saadaan joku pappi siihen viereen siunailemaan ja jos vielä kirkko saataisiin varattua ongelmitta, liityn varmasti takaisin tuohon instituuttiin nimeltä ev.lut.seurakunta.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

HellBell kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:.. Äiti Teresa näki unia, joissa Jumala lävisti hänet miekallaan ja hän tunsi samalla sanoinkuvaamatonta iloa ja hurmiota.
Psykoottinen anaalyysi: falloshäsä.
Tuosta ei valitettavasti anneta ePisteitä, koska kyseessä on niin ilmeinen asia.
HellBell

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Lilo kirjoitti:
HellBell kirjoitti:
Hebuli kirjoitti: .. Mitä se Jeesuskin siellä autiomaassa yksin haahuili?..
Hän etsi Ruusua..
No sillonhan on tosiaan loogista suunnata autiomaahan, jossa niitä ruusuja kasvaa suorastaan puskissa ja håttiksia misujakin vaeltelee pilvin pimein...Terävä kaveri.
Tutkimattomat ovat autiomaan tiet. ;-))
HellBell

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja HellBell »

WanhaPervo kirjoitti:
HellBell kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:.. miekallaan..
Psykoottinen anaalyysi: falloshäsä.
Tuosta ei valitettavasti anneta ePisteitä, koska kyseessä on niin ilmeinen asia.
Elä pihtaa nyt, ukkeli!
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

HellBell kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Psykoottinen anaalyysi: falloshäsä.
Tuosta ei valitettavasti anneta ePisteitä, koska kyseessä on niin ilmeinen asia.
Elä pihtaa nyt, ukkeli!
åkej. 0-5 asteikolla 1 piste.
nojoojust

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Hebuli kirjoitti:Mitä se Jeesuskin siellä autiomaassa yksin haahuili? Ei ihme jos vihtahousut tulevat kiusaamaan ja yrittävät töniä vuorenrinteiltä alas.
Samainen uskonnonopettaja joka kertoi tuon korvatarinan, kertoi myös miten Jeesus pystyi olemaan 40 vuorokautta erämaassa syömättä. Kuulemma heinäsirkkoja ei lasketa ruoaksi, joten niitä voi syödä niin että napa ruskaa ja silti on ihan syömätön.
Turbohaltija

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

mustaenkeli kirjoitti:
Uskonkäsitykseni ei oo yhestäkään Petristä kiinni, vaan se on mun ja Jumalan välinen kahenkeskinen asia.
Tämä on hyvin sanottu ja yhdyn täysin. Munkaan usko ei ole kiinni Petristä tai kenestäkään muusta sanan julistajasta. En kuulu kirkkoon enkä pidä kaikkea Raamattuun kirjoitettua erehtymättömänä Jumalan sanana. Uskon, että Jumala oli olemassa ennen kristinuskoa, samoin totuus ja mielenrauha olivat löydettävissä ennen Jeesusta. Uskon, että Jumala on jotain paljon suurempaa kuin heikko inhimillinen ymmärrys pystyy käsittämään. En oikein pidä kiihkoilusta ja toisten ihmisten tuomitsemisesta Jumalan nimissä. Hoitakoon Jumala itse tuomitsemisen, vaikka en usko että sellainen Häntä kovin paljon kiinnostaa. Minusta on myös täysin ok, jos joku ei tarvitse elämäänsä uskoa ja tällaistakin valintaa pitää kunnioittaa. Jokainen tulkoon onnelliseksi omalla totuudellaan. Kaikki myös varmasti löytävät samanmielisiä ihmisiä tovereikseen ilman että matkalla tarvitsee pilkata toisin ajattelevia.
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Turbohaltija kirjoitti: Hoitakoon Jumala itse tuomitsemisen, vaikka en usko että sellainen Häntä kovin paljon kiinnostaa. Minusta on myös täysin ok, jos joku ei tarvitse elämäänsä uskoa ja tällaistakin valintaa pitää kunnioittaa. Jokainen tulkoon onnelliseksi omalla totuudellaan.
Wanha ateisti :komp:

Tuo ajatus siitä, että Jumala tuomitsisi on minunkin mielestäni outo.

Jos ajatellaan, että hän olisi luonut ihmisen ja laittanut ihmiseen tietyt tehdasasetukset ja sitten ihminen toimii niiden mukaan, niin miksi Jumala siitä lähtisi tuomitsemaan? Itsehän Jumala on valinnut, minkälaiseksi on ihmisen luonut.

Myöskin ajatus ihmisen vapaasta tahdosta on Jumaluus-kannalta ongelmallinen. Jos Jumala säätää kaiken, eikä ihmisen päästä yksikään hius putoa Jumalan sitä tietämättä, niin onko ihmisellä vapaata tahota ja tulisiko häntä sitten rangaista siitä, että hän toimii Jumalan antamilla lähtöarvoilla?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12371
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

"Jumala" on kuusikirjaiminen sana, jolle ei ole mitään reaalista vastinetta.

Usko on luonteeltaan sellaista, että mitä tahansa voi uskoa. Vaikka saunatonttuihin. Koska usko on vapaata logiikasta. Koska uskon ei tarvitse olla millään lailla empiiristä.

Kun uskis väittää, että "Jumala on olemassa"; todistuksen taakka on hänellä. Kuten aina väitteen esittäjällä. Kunnollista evidenssiä heillä EI ole esittää. Kuten esim. jumalan koordinaatteja...

Uskiksien argumentit ovat usein kehäpäätelmiä. Tyyliin: "Raamattu on jumalan sanaa, koska raamatussa sanotaan, että se (raamatun teksti) on jumalan sanaa."

Raamattu on TÄYNNÄ ristiriitaisuuksia. Sen kun lukee, niin huomaa.

Jeesuksen kuoleman ja evankeliumien kirjoittamisten välillä on vuosikymmeniä. Tänä aikana tiedot voivat vääristyä paljonkin, jos ne kulkevat monen henkilön kautta. Vrt. laita viesti kulkemaan esim. 10:nen henkilön jonossa, niin huomaat miten se vääristyy...

Jeesus sanoi tulevansa "pian." Eipä oo heeboa näkynyt... :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Homeboy65 kirjoitti: Jeesus sanoi tulevansa "pian." Eipä oo heeboa näkynyt... :)
Täällähän mä oon!
T3000

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Homeboy65 kirjoitti:Jeesus sanoi tulevansa "pian." Eipä oo heeboa näkynyt... :)
Kyseessä on rikkinäinen puhelin -ilmiö. Jeesus sanoi tämän Maria Magdaleenalle, joka ratsasti Jeesuksella (ei suinkaan millään aasilla.) MM ei ymmärtänyt tällä tarkoitetun coitus interruptusta, ja niinpä Jeesus tuli melko pian ja niin sai alkunsa "graal."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12371
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

WanhaPervo kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Jeesus sanoi tulevansa "pian." Eipä oo heeboa näkynyt... :)
Täällähän mä oon!
Hallelujaa! :rofl:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
WanhaPervo

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

T3000 kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Jeesus sanoi tulevansa "pian." Eipä oo heeboa näkynyt... :)
Kyseessä on rikkinäinen puhelin -ilmiö. Jeesus sanoi tämän Maria Magdaleenalle, joka ratsasti Jeesuksella (ei suinkaan millään aasilla.) MM ei ymmärtänyt tällä tarkoitetun coitus interruptusta, ja niinpä Jeesus tuli melko pian ja niin sai alkunsa "graal."
:D

Tietysti saattaa olla myös niin, että viereisessä teltassa bunkanneet opetuslapset kuulivat, kun Jeesus voihki "Tulen pian".
T3000

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja T3000 »

WanhaPervo kirjoitti:Tietysti saattaa olla myös niin, että viereisessä teltassa bunkanneet opetuslapset kuulivat, kun Jeesus voihki "Tulen pian".
Niinno, kuulemma vuosittaiset leipä- ja kalafestarit Genesaretin rannalla oli aika rankkoja bakkanaaleja. Sieltä se varmaan on lähtöisinkin kun MM on saanut pitkään ja kunnolla. Jesse & The preach boys oli kuulemma aikansa rankimpia hippikokoonpanoja, ja pesää satoi kuin mannaa taivaalta keikan jälkeen ku pissisbändärit tuli pyytämään "pyhää kosketusta." Singlehitin "Vuorisaarna" jälkeen bändin ei tarttenu edes mainostaa, jengi tuli paikalle ilman flaikkujakin.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Uskontunnustusketju

Viesti Kirjoittaja Ann »

Uskonasioista ja jumaluuksista olisi ihan piristävän poikkeuksellista joskus puhua kiihkottoman asiallisesti. Kyllä Petrin raamattulainaukset ovat kaikessa koomisuudessaan saaneet minut entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että tapani uskoa on helvetin toimiva. Eli annoin toisen soraääneen vaihtoehdolle "saanut".
Rotan aivot valtasivat pääni.
Vastaa Viestiin