Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Haluatko Aito_Johannan ylipitoon?

Aito_Johanna ylipitoon ja pilkkuvirheet pois Kityn keskusteluista
30
61%
Ei, haluun rauhassa puhua hoono soomi
19
39%
 
Ääniä yhteensä: 49

Aito_Johanna

Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Jos minut valitaan uudeksi ylipidon jäseneksi, lupaan tehdä kaikkeni, jotta meidän kaikkien yhteisestä virtuaaliympäristöstä kitkettäisiin sellaiset rikkaruohot kuin yhdyssanavirheet, pilkkuvirheet, muut välimerkkivirheet, vierassanojen oikeinkirjoitusvirheet, pronominivirheet ja lauserakennevirheet. Vaativassa ja vastuullisessa luottamustehtävässä haluaisin toimia rikkaan, monitasoisen kielenkäytön sekä ytimekkään, selkeän ilmaisun puolesta, ja rohkaista kitykansalaisia esimerkiksi oikeaoppiseen kappalejaon käyttöön. Totta kai säilyttäisin myös peruspalvelut: viestien ohjaamisen Asiaviesteistä Yleisviesteihin ja Yleisviesteistä Paskanjauhantaan ja trollaajien bannaamisen Shrink-osastosta.
Vaalilauseeni on:

:hep: AITO_JOHANNA - RIKKAAN SUOMEN KIELEN PUOLESTA JOPA PASKANJAUHANTA-OSASTOSSA :hep:
nypari

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Possessiivisuffiksi koheesion kera! Kielemme raiskaus on rikos ihmisyyttä kohtaan, pienin sankitio tulee oleman ikuinen banni. Aitis Arkadianmäelle tjsp.
HoundDog

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Vastustan. Syy: En vain osaa.
Turbohaltija

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Kannatan. Tosin rikkaruohoja kitkettäessä saattaa mennä koko kity mukana... :wink:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paras kai vetää itsensä punakynällä yli jo ennakkoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Nighthawk

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Ehdokkaalle saa ilmeisesti esittää turhanpäiväisiä kysymyksiä.

Jos sinut valitaan moderaattoriksi, aiotko kuivattaa palstan Näkökulman.org:n tapaiseksi, ainoastaan asiapitoista keskustelua sisältäväksi korpuksi?
Aito_Johanna

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Nighthawk kirjoitti:Ehdokkaalle saa ilmeisesti esittää turhanpäiväisiä kysymyksiä.

Jos sinut valitaan moderaattoriksi, aiotko kuivattaa palstan Näkökulman.org:n tapaiseksi, ainoastaan asiapitoista keskustelua sisältäväksi korpuksi?
En tietenkään. En itsekään viihdy näkökulma.org:lla. Haluan säilyttää Kityn omaleimaisuuden ja suosia elämäniloista, humoristista otetta toisaalta älyn loisteesta ja rautaisesta asiasisällöstä tinkimättä. Korostan, että oikeakielisyys ei kuivata keskustelua, päinvastoin!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kannatetaan! Vaikka omat kirjoitukseni ovat vähän niin ja näin, ainakin yritän kirjoittaa hyvää kieltä. Ainakin välillä. Töissäkin korjaan kaikkiin ryhmieni ilmoituksiin ilmiselvimmät kirjoitus- ja välimerkkivirheet. Joskus joutuu jopa puuttumaan lauserakenteisiin. Eivät ne oikeasti osaa kirjoittaa, lukea kai osaavat.

Kysymys ehdokkaalle: Jaksaisitko vielä työpäivän jälkeenkin korjailla esim. möllin tai Slamin tekstejä? Ettei vaan tulisi burn out ja stressireaktio.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Edith

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Voisinpa vaikka kannattaakin.

Mutta, ai niin, ennen kaikkea toivoisin ylipitäjäehdokkaani taistelevan auki kirjoitettuja sanansisäisiä morfeeminrajaisia loppukahdennuksia vastaan.
Viimeksi muokannut Edith, 14.12.2005 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enthu

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

:cheer: :cheer: :cheer: Aito_Johanna Modeksi :cheer: :cheer: :cheer:

Koillis-Helsinki kannattaa lämpimästi :)
Aito_Johanna

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Edith kirjoitti: Mutta, ai niin, ennen kaikkea toivoisin ylipitäjäehdokkaani taistelevan auki kirjoitettuja sanansisäisiä morfeeminrajaisia loppukahdennuksia vastaan.
Kuuntelen mielelläni kitykansan ehdotuksia, ja otan heti sanansisäisten morfeeminrajaisten loppukahdennusten siivoamisen osaksi vaaliohjelmaani.
Lolita kirjoitti:
Kysymys ehdokkaalle: Jaksaisitko vielä työpäivän jälkeenkin korjailla esim. möllin tai Slamin tekstejä? Ettei vaan tulisi burn out ja stressireaktio.
Mitäpä en tekisi Kityn puolesta? Työ paremman kieliympäristön vuoksi ei tuo minulle stressiä vaan hyvää mieltä.
Sitä paitsi korjailenhan kityläisten tekstejä jo nyt. Moderaattorin titteli vain antaisi minulle valtuudet tehdä korjaukset suoraan toisten teksteihin, jolloin myös kielenhuoltoa koskeva offtopiccailu ketjuissa vähenisi, ja kaikki voisivat paremmin keskittyä itse asiaan, viestien sisältöön.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aito_Johanna kirjoitti:...kaikki voisivat paremmin keskittyä itse asiaan, viestien sisältöön.
Sisältö? Kityssä? Tyttö, millä planeetalla elät?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
T3000

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Kannatan A_J ylläpitoutta ehdottomasti. Olen aina halunnut saada A_J:ta karttakeppistä, schalainen fantasiani! :p:
Aito_Johanna

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Bluntly kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:...kaikki voisivat paremmin keskittyä itse asiaan, viestien sisältöön.
Sisältö? Kityssä? Tyttö, millä planeetalla elät?
Suuntaan katseeni jo tulevaisuuteen. Minun moderaattorikaudellani myös viestien sisältö kehittyy.
Hebuli

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Muuten voisin kyllä äänestää Aito_Johannaa, mutta pyrin pitämään sukupuolikiintiöistä kiinni, eli 90% modeista pitäisi olla miehiä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aito_Johanna kirjoitti:Suuntaan katseeni jo tulevaisuuteen. Minun moderaattorikaudellani myös viestien sisältö kehittyy.
Kuulostaa siltä kuin meidän asiattomien (kity-)elämä olisi vaarassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
pertzi

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Hyvä ehdokas:

voisitko vastata näihin kinkkisiin kysymyksiin?

1. Miten aiot vähentää kaikkiin ketjuihin pesiytyvää spammia? Jos esimerkiksi joku aloittaa ketjun aiheesta "Keskilämpötilojen vaihtelu Forssassa 1970-2005", niin pian ketju täyttyy kahdenvälisestä keskustelusta edellisviikon saunajuomista.

2. Miten aiot aktivoida passiivisia kirjoittajia?

3. Miten selviät "yhyy X oli ilkeä mulle, ylläpito bannia sille!" -viesteistä?

4. entä suhtautumisesi pienillä kirjaimilla kirjoittaviin yhdys sanoja rikkoviin epeleihin?

5. Annatko kaikkien kukkien kukkia ja suositteletko Substralia?

6. Aeris ja NotLikeEveryOne pyytävät sinua treffeille. Kumman kanssa menet?

p.
Dumari

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Hebuli kirjoitti:Muuten voisin kyllä äänestää Aito_Johannaa, mutta pyrin pitämään sukupuolikiintiöistä kiinni, eli 90% modeista pitäisi olla miehiä.
Ei mitn, kuulostaa kovalta :D
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

pertzi kirjoitti:Annatko kaikkien kukkien kukkia ja suositteletko Substralia?
Keskeinen kysymys. Minulla ei ole asunnossani yhtään kukkaa tai viherkasvia, ja eilen totesin tämän asiaintilan sietämättömäksi. Niinpä vietin eilen illalla ennen television presidenttitenttiä tuntikausia Rikhardinkadun kirjastossa opiskelemassa huonekasvien hoidon saloja. Monimutkaiselta, vaikkakin kiinnostavalta vaikuttaa. Vastatkaa ehdokkaat siis pian Pertzin tärkeisiin kysmyksiin!
Pertzi kirjoitti:Miten aiot vähentää kaikkiin ketjuihin pesiytyvää spammia? Jos esimerkiksi joku aloittaa ketjun aiheesta "Keskilämpötilojen vaihtelu Forssassa 1970-2005", niin pian ketju täyttyy kahdenvälisestä keskustelusta edellisviikon saunajuomista.
Ei kai tällaista juuri tapahdu? :twisted:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Aito_Johanna

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

1. Miten aiot vähentää kaikkiin ketjuihin pesiytyvää spammia? Jos esimerkiksi joku aloittaa ketjun aiheesta "Keskilämpötilojen vaihtelu Forssassa 1970-2005", niin pian ketju täyttyy kahdenvälisestä keskustelusta edellisviikon saunajuomista.

Mielestäni spämmille on paikkansa Paskanjauhanta-osastossa, jossa en näe offtopiccailussa mitään pahaa. Asiakeskusteluista siirtäisin saunajuomakeskustelut omaksi ketjukseen Paskanjauhantaan. Tämä ratkaisu varmaan tyydyttäisi kaikkia: lämpötilojen vaihteluista keskustelevat saisivat pitää oman keskustelunsa siivona ja asiallisena, ja toisaalta saunajuomistakin saisi keskustella.

2. Miten aiot aktivoida passiivisia kirjoittajia?

Tässä kohdassa ehdokas haluaa viitata vankkaan IRL-kokemukseensa laiskojen ja vastentahtoisten opiskelijoiden motivoimisessa kirjoittamaan aineet ajallaan. Keinoni ovat moninaiset: kannustus, suostuttelu, uhkailu, kiristys ja lahjonta.

3. Miten selviät "yhyy X oli ilkeä mulle, ylläpito bannia sille!" -viesteistä?

Bannaan ne, jotka minun mielestäni ansaitsevat bänniä. Pärstäkerroin ratkaisee.

4. entä suhtautumisesi pienillä kirjaimilla kirjoittaviin yhdys sanoja rikkoviin epeleihin?

Aluksi yritän hienovaraisesti itse korjailla yhdyssanavirheitä. Jos virheily on toistuvaa, kehotan kirjoittajaa tutustuman oikeinkirjoitussääntöihin. Ääritapauksessa kielirikolliset bannataan.

5. Annatko kaikkien kukkien kukkia ja suositteletko Substralia?

Kyllä, tietyin reunaehdoin. Järeimmät henk.koht. loukkaukset eivät kuulu edes Kityyn.

6. Aeris ja NotLikeEveryOne pyytävät sinua treffeille. Kumman kanssa menet?

NotLikeEveryOnen, koska häntä en ole tavannut, ja noin ihmistuntemuksen ja uteliaisuuden nimissä tapaaminen toki olisi kerrassaan mielenkiintoinen. Olen ollut friikkien kanssa sokkotreffeillä ennenkin, eivät ne minua pelota.
pertzi

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

urpiainen kirjoitti:
pertzi kirjoitti:Annatko kaikkien kukkien kukkia ja suositteletko Substralia?
Keskeinen kysymys. Minulla ei ole asunnossani yhtään kukkaa tai viherkasvia, ja eilen totesin tämän asiaintilan sietämättömäksi. Niinpä vietin eilen illalla ennen television presidenttitenttiä tuntikausia Rikhardinkadun kirjastossa opiskelemassa huonekasvien hoidon saloja. Monimutkaiselta, vaikkakin kiinnostavalta vaikuttaa. Vastatkaa ehdokkaat siis pian Pertzin tärkeisiin kysmyksiin!
Kukkien hoito on taidetta, mutta onneksi siinä toimii luonnonvalinta. Ne kukat, jotka ovat taidoillesi liian vaikeita, kuihtuvat pois. Aloita helpoilla, kuten kultaköynöksellä ja rönsyliljalla. Lähes kaikki kukat tykkäävät säännöllisestä kastelusta ja eteläikkunasta. Niin, muista myös äänestää Aito_Johannaa pres....eikun ylipidon jäseneksi. Vastaukset olivat nimittäin oikein hyviä.

p.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos nyt aluksi vain kokeilisi A_J:n reaktiota Pertzin ensimmäiseen kysymykseen.
urpiainen kirjoitti: Keskeinen kysymys. Minulla ei ole asunnossani yhtään kukkaa tai viherkasvia, ja eilen totesin tämän asiaintilan sietämättömäksi. Niinpä vietin eilen illalla ennen television presidenttitenttiä tuntikausia Rikhardinkadun kirjastossa opiskelemassa huonekasvien hoidon saloja. Monimutkaiselta, vaikkakin kiinnostavalta vaikuttaa. Vastatkaa ehdokkaat siis pian Pertzin tärkeisiin kysmyksiin!
Ensimmäisiksi kasveiksi suosittelen joitain helppohoitoisia, idioottivarmoja tapauksia. Esimerkiksi Palmuvehka (Zamioculcas) on näyttävä ja kestää vaikka mitä. Muita helppoja tapauksia ovat Anopinkieli, Kultaköynös, Rahapuu, Viirivehka ja kaktukset. Näistä useamman vuoden hengissäpitokokemuksia vaikka kastelu joskus unohtuukin viikoiksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Aito_Johanna

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Bluntly kirjoitti:Jos nyt aluksi vain kokeilisi A_J:n reaktiota Pertzin ensimmäiseen kysymykseen.
Taktisista syistä sijoitin vaalipuheeni Paskanjauhanta-osastoon, vaikka se asiasisältönsä puolesta toki kuuluisi vähintään Yleisviesteihin. (Taktiset syyt ovat ne, että vetoan kansan syviin riveihin lisätäkseni kannatustani, ja kansan syvät rivit roikkuvat enimmäkseen Paskanjauhannassa. Toki tarvitsen myös sivistyneistön tukea, mutta sen uskon minulla olevan jopa ilman vaalityötä.) Koska viesti on Paskanjauhanta-osastossa, siinä on mielestäni hyväksyttävä offtopiccailu, ja ketjussa saa siis vapaasti puhua kukkienhoidosta.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Joo ehdottomasti. Voisin käyttää Johannaa ilmaisena kielentarkastajanani. Aloitan gradun teon tuossa kevään korvilla. Ja sitten sen jälkeen siirryn käännöshommiin, joten Johannan palveluksilla on kyllä käyttöä. Voisin postata tuotoksiani sopivankokoisissa pätkissä tänne.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pitäisikö Aito_Johannan liittyä ylipitoon?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

pertzi kirjoitti:Lähes kaikki kukat tykkäävät (...) eteläikkunasta.
Niin, tässä se minun ongelmani pitkälti piileekin. Ikkunani kun ovat kaikki itään - ja haluaisinpa vielä sijoittaa joitain kasveja kauemmaksi ikkunoistakin. Ilmeisesti laikkuvehkat olisivat aika varjoisia oloja hyvin sietäviä kasveja? Ja vuoripalmulle riittäisi jopa 200 luxia? Onko tässä aloitettava ostamalla valomittari?

Nuo Bluntlyn suosittelemat kaktukset täytyy kai heti valaistussolosuhteista johtuen unohtaa, vaikka muuten kovin miehekkäitä olisivatkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin