Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Melnais kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Eno lähettää aina asianajotoimistonsa kortin. Että rauhallista joulua vaan tai autamme.
Huumormiehiä.
Kun olisikin. Pihi pohjalainen vain, nuo kortit saa varmaan jotenkin vähennettyä verotuksessä.
Käräytä se! :wink:
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Patz kirjoitti:korttien kuvottavimmasta päästä on nämä omien lasten "tonttukuvat". Voi puistatus.
Komppaan. Pariskunta-aikana tuollaisesta kortista seurasi seuraavana vuonna kortitta jäänti meidän taholta. Hurjaa.

Lähetän joka vuosi reilut kymmenen korttia, joista yksi on aina synttärikortti aattona syntyneelle kaverilleni. Kortit menevät perheelle, isovanhemmille, kummeille ja muutamalle kaverille. Kovin innokas en ole, vaan yleensä käytän työpaikalta ostettuja typerän virallisennäköisiä kortteja. Tosin isovanhemmilleni tuo Poliisin Tuki ry:n kortti on jopa hienompi koriste piirongin päälle kuin Sirkka-Liisa Anttilan lähettämä eduskunnan joulukortti
:roll: Pettymys oli valtava, kun eräänä vuonna lähetinkin vain tavallisen joulukortin.
Tiikeriankka

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

nypari kirjoitti:En ole koskaan lähettänyt yhtä ainutta joulukorttia. Olen toki nimeni moneen korttiin laittanut, kun kulloinen kumppani on kortteja lähetellyt. IMO korttien lähettäminen on juuri niin akkamaista puuhaa kuin olla ja saattaa, näpertämisineen kaikkineen. En muutenkaan ole perinteiden ystävä, en liioin muodollisuuksien kannattaja. Kortteja kyllä saan joka vuosi ison kasan, mutta ei vaan kiinnosta jonkun juhlan vuoksi lähettää korttia. Tarvitsen paremman syyn.
Se vaan on nyt niin vitun turhaa touhua lähetellä jotain helvetin tuherrettuja pahvin palasia. Vielä huonompi, jos lähettää jotain marketin paskalappuja.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

En lähetä kortteja. Jos lähettäisin (ja kuten olen joskus lähettänytkin) askartelisin paskartelisin ne itse.
Turhalta se tuntuu, voin olla niihin ihmisiin yhteyksissä muutenkin ja toivottaa sen hyvän joulun. Ja paremman uudenvuoden.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Bigmama

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

Mä mitään postita
hermine

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä en lähetä joulukortteja, koska toivon ettei kukaan lähettäisi niitä myöskään minulle. Vietän joulunpyhät välillä uuteenvuoteenkin asti vanhemmilla ja tuntuu jotenkin ankealta kipata kotiintultuaan postilaatikollista kortteja suoraan roskiin mutta pahviläpysköiden, joissa ei ole lähettäjän omaa muuta kuin allekirjoitus, säilyttäminenkin tuntuu turhalta. Ymmärrän kyllä ettei kaikilla ole energiaa tai taitoja alkaa itse askarrella (varsinkin kun materiaalit tulevat sata kertaa kalliimmiksi kuin tiimarin halpiskortit ellei omaa harvinaisen loisteliasta mielikuvitusta kaiken muunkin joulukiireen keskellä), eihän mullakaan ole.
Elukka

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

LillyMunster kirjoitti:En lähetä kortteja. Jos lähettäisin (ja kuten olen joskus lähettänytkin) askartelisin paskartelisin ne itse.
Turhalta se tuntuu, voin olla niihin ihmisiin yhteyksissä muutenkin ja toivottaa sen hyvän joulun. Ja paremman uudenvuoden.
Tasan samaa mielipuolta. :komp:
Nighthawk

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Aiempina vuosina en ole lähettänyt ainuttakaan, mutta tänä vuonna ajattelin tehdä poikkeuksen ja lähettää 3-4 korttia, ainoastaan parhaille ystäville. Oikeastaan olen tuntenut jo pienestä pitäen jonkinlaista inhoa koko kortti-hässäkkää kohtaan. Johtuen laajasta suvusta, pienenä meille tuli varmaan noin 50 korttia, ja lähes kaikissa oli ainoastaan, valmiiksi painettujen ”hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta” lisäksi, tv. Niemisen tmv. Jos ei tuon enempää viitsi käyttää aikaansa tai paremminkin sanottuna koko homma ei kiinnosta, on ainoastaan pinttynyt tapa, ja jos kortin saaja ei merkitse käytännössä mitään eli tunne puuttuu hommasta, niin saisivat jättää lähettämättä korttinsa.

Sukulaisilta ei ole tulossa ainuttakaan korttia, johtuen siitä etten ole jaksanut lähettää muutto-kortteja kenellekään. Sen sijaan mitä todennäköisimmin saan parhailta ystäviltäni kortit eli niitä tipahtaa 3-4 postiluukusta.
slam

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja slam »

kelleppä semmosta ny sitten jaksaisi osoittaa... en taila lähetellä...
Aito_Johanna

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Ihme narinaa (muutamissa viesteissä) siitä, ettei Tiimarista ostettu kortti kelpaa ja ettei kortti kelpaa, jos siihen on kirjoittanut vain "hyvää joulua" ja nimensä alle. Teette mokomasta joulukorttien lähettämisestä välineurheilua, johon ladataan hirveät suorituspaineet olla askarteluihme ja oikea henkilökohtaisten itsekeksittyjen jouluvärssyjen Tonava. Siinäpä sitä joulumieltä, kun postiluukusta kolahtaa vain ihan tavallinen joulukortti, ja katsotte sitä nenänvarttanne pitkin ja nyrpistelette, että onpa persoonaton ja tavanomainen ja kahdellakymmenellä sentillä ostettu.
Minusta on aina mukava saada joulukortteja, lahjahevosen suuhun katsomatta. Riittää se hyvä mieli, että tuokin on taas muistanut Aito_Johannan olemassaolon. En kaipaa järeitä todisteluja siitä, kuinka lähettäjä on Juuri Minun Vuokseni Uhrautunut Ja Käyttänyt Kallista Aikaansa Ja Ehtymätöntä Luovuuttaan Ja Rahavarojaan Ja Muistaa Totta Kai Minua Aivan Muista Syistä Kuin Siitä Että Hyviin Tapoihin Kuuluu Lähettää Joulukortti.
Storytuuli

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

Aito_Johanna kirjoitti: Minusta on aina mukava saada joulukortteja, lahjahevosen suuhun katsomatta. Riittää se hyvä mieli, että tuokin on taas muistanut Aito_Johannan olemassaolon. En kaipaa järeitä todisteluja siitä, kuinka lähettäjä on Juuri Minun Vuokseni Uhrautunut Ja Käyttänyt Kallista Aikaansa Ja Ehtymätöntä Luovuuttaan Ja Rahavarojaan Ja Muistaa Totta Kai Minua Aivan Muista Syistä Kuin Siitä Että Hyviin Tapoihin Kuuluu Lähettää Joulukortti.
Hehhee...Samaa kelaa.

Ostan joka vuosi jotain kymmenen sentin joulukortteja sen 10-15 kpl ja vastaanottajalistalla on vaihtuvuutta. Tähän joukkoon sisältyy yleensä n. 10, jotka saavat myös lahjan/lahjoja. En ole mikään hopeatussi-leikkaa-liimaa-askartele -tyyppi, vaikka ilolla muiden makeissa sellaisissa silmiään lepuuttaakin.

Olin tänä vuonna harvinaisen ajoissa ja kaikki paketoinnit ja postitukset oli hoidettu jo 12. pvä mennessä, jolloin sai vielä säästöhinnalla lähettää ulkomaillekin. Nyt voi ottaa ihan relaa ja vetää vielä hyvän työviikon torstaihin asti.

Miksi mies ei lähetä joulukortteja oli topicin aihe? Well, mun veikkaus on se, koska ne ostaa lahjoja niille, joilla on oikeasti väliä :D
Faghag

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Liian kauan markkinavoimien palveluksessa olleena vihaan jo sanaakin joulu, paitsi sanassa pikkujoulu (liian paljon hyviä miellehtymiä) ja lauseessa joulu joka päivä (lause, joka sopii jokaiseen kivaan tilanteeseen). Tässä on eräskin täti ehtinyt väsätä vaikka miten helevetin monta lausetta ja toivotusta alkaen loka-marraskuusta, jossa vakuutellaan, miten juuri nämä tuotteet sopivat pukinkonttiin ja anna isälle ja äidille lahjaksi tätä.

Pidän joulukorteista, mutta en enää lähetä niitä. Ymmärrän kyllä hyvin yrityksen asiakkaitten ja yhteistyökumppanien muistamisen, mutta tuossakin arvostan nykyään yleistä käytäntöä, että yritys lahjoittaa kortteihin aikomansa summan hyväntekeväisyyteen ja ilmoittaa tästä sähköpostilla tärkeille sidosryhmille. Luo minusta parempaa yrityskuvaa. Yksi hauska joulukortti on kyllä jäänyt mieleen työajoilta. Eräs painofirma oli teettänyt kortin, jossa kiteytyi heidän tarjoamansa palvelut: olivat tehneet omista työtekijöistään ja heidän yhteystiedoistaan vanhanaikaisen kiiltokuva-arkin oikein glitterillä somistettuna. Siitä tuli hyvä mieli.

Itsekin olisin tyytyväisempi, että jos joku väen vängällä haluaa muistaa minua lahjan muodossa, lähettäisi vaikka tekstiviestin, jossa ilmoittaa laittaneensa nimissäni tietyn summan esim. Joulupata-keräykseen. Parempi mieli tuosta tulisi.

Se on kumma, miten normaali suomalainen ei saa olla rauhassa jouluhössötykseltä. Kenellekkään ei tulisi mieleen mennä toivottelemaan Hyviä Jouluja muslimille tai juutalaiselle. Miksi tämä poliittiinen korrektius ei voi koskea muita ihmisiä, jotka ovat ilmaiseet, että eivät ole joulun vieton suhteen fanaattisia?

Itse asiassa minähän olen syntymästäni asti kuulunut ortodoksiseen seurakuntaan ja ortodokseille joulu on lähinnä suureen paastoon valmistautumisen ja hiljentymisen aikaa. Kaikkein suurimmat kemut heillä on sitten pääsiäisen aikaan. Olen ajatellut osallistua ensi pääsiäisenä tuohon legendaariseen kirkkorundiin.

Asiaan: miehet ovat järkeviä kun eivät tuhlaa turhuuksiin. Naiset vaan saavat niin helposti kaiken maailman syyllisyydentuntoja siitä, että eivät hoida sosiaalisen (miehenkin puolesta) elämän velvollisuuksia.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Storytuuli kirjoitti:Miksi mies ei lähetä joulukortteja oli topicin aihe? Well, mun veikkaus on se, koska ne ostaa lahjoja niille, joilla on oikeasti väliä :D
No nyt pääsit asian ytimeen. :jee:
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Patz kirjoitti:"katsokaa mun suloista pikkukoiraa tonttulakki päässä"
Et vain osaa!

Nimim. tonttulakki ja poronkorvat nitomalla koiran päähän.

Ja joo, lähetettiin kortteja. Ihan vain vittuillakseni lähetin kaikille. Sehän se joulun idea on: pahoittaa kaikkien mieli koirakorteilla.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Kid

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Jaa.. mä ihan mielelläni väsään kortit itte. Mies laittaa(laittoi) nimensä alle jos haluaa. En kyllä pahemmin sukulaisia muista, ystäviä kylläkin. Tykkään muutenkin jouluvaloista, korteista, koristeista ym. härpäkkeistä. Aatto sais kyllä jäädä väliin.
Vastaa Viestiin