Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
nypari

Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja nypari »

En ole koskaan lähettänyt yhtä ainutta joulukorttia. Olen toki nimeni moneen korttiin laittanut, kun kulloinen kumppani on kortteja lähetellyt. IMO korttien lähettäminen on juuri niin akkamaista puuhaa kuin olla ja saattaa, näpertämisineen kaikkineen. En muutenkaan ole perinteiden ystävä, en liioin muodollisuuksien kannattaja. Kortteja kyllä saan joka vuosi ison kasan, mutta ei vaan kiinnosta jonkun juhlan vuoksi lähettää korttia. Tarvitsen paremman syyn.
Exsat

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Ei miehet tee juuri mitään muutakaan, jonka nainen voi/voisi tehdä heidän puolestaan. Yksi asia muiden joukossa. :wink:

Mun mielestä on kiva lähettää ja kiva saada kortteja. Ensin kaupassa valita ja miettiä, että mikä kortti sopii kenellekin, ja sitten kotona vielä lajitella ja jakaa niitä. Mä olen muuten hirvittävän huono muistamaan sukulaisia tai kavereita mitenkään, joten jouluna voi ikäänkuin nollata vuoden saldon ja laittaa kortin muistutuksena siitä, etten ole heitä kuitenkaan kokonaan unohtanut.
MarthaFocker

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Jaa-a. En lähetä minäkään vaikka biologisesti nainen olenkin.
Ällöttävintä on jos joku vasta seukkaamaan alkanut pariskunta lähettää yhteisen kortin. "Tsiiigaa meillä menee näin ihqusti, kun me ollaan jo niin aikuisia keski-ikäsiä, että voidaan jo kirjoittaa yhessä kortit"
Ihan vitun ihqua on joo vittu.

Vähiin lahjoihin joita annan teen pakettikortit itse. Kymmenien korttien lähettäminen postissa tuntuisi turhalta.
Sitä paitsi mutsini touhuja katsellessa olen huomannut, että keskareilla (keski-ikäisillä siis) tulee joulukorteista hirvee kierre. Kaikille joilta tuli viime vuonna kortti, on nyt pakko laittaa. Nykytekniikan ansiosta sillä on koneella lista, josta se poistaa osoitteet, joista ei viime jouluna korttia tullut eikä ole muutenkaan pidetty yhteyttä. Hohhoijaa.

Tuo on musta idiotismin huipentuma. Ihan haista vittu -hommaa.
Laittaa nyt Iloista joulua -tervehdys tyypeille, joista et edes pidä tai muuten ole ollut yhdynnässä.
Ja vielä se, että kortit ovat niitä tiimarista 15 kpl eurolla.
Jos korttiin ei jaksa panostaa, niin sen voisi jopa tulkita loukkauksena laittaa sellainen tusinakortti. (tämä ois vähän ku verrattavissa joulutervehdystekstariin)

Tästä syystä minä annan vain itsetehtyjä kortteja sen n. 5 kpl joulussa.
Jos minulla ei ole luontevaa mahdollisuutta antaa sitä korttia käteen, niin sitten se ei ole niin tärkeä ihminen, että sen pitäisi saada joulukortti.
PerttiMakimaa

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Exsat kirjoitti:Ei miehet tee juuri mitään muutakaan, jonka nainen voi/voisi tehdä heidän puolestaan. Yksi asia muiden joukossa. :wink:

Mun mielestä on kiva lähettää ja kiva saada kortteja.
Tässäpä nämä ristiriidat... :roll:

Oli tuossa sen verran asiaakin, että monista naisista ilmeisesti on oikeasti kivaa lähetellä kortteja.

Itsestäni tuo on täysin typerää ja tarpeetonta. Jopa vielä typerämpää kuin luoda mukataloutta ajelemalla autolla ympäriinsä vain päästäkseen töihin. Kun kaupungit voisi suunnitella siten, että kävellenkin se onnistuisi.
nypari

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Exsat kirjoitti: Mä olen muuten hirvittävän huono muistamaan sukulaisia tai kavereita mitenkään, joten jouluna voi ikäänkuin nollata vuoden saldon ja laittaa kortin muistutuksena siitä, etten ole heitä kuitenkaan kokonaan unohtanut.
Juuri tämä syy saa minut edelleen pysymään valitsemallani tiellä. Lähetetään joulukortti ikäänkuin korvikkeena jostain antamatta jääneestä huomiosta. Kuulostaa epäaidolta toiminnalta.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

MarthaFocker kirjoitti:Jaa-a. En lähetä minäkään vaikka biologisesti nainen olenkin.
Enkä minä. Jos ja kun olen oikeasti joistakin (= melkein kaikista) sukulaisistani niin etääntynyt, että en ole ajatellut heitä koko vuonna, kortin lähettäminen tuntuisi lähinnä teeskentelyltä. En halua heidän ottavan minua elämässään huomioon, kun kerran itsekään en ota heitä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

nypari kirjoitti:Juuri tämä syy saa minut edelleen pysymään valitsemallani tiellä. Lähetetään joulukortti ikäänkuin korvikkeena jostain antamatta jääneestä huomiosta. Kuulostaa epäaidolta toiminnalta.
Joulukortilla voi myös muistaa sellaisia ihmisiä, joita ei muuten tule ajateltua, esimerkiksi äitini äiti - johon en muuten juuri ole yhteydessä. Se on sitä oman päänkin sisällä tapahtuvaa muistelua, ei mikään tapa.

Kyllä mie olen joulukorttien lähettämisen puolesta, tosin tänä vuonna on ollut aika hiljaista miun osallistuminen koulukiireiden takia.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mylwin kirjoitti:Joulukortilla voi myös muistaa sellaisia ihmisiä, joita ei muuten tule ajateltua, esimerkiksi äitini äiti - johon en muuten juuri ole yhteydessä. Se on sitä oman päänkin sisällä tapahtuvaa muistelua, ei mikään tapa.
Ja heti perään selvennys edelliseen viestiini: korttien lähettämistä pidän teennäisenä, kun kohteena on ihminen jota ei ole koko vuonna ajatellut eikä edes halua ajatella. Jos taas on päässyt niin ikävästi käymään, että joku sellainen henkilö on jäänyt vaille yhteydenottoja, jota haluaisi ajatella ja jonka kanssa haluaisi olla tekemisissä, kortti lienee ihan hyvä keino tehdä asialle jotakin. Itse olen tällaisille ihmisille yleensä soittanut puhelun, joulunpyhinä tai muulloin.
Exsat

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä lähetän kortit läheisimmille sukulaisille, ystäville ja kavereille ja sitten kuluneen vuoden kannalta tärkeille ihmisille ja yhteisöille, esim. tänä vuonna koululle (tai siis opettajille), josta valmistuin, yhdelle poliisille joka oli merkittävänä apuna opinnäytetyössäni ja parille järjestölle jonka jäsen olen (ja jossa työntekijät ja muut toimijat ovat kuin kavereita). Joulukortti on paitsi muistamista, niin myös kiitos kuluneesta vuodesta.

Mulla on esimerkiksi ollut tapana lähettää kortti sellaiselle naiselle, jonka koiraa hoidin yläasteikäisenä, ja se nainen lähettää aina kortin takaisin. Koira kuoli jo vuosia sitten, tosin sekin on jo saanut seuraajan, mutta yhteys pitää. Ja joka vuosi on mukava huomata, että se muistaa vieläkin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

nypari kirjoitti:En ole koskaan lähettänyt yhtä ainutta joulukorttia. Olen toki nimeni moneen korttiin laittanut, kun kulloinen kumppani on kortteja lähetellyt. IMO korttien lähettäminen on juuri niin akkamaista puuhaa kuin olla ja saattaa, näpertämisineen kaikkineen. En muutenkaan ole perinteiden ystävä, en liioin muodollisuuksien kannattaja. Kortteja kyllä saan joka vuosi ison kasan, mutta ei vaan kiinnosta jonkun juhlan vuoksi lähettää korttia. Tarvitsen paremman syyn.
Koska miehellä ei ole sellaisia sosiaalisia verkostoja, joille tarvisi lähettää kortteja. Ei niitä verkostoja kyllä ole aina sittenkään, kun niitä kaipaisi... Korttien lähettely on sellaista sosiaalisten verkostojen rasvaamista, joissa miehet ovat perinteisesti huonoja.

Minä lähetin joulukortteja joskus vuonna yksi ja kaksi, mutta en enää. Tekemistä on muutenkin ihan tarpeeksi ja jos mun kaverit ajattelee, että rakastan heitä vähemmän siksi etten lähetä paperinpalasta kerran vuodessa tiettyyn aikaan, niin voi voi. Joululahjankin annan kavereistani vain parhaalle ystävälleni. Uskon, että muilla kavereilla on ihan tarpeeksi perhettä ja sukulaisia, joille se lahja on ostettava joka tapauksessa. Ostan kyllä kavereilleni lahjoja, jos ne vaikka pitää synttäribailut tai muuten vaan. Ja kortteja lähettelen silloin tällöin matkoilta tai jos satun löytämään jonkun hauskan kortsun.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

EveryWoman kirjoitti: Ja heti perään selvennys edelliseen viestiini: korttien lähettämistä pidän teennäisenä, kun kohteena on ihminen jota ei ole koko vuonna ajatellut eikä edes halua ajatella. Jos taas on päässyt niin ikävästi käymään, että joku sellainen henkilö on jäänyt vaille yhteydenottoja, jota haluaisi ajatella ja jonka kanssa haluaisi olla tekemisissä, kortti lienee ihan hyvä keino tehdä asialle jotakin. Itse olen tällaisille ihmisille yleensä soittanut puhelun, joulunpyhinä tai muulloin.
Tuollaisena miekin sitä pidän - joskus vain muistaa että ei helvetti, piti muuten soittaa tuossa puoli vuotta sitten mummolle. Joulukortin lähettäminen on sellainen .. öö .. muistutus asiasta.
Turhiin ihmisiin (ja joskus vähemmänkin turhiin) nyt on ihan turha pitää yhteyttä, kaikkiin ei vain muista pitää yhteyttä joihin haluaisi.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Patz

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Lähetän joka joulu n. 15-20 joulukorttia ystäville ja sukulaisille. Joka ikinen joulu myös teen kortit itse, jotkut Tiimarin sata kympillä -kortit koen suoraan sanottuna loukkauksena. En myöskään aio lähettää sukulaisille "katsokaa mun suloista pikkukoiraa tonttulakki päässä"-kortteja, silla korttien kuvottavimmasta päästä on nämä omien lasten "tonttukuvat". Voi puistatus.
Viimeksi muokannut Patz, 16.12.2005 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Canine »

En oo ikinä lähetelly joulukortteja. Päivää ennen aattoa ehkä muistan muutamalle laittaa sähköpostilla jonkun tingeli-tangeli tanssivan poron.
Not only is life a bitch, it has puppies
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Patz kirjoitti: En myöskään aio lähettää sukulaisille "katsokaa mun suloista pikkukoiraa tonttulakki päässä"-kortteja, silla korttien kuvottavimmasta päästä on nämä omien lasten "tonntukuvat". Voi puistatus.

Mä taas tykkään niistä lasten kuvista! Mielellään katson, kuinka ne on kasvanut viime kortin jälkeen. Oli hauska idea, kun se yksi Nyt-liitteen toimittajanainen ajatteli tehdä itsestään samantyyppisiä "alasti huovalla, tonttulakki päässä" -joulukortsuja.

Mun ja mun kaverin piti kerran kesällä joku aamuyö mennä liikenneympyrän keskelle alasti ja tonttulakki päässä aurinkokukkapuskaan seisomaan ja tehdä kuvista joulukortteja. Ei olla vieläkään toteutettu tätä loistoideaa..
Kikkelis kokkelis.
pertzi

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Mitä väliä sillä on, mistä joulukortti on hankittu? Eikö muistaminen ole tärkeintä? Ja turha sanoa, että muistaa pitää aina. Tietenkin pitää. Jotenkin kuitenkin joulukorttien lähetys joka päivä tuntuu liioittelulta. Toki on muitakin keinoja muistaa toisia.

p. (20 korttia enimmäkseen sukulaisille)
nypari

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Keikaus kirjoitti: Koska miehellä ei ole sellaisia sosiaalisia verkostoja, joille tarvisi lähettää kortteja.
Kun lainasit juuri minua, niin tartun koukkuusi. Minulla olisi potentiaalisia kohteita joulukorteille eli omaan suht´ laajan "sosiaalisen verkoston". Saan mm. kaveripariskunnilta tai perheellisiltä kortteja, joissa mm. koko katras hymyilee maireasti. Näin sinkkuna suorastaan vituttaa katsella muiden häpihäpizoizoi-menoa, vieläpä kun tietää joiden osalta kyseessä olevan vähintäänkin semifasadi(hieno sana, aitis, montako pojoo?).

Mutta, jottei minusta aivan kyynisen ilonpilaajan kuvaa saisi, yleisesti ottaen joulukorttien lähettäminen/saaminen on iloinen asia. Halusinkin tuoda keskusteluun myös muita puolia.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

nypari kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Koska miehellä ei ole sellaisia sosiaalisia verkostoja, joille tarvisi lähettää kortteja.
Kun lainasit juuri minua, niin tartun koukkuusi. Minulla olisi potentiaalisia kohteita joulukorteille eli omaan suht´ laajan "sosiaalisen verkoston". Saan mm. kaveripariskunnilta tai perheellisiltä kortteja, joissa mm. koko katras hymyilee maireasti. Näin sinkkuna suorastaan vituttaa katsella muiden häpihäpizoizoi-menoa, vieläpä kun tietää joiden osalta kyseessä olevan vähintäänkin semifasadi(hieno sana, aitis, montako pojoo?).
Mutta monella miehellä ei välttämättä ole tuollaisia verkostoja. Tai jos on, niitä ei tarvi rasvata joulukorteilla (en minäkään rasvaa).

Guule, hanki sinäkin tyttöystävä, edes joulunalusajaksi. Otat jonkun mahdollisimman hyvännäköisen ja kuvauksellisen mamman (mietin tässä tietenkin itseäni) ja sitten poseeraatte yhdessä joulukorttia varten. Ehkä nainen voisi tunkea jotain mekon alle niin että vaikuttaisi, että pullat on jo uunissa..

Tämänkin ilmaisen vinkin sinulle tarjosi
Keikaus
Kikkelis kokkelis.
Kittys

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Enpä lähetä minäkään.
Mä muistan tylsästi tekstarilla/meilillä tai puhelinsoitolla..jos niilläkään. Paketeista kyllä löytyy sit jonkinmoiset kortit.
nypari

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Keikaus kirjoitti: Guule, hanki sinäkin tyttöystävä, edes joulunalusajaksi. Otat jonkun mahdollisimman hyvännäköisen ja kuvauksellisen mamman (mietin tässä tietenkin itseäni) ja sitten poseeraatte yhdessä joulukorttia varten. Ehkä nainen voisi tunkea jotain mekon alle niin että vaikuttaisi, että pullat on jo uunissa..

Tämänkin ilmaisen vinkin sinulle tarjosi
Keikaus
Pimp me, yeah!

Itse asiassa juuri reissussa ollessani kävi mielessäni ottaa kuva jostain allmost-an-angel-tasoisesta saksalaistypystä, jota sillee ihQsti halaan, ja muokata kuva joulukortiksi. Mutta se on helppo tulkita säälittävän marttyyrimäiseksi viimeiseksi kortiksi. En halua olla säälittävä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

nypari kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Guule, hanki sinäkin tyttöystävä, edes joulunalusajaksi. Otat jonkun mahdollisimman hyvännäköisen ja kuvauksellisen mamman (mietin tässä tietenkin itseäni) ja sitten poseeraatte yhdessä joulukorttia varten. Ehkä nainen voisi tunkea jotain mekon alle niin että vaikuttaisi, että pullat on jo uunissa..

Tämänkin ilmaisen vinkin sinulle tarjosi
Keikaus
Pimp me, yeah!

Itse asiassa juuri reissussa ollessani kävi mielessäni ottaa kuva jostain allmost-an-angel-tasoisesta saksalaistypystä, jota sillee ihQsti halaan, ja muokata kuva joulukortiksi. Mutta se on helppo tulkita säälittävän marttyyrimäiseksi viimeiseksi kortiksi. En halua olla säälittävä.
Joo, ymmärrän. Mua ei vaivaa tämä sinkkuus, mutta musta välillä tuntuu, että muut ajattelevat, että onpa surkeaa. Vai johtuuko tämä siitä, että sisimmässäni ajattelen, että on surkeaa. Enimmäkseen olen kuitenkin sitä mieltä, että sinkkuna on ihan mukavaa. Mulla on aina niin paljon mielenkiintoista tekemistä ja ajattelemista (no okei, ajattelen kyllä miehiäkin), että ei helkkari, en mä nyt ehdi miehenpuutetta surra.

Kai ne perheellisetkin joskus miettivät, että saisipa nukkua puoleenpäivään ja vetelehtiä sohvalla koko päivän, jos siltä tuntuu... Luulen, että tässä on kysymys siitä, että pönkittääkseen oman elämän ihanuutta ihmiset helposti leimaavat erilaiset elämäntyylit surkeiksi.
Kikkelis kokkelis.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

pertzi kirjoitti:Mitä väliä sillä on, mistä joulukortti on hankittu?
Eno lähettää aina asianajotoimistonsa kortin. Että rauhallista joulua vaan tai autamme.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Melnais kirjoitti:
pertzi kirjoitti:Mitä väliä sillä on, mistä joulukortti on hankittu?
Eno lähettää aina asianajotoimistonsa kortin. Että rauhallista joulua vaan tai autamme.
Huumormiehiä.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

EveryWoman kirjoitti:
MarthaFocker kirjoitti:Jaa-a. En lähetä minäkään vaikka biologisesti nainen olenkin.
Enkä minä. Jos ja kun olen oikeasti joistakin (= melkein kaikista) sukulaisistani niin etääntynyt, että en ole ajatellut heitä koko vuonna, kortin lähettäminen tuntuisi lähinnä teeskentelyltä. En halua heidän ottavan minua elämässään huomioon, kun kerran itsekään en ota heitä.
Tuo on olennaisin syy siihen miksi en læhetæ yhtækææn joulukorttia. Jos kyseinen kortin kohde on sen verran læheinen ettæ haluan muistaa, soitan sille joulun tienoilla.. Puolitutut voivat saavat unohtua, ja samalla idealla kiellæn kaikkia muitakin læhettæmæstæ itselleni moista. Jos ei ole aikaa soittaa suuntaan tai toiseen, niin ei tarvitse muistaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ai niin, ollessani postissa joulutöissä taannoin nuoruudessani, paras kortti oli se, jossa oli kirjoitettu painetun "Hyvää Joulua..." -värssyjen alle vihaisilla tikkukirjaimilla kovasti painaen: "Saatana, mikset sä kirjoita?!" Siinä oli sitä joulumieltä.
Kikkelis kokkelis.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Miksi mies ei lähetä joulukortteja?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Keikaus kirjoitti:
Melnais kirjoitti: Eno lähettää aina asianajotoimistonsa kortin. Että rauhallista joulua vaan tai autamme.
Huumormiehiä.
Kun olisikin. Pihi pohjalainen vain, nuo kortit saa varmaan jotenkin vähennettyä verotuksessä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vastaa Viestiin