Radio?!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Vinc

Re: Radio?!

Viesti Kirjoittaja Vinc »

YleX taitaa soida eniten, mut vaihtelu virkistää.
nypari

Re: Radio?!

Viesti Kirjoittaja nypari »

Ok, siis monta monessa. Siltikin, kun mietin asiaa kuluttajan, kuuntelijan kannalta, en oikein ymmärrä säästämistä(vai miksi sen nyt määrittelee) tässä perusasiassa. Ylexillä esim. soivat pitkälläkin aikavälillä hyvin rajatut biisit, vaikka esittäjäpohja onkin jo suhteessa paljon laajempi. Miksi näin? Esim. Gunnareiden, Ozzyn tai Aerosmithin biisivalikoima on todella suppea, vaikka yhtyeillä olisi paljon muutakin annettavaa. Sama biisi voi soida työpäiväni aikana 3-4 kertaa puolen vuoden ajan.

Ei kukaan jaksa kyllästymättä kuunnella samoja biisejä, vai onko se edes tarkoituskaan?
Elukka

Re: Radio?!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ihmettelee kyllä hän, että mitä lisäarvoa radio sitten tuo vaikka mp3-soittimeen tai WinAmppiin verrattuna, jos sieltä tulee vaan ne samat top 40 vaihtelevassa järjestyksessä koko päivän :?:
Oman soittimensa listaan saa sentään itte valita biisit.
Storytuuli

Re: Radio?!

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

nypari kirjoitti: Siltikin, kun mietin asiaa kuluttajan, kuuntelijan kannalta, en oikein ymmärrä säästämistä(vai miksi sen nyt määrittelee) tässä perusasiassa. Ylexillä esim. soivat pitkälläkin aikavälillä hyvin rajatut biisit, vaikka esittäjäpohja onkin jo suhteessa paljon laajempi. Miksi näin? Esim. Gunnareiden, Ozzyn tai Aerosmithin biisivalikoima on todella suppea, vaikka yhtyeillä olisi paljon muutakin annettavaa. Sama biisi voi soida työpäiväni aikana 3-4 kertaa puolen vuoden ajan.

Ei kukaan jaksa kyllästymättä kuunnella samoja biisejä, vai onko se edes tarkoituskaan?
Ensinnäkin jo ihan juontajana vituttaa myös usein, kun tahtoisi soittaa vaikka Melrosen Lonely Riden, niin koneeltahan EI löydy kuin It`s in the bag... Syy on se, että levy-yhtiöt lähettää USEIMMITEN artistien sinkkuja, jotka on sitten tietty niitä hittilohkaisuja. Kaikilla asemilla ei ole erikseen palkattua musiikkipäällikköä - itseasiassa aika harvalla on. Näin ollen ohjelmapäällikkö useimmiten hoitaa biisien sisäänajon, eikä saa siitä muun työnsä ohella ylimääräistä liksaa, vaan pikemminkin istuu ylitöinä tekemässä tätä hommaa, kun muksut huutaa kotona jääkiekkotreeneihin.

Radion tehtävä on elää ihmisen mukana, hetkessä ja olla ajan tasalla. Primetimessa (7-17) seurataan aika tiukasti sitä linjaa, mistä levymyynnit kulloinkin kertovat. Sen ulkopuolella on sitten ne erikoisohjelmat, joiden musiikkisisältö on rikkaampaa.

Toivokaa! Lähettäkää palautetta! Ottakaa kantaa!!! Jokaisen suosikki radion nettisivut palvelevat.. :wink:
Storytuuli

Re: Radio?!

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

Suvinen kirjoitti: Mutta mihin ihmeeseen ovat kadonneet vanhat kunnon toivemusiikki-ohjelmat?
Kai viikkoon mahtuisi yksi tunti, jolloin juontaja sitten ihan fyysisesti etsisi sieltä hyllystä ne toivelevyt ja soittaisi. Työaikaan voitaisi sovittaa sitten ekstra-puolituntinen Teosto-lappusten täyttelyyn.
En o hirveesti seurannut muita kanavia viime aikoina, mutta meidän omalla on ainakin toiveohjelma; lauantaisin kaksi tuntia. Netissä voi toivoa ja kaikki kyllä soitetaan...
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Radio?!

Viesti Kirjoittaja nexie »

Radio Helsinki ja Groove FM, joista jälkimmäinen toimii lähinnä pehmeämpänä aamuherätysvaihtoehtona. Groovelle miikat suppeahkoista soittolistoista ja kummallekin kanavalle noottia pe*keleen rasittavista mainoksista...
Don't Panic!
Yönmustaritari

Re: Radio?!

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

MarthaFocker kirjoitti:Ennen seurasin mafialta peltsin ja juuson aamushowta. Olin ihan koukussa ja olen edelleen katkera kanavauudistuksen tuomasta huonosta kehityssuunnasta. Eikä tuo juhalahti oikein korvaa vanhaa iskukaksikkoa. Pläh, vittuiks menee.
Ei juma. Se peltsihän on siellä lähinnä koristeena ja skeittipimujen kuolattavana toisin kuin juhalahti ja maria. Kaksi edellä mainittua heittää hyvää läppää, johon se yksi toljake vaan myötäilee ja/tai pilaa koko juuston.

Sitäpaitsi mä kyllä aion lähestyä tulevaisuudessa jotenkin netin kautta sitä aamujuonnon hottistsiksiä nyt kun sain meiliosoitteen, joka ei liity työhön eikä kiroiluun.

Nuuuuh!

EDIT. Siis juhalahtihan oli hauska jo silloin kun peltsi ja juuso piti ohjelmaa kaksi. Mä fanitan.
hebuli

Re: Radio?!

Viesti Kirjoittaja hebuli »

YleXin, Radio Cityn ja useimpien muiden asemien välispiikit ja dialogit muistuttavat tasoltaan ja muutenkin ihan liikaa Kityn viikonpäiväketjuja. Ei jaksa kuunnella. Eilen salilla jollain älypäällä taisi olla Kiss FM tai NRJ päällä, ja voi onneton sitä läppää mitä miesjuontaja heitti radiokilpailuun soittaville. "Ai vitsi? Oulussa miinus -14 astetta? Voi vitsin vitsi miten kylmä! Mua ei koskaan saisi niin kylmään paikkaan, mä kuolisin sinne! Kehä III ulkopuolella ei ole elämää, tiesitkö? Pohjoisin paikka missä olen käynyt on Kajaani, uskotko?". En kestänyt kuunnella, heitin 20 kg käsipainot muka "vahingossa" radiota päin.

Ne radiokilpailutkin ovat ihan arsesta ja halpahintaisia tapoja yrittää saada kuuntelijoita. "Viikon mysteeriääni!", "Puoli- ja täystyhmät kysymykset", "Mikä yhdistää näitä kolmea ääntä?". Poistakaa ne kilpailut ja vähentäkää välispiikkejä, minun toiveeni. Niin ja Radio Helsingistä pitäisi saada valtakunnallinen kanava.
Vastaa Viestiin