Martta on mokaaja

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Patz

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Patz »

Voi martta :h:

Ja mielten piristykseksi kerron omat salaisuuteni, jotka menee osapuilleen näin:

Tuuppaa kattilaan sinappijauhoa, kermaa, kananmunia ja sokeria, mausteeksi maun mukaan pippuria/pippureita ja ripaus kunnon merisuolaa. Anna kiehahtaa ja mausta viinietikalla (balsamico, omena, väkiviina...), lisää makua saat vaikkapa konjakilla, hunajalla tai Madeiralla. Itse suosin tänä vuonna kahta jälkimmäistä. Muista maistella välissä! Lapioi sinapit puhtaisiin, kauniisiin lasipurkkeihin, kirjoittele sievät etiketit, koristele nauhoin ja rusetein ja anna vaikkapa lahjaksi.

Ja sinappia valmistellessa on sopivaa virittäytä joulutunnelmaan vaikkapa muutaman glögilasillisen voimin...

:h: Patzin suklainen tiikerikakku :h:

200g voita (no, margariinikin käy...)
2,5 dl sokeria
3 munaa
4 dl vehnäjauhoja
1 dl perunajauhoja
2 tl vaniljasokeria
2tl leivinjauhetta
2-3 rkl tummaa kaakaojauhetta
3 rkl kermaa
Maun mukaan hyvää suklaata

1. Voitele ja jauhota vuoka (n. 2l). Korppujauhot erinomaisia tähän tarkoitukseen
2. Vatkaa huoneenlämpöinen voi ja sokerit, lisää huoneenlämopöiset kananmunat yksi kerrallaan.
3. Sekoita jauhot, leivinjauhe ja vanilliinisokeri yhteen ja siivilöi seos muun taikinan sekaan.
4. Ota n. 1/3 taikinaa erilleen ja sekoita siihen kerma ja kaakaojauhe, sekä maun mukaan sopivia suklaapaloja.
5. Lapa taikinat kerroksittain vuokaan ja paista 175 asteisen uunin alimmalla tasolla n. tunti.

Enjoy!
kaakki
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 23.09.2005 20:45
Paikkakunta: Hyvinge

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja kaakki »

Namz namz! :dream:

Kiitos ohjeesta, varmasti tulee kokeiltua. Onkin kaapissa sopivasti tummaa suklaata, kermaa voisi hakea kaupasta. Mmm..*kuolaa*
slam

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja slam »

märthä...
MarthaFocker

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

ninnithequeen kirjoitti:Snapa vois tulla kertomaan tähän ketjuun sen juustohöylä hellan välissä-jutskan....
Höhö. Luulenpa, että se on torjunut sen mielestään.
Supermagneetti Phahahah!!
Sille jutulle juuri männä viikonloppuna naureskelimme Snapasen selän takana.

Jos Snapa sun muistisi virkoaa, niin kerro ihmeessä. Kerro myös se, kun etsit levysoittimesta play-nappulaa.

Aijai, jo helpottaa oma mokausmorkkis, kun miettii Snapan mokailuja.

Kateus ja vahingonilo ovat tunteista aidoimpia sano.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Ann »

MarthaFocker kirjoitti:Hei olen Martta ja olen dokaaja.

Eilen sain. Voin sitten tyhmille sukulaisillekin jakaa kun joulun alla vierailee.
Kysäisin flirttipuistossa käydessäni manalalta neuvoa vielä lisäks, ammattilainen kun se on olevinaan..
Hei, olen Anna ja mulla on tylsää.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mä haluaisin myös tietää Snapsukan juustohöylätarinan.. Ja Na:n sikaritarinan.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ai niin, onhan mulla yksi hyvä leipomusmoka. Leivoin nimittäin suomalaista täytekakkua jenkkiäidin synttäreiksi. Kun aloitin leipomisen, kädessäni oli laastari, mutta kun lopetin sen, sitä ei enää ollut.
Kikkelis kokkelis.
Na

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Na »

Keikaus kirjoitti: Na:n sikaritarinan.
Se oli tyhmä juttu. Mies polttaa sikareita silloin tällöin ja sillä on niitä komeahko valikoima. Oli työmatkalla viikonlopun ja mä tylsyyksissäni halusin maistaa yhtä. Joten nappasi yhden sellaisen metallipötkylässä olevan sikarin sen kaapista ja sytytin sen. Kaksi henkosta ehdin ottaa ja totesin, että "yök". Sitten tajusin, että enhän mä osaa sammuttaa sitä hajottamatta koko sikaria. Vilkaisin vielä metallipötkylää ja kauhukseni huomasin kyseisen sikarin maksaneen vähän päälle 30e.
Luonnollisesti menin chattiin hätäilemään, että miten sikari oikein sammutetaan. Ja onnistuikin vihdoin. Käärin sen vähän poltetun ja saksilla siistityn sikarin sellofaaniin ja tungin takaisin metallipötkylään. Good as new! Melkein.

Juttu ei sinänsä ollut niin hauska, mutta se millaisen reaktion se silloin flirttipuistossa aiheutti oli hauska. Martta jopa tarjosi mulle turvakotia Lahdessa jos mies olisi vihastuksissaan heittänyt mut hankeen. :P
Mutta kiitoksia kaikille paikalla olleille avuliaille ihmisille...Mä jatkan edelleen mieheni sietokyvyn rajojen etsimistä. :)
ninnithequeen

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Na kirjoitti:Na:n sikaritarina.
Voi jössespentele :rofl:

Mä nauran vieläkin tolle ääneen täällä. "Apua miten sikari sammutetaan!!!" Käkäkäkä...

:jee:
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

ninnithequeen kirjoitti:
Na kirjoitti:Na:n sikaritarina.
Voi jössespentele :rofl:

Mä nauran vieläkin tolle ääneen täällä. "Apua miten sikari sammutetaan!!!" Käkäkäkä...

:jee:

No ni nyt sitten voi jo jakaa ton jutun.

Kah tuonne ylöskin on kirjoitettu viestejä, hups... :oops:
Viimeksi muokannut KulisataN, 21.12.2005 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Truth fears no trial
MarthaFocker

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Na kirjoitti:.Mä jatkan edelleen mieheni sietokyvyn rajojen etsimistä. :)
Kyllä se sieltä vielä löytyy kun ne ankat tulevat teille. :twisted:

Minä sen sijaan jatkan mieleni sietokyvyn rajojen etsimistä... meinaan, ei ole marttanen kuin ennen.
Tulossa vanhaksi kai, kun ei vitutus kestä enää kuin muutaman tunnin. Enää ei vituta yhtään niin paljon kuin eilen.
Ja kyllähän nyt kunnon vitutus aiheeseen kuuluu, ainakin jouluun.

No, ehkä päreet palaa viimeistään aattona porukoilla.
MarthaFocker

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

KulisataN kirjoitti:Kah tuonne ylöskin on kirjoitettu viestejä, hups... :oops:
KAH! Lisää mokaajia! Join the club.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

MarthaFocker kirjoitti:
KulisataN kirjoitti:Kah tuonne ylöskin on kirjoitettu viestejä, hups... :oops:
KAH! Lisää mokaajia! Join the club.

Kiitos. :yo:
Truth fears no trial
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Na kirjoitti:
Voe voe. Mä olisin tumpannut sen jotenkin... Tosin voi olla, että olisin joutunut myös kirjoittamaan Flirttipuistoon sen jälkeen.

Mä muistan, kun mä olin ehkä ekalla luokalla ja koulun jälkeen ajattelin keittää kahvia työstä palaaville äidille ja isäpuolelle. Varmaan ajattelin keittää sitä hyvissä ajoin pari tuntia ennen (namnam). Olin jo kaatanut veden keittimeen, kun huomasin, ettei meillä ollut suodattimia. Hätäännyin niin, että juoksin naapurinsedän luo ja pyysin häntä poistamaan veden keittimestä, kun en itse tajunnut, miten sen veden saan sieltä pois. Setä tuli, kallisti keitintä ja kaatoi veden pois. Jotenkin se vesi siellä keittimessä odottamassa olisi ollut pienelle psyykelleni liikaa.
Kikkelis kokkelis.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Tekevälle sattuu, olen tämän ehkä kertonutkin mutta kerron taas.

Tein takavuosina pannukakkua ensimmäistä kertaa ihan ohjeen kanssa. Kananmunia ja jauhoja ohjeen mukaan, nesteeksi hulautin myös ohjeen mukaan ternimaitoa reilun litran. Ja uuniin paistumaan.

Innostuneena hiivin katsomaan tuotoksen kohoamista, ja se todellakin kohosi. Kupliva taikina nousi uunin jokaista seinää pitkin peittäen silmät tapilla katsellessani takavalon. Pihisevä ja aaltoileva massa nousi uunin etulasia pitkin peittäen senkin näkyvistä, enkä uskaltanut raottaakaan luukkua pelätessäni taikinan kimpoavan hohkaavan kuumana silmille. Paistoajan umpeuduttua napsautin virrat pois ja avasin varovasti luukun vetäen tuotoksen esille. Taikinasta oli muotoutunut kuution mallinen talo ilman kattoa, seinät tököttivät suorina ja jäykkinä koko uuninmitalta ylöspäin. Luomus avautui kuin kukka muutaman minuutin kuluttua muodostaen neliömetrin pannukakkua.

Maku oli kyllä hyvä, pidin keittiön oven visusti kiinni ja leikkelin valmiin pannarin lautaselle annospaloiksi välttääkseni tuotantovaiheen ongelmien paljastumisen.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Melnais kirjoitti:
Mahtava pannukakkuspektaakkeli!
Kikkelis kokkelis.
ninnithequeen

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mun on pakko kertoa, kun armas ukkoni teki ensimmäistä kertaa meille hernekeittoa. Siis ihan purkkihernekeittoa. En voinut vastustaa kiusausta, ja menin katsomaan. Siinä se raukka seisoi hellan ääressä toisessa kädessä tyhjä hernekeittopurkki, ja toisessa lusikka. Ja hellalla oli iiiiso kattila täynnä vettä...ja toinen raapi päätään, että kuis tässä nyt näin kävi. Olisi voinut tietysti lukea ohjeista että paljonko sitä vettä pitää laittaa.

Kiukustuneena mun räkätykselle ukko kyllä söi bravuurinsa, joka siis oli pelkkää hivenen vihertävää vettä, ja sanoi ettei koskaan ollut syönyt niin hyvää hernesoppaa. Jepjep :lol:
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Patz kirjoitti: :h: Patzin suklainen tiikerikakku :h:
Älkäähän unohtako sinappia!

200g voita (no, margariinikin käy...)
2,5 dl sokeria
3 munaa
4 dl vehnäjauhoja
1 dl perunajauhoja
2 tl vaniljasokeria
2tl leivinjauhetta
2-3 rkl tummaa kaakaojauhetta
3 rkl kermaa
2 dl sinappia
Maun mukaan hyvää suklaata

Bön äppetit!
"I want you to get excited about your life."
Bigmama

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

Tähän ketjuun voisi lisätä omia pikkuvinkkejä toisille mokausten välttämiseksi.

1. Kannattaa merkitä mannasuurimot ja korppujauhot hyvin, mikäli ovat muoviastioissa.
2. Hammastahna kirvelee silmiä
3. Hiuskiinne ei käy deodorantista
4. Ei kannata pieraista hampaita pestessä mikäli pian aikoo kumartua hörppäämään hanasta vettä.
5. Jalopeno kirvelee silmiä EDIT: Se olikin Chiliä mitä meni silmään
Viimeksi muokannut Bigmama, 21.12.2005 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Bigmama kirjoitti: 3. Hiuskiinne ei käy deodorantista
4. Ei kannata pieraista hampaita pestessä mikäli pian aikoo kumartua hörppäämään hanasta vettä.
3. Olen eri mieltä. Joskus, kun on dödö ruvennut pettämään (nykyään harvemmin, kun on hyvä dödö), olen suihkaissut lakkaa kainaloon. Hyvä haju tulee ja alkoholin luulisi vähän tappavan pöpöjäkin.

4. Miksei?
Kikkelis kokkelis.
Bigmama

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

4. Pieru nousee ylöspäin ja pää painuu alaspäin, omakin paska haisee pahalle..
Herra Manala

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Na kirjoitti:Martta jopa tarjosi mulle turvakotia Lahdessa jos mies olisi vihastuksissaan heittänyt mut hankeen. :P
No miten siinä sitten kävi? Mun tyttöystäväni sanoi, että jos joku tollanen sikareista tietämätön idiootti menisi sen sikarikokoelmiin koskemaan, niin kenkää tulisi kysymättä. :D
Bigmama kirjoitti:5. Jalopeno kirvelee silmiä
Paskat kirvelee. Tai no, kyllä kurkkukin kirvelee, jos sitä yrittää survoa silmän läpi takaraivoonsa. Kokeile mieluummin habaneroa.
Na

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Na »

Herra Manala kirjoitti:
Na kirjoitti:Martta jopa tarjosi mulle turvakotia Lahdessa jos mies olisi vihastuksissaan heittänyt mut hankeen. :P
No miten siinä sitten kävi? Mun tyttöystäväni sanoi, että jos joku tollanen sikareista tietämätön idiootti menisi sen sikarikokoelmiin koskemaan, niin kenkää tulisi kysymättä. :D
Osti uuden. Ei meillä olla niin köyhiä ja kiukkusia. :)
Yönmustaritari

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

T3000 kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Myös mä teen kaiken mitä Manala neuvoo ja ihan kyseenalaistamatta niitä neuvoja.
Tää se vasta moka onkin!
Oho.

Välähdys ja mielikuva sarvipäästä törkkimässä kurkkua kohti tölkkipersettä mutta se varmaan johtui vain minun likaisesta mielikuvituksesta eikä teillä homoilla mahdollisesti ollut osuutta asiaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Martta on mokaaja

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Martta ei näin. Koita seuraavalla kerralla vaikka tilliä... ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin