Joulu töissä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kumpi tapa mielummin?

Äänestys päättyi 23.01.2006 15:10

Työn raskaan raataja on hän
3
13%
Tämä rauhottuu ja hiljentyy
21
88%
 
Ääniä yhteensä: 24

nypari

Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Mites on, oksat ja männyn kävyt, olisitteko joulun töissä tupla/triplapalkalla vai hiljennyttekö ennemmin kuka mitenkin jouluansa viettämään?

Oletteko olleet useasti töissä jouluna? Minkalaista se on ollut? Mitä ajatuksia työjoulu teissä tämänhetkisessä elämäntilanteessanne herättää?

Mä olen nyt joulun töissä, useimmiten viime vuosina on tullut ainakin yksi pyhäpäivä oltua. Aina mielelläni ollut, haittatyörahaa ja rauhallista työilmapiiriä. Joulu on juhlana ylipitkä ja tylsistyttävä, lomapäivien muodossa tietenkin päin vastoin.

Onko Teillä mitään erikoisia kokemuksia työjouluun liittyen? Kai Teillä nyt edes pitkävetovihjeitä on?
ninnithequeen

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Koskaan en enää Jouluksi töihin mene. En ikinä.

Kerran olimme ainoa baari koko yhdeksästä lähiön baarista auki aatto-iltana, ja meininki illalla sen mukaista. Ja minä yksin töissä. Jonot tiskille kulkivat ulos asti, ja kun joka tilaus oli suunnilleen: "kaksi punaviinipulloa" tai "17 glögiä" tai "8 kossukolaa, neljä tuoppia, kaksi salmaria ja kolme tervasnapsia" ja minä pieni juoksin. Turha kuvitellakaan että siinä vessaankaan ehti. Ja löytyi tietysti näitä "joulunionpilallamökötänjatappelen"-tyyppejä, jotka totisesti osasivat latistaa viimeisimmänkin joulumielenpoikasen minusta.

Never, ever again.
Dumari

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Valitsin tällä kertaa terveyden ja joulun. Flunssaisena ulkotyöt ei nappaa, varsinkin kun on kohta kolme viikkoa räkää tullut jatkuvalla syötöllä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

En nyt ehkä mieluummin töissä, mutta täällä kuitenkin. Ei tunnu kovin suurelta uhraukselta suvun ollessa kaukana ja lasten vielä puuttuessa, perheellisenä pyrkisin varmaan välttämään joulutöitä viimeiseen asti. Nyt ajattelin osaston äitien tarvitsevan vapaata minua enemmän ja paukuttelen pyhät läpeensä kahdentoista tunnin päiviä.

Joulu näkyy osastolla lisääntyneenä haikeutena, sillä vaikka ruuat on koitettu mukauttaa perinteisiksi, vaikka vieraita saa tulla ja lahjoja annetaan, puuttuvat vapaus, hiljentyminen ja perheen tavat. Oma haikeus on helppo asettaa taka-alalle kun koittaa viihdyttää ja lohduttaa niitä jotka eivät pääse pois minun jo lähtiessäni.

Ei missään nimessä rahavalinta vaikka tienesti kasvaakin. Maailma nyt vain ei lakkaa pyörimästä pyhäpäivinä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Dumari

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Melnais kirjoitti: Ei missään nimessä rahavalinta vaikka tienesti kasvaakin. Maailma nyt vain ei lakkaa pyörimästä pyhäpäivinä.
Tämä tiedostetaan, olisin ehkä itsekin vapauttanut jonkun hommista, jos olisin pystynyt. Ja liksan olisi kyllä tässä asiassa ollut puolivoittoa/syytä.
Perheettömänä olisin mielelläni mennyt töihin.
nypari

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Melnais kirjoitti: Oma haikeus on helppo asettaa taka-alalle kun koittaa viihdyttää ja lohduttaa niitä jotka eivät pääse pois minun jo lähtiessäni.
Yksin sitä nyt joulua vietän, kun kotiin juuri syömingeistä tulin. Hieno asia, että kaltaisiasi löytyy. Mulla on aika sekavat tunnelmat monestakin syystä. Kaikenlaista on taas tapahtunut. Lähinnä juuri haikea ja vittuuntunut olo, ahdistunutkin.

Täytyy tehdä pari glögipaukkua ja vetää muutama mentholsavuke, huomenna on siis taas työpäivä.

Edit: piti vielä sanomani, että olen aina ihaillut hoitsuja(tulkitsinko oikein?), ja sitä miten te jaksatte. Mulle on ihmetelty samaa, siis miten poliisi jaksaa kaiken paskan keskellä. Kai sitä tykkää työstään, arvostaa sitä.
Elukka

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kyllä nyt joku roti sentään on oltava.
Kun suurimman osan vuotta paiskoo duunia, niin kyllä tuo perinteinen perhe- ja mässäilyjuhla ainakin kuuluu viettää muualla kuin työpaikalla.
*Veti ittensä anoppilassa ähkytäyteen kinkkua* :D
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

nypari kirjoitti: Edit: piti vielä sanomani, että olen aina ihaillut hoitsuja(tulkitsinko oikein?), ja sitä miten te jaksatte. Mulle on ihmetelty samaa, siis miten poliisi jaksaa kaiken paskan keskellä. Kai sitä tykkää työstään, arvostaa sitä.
Ja minä ihailen poliiseja! Erityisesti niitä univormuja. =) Leikki sikseen, nämä nyt ovat samantyyppisiä humaaneja palveluammatteja. Tänään en kyllä palvele lehmänmuotoinen tonttulakki päässä, yksi päivä sitä lajia riittää varmasti kaikille. Työniloa nypari, omat huolet saa painettua ainakin hetkeksi unhoksiin kun keskittyy muihin. Tai ehkä jopa huomaa etteivät ne niin suuria aina olekaan.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Onnex töihin ei ole koskaan pakko mennä, ainakaan meidän firmassa.
Truth fears no trial
Sannu

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Mä oon töissä "isolla rahalla" ja ihan mielellään..alkaa jo kyllästyttää tää jouluhösä...suklaata menee ihan kivasti tässä näpytellessä. OIkein kivaa joulua kaikille!
slam

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja slam »

minen mene töihin enää ikinä...
ninnithequeen

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

slam kirjoitti:minen mene töihin enää ikinä...
Kuis ny sillee?
Sait vihdoin haettua sairaslomaa vai?
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Aaton ja päivän vapaata... huomenna tapanina takas töihi.
Tuntuu vähän normi viikonloppuvapaalta, erona sapuska ja lahjat :P
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Patz

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Patz »

Useamman joulun ja muunkin juhlapyhän töissä viettäneenä, vietän nyt joulua rauhassa. Mukavaa tämä on näinkin.
slam

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja slam »

ninnithequeen kirjoitti:
slam kirjoitti:minen mene töihin enää ikinä...
Kuis ny sillee?
Sait vihdoin haettua sairaslomaa vai?
Not. mutta haluaisin vapautuksen yhteiskunnallisesta työpakosta ja muuttaa, vaikka afrikkaan kuolemaan nälkään...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mielelläni olisin joulun töissä, mutta kun ei niin ei. En ole varma olenko koskaan ollut jouluna töissä, tuskin. Ravintola, jossa oli aikoinaan töissä, oli joulun kiinni ja sinne räkäläosastolle, joka oli avoinna en mennyt koskaan töihin. Muutama aatto meni niin että palomies oli töissä ja minä yksin kotona.

Tässä on vähän sama kuin juhannuksessa ja uudessa vuodessa, en minä niin välitä juhlia. Töitä tekisin mielelläni ja pitäisin vapaani ihan tavallisena arkena.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Edith

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista mahdollisuutta olla jouluna töissä, koska vain tärkeisiin töihin tarvitaan ihmisiä jouluisin enkä minä osaa tehdä mitään tärkeää tai hyödyllistä. Menisin kyllä, jos voisin.
Vastaa Viestiin