Huonekalusi ja arvotavarasi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Mulli75

Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Joillain ihmisillä kun on taipumuksia elämänsä aikana kerätä/saada perintönä kaikenlaista tavaraa huonekaluista astia- ja ruokailuvälinesarjoihin tai jotain suurempaa.

Onko sinulla himo saada joitain esineitä ? Onko sinulla joku tai joitain tiettyjä huonekaluja tai arvotavaroita joissa on jotain tunnearvoa tai suurempaa joihin olet kiintynyt erikoisemmin ?
(Nyt ei ole kyse penkistä johon perseesi on kiintynyt kun istut tietokoneen ääressä)
Edith

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Edith »

En vaan osaa kiintyä esineisiin.
ninnithequeen

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kyllä nuo kaikki edesmenneiltä mummilta ja ukilta saadut tavarat ovat niitä kaikkein tärkeimpiä. Mm. taulut, jotka tuskin ovat mitään arvokkaita noin muuten, ukin tekemä pikkulipasto, mummin lautaset jne. Samoin vanhempieni ensimmäinen hankinta ensimmäiseen omaan asuntoonsa: rakas kirjahyllyni.
Kaikkein tärkein on kuitenkin mummini kultainen koru, jonka sisällä on ukkini, isäni ja pikkuveljeni kuvat. Hän varmisti vielä kuolinvuoteellaan, että minä saan sen.
1108

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Voi jeesus...

Luetelkaa nyt kaikki arvotavarat tänne vitun foorumiin niin on rosvoilla helpompi tehtävä kun ei tarvi randomilla kämppiä keikata. Täältä saa valmiin listan ja pystyy jopa ottaan ennakkovarauksia tulvaisuudessa.

Järki hoi älä jätä...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23454
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä se rakkain on kuitenkin tämä tietokonetuolini. Tässä sitä tulee vietettyä enemmän aikaa kuin missään muualla. Aikoinaan tuli kierreltyä monessa mestassa ennen kuin hyvä löytyi, yllätys yllätys, IKEAsta. Rahaa meni muistaakseni 1800 mummonmarkkaa. Nyt on jo päällys hiukan rikkinäinen ja nahka on kyllästetty hiellä, pieruilla ja kahvilla, mutta mukava on edelleen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Pikku-Akka

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Ei mulla oo oikein mitään "antiikkia antiikkia" kotona, ei vielä eikä ehkä tulevaisuudessakaan. Aika lahjakkaasti oon saanu myytyä ja vaihdettua kamppeet aina muuttojen yhteydessä..

Nyt oon alkanu kerään (haalin niitä joka paikasta, jatkuvasti) kuitenkin astioita (iittalaa ja arabiaa) joten ne on kai sitte ne mun elämän arvotavarat. Tiedän, etten tästä huushollista muuta vasta ku vanhainkotiin jos sinnekään, niin hyvähän se nyt on keräillä...
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mulla on taipumuksena heittää mieluummin kaikkee aina pois.
ninnithequeen

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

1108 kirjoitti:Voi jeesus...
Luetelkaa nyt kaikki arvotavarat tänne vitun foorumiin niin on rosvoilla helpompi tehtävä kun ei tarvi randomilla kämppiä keikata. Täältä saa valmiin listan ja pystyy jopa ottaan ennakkovarauksia tulvaisuudessa.
Järki hoi älä jätä...
Kuten sanottua, ei täältä ainakaan mitään oikeasti arvokasta löydy.
Tunnearvoahan noilla "rojuilla" on sitäkin enemmän. Eikä kovin moni Kityläinen taida mun osoitetta tietääkään...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei ole mitään arvotavaraa, mihin olisin erityisesti kiintynyt. Vaikka haluankin panostaa huonekaluihini, en kuitenkaan panosta niihin snobi-himosisustajan lailla. Kunnollista pitkäaikaiseen käyttöön on ollut ohjenuorana. Astiastoni ja ruokailuvälineeni ovat keskimääräistä suuremmat ja laadukkaammat, mutta en niitä ole perintökamoiksi ajatellut, vaan ihan arkikäyttöön. Ylioppilas- ja häälahjoja ovat molemmat. Kunnon juomalasit pitäisi vielä investoida.

Ainoa minulle todella arvokas omaisuus, jonka olen ajatellut jättää perintönä jälkeeni, ovat kirjani. Kokoelmaa kartutetaan vielä kauan ja hartaasti ja osalle kirjoita on jo "perijäkin" mietittynä
:oops:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Exsat

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Etukäteen olen välillä jo vähän jännännyt, että mitenhän tässä vielä tulee käymään, kun olen näillä näkymin lähes ainoana perimässä tätiäni (jolla ei siis ole omia lapsia), jonka kotoa ja kesäasunnolta löytyy yhteensä arviolta 100-150 öljyvärimaalausta + keramiikka ym. taide-esineet siihen päälle. Myydäkään ei oikein voi (paitsi suvun sisällä), eikä niistä suurimmalla osalla mitään rahallista arvoa taida edes olla, mutta se määrä.. Huh!

Samaisella tädillä on yksi lamppu, jonka olen ilmoittanut haluavani perinnöksi, myös muutama lempitaulu on "korvamerkitty" siltä varalta, että joku muukin sukulainen tunkee haaskalle. Sen kesämökin haluaisin mielelläni myös omakseni, mutta taitaa matka Keski-Ruotsiin mökkeilemään olla vähän turhan pitkä.

Isältä perin 20mk:n setelin (oli löytynyt taskusta, ei tosin toimitettu koskaan perille, koska olisi kuulemma tullut kalliimmaksi se), venäläisen taskukellon (ihan hieno) ja jonkun miehen rihkamasormuksen, jossa lukee "Pekka" tai jotain vastaavaa (isän nimi oli Timo). Niin, ja velkoja reilu miljoona markkaa. Kellolla on ehkä tunnearvoa, jos joku tietää sen Pekan joka on unohtanut kännissä sormuksena Torniossa jonnekin, niin sen saa täältä tuntomerkkejä vastaan.
Quarter

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Kaikki paitsi sohva lentää tästä kämpästä roskikseen jahka löydän uuden kämpän. Sitä myötä uudet kalusteet ja remppaa. Pikkuesineistä... kaikki turha lens jo roskikseen... uudet astiatkin odottaa laatikossa käyttöönottoa. Ainoa silmäteräni on 10 pennin kolikko vuodelta 1912.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja aasi »

Jos nyt kaikki irtain omaisuuteni tuhoutuisi vaikkapa tulipalossa, minua harmittaisi ainoastaan se että joutuisin tarpeelliset hankkimaan uudestaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
PicNic

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja PicNic »

aasi kirjoitti:Jos nyt kaikki irtain omaisuuteni tuhoutuisi vaikkapa tulipalossa, minua harmittaisi ainoastaan se että joutuisin tarpeelliset hankkimaan uudestaan.
Tämä herätti ajattelemaan, mitä haluaisin ensimmäiseksi pelastaa jos syttyisi tulipalo?!!!

1) Kalleimmat aarteeni ovat omat lapseni
2) valokuvat

Kaiken muun voisin korvata rahalla.
Enthu

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Ei kovin fiksu topikki en siis paljasta lainkaan mitä arvotavaraa omistan
tässä asiassa komppaan 1108:ia en sentäs teihin niin paljon luota...
Bliss

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Lolita kirjoitti:
Ainoa minulle todella arvokas omaisuus, jonka olen ajatellut jättää perintönä jälkeeni, ovat kirjani.
:oops:
Sama täällä, kirjoja on monta seinällistä.
Arvokkain omaisuuteni on kuitenkin tuo pieni miehenalku.
Vihkisormuksestakaan en luovu, mutta se on kyl koko ajan sormessa
Kittys

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Mulli75 kirjoitti:.

Onko sinulla himo saada joitain esineitä ? Onko sinulla joku tai joitain tiettyjä huonekaluja tai arvotavaroita joissa on jotain tunnearvoa tai suurempaa joihin olet kiintynyt erikoisemmin ?
Arabian vanhoja, saatuja astioita on vitriinin täytteenä. Niitä ei saa enää mistään, muutamaa lisuketta kaipailen. Lahjaksi saatu käsinmaalattu kahviastiasto löytyy kans, sillä tosin vaan tunnearvoa. Pari isoa ryijyä ja kihla/vihkisormus/kaulaketju (valokuvat) koira kans, siinä ne rahallisesti arvokkaimmat. Niin, ja noista punasista ihkuista nojatuoleista en luovu, vaikka uudet kalustot ostin uuteen kotiin. Tän tuolin voin vaikka polttaa, kun täältä lähden.
Viimeksi muokannut Kittys, 30.12.2005 2:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja brona »

Mun keräilyhimo kohdistuu enimmäksen kirjoihin, mutta myös musiikkiin. (no ehkä vähän myös nalleihin). Arvokkain omaisuus on tuo hurtta. Mulla mitään arvokasta muuten ole, tunnearvoa sitäkin enemmän mm. äidiltä saamallani lipastolla, rakkailta ihmisiltä saaduilla koruilla ja joillain astioilla, papan posliinihevosella, etc. Eihän mulla ole huonekalujakaan kuin nimeksi, tähän nukkekotiin ei kyllä tarvitsekaan, futon ja ruokapöytä ovat kaverin jäljiltä. Osaispa oikeesti olla ilman tavaraa tai tehdä niinkuin frendi (mies) asian ilmoitti, kun tänne muuttaessani tuskailin sälän paljoutta, "Polta kaikki."
...
Nighthawk

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Mulla oli yksi vanha isältä saatu t-paita, jonka olisin halunnut säilyttää. Se kuitenkin hävisi jostain käsittämättömästä syystä. Kyllä ottaa päähän. Mitään muuta ylitärkeää tämän tapaista - Five long years, he wore this watch up his ass. Then when he died of dysentery, he gave me the watch. I hid this uncomfortable piece of metal up my ass for two years. Then, after seven years, I was sent home to my family. And now, little man, I give the watch to you. – minulla ei ole.

Isoisäni jatkosodan asemasota–vaiheessa tekemät tuohivirut ja –kontti ovat hyviä muistoesineitä. Näitäkään kohtaan ei ole kovin vahvaa tunnesidettä, sillä en ehtinyt näkemään isoisää; kuoli ennen syntymääni. Onhan noita muitakin, mm. vanhoja harvinaisia kirjoja löytyy muutama kappale.

En vaan osaa kiintyä materiaan.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mitään kovin arvokasta en omista, huonekalutkin kaikki Ikeasta. Tunnearvoa on eniten perityillä ja lahjaksi saaduilla koruilla, joita käytän lähes päivittäin.
Dumari

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja Dumari »

"Maailman paras veli"-mukilla on tunnearvoa jonkusta verran, siskot hommasi sen.

Ranskasta ´98 tuomani tuopit ovat jo hajonneet sekä Jamaican pelipaita hävinnyt :cry:

Oikeastaan kaikki muut saa rahalla hommattua takas, ei ole oikeastaan mitään materiaa mikä olisi korvaamatonta.
AarneAnkka

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Bliss kirjoitti:Arvokkain omaisuuteni on kuitenkin tuo pieni miehenalku.
Lapsilla ei olekaan ihmisoikeutta, vaan heitä kohdellaan kuin omaisuutta, tavaraa. Korvaako kotivakuutuksen irtaimistovakuutus myös lapsen jos se menee rikki?

Anteeksi, olen sarkastisella tuulella.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja mölli »

Muutamia tauluja kyllä joilla on mulle tunnearvoa, kerta niissä on sukulaisia maalattuina ja tuttujapaikkoja maalattuina onhan noilla jonkin verran rahallista arvoa mutta ei niin paljon että voisin myydä ne. Kerta on tulossa; metsiä, osakkeita, kiinnesteistöjä, säästötilejä yms milla on paljon ennemmän arvoa rahallisesti.
HoundDog

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Bliss kirjoitti:mutta se on kyl koko ajan sormessa
Aikansa kutakin siskoseni, aikansa kutakin (pahoittelen, mutta minäkin olen 'sarkastisella' tuulella).

Materiasta niin ole väliä, mutta ihan pikkasen nikertäis ja nakertais sieluni sipukoita, ellei peräti sopukoita, jos äänilevyni eivät aina olisi minun. Aina ja iänkaikkisesti.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja brona »

Bliss kirjoitti:mutta se on kyl koko ajan sormessa
Off topic:
Tuostapa tuli mieleen, että mitäpä tehdä vanhoilla kihlasormuksilla? Mulla kun on vieläpä exänkin.
...
nojoojust

Re: Huonekalusi ja arvotavarasi

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Olin aikoinaan töissä vakuutusyhtiössä. Siellä koulutuksessa yksi kotitehtävä oli laskea oman omaisuutensa rahallinen arvo. Asuimme silloin pienessä yksiössä, joten järkytys oli suuri, kun laskimme omaisuutemme arvoksi uushankintahintoina lähes 300 000 markkaa. Suurin rahallinen arvo oli CDillä, elokuvilla ja tietokoneella. Eron ja muutaman muuton jälkeen jäljellä on vain rippeitä, mutta kyllä tavallisilla perushuonekaluilla, vaatteilla yms. on yllättävän paljon arvoa. Väsäsin joku aika sitten laskurin, jonka avulla pystyy laskemaan irtaimistonsa arvon (hankintahinnat keskitasoa, eli ei halpista eikä hintavaa ylellisyyttä). Tämän näköinen ohjelmasta tuli:

http://www.palvelumaatti.fi/vakuutustesti.html

En tietenkään suosittele mainostamaan täällä laskurin tarjoamia summia, nimim. "onneksi vuodentakainen varas oli niin kännissä, että jäi kiinni ennen kuin oli kerinnyt liueta CD-telineeni mukanaan".
Vastaa Viestiin