Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
ninnithequeen

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dumdidum, kaksi kiloa enää jäljellä "hurjasta" tavoitteestani :ohyeah:
Herra Manala

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Olen nyt maaliskuun alusta lähtien energynetin mukaan kuluttanut tällä ruholla ja tällä liikuntamäärällä noin 4000-4500kcal/päivä. Noin 500-1000kcal vähemmän silloin kun laiska lapatossutyttöystäväni on pyörinyt nurkissa.

Toisen pääaterian päivässä olen korvannut salaatilla, ja muutenkin olen poistanut ruokavaliostani lähes täysin perunan, pastan ja viljan ruista lukuunottamatta. Ruokavalioni koostuu lähes täysin rasvattomasta lihasta ja vihanneksista. Juon ainoastaan sitruunalla maustettua (jää)vettä, ja sen lisäksi litran rasvatonta maitoa viikossa. Alkoholia en ole paria 0,33l olutta lukuunottamatta juonut yhtään. Kilokaloreita olen tankannut päivittäin noin 1500.

Kaiken järjen mukaan tällaisella yhtälöllä pitäisi päästä kohtuu helposti tavoitteeseeni, joka oli kesäkuun 1. mennessä -20 kiloa.

Yleisesti olo on kyllä parantunut ja kunto kohentunut. Sääli vain että poljin eilen kuntopyöränikin paskaksi. Nyt kaksi viikkoa aloittamisen jälkeen kävin ensi kertaa puntarilla. Tulos: Painoa on tullut puoli kiloa lisää. Kyllä laihduttaminen on motivoivaa!
millivanilli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Herra Manala kirjoitti: Toisen pääaterian päivässä olen korvannut salaatilla, ja muutenkin olen poistanut ruokavaliostani lähes täysin perunan, pastan ja viljan ruista lukuunottamatta. Ruokavalioni koostuu lähes täysin rasvattomasta lihasta ja vihanneksista. Juon ainoastaan sitruunalla maustettua (jää)vettä, ja sen lisäksi litran rasvatonta maitoa viikossa. Alkoholia en ole paria 0,33l olutta lukuunottamatta juonut yhtään. Kilokaloreita olen tankannut päivittäin noin 1500.
Olen laihduttanut aikalailla samanlaisella metodilla. Alussa kilojen tippunen oli työn ja tuskan takana, mutta nyt kolme kuukautta oltuani tällä kuurilla on painoa tippunut reilut 10kg (mahd.12kg).
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

Ymmärrän, että laihduttaminen on vaivalloista, raskastakin. Yhtä tuskastuttavaa on silti myös lihottaminen. EnergyNetin mukaan hieman yleistä kulutustani alemmaksi arviomani energiansaanti tälle päivälle tulee olemaan noin 2430 kcal. Ottaen huomioon, että päivittäinen arvioitu energiantarpeeni on 1682 kcal (EnergyNet) sekä sen, etten juurikaan erikseen harrasta liikuntaa, tuntuu käsittämättömältä, ettei painoni nouse koskaan yli 50 kg:n.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

Lucky Luciano kirjoitti:ettei painoni nouse koskaan yli 50 kg:n.
Usko pois, ikä tekee tehtävänsä tässäkin asiassa... ;)
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Patz kirjoitti:
Lucky Luciano kirjoitti:ettei painoni nouse koskaan yli 50 kg:n.
Usko pois, ikä tekee tehtävänsä tässäkin asiassa... ;)
Monet meistä pikemminkin laihtuvat entisestään vanhetessaan. Isänikin oli vanhoilla päivillään varsinainen vinkuheinä, vaikka oli nuorempana aikamoinen rehdin tukkijätkän perikuva.

Olen kirjoittanut laihdutusoppaan, jonka tulokset puhuvat puolestaan. Siinä on yksi sivu jonka ylälaidassa lukee: "Syö samaa terveellistä ja monipuolista kotiruokaa kuin aiemminkin, mutta puolita annoksesi kaikilta osin (parin perunan puolesta yksi, riisikauhallisen puolesta muutama ruokalusikallinen riisiä, leipää kahden viipaleen puolesta yksi, jne.). Liiku enemmän, harrasta varsinkin päivittäistä hyötyliikuntaa (käytä portaita hissin puolesta aina kuin vain mahdollista). Nuku hyvin ja juo paljon vettä päivän aikana, mutta ei juuri ennen nukkumaanmenoa ettei tule pisuhätä kesken makeimpien unien.". Ei jaksa olla huvittamatta nuo radikaalit "jätin kaikki hiilarit pois ruokavaliosta"-poppakonstit.
Viimeksi muokannut hebuli, 15.03.2006 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

hebuli kirjoitti:
Patz kirjoitti:
Lucky Luciano kirjoitti:ettei painoni nouse koskaan yli 50 kg:n.
Usko pois, ikä tekee tehtävänsä tässäkin asiassa... ;)
Monet meistä pikemminkin laihtuvat entisestään vanhetessaan. Isänikin oli vanhoilla päivillään varsinainen vinkuheinä, vaikka oli nuorempana aikamoinen rehdin tukkijätkän perikuva.
No jos sun isäsi on kerran laihtunut niin sittenhän mä olen totaalisen väärässä! Pahoittelen jos aiheutuin joitan väärinkäsityksiä!
Viimeksi muokannut Patz, 15.03.2006 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Patz kirjoitti:No jos sun isäsi on kerran laihtunut niin sittenhän mä olen totaalisen väärässä!
Tarkoitukseni ei ollut sentään yleistää aivan samalla tavalla kuin sinä teit. Selvennyksenä, isäni ei siis laihduttanut tarkoituksella, kun ei ollut alunperinkään ylipainoinen. Joka tapauksessa, turha luulla että kyyyl kaikki meinaavat pakostakin fläsääntyä vanhetessaan jos eivät muuta elämäntapojaan. Monilla varmasti näin on, mutta ei läheskään kaikilla.
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

hebuli kirjoitti:turha luulla että kyyyl kaikki meinaavat pakostakin fläsääntyä vanhetessaan jos eivät muuta elämäntapojaan. Monilla varmasti näin on, mutta ei läheskään kaikilla.
Ai ihanks totta?
V*ttu että susta on tullu ihmeellinen wannabe besserwisseri.
hebuli

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Joo joo enpäs jatka minäkään, hähhähhää. Edes laihduttamista.
Viimeksi muokannut hebuli, 16.03.2006 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

hebuli kirjoitti: Joka tapauksessa, turha luulla että kyyyl kaikki meinaavat pakostakin fläsääntyä vanhetessaan jos eivät muuta elämäntapojaan. Monilla varmasti näin on, mutta ei läheskään kaikilla.
Niinpä. Minäkin olen laihtunut viimeisen kolmen vuoden aikana 6 kiloa ihan yrittämättä. Aikuisuus stressaa ja laihduttaa. Enkä ole ainoa, jolle on näin käynyt. Kaveriani on äitiys ja raskaudet laihduttaneet. Ja mun äitikin on laihtunut, kun oli ulkomailla työkomennuksella eikä isäpuoleni ollut koko ajan tuputtamassa ruokaa. :wink:
Kikkelis kokkelis.
Patz

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Patz »

Enpäs jatkakaan...
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Maanantaina paino oli 83kg, mie olin että vittu jee, noussut 2 kiloa!
Keskiviikkona se olikin sitten taas 81.8. Helvetin vaihdevuodet, paino heittelee.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
imbesiili

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja imbesiili »

Laihdutusvinkki:
Joo loistavaa, mutta nyt tehdänkin niin, että jokainen suomalainen läski saa yhden ruipelon kiinalaisen joka seuraan mukana kaikkialle. Aina kun tekee mieli syödä jotain namia niin se kiinalainen syö sen ja näin suomalainen laihtuu, lopulta läskistynyt kinkki palautetaan takas Kiinaan.
Vastaa Viestiin