Äänestysgallup

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Äänestän...

Äänestys päättyi 18.01.2006 15:04

Ennakkoon
12
40%
Vasta virallisena päivänä
15
50%
En äänestä lainkaan, syyn kerron alla
3
10%
 
Ääniä yhteensä: 30

Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Aiotko äänestää ennakkoon vai vasta vaalipäivänä? Vai jätätkö äänestämisen kokonaan väliin tällä kertaa ja miksi? Tietenkin haluan myös kuulla perusteluja, miksi äänestätte.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Patz

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Patz »

Tod. näk. vasta virallisena vaalipäivänä. Edelleen olen fifty-sixty kahden ehdokkaan välillä, jää enemmän aikaa pohtia...
Storytuuli

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

Kävin just. Äänestys alkoi klo. 12 ja olin paikalla ensimmäisten joukossa viittä vaille, gallupia tekemässä. Eläkeläisiä oli rollaattoreilla jonoksi asti.. :D
Elukka

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Elukka »

En aio äänestää.
Ehdokkaissa ei ole ketään sellaista, jonka oikeasti haluaisin valtion johtoon. :|
T3000

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Äänestän ennakkoon ja vähiten pahaa vaihtoehtoa. Tyhmintä on jättää äänestämättä kokonaan ja rutista sitten että surkein mahdollinen voitti.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Varmaankin ennakkoon, mutta toisaalta olisi kiva äänestää virallisena vaalipäivänä. Se on jotenkin enemmän "virallisen" tuntuista.
Aina olen äänestänyt, siis kaikissa vaaleissa missä se on ollut minulle mahdollista. (Aika vähän uskon kuitenkin todelliseeen vaikuttamisen mahdollisuuteen, mutta minä äänestän periaatteen vuoksi; enpä sitten ainakaan valita, että asiat eivät mene haluamallani tavalla, jos en ole edes vaivautunut äänestämään)
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Edith

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Edith »

Se virallinen vaihtoehto. Ihan vain siltä varalta, että avaruusolennot kaappaavat suosikkiehdokkaani ja vaihtavat hänen mielipiteensä Soinin kanssa tms.

Haluisko joku kityläinen muuten järjestää vaalivalvojaiset vai meenkö vanhemmuusyksikköjen luo katsomaan Sami Borgia ja Ropposta taas?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minä äänestän ennakkoon, koska olen todellinen äänestysfriikki. Silloin kun olin vielä pieni tyttö isän ja äidin huomassa, äänestäminen oli iso juttu. Mentiin paikalle koko perheen voimin ja parhaisiin pukeutuneina. Tunnelma oli tyttösen mielestä jännittävä. Harmitti, kun koskaan en päässyt mukaan äänestyskoppiin eikä vanhemmat suostuneet kertomaan, ketä äänestivät. Sitten sain muutaman kolikon, jotka piti laittaa vaalikeräykseen. Äänestysseremonia päättyi vaalilounaaseen paikallisessa ravintolassa. Minut on siis aivopesty ja koukutettu pienestä alkaen ja äänestän aina kun mahdollista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elukka

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kateeksi muuten käy tuo pareNpi puoliskoni, jolla ainakin viime vaaleissa oli äänestyspaikallakin pärstäkerroin-VIP.
Ei joutunut edes henkkareita vilautttamaan.
(Nyt on asuinpaikka hiukan siirtynyt, joten en ole varma onko sama äänestyspaikka.)
1108

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Noup, en äänestä. Ei kiinnosta ja presidentin kohtalo on vallaton ikoni jäpittämässä alkoholisoituneen kansan keulakuvana. Yks vitun lysti kuka sen pallin saa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Äänestän vasta varsinaisena äänestyspäivänä. Virallinen syy tähän on, että haluan katsoa vaalikamppailun loppuun asti - ja on mahdollisuuksien rajoissa, että taktisista syistä katson paremmaksi äänestää kakkossuosikkiani (jo) ensimmäisellä kierroksella. Tämä riippuu osin viimehetken gallupeista.

Epävirallinen, todellinen syy varsinaisen äänestyspäivän suosimiseen on hyvin samansuutainen kuin Lolitan kuvailemat lapsuusmuistot. Outoa, että Lolitan tapauksessa ne perustelevat ennakkoäänestystä! Ehkä vain minä olen niin epäkypsä, että en osaa päästää irti vaan yritän nostalgisesti tavoitella vanhoja fiiliksiä. Lisäsyy virallisen äänestyspäivän suosimiseen on se, että luullakseni olen viimeksi äänestänyt varsinaisena vaalipäivänä kunnallisvaaleissa 1996. Tämän jälkeen olen aina joutunut äänestämään Suomen edustustoissa ulkomailla sekä kai kerran ennakkoon kotimaassa. Nyt haluan kovasti kokea tuon äänestyspäivän tunnelman!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
T3000

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja T3000 »

1108 kirjoitti:Noup, en äänestä. Ei kiinnosta ja presidentin kohtalo on vallaton ikoni jäpittämässä alkoholisoituneen kansan keulakuvana. Yks vitun lysti kuka sen pallin saa.
Siinä tapauksessa sun kandee äänestää Halosta. Yksi pressa vähemmän saamassa korkeaa eläkettä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Olin jo tänään menossa postiin äänestämään, mutta päätinkin säästää sen tuonnemmaksi, eli varmaan huomiseksi. Onpahan sitten pois jaloista.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Lolita »

urpiainen kirjoitti:Lolitan kuvailemat lapsuusmuistot. Outoa, että Lolitan tapauksessa ne perustelevat ennakkoäänestystä!
Mä olen kärsimätön äänestäjä :D
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Exsat

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Äänestän virallisena päivänä.
nypari

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja nypari »

En ole äänestänyt kuin pressan- tahi eduskuntavaaleissa. Niissä toki muistaakseni aina. Joka kerta tainnut mennä varsinaiseen äänestyspäivään. Miksi hätäillä?
ninnithequeen

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Virallisena vasta. Ja ehdokaskin on selvillä, ollut jo kauan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tähän asti olen aina äänestänyt virallisena päivänä, vaikkei siihen mitään erityistä syytä ole koskaan ollutkaan. Luultavasti nytkin, vaikka en tiedäkään miksi..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Elukka

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Suvinen kirjoitti:Ennakkoon. Niinkin typerästä syystä, että se tuntuu vaivattomammalta,
sekä siitä syystä etten voi sietää niitä keräyksiä enkä sitä, että tuntee itsensä roistoksi jos sellaisen ohi kulkee.
Höh. Aina kun multa koetetaan kinuta rahaa johonkin ker(j)äykseen, niin muistelen vaan sinnikkäästi sanaa opintolaina. (vaihtoehtoisesti myös asuntolaina)
Syyllisyys osallistumatta jättämisestä sillai jotenkin kummasti katoaa saman tien.
AarneAnkka

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Ennakkoon, koska virallisena äänestyspäivänä olen matkoilla.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Ann »

Aina ennen on tullut hilpastua vasta virallisena päivänä, joten en omaa edes käsitystä siitä miten ennakkoäänet annetaan..

Vois googlettaa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
hebuli

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Äänestin just. Ette ikinä arvaa ketä. Sain ajatuksen käydä just tänään tämän gallupin perusteella. Onpahan tämäkin velvollisuus pois alta. Äänestyslippua ei ollut mukana mutta eihän sitä edes tarvitse.

Vaikka tämä oli just töiden jälkeen, jonossa oli lähinnä eläkeläisiä. Ilmeisesti olivat juuri heränneet päiväuniltaan jotta pääsivät äänestämään meidän kunnon kansalaisten kanssa samaan aikaan.

Huonosti järjestetty äänestyssysteemi postissa, sekä äänestyslipun haku että palautus olivat saman jonon ja yhden avustajan takana, eli kaikki joutuivat jonottamaan kaksi kertaa peräkkäin samassa jonossa muiden kanssa, kunnes vihdoinkin yksi postin työntekijä älysi käydä jakamassa äänestyslippuja "ennakkoon" jonossa oleville, jotta voi käydä kopissa laittamassa numeron, palata jonoon ja äänestysoikeuden tarkistus sekä lipun palautus hoidettiin samalla kertaa. Prosessi meni siis "vähän" eri tavalla kuin mitä http://www.vaalit.fi :ssä on kerrottu.
hebuli

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Suvinen kirjoitti:Ennakkoon. Niinkin typerästä syystä, että se tuntuu vaivattomammalta, sekä siitä syystä etten voi sietää niitä keräyksiä enkä sitä, että tuntee itsensä roistoksi jos sellaisen ohi kulkee.
Olivat ilmeisesti lukeneet tuon, koska kyllä ainakin siinä postissa missä minä kävin oli jonon alkupäässä rullatuolipotilas keräyslippaan kanssa. En tullut antaneeksi tällä kertaa mitään kun maksan niin hirveästi veroja. En edes saanut helposti selville mihin siinä rahaa kerättiin, lipukkeessa näin vain sanat "vaalikeräys". Ilmeisesti rahat olisivat menneet presidenttiehdokkaiden kampanjoiden loppurutistukseen.
Elukka

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Vaola kirjoitti: Muistaakseni Venäjällä on käytössä systeemi, jolla jokainen äänestäjä voi antaa yhden puolesta- TAI yhden vastaan-äänen, valitsemalleen ehdokkaalle. Toimii varmaan paljon paremmin, kun on enemmän valinnanvapautta vaikuttamiselle. Jos ei kertakaikkiaan osaa sanoa, kuka sopii, mutta osaa todellakin sanoa kuka ei sovi, niin saattaa olla houkuttelevampaa lähteä liikkeelle. Kuulostaa ideana hyvältä mielestäni, ja on kuulemma toiminut käytännössäkin hyvin (tosin tuo tieto on todellakin vain kuulopuhetta).
:komp:
Tuolla systeemillä minutkin saataisiin äänestämään ainakin useimmissa tapauksissa.
Yleensä ainakin yhden ehdokkaan linjaukset ovat niin vastakkaiset omieni kanssa, että vastaan-ääni irtoaisi helposti.
hermine

Re: Äänestysgallup

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä oon hävittänyt jonnekin sen lapun, joka piti ottaa mukaan äänestyspaikalle. En siis edes tiedä mihin pitäisi mennä äänestämään tai saanko nyt mennä ollenkaan.. (joo, olisi varmaan tosi vaikea ottaa selvää)

Negatiiviset äänet olisi kyllä tosi hyvä juttu.
Vastaa Viestiin