Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

ovat ylimielisiä nenäänsä puhuvia juppeja
3
15%
ovat trendipellejä
3
15%
ovat narkkareita ja pultsareita
0
Ei ääniä
ovat duunarilutkan äpäriä Kalliosta
0
Ei ääniä
ovat varakkaita espoolaisia, siis parempia ihmisiä
0
Ei ääniä
luulevat että kehä kolmosen sisus on koko Suomi
3
15%
halveksivat "maaseutua" eli muuta Suomea
2
10%
elävät myymällä toisilleen viinaa baareissa
1
5%
elävät portsaroimalla baareissa
0
Ei ääniä
elävät kuljettamalla ihmisiä baareihin ja takaisin taksilla
0
Ei ääniä
elävät myymällä trendivaatteita
0
Ei ääniä
elävät kuskaamalla viinaa ja trendivaatteita pakettiautoilla
0
Ei ääniä
elävät myymällä toisilleen catering-palveluja
0
Ei ääniä
elävät ruokkimalla tai hoitamalla edellisiä
0
Ei ääniä
elävät markkinoimalla em. asioita
0
Ei ääniä
elävät tekemällä IT-sovelluksia edellisten käyttöön
0
Ei ääniä
asuvat täysin keinotekoisessa ympäristössä
0
Ei ääniä
Kaikki edelliset
5
25%
muu mikä/mitkä?
3
15%
 
Ääniä yhteensä: 20

Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Noh?
Valitsin "kaikki edelliset". Vaihtoehdoista unohtui ilmeinen homo/lesbo/sadomaso/transu -peruste.
Pääkaupunkiseutulaisten vastalauseita en viitsi kommentoida.
Geetzu

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

No johan poNppas. Mä en tunnista itteeni noista, loistavaa. Muutes, mulla suurin osa landepöndeläpästä on puhdasta kateutta. "Voi osaisinpa minäkin muuttaa keskelle ei-mitään ja vieläpä toimeentulemisen lisäksi välttää hulluuden, saavuttaa sisäisen rauhan ja suuren onnen siellä!"

(niin kuin esim. sinä dear-G... *khöh*)
Yönmustaritari

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Geetzu kirjoitti: "Voi osaisinpa minäkin muuttaa keskelle ei-mitään ja vieläpä toimeentulemisen lisäksi välttää hulluuden, saavuttaa sisäisen rauhan ja suuren onnen siellä!" [/size]
Ai et osaispa sit neki, ketkä siäl on tai on ollu

Niiku se sit ois paikast kii. Siäl on dorkaa. Samaa dorkaa ku sitis
Dumari

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Gattaca, ketä se ET vihaisi? (jos nyt mutsiasi ei lasketa mukaan)
Eipä mene enää edes huumorista tämä ketju, tai sitten olen liian väsynyt Gatan ruikutukseen.
nypari

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja nypari »

Gat, sulla menee ilmeisesti taas erityisen huonosti. Tilaa itselles pakkohoito ja lopeta tämä ruikutus!
Elukka

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ei kai pakkohoitoa voi ittelleen tilata? :?

Myönnetään: Mua ottaa päähän aina, kun joku Walluvalpio tai muu älykkö kitisee, miten "landella vaan maataan uuninpankolla villasukat jalassa ja nostetaan EU-tukiaisia". :x
Kaikki jotka on tästä samaa mieltä, tervetuloa ihan vapaasti kokeilemaan minkämoista olisi elättää itsensä maanviljelijänä.
Vaikka itsellä tuo eläinten pito on harrastus eikä elinkeino, niin kyllä siinäkin tekemistä riittää. Siitä nyt sitten puhumattakaan, jos sen pitäisi vielä olla kannattavaakin.
Mulli75

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Mihin kastiin Gattaca sijoittaa ne jotka ovat maaseudulta muuttaneet kaupunkeihin ja silti niillä on ne perinteet joita maaseudulla ovat oppineet.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tää nyt tyssäs tuohon vihaan-sanaan. En mä näitä ihmisiä täällä vihaa, monia itseään ja muka-paremmuuttaan täynnä olevia kyllä halveksun ja naureskelen kuvitelmille pk-seudun paremmuudesta. Samaa kakkaa on koko Suomi täynnä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
So Easy

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja So Easy »

Niin kuin tämä nyt mikään uutinen kenellekään olisi (paitsi ehkä niille, jotka eivät ihmismielen toimintaan ole lainkaan perehtyneet), mutta tulipa taas mieleen: vihan takana on aina pelko.

Kovasti siis tuntuu Gattaca pelkäävän. Muille tosin tästä sanoisin, että asiaa tuskin juurikaan positiivisesti edistää nimittely tai muu ilkeily. Jämäkkä voi olla ja sanoa ei typeryyksille, mutta ilkeä ei ole koskaan tarpeen olla.

Ugh. Hommiin.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

So Easy: Minähän olenkin "ksenomorfinen ksenofobi".
Mutta viime päivonä jatkuvaa väärintulkintaa vittuilujeni takana olevasta vakavasta henkisestä tuskatilasta. Päinvastoin niin ihQun iloinen mieli, että näitä ilokseni laittelen. Ja ai kun tykkään reaktioista.

.. jotka ovat ihan kuin Neuvostoliitosta: itsestäänselvänä pidettyjen Kity-arvojen toisinajattelija-pilkkaajan täytyy olla mielisairas!
Mulli75 kirjoitti:Mihin kastiin Gattaca sijoittaa ne jotka ovat maaseudulta muuttaneet kaupunkeihin ja silti niillä on ne perinteet joita maaseudulla ovat oppineet.
öh.. nehän on mun isi ja äitee, ihan maaltamaalta, sitten opiskelleet ja duunanneet Helsingissä ja Tampereella, missä minä synnyin , sitten minä asunut pikkukaupungissa mutta myös toista vuosikymmentä vuotta helsingissä. Kunnon ihmisiä, ja ei statilaisia ihan oikeasti koskaan.

Kun itse muutin Hesaan (ja tämä oli siis muinaista 80-lukua), silmäänpistäviä ilmiöitä olivat:

-paikallisväestön elekielestä, puheista ja nenään honottavasta aksentista paistava "Minä olen parempi kuin sinä ja sen kovalla harjoittelulla ansainnut." Joo, olihan ne hyviä joojoo, mutta surkee nousukas jonka pitää tuoda se koko ajan ilmi.

-kaikki muut kuin pääkaupunkiseutulaiset ovat "maalta", vaikka olisi ikänsä MUISSA kaupungeissa asunut. Kaikki muut kaupungit ovat "landea", vaikka olisi kymmeniätuhansia tai yli satatuhatta asukasta, tehtaita, tavarataloja, kaikki palvelut yhtä hyvin tai paremmin kuin pääkaupunkiseudulla

-keskustassa ja ratikoissakin mesoavat pultsarit, narkkarit ja hullut. Ei niitä pikkukaupungeissa näy. Ehkä keskittymä stadin keskustaan tiivistää ilmiötä. Tai ehkä stadin henkinen ilmapiiri tuottaa sellaisia. Vähän säväytti kun solunaapurilta kysyin miksi talon roskiset on lukkojen takia: "No sinne menisi tietysti joku nukkumaan" Ai Tietysti? Noin itsestäänselvänä asiana? Keskuspuistosta löysin sitten spurgujen majojakin.

Nykyään sitten melkein joka vitun Hesan vessassa on "tietysti" narkkarivalot. Tietysti koska narkkeja on niin paljon. Ja hyvää sosiaalityötä on joku neulojen jalo narkeille, Tietysti, koska on Hesalaisille itsestäänselvää että narkkeita on kuin lehmiä maalla.

-ihmeellinen kastijako asumisessa: Eurassa ei tavis voi läpi kulkea ilman että ikkunaverhot heiluu. Kallio resuista duunariseutua kauppojen ulkonäköä myöten. Ihmiset siellä niin duunaria, niin duunaria ja melkein aina hajonneista perheistä tai äpäriä. Hesan ympäristö sitten ihan selvää SLUMMIA, vaikka elementtitaloissa sisävessa onkin. Ulkona sitten K-market jonka ovella lapset vetää keskiolutta tai imppaavat. Kymmeniä kilometrejä joka suuntaan Hesasta aina samaa ankeaa lähiöasutusta. Ja sieltä ajavat melkein tunnin joka aamu töihin junilla tai busseilla, jos töitä on. Jos ei töitä, ajavat pultsaroimaan ja hulluilemaan keskustaan.

-trendipelleily: 80-luvulla jupeilla piti olla tiedättekö RUUTUhousut kuin Pelle Hermannilla! :D

-se kaiken keinotekoisuus ja teennäisyys keskustassa. Mietin eikö siinä sci-fi tyylin kauppojen ja tavaran runsaudessa kulkeminen vinksauta mieltä. Seassa sitten nenäliinan kokoisia "koirapuistoja" joissa tottelevaisia kyttien pelossa koiriaan "ulkoiluttivat.".

-Citylehden perustaja (?) Rislakki sanoi City-lehdessä: "Miksi menisin maalle? Jos haluan syödä riistaa, saan riekkoa viinikastikeessa hyvästä helsinkiläisestä ravintolasta."

-Graffitit:
City-lehdessä joku ihan vakavissaan teki historiaa siitä "taiteesta" tyyliin: "Puhun nyt Helsinginkadun alkuperäisestä Marblesta, joka on Kimin ja Fiskiksen käsialaa". Joo, olihan siellä vitun isoin kirjaimin sana "marble". NiiQu vitun hienoo ja luovaa..

-joka talo koverrettu täyteen kapakoita. Eikös Kityläisissäkin ole aika monta "ravintolatyöntekijää", siis viinan myyjää? Kityn bodarityypit sitten ainakin joskus olleet portsareita.

-ja oikeasti joskus vuonna 1990 helsinkiläismiesten YLEISIN ammatti oli "autonkuljettaja". Ehkä taksinkuljettajia ja niiden pakettiautojen kuljettajia, joiden kyljestä tavasin että mikä vitun "catering" :D

HYVÄÄ?
Kirjakaupat, levykaupat, paljon leffateattereita, museot. Siinä se. Äkkiä läpikäyty, mutta ei sitä varten tarttisi ASUA siinä kaupungissa.
Viimeksi muokannut Gattaca, 06.01.2006 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
slam

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja slam »

Trendipelle on loistelias sana... niitä he ovat!
MarthaFocker

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Aika spekulointiahan toi on sun juttus Gat.
Voisin jopa lahtelaisena korjata muutamia juttuja, mutta nyt en jaksa panostaa siihen. Käsität kuitenkin vain väärin, kuten pahaiset akat konsanaan.
Avatar
Brocker
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 11.11.2005 18:24
Viesti:

Joopa joo...

Viesti Kirjoittaja Brocker »

Kateutta, kateutta ja kateutta.. eihän toi oo mitään muuta, minkäs sille mahtaa, että pääkaupunkiseudulla on parhaat työpaikat, paremmat palkat, korkeampi koulutus- ja sivistystaso kuin muulla Suomessa.

Eikä sillekään voi mitään, että täällä nyt vain asuvat kauneimmat, älykkäimmät ja lahjakkaimmat ihmiset suomenmaassa.

Kyllä jokainen joka haluaa voi kyntää sitä peltoa paskaisissa haalareissa ja hankkijalippiksessä, mutta mulle ei kiitos...

p.s lähdenpä tästä ulos syömään, vaikkapa Nepalilaiseen ravintolaan ja sitten ryyppäämään, täällä pääkaupunkiseusdullahan näitä vaihtoehtoja riittää, toisin kuin maakunissa, tänään vois vaikka mennä hevikarokeen..

Pyh :twisted:
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

MarthaFocker kirjoitti:Aika spekulointiahan toi on sun juttus Gat. .
Dramatisointia ja liioittelua totta kai.
Mutta ei spekulointia sikäli, että nuo ihan oikeasti olivat ensivaikutelmiani 80-luvun Helsingistä, asioita jotka olivat minulle ilmiöinä uusia ainakin tuossa määrin kuin Helsingissä näkyivät. Vaikka eivät yleistyksinä pätisikään. Ja sitten oikeasti asuin siellä jotain 12 vuotta. Vieläkin käyn ja iloinen olen kun pois pääsen.
MarthaFocker kirjoitti: Voisin jopa lahtelaisena korjata muutamia juttuja.
LAHTI?? Kyllä minä Lahdenkin tunnen!
Sehän on kuin pikku-helsinki!
Paitsi että ennen sotaa Lahdessa ei asunut juuri ketään, sotien jälkeen sinne siirrettiin väestöksi puoliryssiä evakoita Karjalasta. Lahdella oli sloganina "business city", mikä varmaan viittasi rötösherroihin. "Suomen Chicago" oli parempi, tai ainakin ne karjalaisryssien lapset terrorisoivat niin, että porraskäytäviinkin piti palkata leegio pamppumiehiä. Toissakesänä kuulin miten tyypillinen lahtelaismies kehui nussivansa siskoaan. Ja niin, Lahestahan on sellainen kuin MarthaFocker!! Need I Say More? Ai niin joo: Lahden Jalkaranta on rakennettu äidinäitini suvun maille.
MarthaFocker kirjoitti: kuten pahaiset akat konsanaan.
Siis KUMPI meistä on pahainen akka? Siis niiQu pillu ja kaikki?
Brocker kirjoitti:
p.s lähdenpä tästä ulos syömään, vaikkapa Nepalilaiseen ravintolaan ja sitten ryyppäämään, täällä pääkaupunkiseusdullahan näitä vaihtoehtoja riittää, toisin kuin maakunissa, tänään vois vaikka mennä hevikarokeen..
Kiitos Brocker vastasatiirista (?) :lol:
Minä taas olen vältellyt täkäläistä kiinalaista ja intialaista ravintolaa, käytän lähinnä ählämien pizza- ja kebabmestoja tahi Mäkkäriä ja karaokepaikat saisi täältäkin polttaa pois.
MarthaFocker

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Gattaca kirjoitti:
Siis KUMPI meistä on pahainen akka? Siis niiQu pillu ja kaikki?
Akkuus ei katso värkkiä. Mielestäni sinä olet akka.
Vastatkaa muut, tarvitseeko minun edes perustella?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Epäilemättä pääkaupunkilaiset tuntuvat ylimielisiltä, jos itse potee kroonista alemmuudentuntoa.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Hei haloo, noi pahimmat trendipellet ja elostelijat on just niitä jostain perähikiältä muuttaneita ja nyt niin stadilaisia idiootteja!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

vadim kirjoitti:Epäilemättä pääkaupunkilaiset tuntuvat ylimielisiltä, jos itse potee kroonista alemmuudentuntoa.
Sanoisin että vaikutelman tekee se stadin aksentti ja puhetyyli. Väittäisin että on nenään puhumista ja lauseet ikäänkuin (vaikea kuvailla) PUDOTELLAAN suusta alas, mistä tulee se ylimielinen vaikutelma. Ilmeet sitten tärkeileviä ja alentuvia. Niinkuin että "ei minulla nyt ole aikaa sun asiaa hoitaa", jopa kauppojenkin myyjillä. Ja kaikki ilman suurempaa keskusteluakin.

Eleissä jotain inhaa itsetärkeyttä ja itserakkautta ja luuloteltua oman erinomaisuuden tuntoa.. jotka sisäisesti ehkä O.K., mutta pitääkö ne muka KOMMUNIKOIDA muillekin?

OIKEASTI ITSEVARMAN ei tarvitsisi!!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Gattaca kirjoitti: OIKEASTI ITSEVARMAN ei tarvitsisi!!
Jaa niinkuin sinun?
slam

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja slam »

Gattaca kirjoitti:
-Citylehden perustaja (?) Rislakki sanoi City-lehdessä: "Miksi menisin maalle? Jos haluan syödä riistaa, saan riekkoa viinikastikeessa hyvästä helsinkiläisestä ravintolasta."
Kirjoita gattaga vastaiset artikkelit citylehden systeemeistä ja painata toinen lehti. Voin avustaa asiassa. Onhan mulla printteri. :lol: Eli tee jotain hauskaa sen sijaan, että valittaisit ainaisesti naisettomuuttasi!

tyyliin:

Miksi mennä kaupunkiin, kun voi syödä savusaunassa käristettyä pulua?

ps. toki järkevä idea ottaa kityyn citystä poimintoja ja arvostella ne. Mistähän saisi uusimman citylehden?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

slam kirjoitti:Eli tee jotain hauskaa sen sijaan, että valittaisit ainaisesti naisettomuuttasi!
Minä olen siinä valituksessa Vanha Mestari, sinä uusi Champiooni. Oppipoika on ylittänyt Opettajansa, niinkuin pitääkin! *liikutuskyynel pippelistä*
slam kirjoitti: Miksi mennä kaupunkiin, kun voi syödä savusaunassa käristettyä pulua?
NEROKASTA!!
Yhtä hyvä kuin jostakin leffasta: En luota maalaisilmaan koska en näe sitä.
Avatar
liz
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 04.09.2005 19:39

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja liz »

Olen ilmeisesti niin epätrendikäs ja epäylimielinen stadilainen, että moni on epäillyt helsinkiläisyyttäni. Ja puhun huonosti nenäänikin. En edes laula nenääni. Voi ei, ehdinkö enää muuttua aidoksi stadilaiseksi. Lisäksi minulla on monta Helsingin ulkopuolelta tullutta kaveria, joita en pidä maalaisjuntteina, huhhuh. On se kumma millaiseksi täysjärkiseksi heteroseksuaaliksi täällä Helsingin ghetossa on voinut kasvaa. Vai olenko sittenkin vain kieltänyt itseni näin monta vuotta. :shock:
Tell him to find me an acre of land. Parsley, sage, rosemary and thyme.
Between the salt water and the sea strand. Then he'll be a true love of mine.
Patz

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Patz »

Gattaca kirjoitti:Ai niin joo: Lahden Jalkaranta on rakennettu äidinäitini suvun maille.
Se olikin muuten kiva paikka kasvaa aikuiseksi!

Terveisin: karjalaisryssien jälkeläinen.

ps. anteeksipyynnöt voit osoittaa yv:nä
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

[quote="liz"][/quote]

Saat laupiaan armollisen armoni, sinä puhdas sielu!
Sodomassa Ja Gomorrassakin eli Synnittömiä.

Helsingin infrastruktuuri on sinänsä käyttökelpoinen, joten suosittelen NEUTRONIPOMMEJA, jotka tuhoavat vain vähän mutta säteilyllään tappavat ihmiset. Suunnattuna vaikka niin että yksi poltto- ja painevaikutukseltaan käristää Kallion, loput tuhoavat valikoituja lähiöitä (alkaen Koivukylästä, asuin puoli vuotta sielläkin ennen Länsi-Pasilaa).. kuitenkin niin että säteilyvaikutus tappaa kaikki stadilaiset... paitsi ne jotka Jumalan Armosta saavat paeta! :D

Jäi mainitsematta pari ärsytystä:

-Vieläkin (?) tai ainakin vittu kymmeniä vuosia Aleksilla tai Kolmen Sepän patsaalla pan-huilua soittava Chileläisbändi. Siis Suomen pääkaupungin pääkadun äänimaisema on vinkuintiaanien piipitystä?? Menisivät jo kotiin äidin luo!

-rautatieasemalla ym. väijyvät ryöstäjä- ja raiskaajajengit jotka ovat ihan tiettyä etnistä alkuperää. Katukahviloissa kaikki päivät naisia silmäilevät kalliilla rahalla elätettävät muut elintasopakolaiset. Miksei siivota pois, perkele!
So Easy

Re: Vihaan pääkaupunkiseudun väestöä koska:

Viesti Kirjoittaja So Easy »

Gattaca kirjoitti:.. jotka ovat ihan kuin Neuvostoliitosta: itsestäänselvänä pidettyjen Kity-arvojen toisinajattelija-pilkkaajan täytyy olla mielisairas!
Älä jauha paskaa. Minä olen sanonut sinulle että sinun käsityksesi ihmisen henkilökohtaisesta vastuusta elämästään ei ole kehittynyt sille tasolle kuin sen ihmisellä aikuisikään mennessä yleensä pitäisi. Englanniksi tätä kutsutaan character disorderiksi. Tervemenoa varmistamaan asia keneltä tahansa asiansa osaavalta alan ammattilaiselta.

En ole väittänyt, että sinun pitäisi ruveta käyttämään geeliä, ajelemaan karvojasi, ostamaan kalliita vaatteita tai mitään muutakaan tällaista ulkokohtaista, mitä nyt sitten "itsestään selvinä Kity-arvoina" mahdollisesti voisit pitää. Olen sanonut, että sinun pitäisi ottaa vastuu omasta elämästäsi. Piste. Älä vääristele sanojani.

Toisaalta todellisuuden vääristely onkin ainoa keino, jolla sen kohtaamista voit välttää.. Noh, valinta on sinun.
Vastaa Viestiin