Tiistaihuumaa!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Huomenia vain. Liityn väsymys kerhoon, ja kännykän torkkuhässäkkä oli kyllä täälläkin käytössä tänä aamuna moneen monituiseen kertaan. Miksi juuri tänään pitää olla näin koomassa, ku on niinsanotusti viikon tärkein työpäivä?
Äh, lähden jakelemaan lehtiä. Työni on haastavaa silloin tällöin.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Dumari

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Varautukaa siihen että huomenna ei bussikuskit aja Helsingissä!

JA VITUT, silloin kun ahtaajat vetää perseet penkkiin, niin muut kuljetustyöntekijät vain lisäävät kaasua ja ajavat kaksi kertaa kovempaa. Mutta sitten kun 50 bussikuskia ei ole tyytyväisiä työehtosopimukseensa, niin pitää sulkea heti Helsingin satamat.

Taidankin mennä bussilla töistä kotiin ja jos dösäkuski haluaa fyffeä matkasta niin vilautan hänelle AKT:n jäsenkorttia.

edit: Tässä tietoa minkä takia tällä kertaa ilmaisemme mieltämme
Patz

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Patz »

LillyMunster kirjoitti:Minulla valitettavasti on niin säännöllisen epäsäännölliset työajat ja päivät, että en osaa edes viikonloppua viettää viikonloppuna.
Mä olen jotenkin sun työjuttuja lukiessani tullut siihen tulokseen, että mä tiedän missä sä olet töissä :mrgreen:

Miksi mä en pääse yhtenäkään aamuna töihin ennen yhdeksää? Tänään heräsin 30 min aikaisemmin kun eilen, ja olin ihan yhtä myöhään töissä. Voi perkele! Perjantaina pitäis olla jo kahdeksalta keskustassa, millä mä itseni sinne kampean? Täytyy varmaan olla nukkumatta. Olisko kellään ylimääräistä kirkasvalolamppua?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Aihe on yllätyksekseni ihan pätevä, lakkoherkältä alalta uskoo aina syyn löytyvän donitsiautomaatin poistosta tai vastaavasta.

Aiheeseen liittyen kävin eilen parituntisen keskustelun jossa määriteltiin tulevan perheen kitkakohtia, koostuuhan se täydestä porvarista ja punaisesta vasemmistolaisesta. Mielipide-eroja löytyi, hyvänä saavutuksena pidän molempien harjoittaman politiikan huonoimpien puolien myöntämistä.

Tämä Dumaria sivuten, vaikka nyt lakon aihe kuulostaa visulta, en vasemmiston vankkana kannatajanakaan pysty innostumaan kaikkien saatujen etujen pitämisestä. Täytyy osata katsoa missä olosuhteissa edut on saavutettu, ja mikä on tilanne nyt. Esimerkkinä nyt vaikka jäykkä työttömyysturva ja lapsilisä subjektiivinsena oikeutena. Ei enää juuri innosta työhön/turvaa nykytyöttömän asemaa tai ole kaikille perheille tarpeen vesselin kuluihin.
Edit: typo
Viimeksi muokannut Melnais, 10.01.2006 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Kilpailuttaminen on päivän sana, ja vähän eilisenkin. Nyt taitaa olla niin että satamissa vallitsee monopolitilanne, ja heidän palveluitaan on pakko käyttää. Mikäli asia hoidetaan niin että rahtaamiseen ja muihin näihin liittyviin tekemisiin vaaditaan kansainvälisiä pätevyyslupia työtä suorittavalta henkilöltä ja tätä kyetään myös valvomaan, niin en näe siinä mitään epäreilua ketään kohtaan jos työn suorittaisi joku muu kuin sataman työntekijä. En tunne tämän kiistan kaikkia faktoja, mutta nopeasti ajateltuna olen tätä mieltä.

Tottakai tuntuu keljulta jos yhtäkkiä työt loppuvat. Mutta sehän tarkoittaa sitä että on hinnoitellut itsensä ulos tai oman toiminnan kehitys on pahasti poskellaan.

Edit: korjattu kielioppivirheitä Patzin pyyn... käskystä :p:
Viimeksi muokannut Kimmen, 10.01.2006 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Huomenia.

Tänään meikämamma aikoo olla hurjan tehokas. Pyykkikone pyörii jo (tyttö pissi vastapestyt päiväpeiton, peitot ja lakanat illalla), sitten on ohjelmassa ostosreissu perheen kera Itikseen, takaisin kotiin siivoilemaan ja kokkaamaan ja siivoamaan vaatekaappia, ja illalla jumppaan ja lenkille. Saatanan polvet ja selkä vaan meinaa sanoa ittensä irti :?
Kahvia, kiitos.
Runkkis

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Retken lähtö lähestyy. Joutui heräämään tänään jo seitsemältä, jotta saisi pakattua ja tiskattua ja viime yönä meni johonkin kahteen raporttia naputeltaessa. No, ehkä saan koneessa nukuttua.

Pari tuntia olisi luppoaikaa. Torkuille en uskalla mennä, mutta jos sitä kävisi vaikka äänestämässä kun ei ole sitäkään kerinnyt tekemään...
Pikku-Akka

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Huomenta. Hammaslääkäristä selvisin ehjin nahoin, ei onneksi ollut reikiä. Tänään väsään taas noita esitteitä ja odottelen kiirettä.
Nowaysis

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Sairastan ja erittäin kipeästi, häntä hellikäämme!11

Päivä siis pyhitetty materiaalin keruulle ja analysoinnille, Finrexinille ja päivätorkuille. Korvissa naksuu. Jaijai.

p.s. sairastaminen on ihan huonoutta.
Dumari

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Lyhensin hiukan kimmenin tekstiä ja vastailen tässä hiukan väittämiin/ajatuksiin.
Kimmen kirjoitti: Nyt taitaa olla niin että satamissa vallitsee monopolitilanne, ja heidän palveluitaan on pakko käyttää.
Kyllä näin on, vain Ahtaajat saavat purkaa ja lastata laivoja, tietyin etukäteen tehdyin sopimuksin tästä voidaan kyllä sopia Varustamon kanssa että mitä laivamiehet saavat tehdä ja mitä ei. Loppupeleissä liitto sanoo painavan sanansa mitä voidaan hyväksyä muiden tehtäväksi. Yleensä ne ovat pienehköjä lastin sitomiseen liittyviä toimenpiteitä, jotka vauhdittavat lastin purkamista satamissa.
Mikäli asia hoidetaan niin että rahtaamiseen ja muihin näihin liittyviin tekemisiin vaaditaan kansainvälisiä pätevyyslupia työtä suorittavalta henkilöltä ja tätä kyetään myös valvomaan, niin en näe siinä mitään epäreilua ketään kohtaan jos työn suorittaisi joku muu kuin sataman työntekijä. En tunne tämän kiistan kaikkia faktoja, mutta nopeasti ajateltuna olen tätä mieltä.
Ei lainkaan hassummin ajateltu. Asia vain ei ole niin yksinkertainen että joku muu pätevä henkilö hoitaisi ne hommat.

Eräs ERITTÄIN painava seikka tässä uudistuksessa tulee olemaan työturvallisuus, kuka "muita" työntekijöitä valvoo satamissa? Kuka heidät kouluttaa, mitä kieliä he puhuvat? Kaikki ei varmaan tiedä sitä että (vähintään) 90% ihmisistä huutaa vaistomaisesti omalla äidinkielellään "VARO", kun vaaratilanne tulee eteen alle sekunnissa. Tälläkin hetkellä työturvallisuus on sellainen asia, jonka kanssa kamppailemme päivittäin parantaaksemme sitä.

Kaikilta nykyisiltä työkonekuskeiltamme vaaditaan hyväksytyt psykologiset testit. Tämä sen takia ettei kaveri kilahda koneessa ja tapa kahta tusinaa ihmistä kaataessaan työkoneen. Paras kaverini meinasi kuolla 10kk sitten työkoneen kaatuessa ja silloin ei tehty oppikirjan mukaan mitään väärin mutta silti se tilanne pääsi syntymään, en halua edes kuvitella kun espanjalaiset tai thaimaalaiset merimiehet tulevat tänne lumen keskelle työkoneita ajamaan.
Kimmen kirjoitti: Tottakai tuntuu keljulta jos yhtäkkiä työt loppuvat. Mutta sehän tarkoittaa sitä että on hinnoitellut itsensä ulos tai oman toiminnan kehitys on pahasti poskellaan.
Kyllähän tuo uusi satamadirektiivi on sellainen mörkö että ei tiedä yhtään mitään mitä se tuo tullessaan. Justiinsa kun ollaan melkein kaikki alkoholi- ja päihdehuolet saatu kitkettyä puis, niin sitten tuollaista Villin Lännen meininkiä tarjotaan tilalle.. *puistatus*
Kid

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Kid »

Jaahans, nyt on sitten säännöt ja erityisehdot kirjotettu uusiks.. Kahvia napaan ja hinnottelun pariin.

Nussu yllätti eilen ja oli käyny kaupassa sekä teki meille safkaa. Ihana yllätys :h:
Toisin kohta se on taas mun vuoro pakertaa keittiössä kun sen joululoma koulusta on ohi..
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Patz kirjoitti: Miksi mä en pääse yhtenäkään aamuna töihin ennen yhdeksää?
Koska sun ei ole pakko. Nimim. Keppi toimii, porkkana ei.
Kikkelis kokkelis.
Kid

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Kid »

[quote="Suvinen"]
Jaha, kyllä näköjään töitä tekevälle löytyy.
Ei tarvinnut kuin naamansa näyttää ja päivää sanoa, niin kohta soi puhelin:
"voitko aloittaa 27. päivä?" No totta maar.
[quote]

Onnea kovasti paljon!!!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Keikaus kirjoitti:
Patz kirjoitti: Miksi mä en pääse yhtenäkään aamuna töihin ennen yhdeksää?
Koska sun ei ole pakko. Nimim. Keppi toimii, porkkana ei.
Tää on jotenkin niin totta, en minäkään tänne kykene vääntäytymään ennen yhdeksää, kun ei ole pakko. Vastapainoksi kökin täällä usein kuuteen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
AarneAnkka

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Ögh mikä yö. Ensinnäkin oli kamalat vatsavaivat (vaikea sanoa mistä johtui, ehkä ruokamyrkytys?), ja jostain syystä olin myös täynnä puhtia, intoa ja energiaa. Siis keskellä yötä, kun olisi pitänyt kaapia unta kaaliin. Nyt on mieli mataaaaala... :swirl:

Mutta eilen oli oikein hyvä päivä. En valita.
nypari

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja nypari »

Kohta parturiin ja sit hiihtään. Tankkaus iltaa varten, jolloin vien naiseni kävelemään luonnonhelmaan vieruskuntaan, miljöönä jylhät harjut ja saarten rikkoma järven jää. Tarjoan guumaa mehua laitettuani takkaan tulen. Mökki ei tarkoituksellisesti lämpiä tarpeeksi nopeasti ja paljon, vaan pyydän daamini takan eteen viltin alle kanssani. Tossa se noin lyhykäisyydessään mun agenda tälle päivälle.
ninnithequeen

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

nypari kirjoitti:Kohta parturiin ja sit hiihtään. Tankkaus iltaa varten, jolloin vien naiseni kävelemään luonnonhelmaan vieruskuntaan, miljöönä jylhät harjut ja saarten rikkoma järven jää. Tarjoan guumaa mehua laitettuani takkaan tulen. Mökki ei tarkoituksellisesti lämpiä tarpeeksi nopeasti ja paljon, vaan pyydän daamini takan eteen viltin alle kanssani. Tossa se noin lyhykäisyydessään mun agenda tälle päivälle.
Take me, take me now! :h:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Tänään taitaa olla tummahko päivä vaihteeksi. Johtuuko sitten synkistä unista, joita katselin viime yönä. Pitäis jaksaa kaikkee tehdä mutta ku ei jaksa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Voihan vinetto, minkä positiivisen finanssiuutisen sain juuri! En ollut tajunnut, että saan tietysti kertyneet vuosilomat rahana, kun häippään töistä helmikuun lopussa. Ja päälle vielä lomarahat. Ah! Voin opiskella suht rauhassa vaikka koko loppuvuoden. Kesällä olen kyllä töissä, mutta muuten ei välttämättä tarvitse. Olo on kuin lottovoittajalla. Täytyy ruveta lottoamaankin.
Kikkelis kokkelis.
Dumari

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Nyt jo niin tylsää että taidan tehdä töitä tähän väliin.
mustanikki

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Vittttuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!
Patz

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja Patz »

nypari kirjoitti:..jotain romanttista...
Ooh, muista pistää sen seksuaaliterapeutin taidot koville...
ninnithequeen

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kylpyhuoneenmatto-ostoksille mars :hep:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Alkaa se kirkastua kai hieman tuo päivä tässä lukuisten nautittujen kahvimukillisten jälkeen (ei tee oikein toimi) ja äidin kanssa käydyn s-postikirjeenvaihdon myötä (äitintyttökö, eeiiipä) ja pitkän kirjoitetun kirjeen, jota ei koskaan lähetetä..

Olen saanut jo vaatteetkin päälle jopa, ja ripsiväriäkin silimään. Pitäis kai alkaa valua tästä johonkin suuntaan.. Dna-liikkeen kautta salille, ja sieltä postin kautta takasin kotiin. Kai.
slam

Re: Tiistaihuumaa!

Viesti Kirjoittaja slam »

irmelianneli kirjoitti:Alkaa se kirkastua kai hieman tuo päivä tässä lukuisten nautittujen kahvimukillisten jälkeen (ei tee oikein toimi) ja äidin kanssa käydyn s-postikirjeenvaihdon myötä (äitintyttökö, eeiiipä) ja pitkän kirjoitetun kirjeen, jota ei koskaan lähetetä..

Olen saanut jo vaatteetkin päälle jopa, ja ripsiväriäkin silimään. Pitäis kai alkaa valua tästä johonkin suuntaan.. Dna-liikkeen kautta salille, ja sieltä postin kautta takasin kotiin. Kai.
Sää on ollut täällä selkiä koko aamuisen päivän ;9... :roll:

Tekisi MIELI LASKEEN HYNDIÄ; PAUKUTTAAN REILEJÄ JA LASKEEN PRESSEJÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111 gvigiaejjfnwaoefaw sofwjc 8)
Vastaa Viestiin