Pomot.

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Mulli75

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Nykyisessä konsernissa missä työskentelen on eri yhtiöissä tarkat yhteiset arvot ja arvokeskusteluitakin käydään mm. miten luodaan hyvä työyhteisö.

Kaikkihan eivät näitä ymmärrä eivätkä halua toteuttaa mutta eivätpä sitten pääse urallaan eteenpäin.

Itselläni on nyt urani 8. pomo (mies) menossa. Nykyisen pomoni alaisuudessa olen ollut vasta 16 päivää joten kaikkea ei voi vielä arvioida.

Edellinen pomoni (mies) oli kokonaisuutta ajatellen hyvä ja puolusti alaisiaan ja alaistensa päätöksiä. Antoi rakentavaa palautetta. Hänen kanssaan uskalsi olla eri mieltä ja sanoa vastaan jos osasi esittää hyvät perustelut. Hän oli aidosti kiinnostunut alaistensa hyvinvoinnista ja teki tunnollisesti töitä ja ajoi asioita eteen päin hyviä periaatteita ajatellen.
Välillä hän tavallaan sparrasi keskusteluissa jotta asiat ja tavoitteet saatiin selkeiksi.T osin hänelläkin oli huonot päivänsä joka tuli esille eri tavoilla.

Tämän pomon eläkkeelle lähtemiskahveja juodaan perjantaina. Aion osallistua tilaisuuteen ja kiittää häntä niistä opeista joita olen häneltä saanut kuluneen viiden vuoden aikana.

Olipa työssä käyvä ihminen pikkupomo, isopomo tai tavallinen tallaaja käytöstavoissa pitää vielä aikuisillekin näköjään opettaa kantapään kautta.

Huonoina puolina olen havainnut sen ettei pomot kestä alemmiltaan tulevaa rakentavaa/korjaavaa palautetta vaan alkaa rähisemään eikä pysty myöntämään virhettä kuten kävi n. 2 viikkoa sitten kun minua ei oltu infottu asiasta. Aluksi annettiin ymmärtää että vika oli minussa vaikka se oli oikeasti pomon vika. Pomo ei pystynyt pyytämään anteeksi huonoa käytöstään, ei myöntänyt olevansa väärässä eikä osannut tervehtiäkään vähään aikaan konfliktin jälkeen.

Kaikki ei kohtele tasapuolisesti, eivätkä osaa arvostaa erilaisuutta ihmisissä vaan takertuvat persoonaan ja epäolennaisiin asioihin.

Mustamaalaavat toisia selän takana muiden kuullen ja koittavat hakea hyväksyntää tämmöiselle toiminnalle.

Jotkut pomot hyväksyvät hiljaisuudellaan väärinkäytökset ja riidat eivätkä puutu niihin tai väheksyvät ongelmia.

Kaverini on töissä yhdessä yrityksessä jossa ei ole kenellekään tehty edes työsopimusta. Työntekijöidenkään ei pitäisi alistua tämmöiseen toimintaan, eikä pelätä työpaikkansa menettämisestä vaan rohkeasti viedä asiaa eteenpäin väärinkäytösten torjumiseksi.

Monenlaisia esimerkkejäkin näkee ja kuulee mm. siitä miten uusi työntekijä otetaan vastaan ja perehdytetään työhönsä.
Pomolla pitää olla tässäkin hommassa vastuu ja seurata työntekijän kehitystä ja opastusta uuteen työhönsä.

Saapa nähdä minkälainen minusta tulee, toimin esimiehenä ja parasta aikaa olen esimiesvalmennuksessa. Kurssilla olen huomannut millä tavalla minun pitää muuttua. Paljon on pureskeltavaa. Sain juuri kirjallisen arvostelun viideltä yhteistyökumppaniltani jotka arvioivat minua sanallisesti ja numeroin eri väittämiä apuna käyttäen.
Aito_Johanna

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Runkkis kirjoitti:Parhaimmat pomoni ovat olleet, anteeksi vaan tytöt, ovat olleet miehiä. En tiedä onko minulla käynyt huono tuuri vai miksi naispuoliset esimieheni olleet kaksinaamaisia, pikkuasioista (epäolennaisista) nipottavia, sammakoita suusta päästäviä jne.
Ikävä näin naisena myöntää, mutta minulla on samanlaisia kokemuksia. "Kaksinaamainen, epäolennaisista pikkuasioista nipottava ja sammakoita suustaan päästävä" kuvaa täydellisesti nykyistä naispomoani, miespomoilla noita ongelmia ei ole ollut.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja Camilla »

mölli kirjoitti: Nämä tuotantotaloudesta ja muista höpökursseisita on just niitä luusereitä jotka eivät osaa olla johtaja eikä johtaa. VAHVA OTTAA VALLAN JA MURSKAA OPPISITION HAIL!
Thänks Mölli. Mitä sä olitkaan opiskellut?
MarthaFocker

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

[quote="mölli"][/quote]

Taitaa harmittaa, kun ei kukaan enää jaksa edes olkaa kohauttaa jutuillesi?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Camilla kirjoitti:
mölli kirjoitti: Nämä tuotantotaloudesta ja muista höpökursseisita on just niitä luusereitä jotka eivät osaa olla johtaja eikä johtaa. VAHVA OTTAA VALLAN JA MURSKAA OPPISITION HAIL!
Thänks Mölli. Mitä sä olitkaan opiskellut?
Ei en mä voikaan olla niin ilkeä. Veikkaukseni on elämä.
Kikkelis kokkelis.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja mölli »

Keikaus kirjoitti:
Camilla kirjoitti:
mölli kirjoitti: Nämä tuotantotaloudesta ja muista höpökursseisita on just niitä luusereitä jotka eivät osaa olla johtaja eikä johtaa. VAHVA OTTAA VALLAN JA MURSKAA OPPISITION HAIL!
Thänks Mölli. Mitä sä olitkaan opiskellut?
Ei en mä voikaan olla niin ilkeä. Veikkaukseni on elämä.
Sähän oot aika järkevä naiseksi. Harmi vaan et oot feministi muuten saisit olla mun kanssa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mölli kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Camilla kirjoitti:
Thänks Mölli. Mitä sä olitkaan opiskellut?
Ei en mä voikaan olla niin ilkeä. Veikkaukseni on elämä.
Sähän oot aika järkevä naiseksi. Harmi vaan et oot feministi muuten saisit olla mun kanssa.
Sä saisit olla mun kaa, jos sä et olis sä. Mä edelleen vähän epäilen, että sä olet Slämäri.
Kikkelis kokkelis.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja mölli »

Keikaus kirjoitti:
mölli kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Ei en mä voikaan olla niin ilkeä. Veikkaukseni on elämä.
Sähän oot aika järkevä naiseksi. Harmi vaan et oot feministi muuten saisit olla mun kanssa.
Sä saisit olla mun kaa, jos sä et olis sä. Mä edelleen vähän epäilen, että sä olet Slämäri.
Valittettavasti en ole. Mul on isommat hauvikset kuin slämärillä joten en voi olla släm.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mölli kirjoitti:[Sä saisit olla mun kaa, jos sä et olis sä. Mä edelleen vähän epäilen, että sä olet Slämäri.
Valittettavasti en ole. Mul on isommat hauvikset kuin slämärillä joten en voi olla släm.[/quote]

Tuo on vetenpitävä totiste. Toivon kuitenkin, että tulet joskus johonkin miittiin, niin että saamme tutustua lajiisi.
Kikkelis kokkelis.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Pomot.

Viesti Kirjoittaja mölli »

Keikaus kirjoitti:
mölli kirjoitti:[Sä saisit olla mun kaa, jos sä et olis sä. Mä edelleen vähän epäilen, että sä olet Slämäri.
Valittettavasti en ole. Mul on isommat hauvikset kuin slämärillä joten en voi olla släm.
Tuo on vetenpitävä totiste. Toivon kuitenkin, että tulet joskus johonkin miittiin, niin että saamme tutustua lajiisi.[/quote]

Olen päättänyt pysytellä anananyyminä, joten reffejä ei tuu valittevasti. Mut voin mä olla henkisesti läsnä siellä teidän miitteissä niin pysyy hyvä tunnelma.
Vastaa Viestiin