Työkavereiden omituisuudet

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja annepa »

Camilla kirjoitti: Toisessa firmassa kaikki työntekijät oli todella outoja (kaikki jotain koodareita siis). Ne tuli sinne töihin joskus seitsemän maissa ja työpäivä kesti n. 12h. Ne ei ikinä moikanneet ketään, eikä puhuneet keskenään. Lounastauon ne vietti siinä koneellaan kokista hörppien, nenä kiinni ruudussa. Niiden päivän extremein teko oli varmaan vessassa käynti..
Normaalia nörtteilyä. Helluni firman koodarinörtit vinkuivat siitä että piti lähteä pikkujouluihin koska silloin ei voi koodata vaan pitää juoda viinaa! Heidän mielestään sellainen pikkujoulu olisi hyvä, missä tilattaisiin toimistolle pitsaa ja kokista ja sitten kaikki koodaisivat yhdessä.

Minulla ei ole ollut hirveän omituisia työkavereita. Nykyisistä yksi valittaa aina että töitä on NIIN PALJON ja silti hän tekee hommia jotka hänelle eivät kuulu (ja kämmäilee niissä koska häntä ei ole koulutettu niihin hommiin). Se on minusta vähän omituista.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elukka

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Elukka »

annepa kirjoitti:
Camilla kirjoitti: Toisessa firmassa kaikki työntekijät oli todella outoja (kaikki jotain koodareita siis). Ne tuli sinne töihin joskus seitsemän maissa ja työpäivä kesti n. 12h. Ne ei ikinä moikanneet ketään, eikä puhuneet keskenään. Lounastauon ne vietti siinä koneellaan kokista hörppien, nenä kiinni ruudussa. Niiden päivän extremein teko oli varmaan vessassa käynti..
Normaalia nörtteilyä. Helluni firman koodarinörtit vinkuivat siitä että piti lähteä pikkujouluihin koska silloin ei voi koodata vaan pitää juoda viinaa! Heidän mielestään sellainen pikkujoulu olisi hyvä, missä tilattaisiin toimistolle pitsaa ja kokista ja sitten kaikki koodaisivat yhdessä.
No toi Camillan kuvailema meininki pätee kyllä muhunkin niinä päivinä kun iskee akuutti työinnostus... Ruudun ääressä menee helpostikin yli 12 tuntia eikä siinä ehdi paljon kahvilla käydä, kun täytyy saada päähän pamahtanut idea tietokoneelle ymmärrettävään muotoon ennen kuin se katoaa mielestä.
Ihan noin epäsosiaalinen nörtti en kummiskaan yleensä ole, kahvitauolla tulee monesti jauhettua p*aa työkavereiden kanssa.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Leilah kirjoitti:Ja sitten olen tietysti minä. Viidettä vuotta määräaikainen

Hiukan offtopic, mutta mielestäni on olemassa jokin lakipykälä joka kieltää noin pitkän määräaikaisen työsuhteen.
Muistaakseni meni jotenkin silleen, että tietyn ajan kuluttua määräaikainen työsuhde muuttuu automaattisesti vakituiseksi.
Korjatkaa jos olen väärässä....

Kannattais varmaan olla liittoon yhteydessä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Exsat kirjoitti:
T3000 kirjoitti:Ehkä laittomin määräys mitä työpaikalla voi missään olosuhteissa antaa.
Mun yhdellä työpaikalla oli voimassa käytäntö, että vaikka työterveyshuolto yksityisen lääkäriaseman kautta olisi käytössä, niin sitä ei suositeltu käytettävän kuin hätätilanteissa, kun se on firmalle niin kallista. Omakustanteena olisi pitänyt jonottaa arvauskeskuksiin. Toimintatapaa ei tietty ollut kirjattu mihinkään, mutta se kerrottiin heti työsopimusta kirjoittaessa.
No voi viddu sentään mikä määräys. Täytyy kyllä sanoa, että on hyvä olla julkisella puolella töissä. Kaikkia mahdollisia etuja saa käyttää ja niitä jopa kannustetaan käyttämään. Liikuntakuluja hyvitetään 148 eukkaa vuodessa, työterveyshuolto on aivan luksus-tasoa, kaikki ylityöt maksetaan tai niistä saa vapaata, lomarahat saa, kun lähtee työpaikasta yms. yms.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja annepa »

volkkari1976 kirjoitti:
Leilah kirjoitti:Ja sitten olen tietysti minä. Viidettä vuotta määräaikainen

Hiukan offtopic, mutta mielestäni on olemassa jokin lakipykälä joka kieltää noin pitkän määräaikaisen työsuhteen.
Muistaakseni meni jotenkin silleen, että tietyn ajan kuluttua määräaikainen työsuhde muuttuu automaattisesti vakituiseksi.
Korjatkaa jos olen väärässä....

Kannattais varmaan olla liittoon yhteydessä.
www.finlex.fi , työsopimuslaki, 1. luku, §3:

"Työsopimuksen muoto ja kesto

Työsopimus voidaan tehdä suullisesti, kirjallisesti tai sähköisesti.

Työsopimus on voimassa toistaiseksi, jollei sitä ole perustellusta syystä tehty määräaikaiseksi. Työnantajan aloitteesta ilman perusteltua syytä tehtyä määräaikaista työsopimusta samoin kuin ilman perusteltua syytä tehtyjä toisiaan seuraavia määräaikaisia työsopimuksia on pidettävä toistaiseksi voimassa olevina."

Eri asia on sitten vuokratyövoima joilla usein on (ainakin yrityksessä jossa minä työskentelen) määräaikaisia työsuhteita meille. Vuokratyövoimaa koskeva lakipykälä oli hiukan sekava... Eli jos Leilah on vain määräaikainen niin pitäisi olla toistaiseksi voimassa oleva sopimus tuon luvun 1 §3 mukaan. Jos sen sijaan on vuokratyövoimaa ja niissä puitteissa määräaikainen niin voi olla eri asia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Leilah

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Olen töissä valtionhallinnossa ja työsuhteeni määräaikaisuudelle on perusteltu syy. (Ryhmän vakituiset virkamiehet ovat vuoron perään virka-, opinto- ja vuorotteluvapaalla, kun minä niitä aina sijaistan tarpeen vaatiessa...) Minulla on siitä onnellinen tilanne, että määräaikaisuuteni ovat olleet kohtalaisen pitkiä, 6 kk-vuosi.
Elukka

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Leilah kirjoitti:Olen töissä valtionhallinnossa ja työsuhteeni määräaikaisuudelle on perusteltu syy.
Valtio tuntuu löytävän noita perusteltuja syitä aika etevästi.
Itse olen ollut eri projekteissa (ainakin virallisen selityksen mukaan) 1-9kk pituisia pätkiä kohta pari vuotta.
Aito_Johanna

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Meidän koulussa (tää on siis ope, jos tämä olennainen informaatio on joltakulta mennyt ohi korvien) on musiikinopena alle kolmekymppinen mies, joka on röyhkeä laiskimus. Ei tekisi leipänsä eteen tosiaan yhtään mitään. Nyt viimeksi hän oli näpytellyt oppilaiden todistuksiin musiikinkurssin arvosanoja noin niinqu iisinä liukuhihnatyönä: kaikille solidi seiska. Myös niille, jotka eivät ole koko vuonna osallistuneet yhdellekään musiikin kurssille.

Sitten meillä on osa-aikaeläkeikäinen äikänmaikka, joka on niin äärivanhoillinen patakonservatiivi, että kelpaisi sellaisenaan komediasarjan karikatyyriksi, mutta kun tämä täti on täyttä totta. Hän on tuonut julki muun muassa seuraavia mielipiteitä:
- jos koulun juhlassa oppilas pitää puheen, puheen pitäjäksi on valittava poika, koska tyttö ei sovi puheen pitäjäksi
- naispappeus pitäisi lakkauttaa
- kun nainen menee naimisiin, hänen on ehdottomasti otettava miehensä sukunimi
- kaikki nykyelokuvat ovat moraalitonta roskaa eikä kenenkään siis pitäisi käydä elokuvissa
- homo- ja lesbosuhteet eivät ole oikeita suhteita eikä hän ota naisen kanssa asuvan naistyökaverimme kihlausta vakavasti
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja mölli »

Ne on ihan paskoja ja meikä ylivoimaisesti paras ja nätein.
Aito_Johanna

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

mölli kirjoitti: meikä ylivoimaisesti paras
Todella pelottava ajatus. Enpä tahtoisi tavata työkavereitasi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ah tätä vapauden riemua. Ei ole työkavereita kun on yksinäinen sekatyöorja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Nighthawk

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Taidan itse olla se erikoisin tai massasta erottuvin tyyppi, mutta eipähän se haittaa eikä vähempää voisi kiinnostaa, varsinkin kun kaikki duunikaverit ovat loistotyyppejä. Esimieheltä sain lisänimeksi Indianan, kun kerran saavuin vapaa-ajanvaatteissa duuniin. Mokkatakissa ja semipitkässä tummassa letissä (olin juuri värjännyt) näytin kuulemma Cherokeelta. Muita lisänimiä ovat mm. Rok Rok ja torvimusiikin suuri ystävä. Heh. :)
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Nighthawk kirjoitti:. Esimieheltä sain lisänimeksi Indianan, kun kerran saavuin vapaa-ajanvaatteissa duuniin. Mokkatakissa ja semipitkässä tummassa letissä (olin juuri värjännyt) näytin kuulemma Cherokeelta.
Olen ollut vaihto-oppilaana Indianassa ja voin kyllä siellä asuneena sanoa, että nimi voi pahentaa miestä.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Lolita »

McJanne kirjoitti:Minä olen meidän toimiston ainut normaali.
:shock:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Nighthawk

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Keikaus kirjoitti: Olen ollut vaihto-oppilaana Indianassa ja voin kyllä siellä asuneena sanoa, että nimi voi pahentaa miestä.
Jaa, minusta Indiana on vallan hieno nimi. Yleensäkin Amerikan osavaltiot, varsinkin heinähattu sellaiset ja niiden kaupungit, ovat mielestäni hienosti nimettyjä. mm. Phoenix, Montana jne. Vanhoja intiaaninimiä taitavat olla.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työkavereiden omituisuudet

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Nighthawk kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Olen ollut vaihto-oppilaana Indianassa ja voin kyllä siellä asuneena sanoa, että nimi voi pahentaa miestä.
Jaa, minusta Indiana on vallan hieno nimi. Yleensäkin Amerikan osavaltiot, varsinkin heinähattu sellaiset ja niiden kaupungit, ovat mielestäni hienosti nimettyjä. mm. Phoenix, Montana jne. Vanhoja intiaaninimiä taitavat olla.
Nimi on kaunis, mutta osavaltiossa on hyvä määrä KKK:n jäseniä.. Phoenix ja Montana ovat kyllä kauniita nimiä. Ja Dakota.
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin