Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Aito_Johanna

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

PetriFB kirjoitti:
Mutta klikkaamalla näkee kauniita kuvia sekä saa selville mistä lahjasta on kyse!
Nuo kuvat ovat kyllä aika mauttoman näköisiä. Eivät ilmeisestikään minkään ammattigraafikon suunnittelemia. Mutta hei, sanoma on tärkein!
MarthaFocker

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Aito_Johanna kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Mutta klikkaamalla näkee kauniita kuvia sekä saa selville mistä lahjasta on kyse!
Nuo kuvat ovat kyllä aika mauttoman näköisiä. Eivät ilmeisestikään minkään ammattigraafikon suunnittelemia.
Kuva

Ai, ihaks tosi?

Tälläkö sitä nyt sitten pitäis tehdä parannus ja ottaa jeesus sydämeen?
Tästäkö se ajatus sitten lähtee?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Aito_Johanna kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Mutta klikkaamalla näkee kauniita kuvia sekä saa selville mistä lahjasta on kyse!
Nuo kuvat ovat kyllä aika mauttoman näköisiä. Eivät ilmeisestikään minkään ammattigraafikon suunnittelemia. Mutta hei, sanoma on tärkein!
Amen, sanoma on se ydin ........
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

tonttu kirjoitti:Justiinsa. Ei tässä ollut mitään uutta. Keksi hei jotain uutta jooko?
Etkö kyllästy saman jankuttamiseen?
Mähän olen uskollinen kityläinen, jokainen meistä täällä tunkee tälle foorumille omaansa ... :)
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

MarthaFocker kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Mutta klikkaamalla näkee kauniita kuvia sekä saa selville mistä lahjasta on kyse!
Nuo kuvat ovat kyllä aika mauttoman näköisiä. Eivät ilmeisestikään minkään ammattigraafikon suunnittelemia.
Kuva

Ai, ihaks tosi?

Tälläkö sitä nyt sitten pitäis tehdä parannus ja ottaa jeesus sydämeen?
Tästäkö se ajatus sitten lähtee?
Parannuksen ihminen tekee silloin kun tulee syntisen paikalle ja huoma tarvitsevansa Jumalan armoa ja pelastuvansa kadotuksesta ja pääsevänsä taivaaseen ....
nojoojust

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Tyhmyyksissäni meinasin jättää klikkaamatta, onneksi en, sillä viimeiseltä sivulta löytyi loistava linkki:
http://koti.phnet.fi/elohim/Iivanaisen_ ... rjoituksia

Meinasin kuolla nauruun lukiessani esim. UFO-, horoskooppi- ja jääkausijuttuja. Esimerkkinä helmi jääkausiaiheesta:
Toinen teoria jääkauden synnystä pohjautuu mannerlohkojen liikkumiseen. Tässä teoriassa on seuraavia ongelmia:
- Vaikka mantereet voisivatkin liikkua, niin eivät ne varmastikaan voi lähteä vaeltelemaan noin vain minne tahansa.
Horoskoopeista taas:
Toisin sanoen tämä merkitsee sitä, että kun joku luulee nyt olevansa jousimies, on hän itseasiassa skorpioni; ja jos joku nyt ajattelee olevansa vaaka, on hän todellisuudessa neitsyt.
Aito_Johanna

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Ovatko nuo ihmiset tuossa "Annoit niille, joilla oli jano ja nälkä" -kuvassa lihapiirakalla snägärin kulmilla?

http://koti.phnet.fi/elohim/PetriOjala.html
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Aito_Johanna kirjoitti:Ovatko nuo ihmiset tuossa "Annoit niille, joilla oli jano ja nälkä" -kuvassa lihapiirakalla snägärin kulmilla?

http://koti.phnet.fi/elohim/PetriOjala.html
Olimme tuossa kuvassa Pietarissa pääkadun (nevski prospekti) varressa, jossa on sellaisia pikkukatu snagareita. Nuo lapset ovat katulapsia.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kieltäydyn inttämästä enempää Petrin, tuon seinähullun itsepetoksen mestarin kanssa.

Harrastuksesta kiinnostuneita kehoitan rekkautumaan itse, VASTAVISIITTINÄ :D Petrin Kityilylle, Petrin ja kamujensa kansoittamalle foorumille http://www.uskontie.net/

Minä en jaksa enää, samaa soopaa kuin Petrilläkin.
Joku rääväsuisempi voisi yrittää kauan kestää bannin saanti jos sanoo jotain "epäraamatullista". :rofl:

Vältän rasittamasta itseäni turhaan, mutta Petrin
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Messiasprofetiat.html
YKSIKÄÄN ei ole profetia Jeesuksesta. Messiasprofetioita osa, olen paria jo profetiaketjussa kommentoinut, mutta yksikään ei sovi suoraan profetiaksi juuri Jeesuksesta muuten kuin "teelehtien luku" "värjätyt lasit" tai "pilvilinna" -menetelmillä. Ja sen kautta mitä meillekin on koulussa perusteetta uskoteltu. Petrillä asiayhteyksistä irrotettuna kuten hihhulit tapaavat tehdä Raamatun kanssa.

Niinpä ei mikään ihme, etteivät VT:n tuntevat juutalaiset pidä Jeesusta sen jumalallisempana kuin kristityt Muhammedia. Ei mitään syytä. http://ask.metafilter.com/mefi/29230
(sivu toimii jos toimii, serverinsä kai pykii)

Ja kun Jeesus siteeraa psalmeja tai Messiasennustuksen itse tuntien ratsastaa aasilla Jerusalemiin, nekään eivät ole muuta kuin tietoista perinteen seuraamista.

Tuossa LAHJA kaikille vanhemmille:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiik ... lapsi.html
Yönmustaritari

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Gattaca kirjoitti: Minä en jaksa enää, samaa soopaa kuin Petrilläkin.
Joku rääväsuisempi voisi yrittää kauan kestää bannin saanti jos sanoo jotain "epäraamatullista". :rofl:
Massahyökkäys?
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Yönmustaritari kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Minä en jaksa enää, samaa soopaa kuin Petrilläkin.
Joku rääväsuisempi voisi yrittää kauan kestää bannin saanti jos sanoo jotain "epäraamatullista". :rofl:
Massahyökkäys?
Minä en jaksa, mutta hauskaa olisi jos joillain muilla olisi intoa. Vaikka ihan massana :D Vapaa foorumihan tuokin "teoriassa" on. Olkaa alkuun nöyriä ja kyseleviä, siitä nuo itserakkaat jumalantietäjät tykkää, sitten kyselkää hankalia :D

Tietty voihan joku yrittää siteerata hevi-lyriikoitakin sinne ja katsoa montako minuuttia kestää banniin :D
Yönmustaritari

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Gattaca kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Minä en jaksa enää, samaa soopaa kuin Petrilläkin.
Joku rääväsuisempi voisi yrittää kauan kestää bannin saanti jos sanoo jotain "epäraamatullista". :rofl:
Massahyökkäys?
Minä en jaksa, mutta hauskaa olisi jos joillain muilla olisi intoa. Vaikka ihan massana :D Vapaa foorumihan tuokin "teoriassa" on. Olkaa alkuun nöyriä ja kyseleviä, siitä nuo itserakkaat jumalantietäjät tykkää, sitten kyselkää hankalia :D

Tietty voihan joku yrittää siteerata hevi-lyriikoitakin sinne ja katsoa montako minuuttia kestää banniin :D
Nah. Mulla on yksi äitiys-palsta vielä hoitamatta. Laitettu työlistalle jo kity 1:n aikoihin mutta en ole jaksanut tutustua käyttöliittymään, joka vaikutti paskimmalta niiku koskaan.

Jos aikaa jää ja vaivaa hakee ni sit.
nojoojust

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Minä en pidä hyökkäystä kovin toimivana keinona. Jos ihminen kieltäytyy ymmärtämästä, ei häntä siihen voi pakottaa. Sen sijaan tätä uskontokritiikkiä voi harrastaa muillakin tavoilla. Esim. noilta sivuilta jonne linkin laitoin, löytyy todella paljon tahatonta huumoria. Entä jos vaikka sinä Gattaca tekisit sieltä poiminnan hassuimmista teksteistä? Sellaisen lukisin mielelläni.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Gattaca kirjoitti:
Vältän rasittamasta itseäni turhaan, mutta Petrin
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Messiasprofetiat.html
YKSIKÄÄN ei ole profetia Jeesuksesta.
Jes 7:14: Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

Luuk 1:31-35 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman." Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

-------------------------

Miika 5: 2-4: Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
Sentähden Herra antaa heidät alttiiksi siihen aikaan asti, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt; silloin jäljellejääneet hänen veljistänsä palajavat israelilaisten luokse.
Ja hän on astuva esiin ja kaitseva Herran voimassa, Herran, Jumalansa, nimen valtasuuruudessa. Ja he asuvat alallansa, sillä silloin on hän oleva suuri hamaan maan ääriin saakka

Matt 2:1 Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,

--------------------

Sak 9:9 Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla.

Matt 21:4-9: Mutta tämä tapahtui, että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Sanokaa tytär Siionille: ‘Katso, sinun kuninkaasi tulee sinulle hiljaisena ja ratsastaen aasilla, ikeenalaisen aasin varsalla’." Niin opetuslapset menivät ja tekivät, niinkuin Jeesus oli heitä käskenyt, ja toivat aasintamman varsoineen ja panivat niiden selkään vaatteensa, ja hän istuutui niiden päälle. Ja suurin osa kansasta levitti vaatteensa tielle, ja toiset karsivat oksia puista ja hajottivat tielle. Ja kansanjoukot, jotka kulkivat hänen edellään ja jotka seurasivat, huusivat sanoen: "Hoosianna Daavidin pojalle! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen. Hoosianna korkeuksissa!

----------

Sakarja 11:12,13 Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.

Matt 26:14,15: Silloin meni yksi niistä kahdestatoista, nimeltä Juudas Iskariot, ylipappien luo ja sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.

Matt 27:7 Ja neuvoteltuaan he ostivat niillä savenvalajan pellon muukalaisten hautausmaaksi. Sentähden sitä peltoa vielä tänäkin päivänä kutsutaan Veripelloksi. Silloin kävi toteen, mikä on puhuttu profeetta Jeremiaan kautta, joka sanoo: "Ja he ottivat ne kolmekymmentä hopearahaa, hinnan siitä arvioidusta miehestä, jonka he olivat israelilaisten puolesta arvioineet, ja antoivat ne savenvalajan pellosta, niinkuin Herra oli minun kauttani käskenyt".


------------------------


Ps 22:16Sillä koirat ovat minun piirittäneet: julmain parvi saartain lävistänyt kuin jalopeura käteni ja jalkani.
(Vanha Biblia)

Joh 19:17,18: Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi. Siellä he hänet ristiinnaulitsivat ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle.

----------------------

Ps 22:18: he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.

Joh 19:24 Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa". Ja sotamiehet tekivät niin.

---------------------------

Jes 42:5-7: Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat: Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille (hebr. Am=Israel) liitoksi, pakanoille valkeudeksi, avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta

Luuk 2: 27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan, otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi: "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan; sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi, jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä, valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille".
Yönmustaritari

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

nojoojust kirjoitti:Minä en pidä hyökkäystä kovin toimivana keinona. Jos ihminen kieltäytyy ymmärtämästä, ei häntä siihen voi pakottaa. Sen sijaan tätä uskontokritiikkiä voi harrastaa muillakin tavoilla. Esim. noilta sivuilta jonne linkin laitoin, löytyy todella paljon tahatonta huumoria. Entä jos vaikka sinä Gattaca tekisit sieltä poiminnan hassuimmista teksteistä? Sellaisen lukisin mielelläni.
Hittoon nössöily. Tuleen vastataan tulella ja kun se kääntää kolmatta kertaa poskea niin on aika lopettaa se keskelle naamaa mitä?
nojoojust

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Yönmustaritari kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:Minä en pidä hyökkäystä kovin toimivana keinona. Jos ihminen kieltäytyy ymmärtämästä, ei häntä siihen voi pakottaa. Sen sijaan tätä uskontokritiikkiä voi harrastaa muillakin tavoilla. Esim. noilta sivuilta jonne linkin laitoin, löytyy todella paljon tahatonta huumoria. Entä jos vaikka sinä Gattaca tekisit sieltä poiminnan hassuimmista teksteistä? Sellaisen lukisin mielelläni.
Hittoon nössöily. Tuleen vastataan tulella ja kun se kääntää kolmatta kertaa poskea niin on aika lopettaa se keskelle naamaa mitä?
Haa, ensimmäinen kerta elämässäni kun minua haukutaan nössöksi. Eilen voitin liikennekiistassa taksikuskin, joka oli pysäköinyt keskelle tietä. Tööttäsin, mutta hän vain jökötti siinä. Sitten hän alkoi pikkuhiljaa ajaa lähemmäksi, mutta en väistänyt. Viitisen minuuttia tuijotimme toisiamme, hänen naamansa oli punainen ja hän huitoi kädellään minulle. En perääntynyt, joten taksikuski joutui vetäytymään. Kävi kyllä mielessä, että se saattaa tulla antamaan turpaan. Mutta takaisin nössöilyyn:
:cheer: Minä olen nössö :cheer:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

nojoojust kirjoitti:. Entä jos vaikka sinä Gattaca tekisit sieltä poiminnan hassuimmista teksteistä? Sellaisen lukisin mielelläni.
Häh? Katso itse. Sellaista hallujaapusihalijeeesussiunaa- hymistelyä ilman muuta asiaa lähes kaikki. Välillä moittivat toisiaankin eksymisestä ja nöyrinä rukoilevat Herraa Jeesusta opastamaan veljen "oikealle tielle" :D

Mutta en minäkään viitsi niitä rassuja kiusata, ilmoitin osoitteen vain jos joku muu haluaisi http://www.uskontie.net/index.php
suoraan
http://www.uskontie.net/modules.php?name=Forums
Ja viimeinen sana Petrille: nuo eivät ole profetioita Jeesuksesta.
Se ketjuni:
http://kity.kicks-ass.net/viewtopic.php?t=1809
Ei sulle kannata toistella kun et suostu ajattelemaan. Loputkin esimerkkisi voisin analysoida ja paljon tarkemminkin. Ja ainakaan jos Jesse itse siteeraa jotain psalmia, se ei ole ennustus vaan Jessen itsensä samaistumista profetiaan.

Ja päättelyä että Jeesus ei voinut syntyä Betlehemissä ainakaan jouluevankeliumin sanomaan aikaan, joten Luukas lienee sepitellyt Betlehemistä omiaan profetiaan yhdistääkseen: http://members.aol.com/JAlw/bethlehem_b ... phecy.html
sivustolta http://members.aol.com/JAlw/joseph_alward.html jonka jo näytin.

Tietenkään juutalaisilla ei ole ollut syytä uskoa Jeesuksen olevan luvattu Messias. Eivät pidä edes profeettana Kannattaisi kysyä joltain oikealta Rabbilta näistä, itse en ole Rabbia nähnytkään.

"But, that said, it's because as 'King of the Jews', the messiah was expected to overthrow Herod and the provincial Roman government and transform Palestine back into an independent Jewish state. That's kinda what you had to do at that period of time if you wanted to be King. When he got crucified instead, it seemed pretty obvious, by rules similar to the old Throw-the-potential-witch-off-a-cliff test the Puritans used, that Jesus was not the messiah. And since his resurrection myth pretty much went 'He came back, showed up to this guy Paul, then a couple more people and then he disappeared, honest.', let's just say that's enough of a big fish story to even set off a Pharisee's BS detector."
http://ask.metafilter.com/mefi/29230

Ja vielä kerran arkeologiaa: http://members.tripod.com/nckersh/Infidel/id119.htm

Ja nyt Petri, hyvästi jää. Lahoa harhoihisi tai sitten Jumalan vaan ei julman Jahven siunausta!
Viimeksi muokannut Gattaca, 20.01.2006 1:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Gattaca kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:. Entä jos vaikka sinä Gattaca tekisit sieltä poiminnan hassuimmista teksteistä? Sellaisen lukisin mielelläni.
Häh? Katso itse. Sellaista hallujaapusihalijeeesussiunaa- hymistelyä ilman muuta asiaa lähes kaikki. Välillä moittivat toisiaankin eksymisestä ja nöyrinä rukoilevat Herraa Jeesusta opastamaan veljen "oikealle tielle" :D

Mutta en minäkään viitsi niitä rassuja kiusata, ilmoitin osoitteen vain jos joku muu haluaisi http://www.uskontie.net/index.php

Ja viimeinen sana Petrille: nuo eivät ole profetioita Jeesuksesta.
Se ketjuni:
http://kity.kicks-ass.net/viewtopic.php?t=1809
Ei sulle kannata toistella kun et suostu ajattelemaan. Loputkin esimerkkisi voisin analysoida ja paljon tarkemminkin. Ja ainakaan jos Jesse itse siteeraa jotain psalmia, se ei ole ennustus vaan Jessen itsensä samaistumista profetiaan.

Ja päättelyä että Jeesus ei voinut syntyä Betlehemissä ainakaan jouluevankeliumin sanomaan aikaan, joten Luukas lienee sepitellyt Betlehemistä omiaan profetiaan yhdistääkseen: http://members.aol.com/JAlw/bethlehem_b ... phecy.html
sivustolta http://members.aol.com/JAlw/joseph_alward.html jonka jo näytin.

Tietenkään juutalaisilla ei ole ollut syytä uskoa Jeesuksen olevan luvattu Messias. Eivät pidä edes profeettana Kannattaisi kysyä joltain oikealta Rabbilta näistä, itse en ole Rabbia nähnytkään.

"But, that said, it's because as 'King of the Jews', the messiah was expected to overthrow Herod and the provincial Roman government and transform Palestine back into an independent Jewish state. That's kinda what you had to do at that period of time if you wanted to be King. When he got crucified instead, it seemed pretty obvious, by rules similar to the old Throw-the-potential-witch-off-a-cliff test the Puritans used, that Jesus was not the messiah. And since his resurrection myth pretty much went 'He came back, showed up to this guy Paul, then a couple more people and then he disappeared, honest.', let's just say that's enough of a big fish story to even set off a Pharisee's BS detector."
http://ask.metafilter.com/mefi/29230

Ja vielä kerran arkeologiaa: http://members.tripod.com/nckersh/Infidel/id119.htm

Ja nyt Petri, hyvästi jää. Lahoa harhoihisi tai sitten Jumalan vaan ei julman Jahven siunausta!
Tuo Beetlehem linkki oli taas tyypillinen esimerkki kriitikon tietämättömyydestä yrittäessään kumota Jumalan sanan:

Siinä väitetään että Jeesus ei olisi syntynyt Beetlehemissä, koska Beetlehem on persoona.

Se on totta, että Raamatussa esintyy henkilö nimeltä Beetlehem.

Mutta sekin on totta, että Beetlehem oli kaupunki Juudaassa ja itseasissa on vieläkin siellä ja samalla nimellä.

Sitä tuo kriitikko ei tiennyt, että Beetlehem nimistä kaupunkia sanottiin nimillä Efrata, Beetlehem, Beetlehem-Efrata.

Eli Jeesus syntyi sittenkin Beetlehemissä.

Bethlehem
house of bread. (1.) A city in the "hill country" of Judah. It
was originally called Ephrath (Gen. 35:16, 19; 48:7; Ruth 4:11).
It was also called Beth-lehem Ephratah (Micah 5:2),
Beth-lehem-judah (1 Sam. 17:12), and "the city of David" (Luke
2:4).

http://dict.die.net/bethlehem/
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

SORI, Petri, tuo olikin väärä linkki tuolta sivustolta. Eka aavistelee, että profetian Betlehem olikin HENKILÖ, ihan riippumatta oliko Betlehemin kaupunkia vai ei. Ei kai tuossa väitetä ettei olisi. En ota kantaa henkilö/vai kaupunki ennustuksessa tutkimatta, pointti tuossa kuitenkin että ennustus EHKÄ tulkittu Luukkaalla ja aiemminkin väärin. Tuota en muuten ollut lukenutkaan. Minusta ilmeistä, että jo ennen Jeesusta se tulkittiin Beetlehemin kaupungiksi, eihän muuten olisi ollut tarvetta kertoa Jeesuksen syntyneen Betlehemissä. Mielenkiintoinen teoria tuokin silti.

Mutta he.. määritelmäsi "Betlehem Epratath" on laittamasi mukaan peräisin just tuosta Miikan kohdasta, ja siten jos se kohta on myöhemmin käsitetty väärin, on luultu Betlehemin kaupungin vanhaksi nimeksi. :D En tiedä. Genesiksenkään Epratathia nimeä en nyt kaivele enkä vastaan väitä nyt.

Tarkoitin laittaa:
Tässä AJOITUSONGELMASTA, eli koskas se Kyreniuksen väestönlasku oikein tapahtuikaan :D
Eli miten Jeesuksen syntymä, Herodeksen kuolema ja Kyreniuksen verolaskenta ynnää ajallisesti:

http://members.aol.com/JAlw/tax_census.html

There Was No Universal Census at the Time of Jesus' Birth

Jesus was not greater than two years old when when King Herod made his death decree for all of Bethlehem's children under two years of age. Since Herod died in 4 B.C., the earliest year of Jesus' birth would have been about 6 B.C. As pointed out by historians, the only census by Quirinius when he was governor in Syria was conducted in A.D. 6-7 [2-3], which was twelve or more years after the birth of Jesus.
Herra Manala

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

PetriFB kirjoitti:http://koti.phnet.fi/elohim/paraslahja

Mutta klikkaamalla näkee kauniita kuvia sekä saa selville mistä lahjasta on kyse!
Ihana lahja! Kiitos! Tässä sinulle ihana vastalahja!

http://www.promopichost.com/pics/large/15604.jpg

Osoitetta klikkaamalla saa selville mistä lahjasta on kyse!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kerta kiellon päälle, jos Petri olisi kuulolla Jeesusprofetioista, kommentoin omia esimerkkejään ja pari lisää:
PetriFB kirjoitti: Jes 7:14: Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

Luuk 1:31-35 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman." Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Jesaja 7 http://www.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/Jes.7.html
Jesaja 8 http://www.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/Jes.8.html
Jesaja 9 http://www.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1992/Jes.9.html


Jesaja 7.

13 Niin Jesaja sanoi:
"Kuule siis, sinä Daavidin kuningassuku! Eikö riitä, että te loputtomiin koettelette ihmisten kärsivällisyyttä, kun haluatte koetella vielä Jumalan, minun Jumalani, kärsivällisyyttä? 14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. 15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän. 16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi. 17 Herra lähettää sinulle ja kansallesi ja omalle suvullesi ajan, jollaista ei ole ennen koettu, ei sitten sen päivän, jolloin Efraim erosi Juudasta -- hän lähettää Assyrian kuninkaan.


Nettiraamatusta uuden käännöksen alaviite:
"Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin alma merkitsee 'nuori nainen'.Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'."

Matteus siis käyttää virheellistä käännöstä!!
Alkuteksti ei selvästi puhu neitsyestä ja kuulostaakos tuo muutenkaan Jeesuksen elämältä, vai Jesajan ajan tapahtumilta? Maallikko tai ei-fundamentalistinen tutkija lukee terveellä järjellään, että profetian lapsi ensin syntyy, sitten niiden kahden kuninkaan maat autioutuvat, ennen kuin lapsi oppii hylkäämään pahan ja hyvän välillä..

Arvaan, että fundamentalisti osaa kääntää niin, että ne vihollisen maat autioituvat ensin, sitten satoja vuosia myöhemmin syntyy lapsi, Immanuel, joka on sama kuin Jeesus. Ja totta kai sen voi tulkita niinkin jos haluaa!

Mutta tarkoittiko tuo Jesajalle kaukaisessa tulevaisuudessa syntyvää Jeesusta:

Ja jos katsomme Jesajan SEURAAVAA lukua, siellä on:
"1 Herra sanoi minulle: "Ota iso sinettikivi ja kaiverra siihen selvin kirjainmerkein: 'Maher-Salal- Has-Bas.'"* 2 Minä kutsuin todistajiksi luotettavat miehet, pappi Urian ja Sakarjan, Jeberekjan pojan.

3 Ja minä lähestyin vaimoani, ja hän tuli raskaaksi ja synnytti pojan. Herra sanoi minulle: "Anna hänelle nimeksi Maher-Salal-Has-Bas, 4 sillä ennen kuin tämä lapsi on oppinut sanomaan 'isä' ja 'äiti', viedään Damaskoksen aarteet ja Samarian ryöstösaalis Assyrian kuninkaan jalkojen juureen.


Viite: Enteellinen nimi merkitsee 'pakene, saalis, ryöstäjä lähenee'.
Ei sama kuin "immanuel", mutta muuten sopii tuohon "jeesusprofetiaan": NEITSYT ei ollut kyseessä siinäkään, sai olla vaimo, analoginen vastaavuus "ennen kuin oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän" ja "ennen kuin on oppinut sanomaan isä ja äiti" välillä, historiallnen vastaavuus kahden kuninkaan maiden autioitumisen ja Assyria-uhkauksen sekä Damaskoksen ja Samarian saaliin joutumisella Assyrian kuninkaan jalkojen juureen välillä.

"Immanuel" .nimi tulee taas pian eteen:
8 Juudankin se saavuttaa, kuohuen se tulvii yli,
kohoaa kaulaan saakka.
Se levittää siipensä äärestä ääreen
yli sinun maasi, Immanuel*.


Jesaja 9 ilmeisesti saman teeman jatkoa ja sitäkin Jeesusprofetiana sittemmin käytetty:
5 Sillä lapsi on syntynyt meille,
poika on annettu meille.
Hän kantaa valtaa harteillaan,
hänen nimensä on
Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
6 Suuri on hänen valtansa, ja rauha on loputon Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnassaan. Oikeus ja vanhurskaus on sen perustus ja tuki nyt ja aina. Tämän saa aikaan Herran Sebaotin pyhä kiivaus.


Vilisee LISÄÄ nimiä tuolle Messiaslapselle. Ekan ennustuksen "Immanuel", Jumala kanssamme, ehkä sitten vain yksi näistä symbolisista kunnianimistä. Jeesuksen nimi ei ollut Immanuel vaan Jeshua. Mikä yleinen nimi silloin on käännettävissä kyllä "Jumala pelastaa" kuten Joosua, muttei sanatarkasti "Jumala meidän kanssamme" kuten Immanuel.

Eikä "rauha Daavidin valtaistuimella" ainakaan konkreettisesti toteutunut Jeesuksessa, päinvastoin koko Israelille kävi huonosti roomalaismiehityksessä hetikohta Jeesuksen jälkeen. Daavidin valtaistuin eli kuninkuuden rippeetkin ja valtakunta katosivat silloin, eikä nyky-israelillakaan ole kuningasta. Oletus taivaalliseen eikä maalliseen valtakuntaan ei näy Jesajalla, vain kristittyjen tulkintaa.

Ennen, jälkeen ja näiden "Jeesusennustusten" SEASSA Jesajan ajan omaa historiaa. Ei vaikuta Jeesukselta, ei. Teennäistä keksimistä että Jesaja Jeesuksesta puhuisi.

Tuossa Wikipedian artikkeli juutalaisten tulkinasta samoista kohdista, käsittävät myös paljon ennen Jeesusta tapahtuneeksi: http://en.wikipedia.org/wiki/Immanuel
"Thus this states that God will send a "sign" in the days of Ahaz who lived many centuries before Jesus. Moreover, there is no indication that Immanuel will be the Messiah, whatever the timing of his birth. The Jewish tradition has accordingly never considered Isaiah 7:14 as a messianic prophecy. Modern Jewish scholars argue that this is a Christian innovation, unwarranted by the text."

Hitto, löysin tuon vasta itse pääteltyäni! Hyväminä! :D
PetriFB kirjoitti: Miika 5: 2-4: Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
Sentähden Herra antaa heidät alttiiksi siihen aikaan asti, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt; silloin jäljellejääneet hänen veljistänsä palajavat israelilaisten luokse.
Ja hän on astuva esiin ja kaitseva Herran voimassa, Herran, Jumalansa, nimen valtasuuruudessa. Ja he asuvat alallansa, sillä silloin on hän oleva suuri hamaan maan ääriin saakka

Matt 2:1 Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
Nyt vasta tuon vahinkolinkkini kautta siis löysin teorian, että koko tuo ennustus SAATTAA olla väärinkäsitys ja VT tarkoitti HENKILÖÄ ja hänen sukuaan, ei Betlehemin kylää/kaupunkia.
http://members.aol.com/JAlw/bethlehem_b ... phecy.html

EN lähde tutkimatta väittämään, mutta jos tuo sinun laittamasi määritelmän
"was originally called Ephrath (Gen. 35:16, 19; 48:7; Ruth 4:11).
It was also called Beth-lehem Ephratah (Micah 5:2), "
mukaan

Ephrat = "Beth-lehem Eprath" syntyi vasta just samasta Miikan kohdasta, niin saattaa olla väärä assosiaatio. Voi olla osoitettavissa että VT:n Ephrath tosiaan oli sama jota myöhemmin sanottiin Betlehemiksi, en väitä vastaan tutkimatta.

Oleellisempaa ja mitä tarkoitin on, että jos "Since Herod died in 4 B.C., the earliest year of Jesus' birth would have been about 6 B.C. As pointed out by historians, the only census by Quirinius when he was governor in Syria was conducted in A.D. 6-7 [2-3], which was twelve or more years after the birth of Jesus."
http://members.aol.com/JAlw/tax_census.html

Ja sivun alalaidassa pitkä köntti pikkupränttiä fundamentalistien selityksistä, kommentoituna. Ei mikään uusi väittely.

Itse sanoisin, että ei ole mahdotonta, mutta huonompi juttu jos ei löydy muista historiatiedoista kuin UT:sta. Sinä Petri tietysti pystyt sivuillasi kumoamaan vaikka egyptologien arvion pyramidien iästä, tyhmät eivät ymmärtäneet että ei sovi vedenpaisumusajoitukseesi! :D

Koska tuohon Betlehem-ennustukseen varmaan uskottiin Messiasennustuksena, (vaikka sekään ei ehkä sitä ollut jos oli tuo nimisekaannus) ... niin Luukkaalla ja Matteuksella oli tarve "runnata" selitys miksi Jeesus kävi syntymässä Betlehemissä. Vaikka se ei historiaan sopinutkaan.
-------------
PetriFB kirjoitti: Sak 9:9 Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla.

Matt 21:4-9: Mutta tämä tapahtui, että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Sanokaa tytär Siionille: ‘Katso, sinun kuninkaasi tulee sinulle hiljaisena ja ratsastaen aasilla, ikeenalaisen aasin varsalla’." Niin opetuslapset menivät ja tekivät, niinkuin Jeesus oli heitä käskenyt, ja toivat aasintamman varsoineen ja panivat niiden selkään vaatteensa, ja hän istuutui niiden päälle. Ja suurin osa kansasta levitti vaatteensa tielle, ja toiset karsivat oksia puista ja hajottivat tielle. Ja kansanjoukot, jotka kulkivat hänen edellään ja jotka seurasivat, huusivat sanoen: "Hoosianna Daavidin pojalle! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen. Hoosianna korkeuksissa!
Ei mitään yliluonnollista.
Jeesus tiesi tuon ennustuksen, ja "että se kävisi toteen" saapui kaupunkiin niinkuin ennustus sanoo Messiaan tyyliksi tulla, aasilla. Minäkin voisin vuokrata/varastaa aasin ja tehdä saman, mutta se ei tekisi minusta Messiasta :D

Editlisäys: tuo Matteuksen kohta on hyvä näyttö siitä, miten evankelistat väkisin väänsivät kertomuksensa VT:n tekstien mukaisiksi. VAIN MATTEUKSELLA on "AASINTAMMA VARSOINEEN", muilla pelkkä aasi. Matteus on lukenut profetian "ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla.". niin että puhutaan kahdesta aasista, eikä että se aasi on aasintamman varsa (runollinen kertaus). Siispä Matteus päättää, että Jeesuksella on TÄYTYNYT olla kaksi aasia, välittämättä mitä oikeasti mahtoi tapahtua ja mitä muut evankelistat sanovat :D

Siis ensin VT:n teksti, josta virhetulkinta, josta kirjoitti evankeliumin tekstiin aasien määrän.
----------
PetriFB kirjoitti: Sakarja 11:12,13 Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.

Matt 26:14,15: Silloin meni yksi niistä kahdestatoista, nimeltä Juudas Iskariot, ylipappien luo ja sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.

Matt 27:7 Ja neuvoteltuaan he ostivat niillä savenvalajan pellon muukalaisten hautausmaaksi. Sentähden sitä peltoa vielä tänäkin päivänä kutsutaan Veripelloksi. Silloin kävi toteen, mikä on puhuttu profeetta Jeremiaan kautta, joka sanoo: "Ja he ottivat ne kolmekymmentä hopearahaa, hinnan siitä arvioidusta miehestä, jonka he olivat israelilaisten puolesta arvioineet, ja antoivat ne savenvalajan pellosta, niinkuin Herra oli minun kauttani käskenyt".
Jep. Matteus MOKAA tuossa kun viittaa Jeremiaan, vaikka ainoa vähänkin vastaava löytyy Sakarjalta johon sinäkin viittaat. :D

Ja kun kertomuksia vertaa, Sakarjalla HYVIStyyppi katsoo saaneensa liian pienen korvauksen ja nakkaa ne savenvalajille, uudessa käännöksessä muuten ei savenvalajille vaan METALLINsulattajille. Oli saven tai metallin muovaajia, yhteys Juudas-pahikselle maksetuilla rahoilla pellon oston ja hyvisprofeetan rahojen viskaamisen välillä vähintäänkin hämärä.

Matteus on kai muistellut sanoissa jotain yhtäläistä, mutta kaiken lisäksi mokannut tuon profeetan nimen.
http://members.aol.com/JAlw/potters_field_prophecy.html
-----------------
PetriFB kirjoitti: Ps 22:16Sillä koirat ovat minun piirittäneet: julmain parvi saartain lävistänyt kuin jalopeura käteni ja jalkani.
(Vanha Biblia)

Joh 19:17,18: Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi. Siellä he hänet ristiinnaulitsivat ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle. ".
Vain fundamentalistikristityn ylivilkas mielikuvitus näkee tuossa mitään yhteensopivaa, saati profetian :D

Uusi käännös: "Käteni ja jalkani ovat runnellut, ruumiini luut näkyvät kaikki"

----------------------
PetriFB kirjoitti: Ps 22:18: he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.

Joh 19:24 Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa". Ja sotamiehet tekivät niin.
Kuten edellinenkin, samaa psalmia:
http://www.funet.fi/pub/doc/bible/fi/19 ... 2.html#o62

Ei messiasennustus ainakaan niin, että tuon ennen Jeesusta kukaan olisi sellaiseksi tajunnut. Mutta myönnän sanat ja tilanteet Jeesukseen sopivia, samanlaisia ilmaisuja kuin evankeliumeissa. "Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?", " "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!"" ja tosiaan tuo vaatejuttu.

Kuitenkin:
-tuossa on vainottu ihminen, ei selvästi ristiinnaulittu eikä sanota että kuolisi, nousisi haudasta ym...
-tuo ihminen tosin kuin Jeesus pyytää päästä ahdingostaan myös ahdinkonsa aikana:
"21 Pelasta minut miekalta,
pelasta henkeni koirilta,
22 pelasta minut leijonien kidasta,
pelasta villihärkien sarvista!"

Pidän mahdollisena että todellinen vastaavuus Jeesukseen on (hiveleekö nyt, hiveleekö? :D) , mutta yhtä todennäköisenä pidän, että Jeesus on voinut ristillä tietoisesti siteerata osaamaansa psalmia ja Johanneksen evankeliumin kirjoittaja on kaivellut VT:stä sopivia lauseita, sitten todistaakseen Jeesuksen Messiaanisuutta vedonnut tuohon psalmiin, arvottiin Jeesuksen kledjut sitten tai ei. Vaikka tuo ei Messiasennustus olekaan. Ei sentään tehnyt profeettamokaa kuin vastaavaa kytkentää yrittänyt Matteus. Evankeliumeja ei kirjoitettu tyhjiössä vaan vallitseva kirjallinen perinne nenän edessä. Loppuratkaisuni: en tiedä.
---------------------------
PetriFB kirjoitti: Jes 42:5-7: Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat: Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille (hebr. Am=Israel) liitoksi, pakanoille valkeudeksi, avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta

Luuk 2: 27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan, otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi: "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan; sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi, jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä, valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille".
No johan on ylimalkaista! :D
Luukkaalla ehkä samojen sanojen tapailua kuin Jesajalla. Mikäs ihme jos Luukas tunsi Jesajaa. Kuitenkin niin heikko vastaavuus, että nuo sanat totta kai kelpaavat yleensä Herran palvelijalle.
----------------------------

Mikseivät profeetat sitten sanoneet suoraan Jeesuksen nimeä, asuinpaikkaa, liikkumista ym?

Sellaista UT:ssa VÄITETÄÄN:
(OMIA LISÄYKSIÄNI PETRIN ESIMERKKEIHIN)

Matteus 2: 23 "ja asettui siellä kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret. Näin tapahtui, jotta kävisi toteen profeettojen ennustus: häntä kutsutaan Nasaretilaiseksi"

Kukaan ei tiedä mihin Matteus viittaa, ehkä:

Tuomarien kirja 13:
4 Et saa juoda viiniä etkä olutta etkä syödä mitään epäpuhdasta 5 raskautesi aikana, sillä poika, jonka synnytät, on Jumalan nasiiri jo äidinkohdusta asti, eikä veitsi milloinkaan saa koskettaa hänen hiuksiaan. Hän ryhtyy taistelemaan filistealaisia vastaan ja aloittaa Israelin vapauttamisen." 6 Nainen meni sanomaan miehelleen: "Minun luokseni tuli Jumalan mies. Hän näytti Jumalan enkeliltä, hyvin pelottavalta. En kysynyt häneltä, mistä hän tuli, eikä hän sanonut minulle nimeään. 7 Hän sanoi minulle: 'Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan. Älä juo viiniä äläkä olutta äläkä syö mitään epäpuhdasta, sillä poika on Jumalan nasiiri äidinkohdusta kuolinpäiväänsä asti.'"


...joka on ennustus SIMSONISTA, nasiirista, ei Nasaretin asukaasta Jeesuksesta!!
http://members.aol.com/JAlw/savior_from_nazareth.html
-------------------

Matteus 2:
"14 Joosef heräsi unestaan, otti heti yöllä mukaansa lapsen ja hänen äitinsä ja lähti kulkemaan kohti Egyptiä. 15 Siellä hän pysytteli Herodeksen kuolemaan asti. Näin kävi toteen, mitä Herra oli profeetan suulla ilmoittanut: "Egyptistä minä kutsuin poikani." "


Matteus ei sano, mutta on katsottu viittaavan
Hoosea 11:
1 -- Kun Israel oli nuori, minä rakastin sitä,
Egyptistä minä kutsuin poikani.
2 Sitten Israel kuuli muita kutsuja
ja kääntyi pois.
Se uhrasi baaleille,
poltti uhreja kivipatsaille.
3 Minä opetin Efraimin kävelemään,
kannattelin sitä käsivarsista.
Mutta Efraim ei käsittänyt,
että minä sitä hoidin.


Siis ei hevonvitun tekemistä Jeesuksen kanssa!!!
Vaan Egyptistä paon jälkeistä HISTORIAA.
--------------------------
Jep.
Uuden Testamentin kirjoittajilla oli taipumus tulkita VT:n kohtia profetioiksi Jeesuksesta. Oikein osoittamalla osoittaa niitä tyyliin "profeetan kautta on sanottu" tai "jotta profetia tulisi toteen" Joskus oikeanKUULOISIA kohtia, joskus täysin kaukaa haettuja, joskus asia ja profeettakin väärin muistaen

Propagandaa.
Se että evankelistat SANOVAT noita tekstinkohtia profetioiksi Jeesuksesta, ei tarkoita että ne OVAT sitä.


--------------------------
Yksi oikeansuuntaisen kuuloinen, mutta vain kuuloinen:
En tiedä onko UT:n evankeliumeissa, mutta kristittyjen

Jeesusta koskevaksi profetiaksi väitetty
Jesaja 53,"Herran kärsivästä palvelijasta", . http://www.evl.fi/raamattu/1992/Jes.53.html on imperfektissä, ja ei selvästikään profetia, vaan ihannekuva Jumalan palvelijasta Kirjoitus jota Jeesuskin saattoi pitää esikuvanaan. Uuden Testamentin kirjoittajat repivät teologiaansa totta kai myös vanhatestamentillista lähteistä, ja tuo Jesaja 53 on myönnän oikein sopiva Jeesukseen. Paitsi: Oliko UT:n Jeesus kaikkien hyljeksimä, josta kaikki käänsivät katseensa pois ja jota kukaan ei minään pitänyt? Mainitaanko UT.ssa Jeesuksen olleen sairas? Näkikös Jeesus SUKUNSA JATKUVAN? ("hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan"),
Saiko Jeesus "paikan suurten joukossa"? siis vain "joukossa"? Kuulostaa kovasti, että kirjoittaja puhuu Kristusta vähäisemmästä ihmisestä, joka ihmisten halveksunnan jälkeen pääsee suurten joukkoon.

Kristittyjen tapa lukea profetiota vastaa sitä, miten aina se oma horoskooppi kuulostaa oikealta. Oikeansuuntaista joskus, koska evankelistat ja nykykristityt etsimällä etsivät oikealta kuulostavia kohtia VT:stä ja kertoivat että ne ovat profetioita Jeesuksesta. Meidätkin on tähän koulussa suggeroitu, että oikea lukutapa on se. Mutta tarkkaan katsoen se ei ainakaan useimmiten niin menekään.

Ny loppu multa Petrin hyysääminen. :D Jumala minua auttakoon!
Viimeksi muokannut Gattaca, 20.01.2006 21:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MarthaFocker

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Yönmustaritari kirjoitti:
Hittoon nössöily. Tuleen vastataan tulella ja kun se kääntää kolmatta kertaa poskea niin on aika lopettaa se keskelle naamaa mitä?
Muuten kyllä, mutta jos minä olisin Petrin asemassa, kun kityläiset rynnii raamattupalstalle, niin juma! Tietysti seuraava taktinen liike olisi koko raamattujengin hyökkäys kityyn.
Sekös vasta olisi mukavaa, kun joka ketjussa menee oikea etusormi jumiin rullahiirellä, kun yrittää saada jotakin lukukelpoista ruudulle.

Kyllähän tuo fiksujen kyseleminen raamattujengiltä kutkuttaa ajatuksena, mutta niitä jeesushulluja on rutkasti enemmän, joten pian saadaan muuttaa taas. Tosin, ne ei ole ehkä yhtä kostonhalusia, mutta uskikset ovat kyllä perinteisesti kovia sotimaan uskonsa tähden. Ei niistä hulluista tiedä.

Olisiko pienempi paha jättää sota julistamatta ja antaa Petrin mesottaa?
Tai sitten vaan yhteistuumin annetaan sille bannia. Ei kovin eettistä, mutta eikö se ole tarpeeksi eettistä, jos nauttii enemmistön kannatusta?

Sitten on tietysti näitä "kaikkien kukkien kukkia"-ninnejä, mutta mitens kävi hipeille? Saavuttivatko rauhan? E-ei, saivat tyytyä punaviiniin ja keskinkertaiseen seksiin. Kuhan halusivat vähän huomiota ja päästä pätemään.
Kaikkea ei voi saada (paitsi, jos on ainoo lapsi)
Leilah

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Saanko olla utelias ja kysyä Petriltä? Oletko Jehovan todistaja?
ElanorRaven

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

PetriFB kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Ajatteles kuinka paljon täällä "tuputetaan" niitä kaksimielisiä ketjuja, jotka pyörii siellä navanalus jutuissa.
Siinä on se ero, että me tykätään niistä! :lol:
Mäkin tykkään Jumalasta.
Mutta entäs me?
Tykkäätkö sinä meidän navanalusjutuistamme? Häh?
Starflare

Re: Lahja kuvien kera (ei ole pakko klikata!)

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ElanorRaven kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti: Siinä on se ero, että me tykätään niistä! :lol:
Mäkin tykkään Jumalasta.
Mutta entäs me?
Tykkäätkö sinä meidän navanalusjutuistamme? Häh?
Haaskaat vain energiaa vaimokulta :P .
Vastaa Viestiin