Pikkujoulumokat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Törttöilyni firman kemuissa ..

Olen sammunut
4
11%
Olen oksentanut jonkun päälle
0
Ei ääniä
Olen haukkunut pomon ja/tai työkaverit pataluhaksi
4
11%
Julkinussinut
0
Ei ääniä
Kähminyt ja ahdistellut
1
3%
Telonut itseni nolosti
1
3%
Vain pikkukännejä/mokia
12
34%
Hankkinut mokillani potkut
0
Ei ääniä
Siwiä sipuli / en ole koskaan päässyt juhliin / Tuulenpuiska
13
37%
 
Ääniä yhteensä: 35

T3000

Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Asiasta kukkaruukkuun, pelkän vittuilun ja tappelun seasta spinnoffina ihan oma asiansa - oletko mokannut todella duunin pikkujouluissa tai muissa juomingeissa? Jos sinulla on useampia mokia, äänestä mielestäsi pahinta.

Minä
Aito_Johanna

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Laulanut huonosti karaokea. En sen pahempaa :dream:
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Lipa »

En ole ördännyt. Tosin mitään vakituista työpaikkaa ei ole ja olen ollut ehkä kolmissa työporukan virallisissa "virkistäytymistilaisuudessa".
Kerran vedin kouluavustajana ollessani opettajien kevät-kekkereissä (ilmaiseen viinaan tottumattomana) ihan hirveät tuubat, mutta kun huomasin että nyt meni överiksi niin marssin kotiin laattaamaan.
nami nami
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja cardic »

en oo viela ollu kertaakaan duunin pikkujouluissa. tosin viime vuonna oli ensimmainen kerta kun olen toisssa pikkujouluaikaan
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
hebuli

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Yleensä firman pikkujouluissa on ollut niin nuivankuivaa että olen lähtenyt heti pois kun olen saanut juotua alas ne pakolliset parit drinkkiliput ja syötyä vähän safkaa. Olihan siellä tälläkin kertaa kaksi hemmoa siitä Studio Impossiblesta esiintymässä lavalla, mutta plääh.

Pahinta mitä duunipikkareissa olen tehnyt on sammua työpaikalle ennenkuin edes pääsin lähtemään pikkujoulupaikalle. Lasketaanko se, vaikka missasin varsinaiset pikkarit?
nokkaelain

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Yleensä, kun joukko työkavereita kerääntyy yhteen, alkaa pomon haukkuminen. Tosin en tiedä onko se moka, kun ei ko. pomo ole ikinä paikalla missään yhteissä juhlissa tms.
Dumari

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Öh.. missä se "tappelin"-vaihtoehto on? Ei silleen että minä olisin, mutta joillain työkavereilla on joskus ollut hiukan taipumuksia. Juu ja nyt jouluna olin ekaa kertaa konsernin pikkujouluissa, jotka järkättiin viikolla, joten en edes päässyt kähmimään.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Parit kaatokännit olen vetänyt ja tuntenut häpeää ja moraalista krapulaa asiasta, vaikka kukaan ei ole jälkeenpäin huomautellut.

Edit: Itseasiassa viimeisin kunnon känni liian isokenkäisessä seurassa teki stopin juomisesta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Koskaan en ole työporukan kanssa silläviisii ördännyt, että pitäisi hävetä tai mitään morkkista kärsiä. Siweä Sipuli siis. Lukuunottamatta sitä älyttömän humalaista sessiota, kun esimiesasemassa olevan työkaverin kanssa mäiskittiin nahkaruoskalla toista duunikaveria kesäyönä pihallani. Sitäkään en kyllä häpeä. En vain osaa.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
millivanilli

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

vaihtoehto: siwiä sipuli ( ha ha :D)

On ollut tietoinen valinta olla ördaamatta firmojen juhlissa.
Yönmustaritari

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

"Pleksit tai ei mitään" tuntuu yleensä korostuvan jos on vähänkään paremmissa juhlissa vähänkään rennommalla jengillä.

Lempireissnuni tapahtui silloisen Lahden seudulla sijaitsevan työpaikan vuosijuhlissa. Aivan mieletön reissu vaikka pukupakko olikin.

Sen verran siveä kuitenkin olin etten edes kourinut pirskeissä olevia mirkkuja, vaikka siinä tuoppia kaksin käsin kiskoessa se eräs tanssityttä löikin poskelle. Keskityin olennaiseen. Alusta loppuun sano.

Puoliltaöin muistan kävelleeni pitkin Lahden katuja ja soittelleeni ostopäällikölle "mis mä oon??". Löydettyäni paikan minne piti mennä, yritin luonnollisesti mennä mutta täytenä yllätyksenä tuli porttivahdin kommentti, mullistavan hienon éntreeni aikana. "liikaa pohjia" kommentin jälkeen aloin tutkia hiukan olemustani ja huomasit TODellakin olevani aika päreessä. Soitin kyydin, ja aloin valmistautumaan lähtöön nukkumalla puhelinkioskiin nojaten. Siinä hetken nojailtua, kuola suupielestä valuen huomasin auton pysähtyvän ja hyppäsin kyytiin.

Jossain pysähdyttiin hiukan parantamaa oloa ja muista juuri silloin hukanneeni osan arvotavaroistani samalla, kun koitin juopponyrkkeillä itseäni takaisin ojasta pientareelle.

Viimeinen ja samalla seuraavan aamun ensimmäinen muistikuva on kun olen polvillani vessa lattialla oksentamassa kauluspaita vedettynä selän taakse. Kännissä kun en saa KOSKAAN kalvosimia auki.

Krapula kesti kaiken kaikkiaan sen velisen päivää.

------------------------------------------------------

Toisiksi paras reissu olikin sitten uudessa, pääkaupunkiseudulla sijaitsevan työpaikan pikkujouluissa. Silloinkin elin siveästi enkä kourinut ketään vaan keskityin edelleen olennaiseen. Vedin kuitenkin oikein hyvät tumut siinä kinkkua syödessä. Drinkkilipuilla fernetbrankaa jne niin, että pysyy meininki päällä. Illan loppuvaiheessa muistan pienellä porukalla lähteneemme Helsingin keskustaa päin mutta ennen lähtöä aloin pinoamaa n eteisestä löytämiäni siidereitä reppuuni.

Pääsimme keskustaan ja sakki alkoi etsiä menopaikkaa. Minä sen sijaan yritin, reppu täynnä limuviinaa, etsiä taksi, bussi, junatolppaa tai jotain mistä pääsisi lähemmäs sitä taloa, jossa asun. Soittelin toverilleni, et "mis mä oon" mutta ohjeista huolimatta ei minulla ollut mitään hajua suunnasta, kaupungista, ajasta tai valuutasta. Jollain ilveellä löysin jostain taksitolpan, josta onnistui saa kyyti kohti poispääsyä. Jälkeenpäin kuulin ettei siitäkään porukasta ketään oltu enää päästetty baarin puolelle kun oli taas liikaa pohjia.

Aamulla heräsin vaatteet päällä eteisen lattialta. Tyhjensin repusta siiderit kaappiin ja jaoin niitä kyläileville tovereiile vielä kesällä.
Feiz

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Feiz »

En osallistu pikkujouluihin. Luusereitten juhla. En täten ole mogaillut kyseisissä kinkereissä.
tonttu

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Vastaan kahden viikon päästä kun meillä on silloin firman pikkujoulut.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Camilla »

En ole varsinaisesti mokaillut.
Viime pikkareissa mut oli laitettu illallispöytään istumaan toimitusjohtajan viereen. Olin ollut talossa viikon tota ennen. Pöydässä oli valmiina snapseja, ja minähän reippaana tyttönä kiskoin niitä ykkösellä ja ihmettelen kun kovasti maistuu ihan tequilalle ja poltteleekin niin pirusti. Loppuillasta selvisi että ne ei ollutkaan vodkaa vaan 85% pontikkaa :roll: Lisäksi voitin karaokekisan ja jouduin illallispöydässä aloittamaan kaikki joululaulut (niin että lauleskelin ekan säkeistön yksin).
Edith

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Edith »

Sen ainoan kerran, kun olen pikkujouluaikoihin ollut työsuhteessa, en jaksanut mennä koko jouluihin, kun olin niin hemmetin väsynyt siitä aamuseitsemältä alkaneesta joulu- tai marraskuisesta täydestä työpäivästä nimeltä mainitsemattoman Helsingin suurimman tavaratalon herkkuosastolla. Sen mitä muissa pikkujouluissa olen ollut, niin vaihtoehto siwiä sopii.
ElanorRaven

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

hebuli kirjoitti:Yleensä firman pikkujouluissa on ollut niin nuivankuivaa että olen lähtenyt heti pois kun olen saanut juotua alas ne pakolliset parit drinkkiliput ja syötyä vähän safkaa. Olihan siellä tälläkin kertaa kaksi hemmoa siitä Studio Impossiblesta esiintymässä lavalla, mutta plääh.

Pahinta mitä duunipikkareissa olen tehnyt on sammua työpaikalle ennenkuin edes pääsin lähtemään pikkujoulupaikalle. Lasketaanko se, vaikka missasin varsinaiset pikkarit?
Onko meidän firma jotenkin epätavallinen, kun siellä on viinaa kaikille niin paljon kuin vaan kurkusta alas menee? Ja
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ElanorRaven kirjoitti:Onko meidän firma jotenkin epätavallinen, kun siellä on viinaa kaikille niin paljon kuin vaan kurkusta alas menee?
Ei, kyllä meilläkin on viinaa tarjolla niin paljon kuin ehtii sisäänsä kipata. Siitä huolimatta olen onnistunut olemaan siveä ja kohtuullisen asiallinen (vuonna 2004 tanssin terassin pöydällä, mutta sinä vuonna pöydillä tanssiminen oli muutenkin muotia).
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
hebuli

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja hebuli »

ElanorRaven kirjoitti:Onko meidän firma jotenkin epätavallinen, kun siellä on viinaa kaikille niin paljon kuin vaan kurkusta alas menee? Ja
Minkä sivuston kautta teille voi hakea töihin?

Mä olen sellaisessa köyhässä pikkulafkassa töissä että ihmisten juomista joudutaan rajoittamaan drinkkilipuin, ja niilläkin saa vain joko kaljaa, siideriä tai viiniä. Köyhää menoa. Jostain syystä tämä systeemi on käytössä lähinnä pikkujouluissa, kesäjuhlissa hanat ovat koko ajan auki ilman rajoituksia. En ymmärrä.

Tai niin joo, unohdin toki sen että pikkareissa meidän lähin esimies elikkä pomo kyllä huolehtii että pohjajuomista (pullo-olutta, terästettyä glögiä jne.) on työpaikalla enemmän kuin kukaan ehtii juoda. Mutta kun siirrytään itse sinne pikkujoulupaikalle johonkin ravintolaan tai muulle suljetulle osastolle, siellä alkaa köyhäily ja kaikki saavat vain alkudrinkin sekä kolme drinkkilippua, loput omaan laskuun. Kunnon pohjat tai ei mitään. Tästä kai johtui se kerta kun sammuin ennen pikkareita, mutta se tapahtui sivistyneesti punaviinin voimin.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Viimeksi pikkujouluissa haukuin silloisen pomon ja työkaverit ja firmalle töitä antavan osapuolen täydellisesti. Tämän jälkeen otin lopputilin ja häivyin maha täynnä ruokaa ja pää täynnä viinaa. Odotan innolla nykyisen työpaikan kesäjuhlia ja pikkujouluja. :D
Truth fears no trial
Aito_Johanna

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Meidänkin viime pikkujouluissamme oli viinaa (tai no, viiniä, boolia ja olutta) tarjolla rajoituksetta. Kerron tämän vain murtaakseni opettajien siweää julkisuuskuvaa.
Geetzu

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Sammunut olen, myönnän. Ja yhden typerän tappelunkin joskus vuosia sitten aloittanut... Noihin ei kyllä tarvittu suurta humalaa, sammumiseen johti mieletön väsymys ja siis raskas työviikko, tappeluun suuri vitutus, jonka kyseinen nainen muhun tartutti. Että ihan ihQ niin ku oon ja pikkiksiä en nykyisessä firmassa edes harrasta.
Elukka

Re: Pikkujoulumokat

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Enpä ole hirveästi mokaillut.
Kohtuullisessa humalatilassa olin kyllä viimeksi; Terästettyä glögiä tarjottiin meidänkin firmassa niin että kaikille riitti.
Vastaa Viestiin