Mistä rahaa rahattomalle?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nyt kun ryven omasta syystäni lähes täydellisessä rahattomuudessa 15:een päivään asti, mieleen nousi kysymys, mistä sitä rahaa saa? Onko olemassa niksejä asiaan?

Ajattelin pulloja taas keräillä ja laittaa viimeiset retro-vauvanvaatteet nettiin myyntiin, jotta muutaman euron saan kasaan eikä Pekka joudu nälkää näkemään. Tosiasiassa välttelen viimeiseen asti säästöihini koskemista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Feiz

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Tee töitä.
Faghag

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Voit myydä kirjoja divariin. Paremmin niistä siellä saa kuin kirpparilla, jossa kukaan ei nykyään ole valmis enää maksamaan mitään ihan siitä syystä, että kirpparibuumin myötä jokainen setä ja täti toi kaikki nurkista löytyneet roskisvalmiit roinansa myyntiin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Feiz kirjoitti:Tee töitä.
Ai hitsi, joo! Miksen mä tota heti tajunnut! Ei mutta, mistä mulle sitten palkkaa tulee joka kuukausi, jos mä en kerran käy töissä?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Mene opiskelemaan ekonomiksi tai ohjelmoijaksi, ole siinä ihan huippu ja revi kaksin käsin rahaa verotustasi valitellen. Toki kaikilla on siihen MAHDOLLISUUS :D

Tai sitten myy pillua... :D
Faghag

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Suvinen kirjoitti:
Ja jos on edes jonkinlaisia säännöllisiä tuloja, kannattaa hommata Visa. Sitä vaan kannattaa säästellä sinne pahan päivän varalle..
Viime aikoina sitä on tullut höylättyä, kun tiedän, että se lopputili on joskus tulossa. Maksan sen laskun sitten sillä.
Minä nimenomaan luovuin Visa-kortista, vaikka säännölliset tulot olivatkin ja tulevat taas olemaan, kiitos ensi viikolla alkavan työn. Visalla ei kannata etukäteen mällätä vielä tienaamattomia rahoja, se ei ole mikään ratkaisu käteisongelmaan.
DeliriumTremens

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

diakonia vissiin auttaa jos on hätä! näin olen ainakin ymmärtänyt...

kuka on pekka? ...utelias...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Gattaca kirjoitti:Mene opiskelemaan ekonomiksi tai ohjelmoijaksi, ole siinä ihan huippu ja revi kaksin käsin rahaa verotustasi valitellen. Toki kaikilla on siihen MAHDOLLISUUS :D
Nyt oli kyse tälläisestä heti tänne -rahasta. Ei ole aikaa odotella vuosikausia tulevia tienestejä.
Gattaca kirjoitti:Tai sitten myy pillua... :D
Tämäkään ei tule kysymykseen, syyt taisin luetella aikoinaan Homien kyselyssä erotiikka-puolella.



Visallani on jo kunnioitettavasti velkaa, kiitos huonekaluhankintojen ja pienen hulluuskohtauksen kenkäkaupassa. Tuota kirpparijuttua voisi kokeilla, kun mulla kuitenkin on säkillinen kirppikselle menevää tavaraa odottamassa poisrahtaamista. Ehkä jopa voisin jotain mielestäni huonoja kirjoja käydä myymässä lähidivariinikin, mutta luultavasti ostaisin silläkin rahalla divarista uusia kirjoja. LP-levyjänikin voisin käydä johonkin tarjoamassa, niillä on ainakin camp-arvoa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

DeliriumTremens kirjoitti:kuka on pekka? ...utelias...
Pekka on mun kissanpentu, 12 viikkoa vanha.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Tsaari

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Pystytkö tekemään mitään firabelihommia? Pienellä sivubisneksellä pystyy keräämään mukavan tukon ylimääräisiä euroja.

Minä kartutan tasaisesti käteisvarantojani jeesaamalla kaveriani erinäisten suunnitelmien teossa. Suhteellisen pienellä työmäärällä saan mukavat extrarahat.
DeliriumTremens

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Lolita kirjoitti:
DeliriumTremens kirjoitti:kuka on pekka? ...utelias...
Pekka on mun kissanpentu, 12 viikkoa vanha.
oi aww :)
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Minähän (syytä epäillä) joskus öh.. saatan tehdä verokortin ulkopuolisia nettisivuja.. pääasiassa yhdelle venakkorouvalle tai siis yritykselleen.. ongelma että hän maksaa enimmäkseen Stolinskaja-vodkalla ja venäläisillä arvatenkin kamelinpaskaa sisältävillä röökeillä.. liian vanha luonnossa maksuun.. :D
Viimeksi muokannut Gattaca, 27.01.2006 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Faghag

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Suvinen kirjoitti:
Faghag kirjoitti: Visalla ei kannata etukäteen mällätä vielä tienaamattomia rahoja, se ei ole mikään ratkaisu käteisongelmaan.
Eriävä mielipde. Ei Visa kaikille sovikaan, pitää osata seurata sinne karttuvaa laskua eikä höylätä enempää kuin mitä tietää pystyvänsä maksamaan.
Juu, mä olen just niitä kaikki-tai-ei-mitään-ihmisiä, joille suhde Visa-setään sai aika kieroutuneita muotoja. Visa-setä mälläsi ja Fägäri-täti niitä laskuja sitten makseli. Talouden-tasapainotus-projektiini kuuluu nykyään käteisellä eläminen... aika jännä muuten, miten sitä rahaa nykyään säästyy, kun ei enää käy bilettämässä. Itse asiassa sitä miettii, että mitä helvettiä siitäkin ennen hyötyi.... Kun elää säästeliäästi, elää itse asiassa kohtuullisesti ja terveellisesti :)
hermine

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mulla on vähän sama tilanne, tosin rahaa tulee jo viikon kuluttua mutta eipä lompakossakaan ole kun jotain 30cnt. Oon tehnyt periaatepäätöksen et säästöistä yritän pysyä erossa kun jollain pitäis kesälläkin elää. Onhan tää silleen ihan kiva haaste. Jos sieltä ottaa sen 20e, niin helposti ottaa toisen, ja kolmannenkin...Viikonloppuna kaverilla olis vähänniinkun tuparit ja sinne pitäis keksiä jotain ilmaista muttei halvanoloista viemistä. Ehkä leivon vaan jotain edellyttäen että kaapista löytyy edes jauhoja, vähän köyhää. Elämä on.

Aattelin tässä joku ilta käydä dyykkausreissulla koska niin saattaa löytää paljonkin ilmaista ruokaa, ei mulla ole oikein mitään semmosta omaisuutta mistä olisi mahdollista saada rahaa enemmän kuin sillä on itselle käyttöarvoa. En jaksais yhtään lähteä kaivelemaan pulloja jostain, mut pitäis euro saada kokoon jotta huomenna pääsis baariin.

Ja sit tuntuu että tää on ihan naurettavaa leikkimistä kun mulla kuitenkin on säästötilillä rahaa, mutta kun ei sitä tuu enää mistään lisää sinne jos käytän ne.
ninnithequeen

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä teen maanantaina lihasoppaa. Saa tulla syömään. Jos uskallat Pekan jättää hetkeksi yksin :D

Rahatonna sitä on aina itsekiin juu. Valitettavasti mie oon semmonen, et sitten kun sitä rahaa on, siitä pitää päästä äkkiä eroon. Eikä tää lukaalikaan ihan ilmainen ole.
Exsat

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mulla on stockan tilikortti hetkellisiä varattomuustilanteita varten. Luottoraja on tarkoituksella sen verran pieni, että sillä ei voi heräteostella itseään perikatoon. Ruoat itselle ja elukoille sillä saa kuitenkin mainiosti, ja joskus jotain vähemmänkin tärkeää pakko-saada-heti-tavaraa.

Ja kun maksaa ne ostokset sieltä heti kun rahaa tulee, niin luottokulujakaan ei ehdi syntymään. Esim. joulun aikana tehdyille ostoksille sai kaksi ja puoli kuukautta korotonta maksuaikaa.
hebuli

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Faghag kirjoitti:Minä nimenomaan luovuin Visa-kortista, vaikka säännölliset tulot olivatkin ja tulevat taas olemaan, kiitos ensi viikolla alkavan työn. Visalla ei kannata etukäteen mällätä vielä tienaamattomia rahoja, se ei ole mikään ratkaisu käteisongelmaan.
Juurikin näin. Minulla on onneksi nykyään korkea kynnys luottokortin käyttämiseen, mutta jossain vaiheessa elämääni olin pienoisessa luottokorttikierteessä, jossa palkka meni melkein tyystin juoksevien laskujen ja luottokorttilaskun maksamiseen, ja seuraava kk ostettiin ruoka ja muu luottokortilla. Rahaa menee huomaamatta aina kauppareissuillakin enemmän kun sitä tuntuu olevan rajattomasti kiitos luottokortin höylättävyyden (mun luottokortissa ei edes ole limiittiä, kun on työpaikan kortti).

Vielä kun oppisi takaisin käyttämään käteistä pankkikortin sijasta, jotta joutuisi jättämään juttuja ostamatta ihan vain sen takia koska ei ole käteistä tarpeeksi mukana. Yritän nyt niin maksimoida säästämiseni tulevaa asuntoa varten, mutta huomaan silti käyttäväni rahaa kaikenlaiseen turhaan. Kuten nyt mietin jonkun 500 euron autonavigaattorin hankintaa... Pitäisi varmaan alkaa pitää kulukirjaa jotta näkee itse jälkikäteen mitä kaikkea turhaa tulee kuukaudessa aina ostettua, ja kuinka paljon lisää pystyisi säästämään.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Minulla hyvä hätätilapankki on tyhjät Karhupullot ja -tölkit, joita säästän rahattomuuden varalta. Ikävä kyllä käytän ne rahat lisään Karhuun.. mutta hei, sittenhän saan lisää niitä tyhjiä pulloja!!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

hermine kirjoitti:Aattelin tässä joku ilta käydä dyykkausreissulla koska niin saattaa löytää paljonkin ilmaista ruokaa.
Tämän mahdollisuuden olinkin unohtanut! Tosin ruokaa mulla kyllä on kaapit pullollaan ja liika raha tai liika ruoka johtaa vain ylenpalttiseen mässäilyyn. Voisin silti uteliaisuudesta käydä vähän tonkimassa. Lidleissä kuulemma menee paljon hyvää tavaraa roskiin (siellä ei ole lainkaan kylmävarastotilaa) eikä niillä ole lukollisia roskakatoksia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
eps

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja eps »

hebuli kirjoitti:Pitäisi varmaan alkaa pitää kulukirjaa jotta näkee itse jälkikäteen mitä kaikkea turhaa tulee kuukaudessa aina ostettua, ja kuinka paljon lisää pystyisi säästämään.
Mulla on sellainen, tai oikeastaan kaksinkertainen kirjanpito Joka kerta, kun luen sitä, tulen siihen tulokseen, että käytän ihan liikaa rahaa. Silti talouteni on ihan tasapainossa.

Kulukirjaakin pitää osata lukea oikein.

Siinä kirjassa on kyllä etunsakin. Olen pitänyt kirjanpitoa niin kauan, että pystyn arvioimaan aika tarkasti seuraavan kuukauden menot. Lisäksi pystyn tarivttaessa selvittämään, milloin jokin tuote on hankittu. Ja tietenkin on hauska naureskella typerille ostoksille tai kauhistella, miten joku Yhtyneet Kuvalehdet nostaa joka vuosi yli 5% kestotilauksen hintaa.

e.
hermine

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Lolita kirjoitti:
hermine kirjoitti:Aattelin tässä joku ilta käydä dyykkausreissulla koska niin saattaa löytää paljonkin ilmaista ruokaa.
Tämän mahdollisuuden olinkin unohtanut! Tosin ruokaa mulla kyllä on kaapit pullollaan ja liika raha tai liika ruoka johtaa vain ylenpalttiseen mässäilyyn. Voisin silti uteliaisuudesta käydä vähän tonkimassa. Lidleissä kuulemma menee paljon hyvää tavaraa roskiin (siellä ei ole lainkaan kylmävarastotilaa) eikä niillä ole lukollisia roskakatoksia.
Joo todellakin. Tutut on löytäneet ihan ihme juttuja tuolta, kaljasta lähtien. Harmi vaan kun nuo Lidlit on yleensä jossain korvessa minne pääsee vain autolla ja keskustoissa taas useimmiten roskikset lukkojen takana.

Ja dyykkaajien lemmikit saattaa syödä senlaatuista lihaa joka päivä että harvalla ihmisellä on moiseen varaa (itte en välttämättä arvaisi dyykattuja lihatuotteita syödä vaikka muuten lihaa söisinkin kun ne pilaantuu niin helposti, mutta kissahan jättää syömättä jos ruoka on vähänkin pilaantunutta). Jos sua kiinnostaa yleisesti päästä halvemmalla (ja kissan kannalta maistuvampaa/terveellisempää ruokaa) tuon lemmikin kuluista, kannattaa alkaa tehdä sille kotiruokaa. Esim. teurastamoilta voi kysellä halvalla ihmisravinnoksi kelpaamatonta lihaa ja niistä keitellä sitten itse pakkaseen pöperöitä sille (ainakin lemmikkipalstoilta löytyy ohjeita).
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Lolita kirjoitti:Nyt kun ryven omasta syystäni lähes täydellisessä rahattomuudessa 15:een päivään asti, mieleen nousi kysymys, mistä sitä rahaa saa? Onko olemassa niksejä asiaan?

Ajattelin pulloja taas keräillä ja laittaa viimeiset retro-vauvanvaatteet nettiin myyntiin, jotta muutaman euron saan kasaan eikä Pekka joudu nälkää näkemään. Tosiasiassa välttelen viimeiseen asti säästöihini koskemista.

Sossuun mars. Sieltä ne muutkin sitä rahaa hakee.
Truth fears no trial
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Oisit syntynyt mieheksi niin ei tarvis tommosia miettiä.
Elukka

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

KulisataN kirjoitti: Sossuun mars. Sieltä ne muutkin sitä rahaa hakee.
Vaan eipä taida sieltäkään töissäkävijälle herua :?:
Aikasta matalat ne on noi tulorajat, joihin vieläpä lasketaan kaikki mahdollinen opintolainasta ja vanhempien maksamista avustuksista alkaen.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

KulisataN kirjoitti: Sossuun mars. Sieltä ne muutkin sitä rahaa hakee.
Ketkä muutkin?
Esim. peruspäivärahainen Kelan tukea "nauttiva" työtön EI saa rahaa Sossulta, koska huikea peruspäiväraha (371 netto) jo YLITTÄÄ sen perustoimeentulon johon Sossu lisää antaisi.

Ylimielisten oikeistonilkkien propagandaa tuo sossusta rahaa repiminen.
En sitten tiedä jostain mustalaisista, mutta valkulle ei rahaa heru :D
Vastaa Viestiin