Mistä rahaa rahattomalle?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Gattaca kirjoitti:Ketkä muutkin?
Esim. peruspäivärahainen Kelan tukea "nauttiva" työtön EI saa rahaa Sossulta, koska huikea peruspäiväraha (371 netto) jo YLITTÄÄ sen perustoimeentulon johon Sossu lisää antaisi.

Ylimielisten oikeistonilkkien propagandaa tuo sossusta rahaa repiminen.
En sitten tiedä jostain mustalaisista, mutta valkulle ei rahaa heru :D

Jos sulla on elätettäviä lapsia niin yleensä sossustakin silloin rahaa saa, jos ei suoranaista käteistä niin ainakin maksusitoomuslappuja lähimpää ruokakauppaan.
Ja jos sulla menee budjetit kokoajan miinukselle, niin on ihme jottei toimeentuloa saa. Jos näin kuitenkin on ettei saa, kannatais mennä uudestaan ja uudestaan sinne luukulle ja näyttää papereilla todeksi ettei rahaa ole eikä tule, silti jos sieltä sanotaan ei tipu suosittelen treffejä 9millisen tai haulikon kanssa.

Mitä varten se sosiaaliturva tässä maassa sitten saa niin suurta huomiota, jos sieltä ei sitten kukaan kerran apua saa, paitsi maahanmuuttajat???
Truth fears no trial
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Se että puhutaan halveksien "sossun eläteistä" jotka "repivät rahaa" sieltä, on käsittääkseni oikeistohihhulien propagandaa. Itse tosiaan EN saa, se on minulle tehty selväksi. Tosin en ole puhjennut itkuun enkä uhkaillut revolverillani vielä :D

Miinuksen puolelle menevä kululaskunikaankaan ei sossua hellytttänyt, ei.
Ne sanoo, että kun kerran saat rahaa tuolta Kelasta, se ylittää rajat ja sitten oma asiasi miten ne rahat käytät. Eikä sossun korvattavia lain mukaan ole opintolaina eikä tietokonekulut, vaikka miten selitän että sen "ammattitaitoni" ylläpitoon tarvitsen.
Viimeksi muokannut Gattaca, 28.01.2006 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Gattaca kirjoitti:Se että puhutaan halveksien "sossun eläteistä" jotka "repivät rahaa" sieltä, on käsittääkseni oikeistohihhulien propagandaa. Itse tosiaan EN saa, se on minulle tehty selväksi. Tosin en ole puhjennut itkuun enkä uhkaillut revolverillani vielä :D

Miinuksen puolelle menevä kululaskunikaankaan ei sossua hellytttänyt, ei.
Ne sanoo, että kun kerran saat rahaa tuolta Kelasta, se ylittää rajat ja sitten oma asiasi miten ne rahat käytät.
Et vaan osaa. Mun omaisuus nousi eilen taas semmoiset 300 euroa tekemättä mitään tai ostin oikeita kohteita aikoinaan 8)
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Gattaca kirjoitti:Se että puhutaan halveksien "sossun eläteistä" jotka "repivät rahaa" sieltä, on käsittääkseni oikeistohihhulien propagandaa. Itse tosiaan EN saa, se on minulle tehty selväksi. Tosin en ole puhjennut itkuun enkä uhkaillut revolverillani vielä :D

Miinuksen puolelle menevä kululaskunikaankaan ei sossua hellytttänyt, ei.
Ne sanoo, että kun kerran saat rahaa tuolta Kelasta, se ylittää rajat ja sitten oma asiasi miten ne rahat käytät. Eikä sossun korvattavia lain mukaan ole opintolaina eikä tietokonekulut, vaikka miten selitän että sen "ammattitaitoni" ylläpitoon tarvitsen.

Tämän lainasin täältä http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/so ... /index.htx

Toimeentulotuki myönnetään hakemuksesta ja se määrätään lain mukaan yleensä kuukaudeksi kerrallaan. Tukea maksetaan se määrä, jolla asiakkaan tukeen oikeuttavat menot ylittävät hänen tulonsa ja varansa.

Perustoimeentulotukeen sisältyy perusosa, jolla pitää lain mukaan kattaa ravintomenot, vaatemenot, vähäiset terveydenhuoltomenot, henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot, paikallisliikenteen maksut, lehtitilaukset, televisioluvat ja puhelimen käyttö. Lisäksi perusosalla pitää kattaa 7 prosenttia asumismenoista. Perusosa on yksin asuvalla ihmisellä 382,70 euroa kuukaudessa ensimmäisessä kuntaryhmässä ja 366,24 euroa kuukaudessa toisessa kuntaryhmässä vuonna 2006.

Perusosan lisäksi perustoimeentulotuella katettavia menoja ovat asumistukilain 6 §:n mukaiset asumismenot (esim. vuokra tai vastike, vesimaksu, lämmityssähkö), vähäistä suuremmat terveydenhuollon menot, taloussähkölasku ja kotivakuutusmaksu
Truth fears no trial
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Ei auta, koska määritykset ovat niin ylimalkaisia että sossun täti päättää kuukautiskiertonsa mukaan :D En muista koskaan peruspäivärahan bruttoa, mutta ylittäähän se ylläsanotun minimibruton.

Työtönkin on veronmaksaja, tiesittehän?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Eilen keräilin työmatkalla, siis vain kotiinpäin tullessa, kaikki palautuspullot. Saaliina Tapio-pullo, kaljapullo ja kaljatölkki. Opimme siis että Tapio auttaa kun hätä on suurin ja lapparin juojat jättävät pullonsa ja purkkinsa tienposkeen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mä olen pahimmissa rahapulissa hoitanut tuttujen lapsia/koiria sekä myynyt omaisuuttani huuto.netissä ja kirppareilla. Joskus myös nostanut käteistä Visalla (hyi hyi).
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Etkö sä ollut asuntovelallinen? Ei kyllä naisen yksinkertaisuudella ole mitään rajaa :lol: :lol:
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja nexie »

mölli kirjoitti:Etkö sä ollut asuntovelallinen? Ei kyllä naisen yksinkertaisuudella ole mitään rajaa :lol: :lol:
Jaatko meidän muiden kanssa vielä tähän viestiin sisällytetyn mahdollisen logiikan? Saman verran suunnilleen sitä rahaa pitäisi vuokranmaksuunkin kuukausittain olla ja yksityinen vuokranantaja on pankkia paljon nihkeämpi antamaan vapaakuukausia.
Don't Panic!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kiitoksia hyvistä ehdotuksista. Tosiasiassa aion kavaltaa pikkuisen rahaa säästöistäni ja tottakai laittaa rahta takaisin heti palkkapäivän jälkeen. Luulin, että juopottelusta luopuminen jättäisi enemmän rahaa käytettäväksi, mutta ilmeisesti nousseet asuntokulut kompensoivat. Laitan kyllä ylimääräistä tavaraa myyntiin ja keräilen edelleen pulloja, koska se tuntuu herättävän pahennusta ohikulkijoissa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

:off:

Pahennusta pitää aina herättää!!!!

Kunnioitusta Lolitalle. :hail:
Truth fears no trial
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kehoitan maltillisuuteen pullojenkeruussa.
Viime kesänä vähän vittuunnuin, kun yksi pullonkerääjä yritti riistää vasta puoliksi juodun pullon kädestäni. Vain nopeat refleksini pelastivat.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Jotkut on niin innokkaita.
Truth fears no trial
Aito_Johanna

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Miten pullojen kerääminen voi herättää pahennusta? :shock: Siinähän siivotaan meidän kaikkien yhteistä ympäristöä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Aito_Johanna kirjoitti:Miten pullojen kerääminen voi herättää pahennusta? :shock: Siinähän siivotaan meidän kaikkien yhteistä ympäristöä.
Niinpä! Mutta kyllä vaan saa pitkiä katseita. Ehkä mä olen liian tyylikäs pullojen keräilijäksi. Tänään kyllä keräsin talteen yhden lasisen Koffin tuopinkin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Aito_Johanna kirjoitti:Miten pullojen kerääminen voi herättää pahennusta? :shock: Siinähän siivotaan meidän kaikkien yhteistä ympäristöä.
Periaatteessa kyllä, mutta silläkin alalla kilpailu on niin kovaa, että ne väijyy kuin korppikotkat ulkojuopottelijoiden ympärillä. Tarraavat pulloon heti kun tyhjenee, joskus aikaisemminkin.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja mölli »

nexie kirjoitti:
mölli kirjoitti:Etkö sä ollut asuntovelallinen? Ei kyllä naisen yksinkertaisuudella ole mitään rajaa :lol: :lol:
Jaatko meidän muiden kanssa vielä tähän viestiin sisällytetyn mahdollisen logiikan? Saman verran suunnilleen sitä rahaa pitäisi vuokranmaksuunkin kuukausittain olla ja yksityinen vuokranantaja on pankkia paljon nihkeämpi antamaan vapaakuukausia.
Nii jos haluaa olla veloissa jotain 60 vuotta muuten joutuu maksamaan ainakin 50% ennemmän mitä vuokraa ja sitten tulee vielä pääoma riski joka on putkiremppa ja/tai asuntojen arvon tipahtaminen laman ja korkojen takia. Itse asustelen vuokralla ja tällä hetkellä ei kiinnosta olla velkavankeudessa jotain 10 vuotta kunnes en ole varma mitä teen 10 vuoden päästä, olenko edes maassa tai elävien kirjoissa. Ja sitten topikkiin niin turhaan sitä asuntoa ostaa jos ei ole edes rahaa kuussa ruokaan.
So Easy

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja So Easy »

hebuli kirjoitti:Pitäisi varmaan alkaa pitää kulukirjaa jotta näkee itse jälkikäteen mitä kaikkea turhaa tulee kuukaudessa aina ostettua, ja kuinka paljon lisää pystyisi säästämään.
Noh, olit tainnut todeta Dinersin varassa elämisen hiukka huonoksi ratkaisuksi omalla kohdallasi, mutta täytyy silti sanoa että mun mielestä on tosi kätevää kun niiltä saa ostotapahtumat luokiteltuina suoraan Exceliin.

Kun nyt OT menee, niin menköön vähän lisää (joskin vain vähän itse aihetta sivuten): parhaaksi säästämiskeinoksi olen havainnut ironisesti sen, että tekee paljon töitä. Silloin kun on kunnolla hektinen meininki päällä, niin sen kyllä huomaa ihan selvästi jälkikäteen noista tiliotteista -- siis että aikaa sen koommin kuin kiinnostusta ei hankintoihin ole juuri liiennyt. Jos nyt ei aina myöhään kotimatkalta nälkäisenä ostettuja subeja tms. lasketa.
hebuli

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

mölli kirjoitti:Nii jos haluaa olla veloissa jotain 60 vuotta muuten joutuu maksamaan ainakin 50% ennemmän mitä vuokraa ja sitten tulee vielä pääoma riski joka on putkiremppa ja/tai asuntojen arvon tipahtaminen laman ja korkojen takia. Itse asustelen vuokralla ja tällä hetkellä ei kiinnosta olla velkavankeudessa jotain 10 vuotta kunnes en ole varma mitä teen 10 vuoden päästä, olenko edes maassa tai elävien kirjoissa. Ja sitten topikkiin niin turhaan sitä asuntoa ostaa jos ei ole edes rahaa kuussa ruokaan.
Pitkällä tähtäimellä asunnonhankinnan on todettu olevan selvästi halvempaa kuin vuokra-asuminen. Etenkin se on ollut totta viime vuosien ennätyshalpojen korkojen aikana. Ellei sitten se vuokraemäntä ole tämä legendaarinen kiltti vanha mummeli joka antaa asua 100 neliön lukaalissa 50€/kk.

Aivan samalla tavalla ne vuokra-asunnot rapistuvat, ja korjauskulut otetaan vuokrista korottamalla niitä, mitenkäs muutenkaan? Ajattele nyt mölli jos maksaisit sitä asuntoa vaikka 10-30 vuotta, senhän jälkeen sä voisit halutessasi vaikka myydä sen pois ja sillä messevällä rahasummalla voisit elää vuokralla loppuelämäsi kuin kroisos. Jos taas olisit elänyt sen 10-30 vuotta vuokralla, ei sulle olisi kerääntynyt mitään asuntoa mitä myydä pois.
hebuli

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

So Easy kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Pitäisi varmaan alkaa pitää kulukirjaa jotta näkee itse jälkikäteen mitä kaikkea turhaa tulee kuukaudessa aina ostettua, ja kuinka paljon lisää pystyisi säästämään.
Noh, olit tainnut todeta Dinersin varassa elämisen hiukka huonoksi ratkaisuksi omalla kohdallasi, mutta täytyy silti sanoa että mun mielestä on tosi kätevää kun niiltä saa ostotapahtumat luokiteltuina suoraan Exceliin.
Diners löytyy, mutta enpä ole sitäkään tullut vinguttaneeksi useampaan vuoteen. Kaiketi se ei tulisi kuitenkaan niin tarkasti eriteltynä että näkisi mitä kaikkea turhaa mistäkin kaupasta tuli ostettua. Jokaisesta ostostapahtumasta näkynee vain loppusumma. Saisihan tuon tason listan verkkopankistakin, kun käyttää pankkikorttia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen valmis maksamaan kohtuullisen tuntikorvauksen jos joku hinkkaa vessanpönttöni vedenalaisesta osasta pesukoneen jättämät moskat pois.

Työsuhde-etuihin kuuluu myös hiukan palanutta kaurapuuroa ja käyttöoikeus vesihanaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Turbohaltija

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Tee opettajan sijaisuuksia.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

No itse ainakin suunnittelen Visan jemmaamista johonkin alalaatikon takaosaan ja pelkän käteisen käyttämistä. Ajattelin, että nostaisin joka viikon alussa 100 euroa ja sillä pitäisi selvitä se viikko.
Kikkelis kokkelis.
PerttiMakimaa

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

hermine kirjoitti:...Oon tehnyt periaatepäätöksen et säästöistä yritän pysyä erossa kun jollain pitäis kesälläkin elää...
Öh, itse _keräsin_ opiskellessa kesällä (pa*ka)työtä yöt ja päivät tekemällä säästöjä talveksi.

Miten tuo onnistuu toisin päin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mistä rahaa rahattomalle?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kaikkihan johtuu siitä että nykyään monista töistä ei saa vaivaa vastaavaa palkkaa, eikä edes sellaista että sillä toimeen tulisi. Juuri oikean politiikan suunnan omaavat hyvin toimeentuvat ilakoivat uusien palveluammatteihin syntyneiden työpaijkkojen ihanuudella. Kuitenkin noista töistä ei juuri saa riittävää toimeentuloa, vaan pitää tuon lisäksi tehdä vielä toista tai kolmatta työtä.

En itsekään ansaitse edes keskiansiota, toisaalta ei kai se minulle kuulukaa, koska en pysty työtä riittävästi tekemään?
Toisinsanoen toinen työpaikka auttaa rahapulaan varmasti, onko siitä sitten väliä miten ihmisarvoista elämä on?
Tietenkin koulutustason nosto edes hiukan voi auttaa palkan muodostuksessa.

Juuri minulle valitti odottava äiti ettei saa hänelle kuuluvaa palkkaa vaikka tekee samaa työtä ja tulosta kuin henkilö jolla valmis tutkinto, tutkinnon valmistumista vaikeuttanut jo toinen raskaus 3 vuoden sisään. Mikä tietysti vaikuttaa äitiyspäivärahaankin.
Lolitalla ei onneksi ole tuollaisia esteitä? Yks kissan raasu ei varmaan aiheuta.
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin