Oletko pummimatkustaja?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Impi kirjoitti:Nyt tossa joulunalla tuli sellainen etiäinen, että pitänee lopettaa hyvissä ajoin, koska tuuri voi loppua koska vaan, ja koska luin lehdestä, että myös ne, ketkä smurffipysäkillä jäävät pois, myös tarkastetaan. Kuljen siis nyt pyörällä.
Niinhän ne väittää, lähemmäs kymmenkunta poistumista kuitenkin tuolla taktiikalla takana eikä yhtäkään tarkastusta. Viimeisellä kerralla tosin oli lippu voimassa, joten suorastaan toivoin että olisivat pysäyttäneet.

Uskoisin edelleen että tuossa vaikuttaa paljon se, onko siinä ovella jo valmiiks ja laskeutuuko kaikessa rauhassa ulos vai säntääkö penkistä sähköpaimeneen kusseen hiehon tavoin pihalle.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Aina olen tunnollisesti maksanut kun olen minkä tahansa kaupungin lähiliikennettä käyttänyt.

Junassa tosin olen mennyt lastenlipulla, mutta en laske sitä pummilla matkustamiseksi; maksoinhan sentään 50% aikuisten (Törkykalliin) lipun hinnasta. Pitäisikin itseasiassa testata- vieläköhän menisin alle 16-vuotiaasta?
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
DeliriumTremens

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

no onneks tällä hetkellä on opiskelijakortti ja vantaakin vihdoinkin alensi opiskelijahintaa, mutta kyllä silti joskus tulee mentyä pummilla jos ei toudellakaan ole rahaa! Tosin nyt kun asun täällä minne vain bussit kulkee niin yleensä sitä aina on lipullinen
Feiz

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Olin muutaman vuoden mutta en enää. En jaksa jännittää ja koko ajan kytätä. Se on varmaan helppoa tyypeille jotka käyttävät näitä kulkuvälineitä silloin tällöin, mutta päivittäin muutamaankin kertaan tulee reissattua niin päätin köhästä rahat lippuun.
Onneksi olen vielä jonkin aikaa opiskelija:D
HellBell

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Satunnaisesti. En muualla kuin junissa silloinkaan.
Tunnustan etten pode tästä huonoa omaatuntoa. Lähinnä riemullisuutta silloin kun niikseen on.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Sannu kirjoitti: - Kieltämättä tulee ajoittain pummilla matkustettua ne muutamat pysäkit Töölöstä keskustaan ja muualle ytimeen. Tuntuu aika kohtuuttomalta maksaa 2.20 jostain kahden pysäkin matkasta, siksi ehdottaisinkin valtionmiehille vyöhykekäytäntöä myös Helsingin sisäisessä liikenteessä. Käytännössä matkustaja maksaisi matkansa pituudesta.
Mitäs jos vaika kävelisit sen matkan? Oisko mitään? Säästäisit spinningtuntien hinnassa.

Joo, minä maksan sannupannunkin perseenlevitysmatkat.
Rotan aivot valtasivat pääni.
hermine

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mä oon joskus ihan vitutuksesta matkustanut junassa pitkiä matkoja pummilla kun henkilökunnan vähäisyyden vuoksi edes reilusti etuajassa asemalle saapumalla en olisi ehtinyt ostaa lippua ennen junan tuloa. En perkele maksa montaa euroa ylimääräistä junasta ostetusta lipusta siksi että vr:llä kaikki päättävät pitää kahvitaukonsa samaan aikaan ja sille ainoalle tiskille sattuu sönköttämään puoleksi tunniksi joku turisti joka ei puhu mitään ymmärrettyä kieltä.

Muuten yritän vältellä, tosin nykyään meen melkeen joka paikkaan pyörällä tai liftaamalla että eipä tuo ole tarpeenkaan. Ne tarkastajat on niin kamalan ilkeitä jos jää kiinni enkä kestä sitä että mulle ollaan vihaisia ja karjutaan.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Junassa en maksa koskaan ja spårassa todella harvoin.
Nykyään olen kuitenkin pakotettu ostamaan kuukauden seutukortti joten se siitä pummilla ajelusta nykyään. Silti en leimaa korttiani kun ei ole pakko.. 8)
Truth fears no trial
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

No en todellakaan ole. Maksan levollisesta matkasta ihan mielellään. Maksan myös televisiolupani.

Pummilla matkustamisen saisi kuriin, jos ratikkaan ja metroon mentäisiin porttien kautta, johon pitäisi tunkea lippu. Esim. Brasiliassa busseissa on pieni eteistila ja siinä rahastaja, joka avaa portin sen jälkeen, kun olet maksanut matkasi. Jotain samanlaista voisi harkita ratikoihin ja metroihin. Metroasemillehan tuollaiset vehkeet on varmaan helppo hankkia, kun maailmallakin niitä näkee. Tai sitten vaan lisää tarkastajia.
Kikkelis kokkelis.
PerttiMakimaa

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

ElanorRaven kirjoitti:Turussa pummilla on todella vaikeaa matkustaa, en ole ikinä edes yrittänyt! Täällä kun ei ole metroja eikä ratikoita, bussiin on aika vaikea pujahtaa ilman maksua.
Itse todistin sitä, että kun paikallisissa busseissa kortinlukijat ovat ohjaamon takapuolella, että 'piipiipii' ja tyyppi vaan tyynesti jatkoi kävelyä bussin takaosaan. Eli röyhkeydellä kaikki onnistuu...

Mutta aloittajan aiheeseen? 2.20? WTF? Taasko ovat nousseet? Kertamaksut alkavat olla järjen vastaisia (13,10 mk).
Edith

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Edith »

En ole.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Vastasinkohan mie tähän jo joskus?
En matkustele pummilla, koska uskon lapsenomaisesti siihen että bussilipukkaan käyttämäni rahat menevät sitten yhteiseen hyvätykseen.
Muutenkin kuljen edestakaisin päivittäin bussilla ja metrolla joten aika vaikeata se muutenkin olisi.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Bliss

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Lastenvaunujen kanssa kulkiessa ei tartte maksaa :roll:
Tietty voi joutua odottelemaan tovin sellaista liikennevälinettä, johon mahtuu mukaan. Yleensä kyllä mieluiten kävelen, jos matka on alle 10km, eikä ole kohtuuton kiire.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Menen kyllä pummilla,normaalisti ostan kuun 1 päivä kaksi viikkoa aikaa ja loput sitten pummeilen,ennen tein sitä paljon enemmän.Tunnenko huonoa omatuntoa? Hell no! Olenko voitolla? kyllä olen vaikka niitä sakkoja on tullut maksettua isojenkin korkojen kanssa.

Stressaanko tarkastajia? en liiemmin,yritän pitää kisassa reilun hengen,eli jos en kerkeä paeta ennenkuin tarkastajat on ratikassa niin otan ihan kiltisti sen sakon,enkä yritä paeta.Ja skarppaan aistini seuraavaa matkaa varten:P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Nuorena tyttönä harrastin paljonkin pummilla menoa. Ei tuntunu niinkus missään. Ja väärentelin niitä vanhoja pahvisia kortteja ja kaikkea. Ihan pitemmän matkan junissakin kuljin suuren osan matkasta pummilla. Harrastin nääs sitä, kun kohtuu usein Tampereella kävin, niin ostin aina lippuni joko Riihimäelle tai Hämeenlinnaan, riippuen kumpaan suuntaan olin menossa - enkä tasan hypännyt noilla asemilla pois. Lasten lipun olen ostanut HKL:n bussissa viimeksi 23-vuotiaana. (Vaikka tuossa joulun tienoillakin bussikuski kysyi ihan minulta, jotta lasten vai aikuisten lippu...?).

Kolmet sakot olen muistaakseni yhteensä tainnut saaha julkisessa kulkuvälineessä liikkuessani. Mutta luulen, että olen kyllä ihan niitten edestä pummilla aikoinani matkustellutkin....Sittemmin, kun päätin ryhdistäytyä ja ryhtyä "kunnon kansalaiseksi", olen lippuni lähes aina maksanut (lukuunottamatta joitain pysäkin - parin välin ratikkamatkoja) ja ne sakotkin tuli lopulta maksettua perimistoimistojen kautta.

Viimeksi kuljin pummilla toissapäivänä. Ihan vahingossa. Ajattelin, että kaikki junat vievät Espoon keskukseen, jos Leppävaarasta oikeaan suuntaan vain hyppää matkaan. Niinpäs ei käynytkään. Tuo perhanan Y-juna mennä porskutti vilkkaasti oman asemani ohi ja jouduin sitten jossain halvatun Masabyssä jäämään pois ja ottamaan seuraavan junan takaisin. Ja kun ei rahaa ollut mukana, ainoastaan se oma seutulippu, niin kyllä vaan pirusti jännitti jäniksenä matkustella, mutta minkäs teet... meni siinä sivussa matkasuunnitelmat muutenkin vähän vinksin vonksin ja just ehin kuitenkin ajallani hakemaan veljen lapset pois tarhasta... huh.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Kid

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Olen. Jep, ihan paska ihminen, jonka takia muut maksaa liikaa..
Suunnitelmissa kyllä ostaa kk-kortti mut aina se unohtuu..
Avatar
Finn_Monster
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2005 17:03
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Finn_Monster »

en oo pummi.

mut maksan matkat vain vaadittaessa.

mielipiteeni on että julkinen liikenne tulisi kattaa verovaroin.
loppuisi se lippujen hintojen hilaaminenkin.

aito kilpailu kuka tarjoo halvimmat toimivat yhteydet saa yhteiskunnalta kulut peittoon.

Juuri nyt lippujen hintojen korotukset valuu mega yritysten osinkoihin ulkomaille.
Jota en kannata.
XXXXXXL - Painavaa sanaa v 1976
Deleted-432

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

Kid kirjoitti:Olen. Jep, ihan paska ihminen, jonka takia muut maksaa liikaa..
Suunnitelmissa kyllä ostaa kk-kortti mut aina se unohtuu..
Kuten yhdessä Kaurismäen leffassa (Klaani?) jätkät (Frankit?) myymälävarkaissa käytyään keskusteli:

-Tuo oli tyhmästi tehty.
-Niin, maksamme kaiken kuitenkin takaisin tuotteiden hinnoissa.
:D
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Kid kirjoitti:Olen. Jep, ihan paska ihminen, jonka takia muut maksaa liikaa..
Suunnitelmissa kyllä ostaa kk-kortti mut aina se unohtuu..
Niin mäkin. Ainakin hyvin suurelta osin.
Ensinnäkin, en tartte lippua/kulkuneuvoja työmatkoihin, koska asun työpaikan vieressä. Toisekseen ku käytän metroa, se on noin 80-prosenttisen varmasti välillä Itäkeskus-Herttoniemi (tai päinvastoin), ja silloin en yleensä maksa. Jos sit ihan keskustaan tai vaikka Lauttasaareen tulee liikuttua, sillon ostan lipun. Se kännykkälippu on kyllä ihan käytännöllinen.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
AarneAnkka

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

En ole tainnut ikinä matkustaa pummilla.

Eiq oonhan mä. Kun olin lapsena kesän Unkarissa, serkkuni teki minulle väärennetyn kuvallisen matkakortin ja matkustimme ilmaiseksi. Olin silloin sen verran pieni etten oikein osannut sanoa juuta enkä jaata onko se oikein vai väärin, olivat nimittäin serkku ja äitinsä aika köyhiä.
Kid

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Kid kirjoitti: Suunnitelmissa kyllä ostaa kk-kortti mut aina se unohtuu..
Hahaa!!!! Ostinpas vihdoinkin se lipun. Näyttää :perse: itelleen.
Päivän hyvä teko siis.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Oletko pummimatkustaja?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Maksan.

Matkakortti on kätevä ja edullinen. Vaikka minulla on omakin auto, en viitsi sillä keskustaan ruuhkassa suhata parkkipaikkoja etsimään.

Junalla tai bussilla kulkiessani voin esimerkiksi lukea.

Komppaan Keikauksen valvontamenettelyjä.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Vastaa Viestiin