Vatsalihasprojekti?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
slam

Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja slam »

Mitenkähän saisi itseään sen verran ruotuun, että jaksaisi laittaa tuon pömppömahan kuntoon?
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Sulla mitään pömppistä voi olla! :p
hebuli

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Jos haluat pömppövatsasta eroon, pelkkien vatsalihasliikkeiden tekeminen tuottaa ikävän yllätyksen: pömppämahasi kasvaa lisää. Vatsalihakset ovat lihaksia siinä missä muutkin, ne kasvavat kun niitä treenaa. Jos niiden suurentuneiden vatsalihasten päällä on edelleen sama rasvakerros kuin ennenkin, näyttää se entistä epäesteettisemmältä.

Jos haluat litteän vatsan, laihduta, ja urheile yleisesti. Vatsalihastreeni ei polta rasvaa erityisesti vatsan kohdalta.
AarneAnkka

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Voi toki olla että vatsa pömpöttää senkin takia että lihakset ovat veltot eivätkä tue selkää ja sisäelimiä kunnolla (ellei peräti olut tai epätodennäköisemmin nälänhätä ole turvottanut suolistoa). Tällöin treeni toki auttaa.

Mutta joka tapauksessa :komp: hebulin neuvolle. Hyvä yleiskunto on iloinen asia, ja silloinhan jaksaa nussiakin pidempään ja pirteämmin.
Turbohaltija

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

hebuli kirjoitti:Jos haluat pömppövatsasta eroon, pelkkien vatsalihasliikkeiden tekeminen tuottaa ikävän yllätyksen: pömppämahasi kasvaa lisää. Vatsalihakset ovat lihaksia siinä missä muutkin, ne kasvavat kun niitä treenaa. Jos niiden suurentuneiden vatsalihasten päällä on edelleen sama rasvakerros kuin ennenkin, näyttää se entistä epäesteettisemmältä.

Jos haluat litteän vatsan, laihduta, ja urheile yleisesti. Vatsalihastreeni ei polta rasvaa erityisesti vatsan kohdalta.
Hyvin sanottu, taas kerran. Lisään tuohon vielä, että vatsalihasliikkeitä ei kannata tehdä isoilla lisäpainoilla. Tärkeämpää on oikea tekniikka ja toistojen määrä. Itse teen tyypillisesti 100 - 200 toistoa: Jalkojennostoa vino- tai tasapenkiltä, rutistuksia ja kiertoja. Lisäksi treenaan pötsin heti ekana lämmittelyn jälkeen, koska muun treenin lopussa into tehdä satoja toistoja vatsaa on aika minimaalinen. Kun treenaa pötsin kunnolla pari kertaa viikossa ja harrastaa aerobista liikuntaa eikä juo olutta joka ilta, kiinteä vatsa ei ole mitenkään erityisen vaikea saavuttaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Turbohaltija kirjoitti:
hebuli kirjoitti:Jos haluat pömppövatsasta eroon, pelkkien vatsalihasliikkeiden tekeminen tuottaa ikävän yllätyksen: pömppämahasi kasvaa lisää. Vatsalihakset ovat lihaksia siinä missä muutkin, ne kasvavat kun niitä treenaa. Jos niiden suurentuneiden vatsalihasten päällä on edelleen sama rasvakerros kuin ennenkin, näyttää se entistä epäesteettisemmältä.

Jos haluat litteän vatsan, laihduta, ja urheile yleisesti. Vatsalihastreeni ei polta rasvaa erityisesti vatsan kohdalta.
Hyvin sanottu, taas kerran. Lisään tuohon vielä, että vatsalihasliikkeitä ei kannata tehdä isoilla lisäpainoilla. Tärkeämpää on oikea tekniikka ja toistojen määrä. Itse teen tyypillisesti 100 - 200 toistoa: Jalkojennostoa vino- tai tasapenkiltä, rutistuksia ja kiertoja. Lisäksi treenaan pötsin heti ekana lämmittelyn jälkeen, koska muun treenin lopussa into tehdä satoja toistoja vatsaa on aika minimaalinen. Kun treenaa pötsin kunnolla pari kertaa viikossa ja harrastaa aerobista liikuntaa eikä juo olutta joka ilta, kiinteä vatsa ei ole mitenkään erityisen vaikea saavuttaa.
Kiitos näistä vinkeistä! Elämäni kohti kaunista vatsaa alkaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
RolloTomasi

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Enpä tiedä tästä, mutta ryhtiinkin kannattaa kiinnittää huomiota. Huomasin jo vuosia sitten, että seistessäni ryhdikkäänä mulla ainakaan ei ole mitään pömpää, paitsi jos on syönyt tukevan aterian eikä ole käynyt paskalla muutamaan päivään. Normaalisti on.
slam

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja slam »

irmelianneli kirjoitti:Sulla mitään pömppistä voi olla! :p
Pitäisikö sulle antaa vähän alarumpusettiä... joudenin tyyliin...
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

AarneAnkka kirjoitti:Voi toki olla että vatsa pömpöttää senkin takia että lihakset ovat veltot eivätkä tue selkää ja sisäelimiä kunnolla
Voiko lihakset olla veltot? Äkkiseltään ajateltuna lihas vaan joko kasvaa tai pienenee, rakenteeltaan erityyppistä lihasta ei varmaankaan ole.. niinku löysää lihasta tai tiivistä lihasta :) Korjannette jos olen vaan pöljä.
Turbohaltija kirjoitti:vatsalihasliikkeitä ei kannata tehdä isoilla lisäpainoilla. Tärkeämpää on oikea tekniikka ja toistojen määrä. Itse teen tyypillisesti 100 - 200 toistoa


Miksi? Eikö vatsalihaskin ole vain ihan samanlainen lihas kuin muutkin.. että kasvaakseen tarvii riittävän rasituksen, niin että viimeiset jaksaa just puskea loppuun.. esim. 15-20 toistoa. Mää en kyl ainakaan millään jaksais esim haukkarille vetää sarjaa jollain sadan toistoilla.. kuolisin. Again, korjannette jos olen vaan pöljä.
Exsat

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

irmelianneli kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:vatsalihasliikkeitä ei kannata tehdä isoilla lisäpainoilla. Tärkeämpää on oikea tekniikka ja toistojen määrä. Itse teen tyypillisesti 100 - 200 toistoa


Miksi? Eikö vatsalihaskin ole vain ihan samanlainen lihas kuin muutkin.. että kasvaakseen tarvii riittävän rasituksen, niin että viimeiset jaksaa just puskea loppuun.. esim. 15-20 toistoa. Mää en kyl ainakaan millään jaksais esim haukkarille vetää sarjaa jollain sadan toistoilla.. kuolisin. Again, korjannette jos olen vaan pöljä.
Ne sata toistoa tulee varmaan noista 20:n sarjoista.

Esim. 2 * 20 vinoja ja
3*20 suoria vatsalihaksia

Mun kuntosaliohjaaja kyllä kehoitti lisäämään painoja vain tiettyyn pisteeseen saakka ( =ei kovin paljoa), koska isot pömppölihakset ei näytä kovin mukavalta tytöillä. Ennemmin lisää toistoja tai rankempia liikkeitä muuten.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Exsat kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:vatsalihasliikkeitä ei kannata tehdä isoilla lisäpainoilla. Tärkeämpää on oikea tekniikka ja toistojen määrä. Itse teen tyypillisesti 100 - 200 toistoa


Miksi? Eikö vatsalihaskin ole vain ihan samanlainen lihas kuin muutkin.. että kasvaakseen tarvii riittävän rasituksen, niin että viimeiset jaksaa just puskea loppuun.. esim. 15-20 toistoa. Mää en kyl ainakaan millään jaksais esim haukkarille vetää sarjaa jollain sadan toistoilla.. kuolisin. Again, korjannette jos olen vaan pöljä.
Ne sata toistoa tulee varmaan noista 20:n sarjoista.

Esim. 2 * 20 vinoja ja
3*20 suoria vatsalihaksia

Mun kuntosaliohjaaja kyllä kehoitti lisäämään painoja vain tiettyyn pisteeseen saakka ( =ei kovin paljoa), koska isot pömppölihakset ei näytä kovin mukavalta tytöillä. Ennemmin lisää toistoja tai rankempia liikkeitä muuten.
Totta varmaan.

5 sarjaakin tuntuu silti aika paljolta, 20 toistoilla.. Vaikka ois vaan vähän painoja mukana. Mut ehkä mä vaan oon niin heikko vielä :)
slam

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja slam »

Njaa, pitäisi hommata kotiin sellainen laite, johon saa jalat kiinni. Varpaat tietysti voisi tyrkätä jonnekkin rakoseen, ja painaa meneen... :roll:
Exsat

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

slam kirjoitti:Njaa, pitäisi hommata kotiin sellainen laite, johon saa jalat kiinni. Varpaat tietysti voisi tyrkätä jonnekkin rakoseen, ja painaa meneen... :roll:
Kyllä ne jalat siinä lattiassakin pysyy. Silloin jos varpaat on tuettu jonnekin on se riski, että riuhtoo itsensä ylös vatsojen lisäksi myös muilla lihaksilla. Ennemmin teet ihan vaan lattialla/matolla ja sen verran rauhalliseen tahtiin, että jalat pysyvät aloillaan.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Slämin pömppis, voiko siis söpömpää ollakaan?
Kikkelis kokkelis.
slam

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja slam »

Exsat kirjoitti:
slam kirjoitti:Silloin jos varpaat on tuettu jonnekin on se riski, että riuhtoo itsensä ylös vatsojen lisäksi myös muilla lihaksilla.
"Riuhtoo itsensä hajalle" saattaa olla todennäköisempi vaihtoehto... :lol:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos jalat on kiinni jossain, osa rasituksesta siirtyy reisiille. Turhaa hommaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
slam

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja slam »

Keikaus kirjoitti:Slämin pömppis, voiko siis söpömpää ollakaan?
Pitäiskö sua vähän knyllata? samalla vahvistuispaikat itsellä...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Selkä suoraan ja pää pystyyn, mä vähän epäilen sun pömppiksen olemassaoloa. Ryhtiä hyvä mies!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

slam kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Slämin pömppis, voiko siis söpömpää ollakaan?
Pitäiskö sua vähän knyllata? samalla vahvistuispaikat itsellä...
Minä en sinua rupea knyllaamaan, et tuoksu mun miekkoselta, joten sinun täytyy etsiä joku toinen knyllikamu.
Kikkelis kokkelis.
slam

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja slam »

Keikaus kirjoitti:
Minä en sinua rupea knyllaamaan, et tuoksu mun miekkoselta, joten sinun täytyy etsiä joku toinen knyllikamu.
Minun on siis hommattava hikeä kaukoidästä?
Yönmustaritari

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

irmelianneli kirjoitti:Voiko lihakset olla veltot? Äkkiseltään ajateltuna lihas vaan joko kasvaa tai pienenee, rakenteeltaan erityyppistä lihasta ei varmaankaan ole.. niinku löysää lihasta tai tiivistä lihasta :) Korjannette jos olen vaan pöljä.
Voi.

Kovin tarkkaa dataa tästä en uskalla tällä hetkellä laittaa mutta allekirjoittaneen mutun ja petun perusteella väitän, että eri lailla venyttelemällä muutat lihastesi toimintaa. Tietysti se aina riippuu siitä, mitä olet omilta lihaksilta, jänteiltä ja niveliltä hakemassa. Pääasia, että tietää niillö olevan eroa.

Äärimmäiseen notkeuteen "väärin" venytteleminen saattaa aiheuttaa lihasten "veltostumisen". Veltostuminen siinä mielessä siis, että ns. "räjähtävän voiman" ulos saaminen tekiikoista vaikeutuu tai muuttuu mahdottomaksi tms.

Mutulla ja petulla ei paljon uskalla kuitenkaan kantaa ottaa mutta eiköhän esim. pakkotoisto.com:sta löyty pillereiden kanssa rähjääviä lasileukoja riittämiin pauhaamaan tästäKIN aiheesta.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Yönmustaritari kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti:Voiko lihakset olla veltot? Äkkiseltään ajateltuna lihas vaan joko kasvaa tai pienenee, rakenteeltaan erityyppistä lihasta ei varmaankaan ole.. niinku löysää lihasta tai tiivistä lihasta :) Korjannette jos olen vaan pöljä.
Voi.

Äärimmäiseen notkeuteen "väärin" venytteleminen saattaa aiheuttaa lihasten "veltostumisen". Veltostuminen siinä mielessä siis, että ns. "räjähtävän voiman" ulos saaminen tekiikoista vaikeutuu tai muuttuu mahdottomaksi tms.
No tuo nyt saattaisi kuulostaakin ihan järkeenkäyvältä joo sano.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Älä juo kaljaa ja ala käymään pilateksessa :lol:
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Synny Annaksi: kaikki kertyy reisiin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
hebuli

Re: Vatsalihasprojekti?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

irmelianneli kirjoitti:Voiko lihakset olla veltot? Äkkiseltään ajateltuna lihas vaan joko kasvaa tai pienenee, rakenteeltaan erityyppistä lihasta ei varmaankaan ole.. niinku löysää lihasta tai tiivistä lihasta
Kyllä joo lihaksetkin voivat löystyä. Näin tapahtuu esim. naisten vatsalihaksille jos nainen tulee tiineeksi. Aarnella on kyllä ihan pointti että vahvistuneet vatsa-(ja muut keskikehon )lihakset tukevat osaltaan ryhtiä paremmaksi.
Eikö vatsalihaskin ole vain ihan samanlainen lihas kuin muutkin.. että kasvaakseen tarvii riittävän rasituksen, niin että viimeiset jaksaa just puskea loppuun.. esim. 15-20 toistoa.
On se ihan samanlainen lihas kuin muutkin tahdonalaiset lihakset, ja niihin pätevät samat "lainalaisuudet" kuin muihinkin lihaksiin. Kai se pointti sitten on, kuten Exsat totesi, että monet eivät halua liikaa kasvattaa vatsalihaksiaan, koska se ei välttämättä auta litteän vatsan saavuttamisessa. Jostain luin että esim. kilpabodaajat eivät suosi painonnoston liikkeitä (esim. työntö), koska ne "paksuntavat" keskikehoa liikaa, kun ne broilerit pyrkivät enemmän V-malliin.

Alaselän lihaksia ei pidä sitten liikaa rasittaa lisäpainoilla ihan vain sen takia koska ne ovat kovin ohuita ja siten herkästi vioittuvia/ylirasittuvia lihaksia. Revähdys alaselän lihaksissa voi olla aika kettumainen. Joku kunto-ohjaaja joskus neuvoi että normaaleissa selkälihasliikkeissä kannattaa harkita pieniä lisäpainoja vasta jos menee ilman niitä 3x30 liikettä helposti.
Vastaa Viestiin