28 h

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
HellBell

28 h

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Otsikon nimi tulee siitä, että viime viikonloppuna, pakottavien asianlaitojen vuoksi, jouduin pysyttelemään hereillä 28 tuntia putkeen, josta osan vietin (pakottavia asianlaitoja, kulkuneuvot olivat mennnet yms) alkuun yökerhossa, sitten roikkumalla McDonaldsissa (joka sulkee ovensa aamuviideltä, ei tartte ulkona pyöriä liiaksi kun voi sielläkin siemailla yhtä kahvikupposta useamman tunnin) ja sitten saamalla kosketuspintaa jengityyppeihin ihan out there. Tämä tarkoittaa sanoa, että olen kokenut nyt katuelämää juupelisjuu ja että olen ollut heitteillä ulkona ja haahuillen löytänyt lopulta tieni kotiin. Tätä myöden olen tullut karuksi tyypiksi, se on selvää se!

Tulin huomanneeksi tämän koettelemuksen yhteydessä että tuo 28 h on itse asiassa henk.koht. hereilläolemisen ennätysaikani - ei sillä että olisin aiemmin niitä rajoja kokeillut.

Kuinka kauan te olette olleet yhtäjaksoisesti hereillä, mikä on siis valveillaoloennätyksenne ja mitä fiiliksiä siihen tilaan on liittynyt?
Koitteko ehkä unituoksun ilmaantumista ihon pintaan? Alkoiko ärsyyntymiskynnys madaltua, teittekö pöllöjä asioita joita ette olisi tehneet jos olisitte olleet virkeitä? Nukuitteko lopulta minne vain?

Kertokaa.

(Savisella on tällä hetkellä 48 tuntia takana ja väsäilee kahvin kanssa jatkoa.)
DeliriumTremens

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Olin tuossa muutama vuosi sitten kaverini häiden jatkoilla n. 48 tuntia... Että siis lähentelee tuota 48:aa tuntia minun hereillä oleminen... Olihan se aika rankkaa hommaa suoraan sanottuna! Ensimmäinen vuorokausi meni ihan helposti ja vielä itseasiassa iltapäivän puolelle meni ihan hyvin. Olin herännyt joskus kuuden aikaan silloin häiden aamuna lauantaina... Ehkä suurin syy siihen, että tuommoisen putken jaksoin oli se että oli lähes koko ajan kännissä... tai ainakin juopottelin koko ajan.. Kotiin pääsin maanantaiaamuna puoli kuolleena joskus 5.30 kun ei takseja näkynyt eikä yks taksi suostunut viemään minua kotiin asti kun rahat loppui kesken (on se perkele, yksinäinen nainen korkkareissa laitetaan kävelemään keskellä yötä muutaman sadan metrin matka...)

Taisi olla aika surrealistinen olo sen jälkeen ja sinä aikana.... ihan kuin olisi kaikki kulkenut vähän perässä tai silmät tai aivot tai jotain... On senkin jälkeen tullut valvottua muutamia yli vuorokauden sessioita, mutta ei sitä mielellään kuitenkaan tee...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Voi sua katulapsiraukkaa!

Kerran olin hereillä kaksi päivää, välissä nuokuin tunnin yhden vappuheilan vierellä. Sen jälkeen kyllä nukuin 16 tuntia putkeen.

Siitä vappuheilasta vielä. Se oli vappuna pukeutunut joksikin sci-fi-hahmoksi (jostain telkkarisarjasta) ja auta armias, mikä positiivinen yllätys maskien alta paljastui, kun se tuli parin päivän päästä visiitille. Lääh!
Kikkelis kokkelis.
SnapaHead

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Mikas liimanhaistelija sinusta on tullut?

Toissa kesana dokatessa valvoin n. 38h. Ei siita oikein mitaan muuta jaanyt kateen kuin se, etta olin ajokunnossa koko ajan. Nakokentasta ei oikein ottanut selvaa ja korvissa humisi.

Viime kesana nukuin viiden vuorokauden aikana ehka 17h ja se oli kylla painajaismainen olotila. Kavely oli vaikeaa ja silmat vuoroin vuosivat ja vuoroin olivat turvonneet umpeen. Vatsasta vaansi ja jokainen aani tuli kuin jonkin kuvun takaa. Ja unohdinko ehka mainita etta I was very very very very drunk.
nojoojust

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Omia valvomisia en enää rekisteröi, koska uniongelmat ovat niin paljon tavallisempia kuin hyvin nukutut yöt. Vaivatta on mennyt yli 36 tuntia, eivätkä välillä edes unilääkkeetkään tehoa. Ex-miehelläni oli kuitenkin aikoinaan niin hupaisa valvomistapaus, että minun on aivan pakko avautua puolestaan. Itse olin viikonlopun reissussa, joten mies sitten jumittui tietokoneen ääreen 46 tunniksi. Lopulta peli oli sitten edennyt sen verran sopivaan kohtaan, että hän päätti mennä nukkumaan. Sitä ennen hän kuitenkin teki pelitilanteestaan muutamia muistiinpanoja notepadilla. Seuraavana aamuna muistiinpanojaan lukiessaan hän totesi olleensa _todella_ väsynyt, sillä teksti oli sellaista kirjainsekamelskaa, ettei ainoankaan sanan merkitystä voinut edes arvailla.
HellBell

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja HellBell »

DeliriumTremens kirjoitti:Olin tuossa muutama vuosi sitten kaverini häiden jatkoilla n. 48 tuntia... Että siis lähentelee tuota 48:aa tuntia minun hereillä oleminen... Olihan se aika rankkaa hommaa suoraan sanottuna! Ensimmäinen vuorokausi meni ihan helposti ja vielä itseasiassa iltapäivän puolelle meni ihan hyvin. Olin herännyt joskus kuuden aikaan silloin häiden aamuna lauantaina... Ehkä suurin syy siihen, että tuommoisen putken jaksoin oli se että oli lähes koko ajan kännissä.....
Kun on iloinen hässäkkä päällä (ja iloista seuraa ympärillä), aikakin kuluu nopeammin. Voisi kuvitella että jos joskus kokeilisi (ihan kokemuksen vuoksi vaan juu) juoda useampana päivänä putkeen ja juhlia hereilläpysymisajan.. niin voisi olla ihan hauskaa ja ennätysajat siinä sitten taittua samalla.. ;-)
Keikaus kirjoitti:Voi sua katulapsiraukkaa! ..
Olin kuin Oliver Twist silloin!
.. Siitä vappuheilasta vielä. Se oli vappuna pukeutunut joksikin sci-fi-hahmoksi (jostain telkkarisarjasta) ja auta armias, mikä positiivinen yllätys maskien alta paljastui, kun se tuli parin päivän päästä visiitille. Lääh!
Sen oikea naamari oli paras naamari siis. :)
SnapaHead kirjoitti:Mikas liimanhaistelija sinusta on tullut.
Vel, vot tu sei.. Harrastukset muuttuu!
..
Viime kesana nukuin viiden vuorokauden aikana ehka 17h ja se oli kylla painajaismainen olotila. Kavely oli vaikeaa ja silmat vuoroin vuosivat ja vuoroin olivat turvonneet umpeen. Vatsasta vaansi ja jokainen aani tuli kuin jonkin kuvun takaa. Ja unohdinko ehka mainita etta I was very very very very drunk.
Että ehkä se (mitä tuossa aiemmin pistin Deliriumille) monen päivän hauskanpito + viinasidea ei loppupeleissä enää tunnukaan hauskalta. Silmäjuttu kuulosti aika häijyltä.. epäilen hyvin vahvasti että mulla ilmenisi jotain vastaavaa, koska ne lemmon silmät on muutenkin niin herkät.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Mojo »

56 tuntia. Perjantai aamuysistä sunnuntai iltaseiskaan. Kyseessä oli nimenomaan rajojen testaus erään kaverin mökillä 7-8 vuotta sitten. Neljä henkeä siinä valvottiin kalastaen, pelejä pelaten ja kahvia sankokaupalla juoden. En tiedä olisiko kauemmin voinut olla hereillä mutta aikaa ei ollut enää joten suosiolla lähdimme kotiin... maanantaina oli näet koulua.... ja paskat. 22 tuntia vetelin sitkeitä, pari tuntia olin hereillä kunnes taas unille. Tiistaina oli jo koulukunto kohtalainen. :P
HellBell kirjoitti:mitä fiiliksiä siihen tilaan on liittynyt?
Eipä tuossa mitään sen kummempaa. Aamuöistä väsytti ehkä eniten jatoisena yönä silmät piti auki pienen kilpailutilanteen tuomalla väkipakolla. Kahden vuorokauden jälkeen tosin alkoi tuo pääkoppa hieman kääntyä errorin puolelle ja kaikenlainen järjellinen ajattelu oli mahdotonta.
Alkoiko ärsyyntymiskynnys madaltua
Kyllä...
teittekö pöllöjä asioita joita ette olisi tehneet jos olisitte olleet virkeitä?
Joo kai... tai emmä tiiä. Vesihiihtoa ilman suksia tai lautaa voisin kokeilla joskus toistekin, kunhan välttyisi kaikilta kaatumisten tuomilta mustelmilta.
Nukuitteko lopulta minne vain?
Urheasti olin hereillä koko tunnin matkan kotiin ja nukahdin vasta omaan sänkyyn :D
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

SnapaHead kirjoitti:Mikas liimanhaistelija sinusta on tullut?
Löytyikö nyt se oma rakas? :h:
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Tulikin mieleeni, että mun täytyykin kertoa sulle joskus, missä mä asun niin että voit tulla koputtamaan ikkunaani, jos olet missannut kulkuvälineen. Siis edellyttäen, että olet Helsingissä.
Kikkelis kokkelis.
HellBell

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Keikaus kirjoitti:Tulikin mieleeni, että mun täytyykin kertoa sulle joskus, missä mä asun niin että voit tulla koputtamaan ikkunaani, jos olet missannut kulkuvälineen. Siis edellyttäen, että olet Helsingissä.
Mukava aatos, Keikku - kyllähän se käy. :)
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Camilla »

En ole pitänyt tarkkaa kirjaa valvotuista tunneista. Yhtenä kesänä en ensin pariin vuorokauteen nukkunut ollenkaan, siitä pari viikkoa jatkui semmoisilla max. puolen tunnin unet per yö. On ne uniongelmat kyllä kivoja :roll:

En todellakaan suosittele samaa kenellekään, olin lopulta niin väsynyt etten oikeastaan kyennyt muuhun kun itkemään.
ninnithequeen

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Oma ennätys on 72 h. Siinä vaiheessa olin kyllä todella seis jo. Ja kamainta oli yrittää nukkua, kun ei enää meinannut väsymykseltään unta saada. Olimme silloin isoskoulutuksen viikonloppu-leirillä, ja jostain syystä valvottiin sitten molemmat yöt siellä, ja kotiin päästyä se uni ei sitten tosiaan tullut.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Clay »

Noin 84 tuntia. Istuin koneen ääressä, ja seuraavaksi hätkähdän hereille sängystä. Viisas minä, kun unessakin osaan siirtyä selkäystävällisempään paikkaan nukkumaan.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Voyageur
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 101
Liittynyt: 12.10.2005 21:14
Paikkakunta: Ivalo

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Voyageur »

Mä olen ollut hereillä suurinpiirtein 70-80 tuntia yhtäjaksoisesti, kun vaan joskus partiossa testailtiin, kauanko pysytään valveilla. Sinänsä hommassa ei pahemmin järkeä ollut, mutta hauskaa oli. Aika on hiukkasen epäselvä, koska jossain vaiheessa alkoi nukahtelemaan kesken kävelyn, ja liikkumisen muutamaksi sekunniksi, eli todellisuus sekoittui uniin, tai jotain ja lopputuloksena oli aika surrealistista menoa, kun ei oikein tiennyt missä liikkuu, ja mikä liikkuu, kun suurinpiirtein kivet ja puut liikkui ja morjesteli...
Alors je ne lui parlais ni de serpents boas, ni de forêts fierges, ni d'étoiles.
SnapaHead

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Ninni, Clay ja Voyager: Tassa ei kysytty oletteko vetaneet piria.
1108

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Palttiarallaa 36 tuntia, intissä II/98 rovajärvellä hyökkäysharjoituksessa. Teki gutaa.
Leilah

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Minä en paljon valvo, vaan tarvitsen riittävästi ja säännöllisesti unta. Joskus olen ehkä valvonut vuorokauden putkeen, esim. perjantaina on ollut töitä/koulua ja sitten illaksi ja yöksi baariin niin siinähän valvoo helposti. Viime joulukuussa laivalla tuli viikonlopun aikana nukuttua ehkä viisi tuntia, ja silloinkin elämä alkoi olla jo aika tikkuista.

Silloin kun lapseni oli vauva, niin nukkuminen oli hyvin epäsäännöllistä. Uni oli katkonaista ja oli sellainen zombie-fiilis päällä sekä päivin että öin. Jostakin sitten luinkin, että pienten lasten vanhemmilla voi jopa oikea puoli aivoista surkastua unen puutteen takia. Minulla sen huomasi jo päällepäin.
Yönmustaritari

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

18 h, koska torstain ja perjantain välisinä öinä tingin kahdeksan tunnin yöunistani Aliaksen vuoksi.
ninnithequeen

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

SnapaHead kirjoitti:Ninni, Clay ja Voyager: Tassa ei kysytty oletteko vetaneet piria.
Pah, kahvia vaan. Seurakunnan leireillä harvemmin mitään piriä vedetään.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joskus 72 tuntia valvonu, töitä oon tehny 28h yhtä jaksoisesti..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Joskus olen valvonut noin 60 tuntia, kävin välillä ryybillä ja välillä töissä. Aika väsyhän sitä sitten oli. Mutta aika useinkin menee se kaksikin vuorokautta valvoskellessa. Ja lähes aina töiden takia pitää valvoa. Siis ensin valvotaan vuorokausi, ollaan juoppoilemassa, sitten on jatkot ja aamulla töihin, ja siinähän se pari päivää jo lipsahtikin. Sitä aina ajattelee, että jaksaa sen yhden pienen työvuoron vaikka "vähän" väsyneenäkin.

Välillä tulee väsymysaaltoja, mutta ne menevät ohi. Jossakin noin puolentoista vuorokauden kohdalla alkaa palelemaan, kahden kohdalla olo menee sekavammaksi. Noita 28:ja tulee jatkuvasti, ja ei niitä edes sillä tavalla enää huomaa, kun on tottunut omaehtoiseen valvomiseen ja univaikeuksiinkin.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Nighthawk

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Vähän yli 50 tuntia taisi olla maksimi. Silloin kyseessä oli vapaaehtoinen itsensä testaus fyysisen rasituksen aikana. Kahvia ei tuolloin tullut nautittua ollenkaan. Pelkkä ulkoilma piti virkänä yllättävän hyvin.

Syystä tai/ja toisesta tällä viikolla minulla on ollut poikkeuksellisia univaikeuksia. Maanantai alkoi n.42h valvomisella ja pienten unien jälkeen toinen pläjäys oli vajaa 30 tuntia. Väsyttää aivan suunnattomasti, mutta nukuta ei laisinkaan. Lyhyitä max. 3 tunnin settejä oon nyttemmin pystynyt nukkumaan. Uni on vaan niin hemmetin rauhatonta. Niin, ja kahvia on mennyt tolkuttomasti ja sen kyllä huomaa. (Pilataan Maha Nuorina Ry… *rummunpäristyksiä ja kippis*). No, eipä tuo kofeiini enää auta, kun tuota kahvia on tottunut juomaan päivittäin. Täytynee siirtyä efedriinin kautta piriin.

Ihme kyllä, kohdallani ei edes univaje kykene alentamaan ärsytyskynnystä. Lungisti matkaa taittuu riippumatta olosuhteista.

Hajuista. Tuo n. 50-tuntinen tapahtui SA:n palveluksessa, metsäleirillä, joten pasha oli ainoa haju, joka jyräsi kaiken alleen. Muissa yhteyksissä en ole ainakaan pannut merkille erityisiä tuoksuja. Yleensäkin sensoriset toiminnot tuntuvat pitkän valvomisen olevan melko turtana. Ehkä sen tuoksun huomaisi, jos sen aistimiseen varta vasten keskittyisi. Täytyypi kokeilla seuraavalla kerralla.…toivottavasti tuo kerta ei ole lähiaikoina.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Lohtajalla -03 tuli vissiin taisteluvaiheessa valvottua jotain ~40h. Saman verran meni Jakokoskirockin päälavan valoja tehdessä -99. Palkka oli 500mk, siitä voi laskea tuntipalkan. =P
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
RolloTomasi

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kai se yli 40 tunnin on mennyt pisimmillään joskus koulun koekaudella.

Yleensä tapanani on kuitenkin nukkua puolesta tunnista kolmeen silloin kun aikaa pitempiin uniin ei ole.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: 28 h

Viesti Kirjoittaja cardic »

50h oon enimmillaan ilman unta ollu. ei kivaa. en suosittele. ei toimi
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Vastaa Viestiin