Persjantain puheet

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Turbohaltija

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Lolita kirjoitti:

Tosin musta tuntuu, että joku jääkiekkoilija olis sulle ihan liian tyhmä, mieti nyt jaksaisitko jotain Cro Magnonia nurkissasi.

Jospa sen sijaan pidettäisiin joku naisen mitoissa olevien naisten kahvitteluhetki ensi viikolla? Juoruamista ja panemisesta puhumista.
Hyvin sanottu! En oikein ymmärrä, miten Edithin tapainen upea ja fiksu nainen edes miettii jotain jääkiekkoilijaa... Onhan niillä tietty hyvä perse, mutta toisaalta on niitä upeita vartaloita älyllisilläkin ihmisillä, esimerkiksi minulla. Enkä varmasti ole ainoa, vaikkakin helmi. :twisted:
Viimeksi muokannut Turbohaltija, 03.02.2006 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Filovirus

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Takas.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Edith kirjoitti:Terveiset tanskan kurssilta vaan. En ole koskaan ennen ollut yliopisto-opintojeni aikana niin pihalla jostain asiasta kuin tuosta yksityiskohtien läpikäynnistä puhutussa tanskassa. Jos edes käytäisiin läpi, mitä siinä suurin piirtein sanotaan, mikä on sisältö, mutta kun ei. Mikä konjunktio ja missä välissä. Vitut. Neljä kyyneltä päivän tulos.
Kiitokset terveisistä. Olen aina ajatellut, että vieraita kieliä vapaaehtoisesti opettelevien täytyy olla jotenkin masokismiin taipuvaisia. Minulle kieliopinnot ovat aina olleet lähes sietämättömän tuskaisia kokemuksia. Juuri missään muussa yhteydessä ei saa tuntea itseään yhtä kyvyttömäksi ja kaikkea osaamistaan riittämättömäksi. Onnistumisen kokemuksia täytyy oikein hakemalla hakea ja vaikka löytäisikin, niin jatkuvat epäonnistumiset kyllä pistävät ne perspektiiviin aika nopeasti. Ei kiitos, kamalaa on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Filovirus kirjoitti:Takas.
Missäs kävit? :P
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Filovirus

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Mojo kirjoitti:
Filovirus kirjoitti:Takas.
Missäs kävit? :P
Elisa oli ilkeä ja avasi vasta nyt liittymän :x

Nooh, oli siitä hyötyäkin; ploNteus häipyi, työharjoittelupaikka kirjastosta tuli ja puput pupuili vielä enemmän :wink:
Exsat

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Keikaus kirjoitti:Itse olen kyllä sellainen, että jos olen jonkun söpön tyypin kanssa, niin mun jutut on tällaisia:"Miten sä oot noin söpö?" "Miten sä voit olla niin söpö?" "Vitsi sä tuoksut hyvälle!" "Ah, sä oot niin himottava!" ja sitä rataa kertaa sata.
Oonks mä sun mielestä söpö? Mä voisin alkaa sitten oleen sun kanssa. Ja mä imen munaakin, joten sekin kriteeri sitten täyttyisi.

Ja Filukalle moro!
ninnithequeen

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Voi väsynyttä ihmistä. Kamala pitkä työpäivä, vielä kamalammat jonot Citymarketissa, vielä kamalammat ruuhkat pitkin etelä-Suomea....Onneksi tuli hankittua kaikki sapuskaiset huomiseksi, ettei mitään vaan unohtunut.

Nyt pannu kahvia ja sitten siivoilemaan hiki hatussa taas. Vaik tekis kyl mieli nuqquu enemmän kuin mitään muuta....
Runkkis

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Tänä vapaa päivänä työmaalla tuli vietettyä vaan kuusi tuntia. No, tulipa juteltua rauhassa asiakkaiden ja työntekijöiden kanssa, mitä ei aina tule ehdittyä tehdä. Nyt kotiin ja pientä siivoilua. Imurointi saattaa jäädä väliin, mutta jos sitä pyykkäsi ja veisi roskat. Alku sekin...
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Mojo »

ninnithequeen kirjoitti:siivoilemaan
Joo okei mulla ei oo vaippakääryileitä tai pottahirviötä kotona, mutta miten immeinen jaksaa siivota noin harva se päivä. *hatunnosto*
Mä siivoan kans parhaillaan ja tuntuu et taasko perkele.. justhan mä tän operaation suoritin kaks viikkoa sitten :tiistai:
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Exsat

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Edith kirjoitti: Ja hei, Exsat ihan oikeesti tietää varmasti olevansa varsin nätti.
Mistä sen tietää? Siitä, että joskus cityn kuvagalleriaan on joku kirjoittanut, että panisin? Vai siitä, että joskus baarissa joku 160cm pitkä kaljuuntunut ylipainoinen keski-ikäinen käy kysymässä, että lähdenkö jatkoille?

Kyse oli ulkopuolisten kehuista joita totesin saavani vähänlaisesti. Tosin tällä kerjäystekniikalla määrä vähintään triplaantui. En mä tiedä mitä muut näkee, parhaiten mulle on jäänyt mieleen ne jutut, kun yläasteella joku poika kävi kysymässä, että alkaisinko seurustelemaan sen kaverin kanssa ja sitten koko niiden porukka räjähti nauramaan, kun oli vaan niin hyvä vitsi, että joku olisi kiinnostunut jostain mun näköisestä.
ninnithequeen

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Niin juu, Filolle :h:

Mie en yllätysyllätys pääse tästä paskapellekoneelta sättiin, jos joku vaikka ois ihmetelly miks en ole käynyt ees moikkaamassa vähään aikaan :roll:
ninnithequeen

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mojo kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:siivoilemaan
Joo okei mulla ei oo vaippakääryileitä tai pottahirviötä kotona, mutta miten immeinen jaksaa siivota noin harva se päivä. *hatunnosto*
Mä siivoan kans parhaillaan ja tuntuu et taasko perkele.. justhan mä tän operaation suoritin kaks viikkoa sitten :tiistai:
Hehe, noh, kun on vielä nuo miljoonat elukat karvoineen vielä täällä, niin....Lisäksi olin juuri työkomennuksella muutaman päivä, joten pölyä ja muuta kertyy. Ja on aina ja jokapaikassa, vaikka siivoaisi kuinka.

Ei tää aina kivaa ole. Mutta osaan mä joskus heittäytyä sohvalle väsyneenä ja kiukutella että en varmana tänään siivoo! Nyt on pakko, kun huomenna tulee näitä vieraita ;)
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

urpiainen kirjoitti:
Kiitokset terveisistä. Olen aina ajatellut, että vieraita kieliä vapaaehtoisesti opettelevien täytyy olla jotenkin masokismiin taipuvaisia. Minulle kieliopinnot ovat aina olleet lähes sietämättömän tuskaisia kokemuksia. Juuri missään muussa yhteydessä ei saa tuntea itseään yhtä kyvyttömäksi ja kaikkea osaamistaan riittämättömäksi. Onnistumisen kokemuksia täytyy oikein hakemalla hakea ja vaikka löytäisikin, niin jatkuvat epäonnistumiset kyllä pistävät ne perspektiiviin aika nopeasti. Ei kiitos, kamalaa on.
Parhain tapa on lähteä toiseen maahan, kyllä se kielitaito väkisin kertyy..
Nimimerkillä kokemusta on.. Ja mä tunnen itseni tyhmäksi hetkittäin, mutta onneks noi on olleet niin kilttejä että selittävät uudelleen jos mä oon ihan hukassa. Mut ei ne puhu mulle englantia, ovat näemmä päättäneet et mä opin norjaa..

Mä ymmärrän jo vähän tanskaakin tän 3 kk pohjalta, mikä oikeasti on uskomatonta.. Oli yks tanskalainen kollega regional møtessä, ja illallisen edetessä tuli juteltua sen kanssa, enkä mä ollu ihan hukassa.. Norja ja tanska on jossain määrin samanlaisia. Kielioppikin on kuulemma otettu pitkälti tanskasta ku bokmålia kehitettiin, tai ehkä ne puhuu nynorskista? BTW, sen mukaan mä olen maassa nimeltä Noreg..
(mutta älkää oikeasti kuvitelkokaan että mä tiedän mitään em kielten kieliopista, mä vaan laitan sanoja toisensa perään, ja noi ymmärtää mua... =D..)
1108

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Georgina kirjoitti:jotkut käy töissä. NiinQ eri työpaikoilla juu see??
Voi vitun ääliö, TÄMÄ siis voi poistaa KESKUSTELUN NASSUTUSTEN?

Ompa tapa keskustella, Kityn kautta....

Ei helvetti, pohja on kohdattu.
Exsat

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Exsat »

1108 kirjoitti:
Georgina kirjoitti:jotkut käy töissä. NiinQ eri työpaikoilla juu see??
Voi vitun ääliö, TÄMÄ siis voi poistaa KESKUSTELUN NASSUTUSTEN?
Mikä osuus tuosta olisi pitänyt käydä kasvoitusten? Minä kirjoitin olevani kateellinen kun muita kehutaan niin paljon. Mies puolustautui, että kyllä ainakin hän on joskus sanonut nätiksi. Minä perustelin, miksi se, että joskus sanotaan nätiksi ei ole ihan verrattavissa niihin kohteliaisuuslitanioihin, mitä ihmiset tuon ketjun perusteella tuntuvat saavan.

Tuskin siinä ketjussakaan kaikki kehut ovat omalta vakituiselta kumppanilta saatuja, joten avautuminen ei ollut suunnattu mitenkään vain miehelleni.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NomenNescio kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Kiitokset terveisistä. Olen aina ajatellut, että vieraita kieliä vapaaehtoisesti opettelevien täytyy olla jotenkin masokismiin taipuvaisia. Minulle kieliopinnot ovat aina olleet lähes sietämättömän tuskaisia kokemuksia. Juuri missään muussa yhteydessä ei saa tuntea itseään yhtä kyvyttömäksi ja kaikkea osaamistaan riittämättömäksi. Onnistumisen kokemuksia täytyy oikein hakemalla hakea ja vaikka löytäisikin, niin jatkuvat epäonnistumiset kyllä pistävät ne perspektiiviin aika nopeasti. Ei kiitos, kamalaa on.
Parhain tapa on lähteä toiseen maahan, kyllä se kielitaito väkisin kertyy..
Nimimerkillä kokemusta on.
(...) norjaa (...) tanskaa (...) bokmålia (...) nynorsk
Hieno lista skandinaavisia kieliä! Itse hankin koulusta aikanaan teoriassa ihan hyvän mutta todellisuudessa täysin passiivisen englannin ja ruotsin taidon. Englannin olen sittemmin aktivoinut asustelemalla ulkomailla, joten kannatan tätä samaa metodia lämpimästi. Ruotsiksi en häpeäkseni osaisi edes kahvikupillista tilata, vaikka minulla ei asenneongelmaa asian suhteen olekaan. Ymmärrän kyllä ainakin suomenruotsia aika hyvin, koska olen ikäni viettänyt kesät ruotsinkielisessä saaristossa. Mutta kun siellä kaikki ymmärtävät suomea, en passiivista taitoa ole koskaan tullut aktivoineeksi. Ai niin, maisterintodistuksessani kyllä väitetään, että pystyn lukemaan tieteellistä kirjallisuutta hollaniksi. Mutta sama todistus nyt väittää ruotsintaitoanikin hyväksi. Pöh.

Suuri kunnioitus siis kaikille kieliä osaaville. Itse en kykene kommunikoimaan kuin suomeksi ja englanniksi. Kuuntelen kyllä kaikkia kieliä sujuvasti, ja suomenruotsia saatan jopa aika lailla ymmärtääkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Exsat

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Exsat »

urpiainen kirjoitti:Ruotsiksi en häpeäkseni osaisi edes kahvikupillista tilata...
Kan jag få en kopp kaffe(, tack)?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Exsat kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ruotsiksi en häpeäkseni osaisi edes kahvikupillista tilata...
Kan jag få en kopp kaffe(, tack)?
:D
Näin sitä oppii!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

urpiainen kirjoitti:

Parhain tapa on lähteä toiseen maahan, kyllä se kielitaito väkisin kertyy..
Nimimerkillä kokemusta on.
(...) norjaa (...) tanskaa (...) bokmålia (...) nynorsk
Mielestäni mä puhun vaan englantia käyttäen ruotsalaisia sanoja =).
Sen verran voimakasta kuitenkin näitten indoktrinaatio on ollut, että aina jos turvaudun englantiin jonkun olennaisen asian selityksessä, niin se kestää vain sen hetken, ja tipahdan takaisin ruotsiin.
Olen kuitenkin yrittänyt pitää sanastoani puhtaana norjalaisuuksista, tämä on kuitenkin vain tilapäinen pätkä ulkomailla eikä mikään maan vaihto.
Kielitaito on karttunut, ennen kuin päätin lähteä tänne ruotsinkieleni oli todella samaa passiivista "ymmärrän sanan sieltä täältä, mutta en puhu sanaakaan"-tyyppistä kuin itselläsi.
Sannu

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Ääh, mä en saa itseäni liikkeelle...mua jo valmiiksi hirvittää toi kylmyys kun en tiedä et menisinkö

A) Kävellen johonkin yhelle Töölöön ja sit taksilla sinne firman juhliin
b) Taksilla keskustaan ja siellä yhdelle ja kävellen sinne Firman bileisiin
c) Menisin suoraan firman bileisiin taksilla juomaan ja syömään ilmasiksi...mut siellä on niin jäykkää viel tähän aikaan.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Sannu kirjoitti:Ääh, mä en saa itseäni liikkeelle...mua jo valmiiksi hirvittää toi kylmyys kun en tiedä et menisinkö
Heh, täällä on enemmän kuin -30.. tuolla mittarissa näytti olevan - 33, ja nyt on vasta alkuilta. Kyllä se vielä tästä sutjaantuu -40 puolelle, jos nämä paikalliset ovat oikeassa.
Hengittäminen on vähän vaikeaa, mutta onneks koirakin on niin viluissansa että 5 minuuttia ulkona riittää.
Sannu

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Sannu »

NomenNescio kirjoitti:
Sannu kirjoitti:Ääh, mä en saa itseäni liikkeelle...mua jo valmiiksi hirvittää toi kylmyys kun en tiedä et menisinkö
Heh, täällä on enemmän kuin -30.. tuolla mittarissa näytti olevan - 33, ja nyt on vasta alkuilta. Kyllä se vielä tästä sutjaantuu -40 puolelle, jos nämä paikalliset ovat oikeassa.
Hengittäminen on vähän vaikeaa, mutta onneks koirakin on niin viluissansa että 5 minuuttia ulkona riittää.
Joo ei pitäs kitistä kun pakkasta on kuitenkin Helsingissä vain jotain 15
Runkkis

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Sannu kirjoitti:Ääh, mä en saa itseäni liikkeelle...mua jo valmiiksi hirvittää toi kylmyys kun en tiedä et menisinkö

A) Kävellen johonkin yhelle Töölöön ja sit taksilla sinne firman juhliin
b) Taksilla keskustaan ja siellä yhdelle ja kävellen sinne Firman bileisiin
c) Menisin suoraan firman bileisiin taksilla juomaan ja syömään ilmasiksi...mut siellä on niin jäykkää viel tähän aikaan.
A)

Kyllä sitä muutaman rohkaisu pitää ottaa...
Sannu

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Runkkis kirjoitti:
Sannu kirjoitti:Ääh, mä en saa itseäni liikkeelle...mua jo valmiiksi hirvittää toi kylmyys kun en tiedä et menisinkö

A) Kävellen johonkin yhelle Töölöön ja sit taksilla sinne firman juhliin
b) Taksilla keskustaan ja siellä yhdelle ja kävellen sinne Firman bileisiin
c) Menisin suoraan firman bileisiin taksilla juomaan ja syömään ilmasiksi...mut siellä on niin jäykkää viel tähän aikaan.
A)

Kyllä sitä muutaman rohkaisu pitää ottaa...
Näin mä vähän itsekin mietin...jotenka saapikasta jalkaan ja mänöksi...
Runkkis

Re: Persjantain puheet

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Sannu kirjoitti:
Runkkis kirjoitti:
Sannu kirjoitti:Ääh, mä en saa itseäni liikkeelle...mua jo valmiiksi hirvittää toi kylmyys kun en tiedä et menisinkö

A) Kävellen johonkin yhelle Töölöön ja sit taksilla sinne firman juhliin
b) Taksilla keskustaan ja siellä yhdelle ja kävellen sinne Firman bileisiin
c) Menisin suoraan firman bileisiin taksilla juomaan ja syömään ilmasiksi...mut siellä on niin jäykkää viel tähän aikaan.
A)

Kyllä sitä muutaman rohkaisu pitää ottaa...
Näin mä vähän itsekin mietin...jotenka saapikasta jalkaan ja mänöksi...
reipas tyttö
Vastaa Viestiin