Mietintöjä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Mietintöjä

Viesti Kirjoittaja mölli »

Tunteet pyörii itsesäälissä masennuksessa jotka ovat aiheuttaa kalja ja väsymys tiedän aamulla olen taas taistelukunnossa. Tiedän mitä multa puuttuu mutta tiedän mitä se maksaa ettei mitään saa ilmaiseksi ellei kaaos niin määrää, mutta loppujen lopuksi asiat menevät juuri siihen kuten olen määränyt eli kaikki menee, ainostaan henkinen perintö vaihtelee. Rautaisesti pysytään linjalla HAIL VICTORY!
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mietintöjä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kannattaaks dokaa, jos pistää ahistaan?!

Vointeja!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
nokkaelain

Re: Mietintöjä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ehkä tässä harvinaisessa tapaukseessa dokaaminen kannattaa. Inhimillisyys melkein paljastuu suojakuoren alta, mutta vieläkin itsekeskeinen ajatusmaailma onnistuu viemään voiton ja suojaaman omilta heikkouksilta.
slam

Re: Mietintöjä

Viesti Kirjoittaja slam »

mölli kirjoitti:Tunteet pyörii itsesäälissä masennuksessa jotka ovat aiheuttaa kalja ja väsymys tiedän aamulla olen taas taistelukunnossa. Tiedän mitä multa puuttuu mutta tiedän mitä se maksaa ettei mitään saa ilmaiseksi ellei kaaos niin määrää, mutta loppujen lopuksi asiat menevät juuri siihen kuten olen määränyt eli kaikki menee, ainostaan henkinen perintö vaihtelee. Rautaisesti pysytään linjalla HAIL VICTORY!
Tunteet pyörivät itsesäälimasennuksessa, minkä aiheuttavat kalja ja väsymys. Tiedän olevani aamulla jälleen taistelukunnossa. Tiedän mitä minulta puuttuu, mutta tiedän myös, mitä se maksaa. Mitään ei saada ilmaiseksi, ellei kaaos niin määrää. Loppujen lopuksi asiat menevät juuri siihen pisteeseen, kun olen ennalta määrännyt. Kaikki asiat menevät. Henkinen perintöni ainoastaan vaihtelee. Rautaisesti pysytään linjalla "hail victory".

Onnistuinko suomentamaan? Mahdollisesti en? :P
Aito_Johanna

Re: Mietintöjä

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

slam kirjoitti:
mölli kirjoitti:Tunteet pyörii itsesäälissä masennuksessa jotka ovat aiheuttaa kalja ja väsymys tiedän aamulla olen taas taistelukunnossa. Tiedän mitä multa puuttuu mutta tiedän mitä se maksaa ettei mitään saa ilmaiseksi ellei kaaos niin määrää, mutta loppujen lopuksi asiat menevät juuri siihen kuten olen määränyt eli kaikki menee, ainostaan henkinen perintö vaihtelee. Rautaisesti pysytään linjalla HAIL VICTORY!
Tunteet pyörivät itsesäälimasennuksessa, minkä aiheuttavat kalja ja väsymys. Tiedän olevani aamulla jälleen taistelukunnossa. Tiedän mitä minulta puuttuu, mutta tiedän myös, mitä se maksaa. Mitään ei saada ilmaiseksi, ellei kaaos niin määrää. Loppujen lopuksi asiat menevät juuri siihen pisteeseen, kun olen ennalta määrännyt. Kaikki asiat menevät. Henkinen perintöni ainoastaan vaihtelee. Rautaisesti pysytään linjalla "hail victory".

Onnistuinko suomentamaan? Mahdollisesti en? :P
Yllättävän hyvä suomennos! Yhden virkerakenteen muuttaisin: Loppujen lopuksi asiat menevät juuri siihen pisteeseen, johon olen ne ennalta määrännyt. Muuten ihan kelpo. Slam on näköjään kehittynyt siellä kirjoittamiskurssilla vai mikä se oli :) :cheer:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mietintöjä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Aito_Johanna kirjoitti:
slam kirjoitti:
mölli kirjoitti:Tunteet pyörii itsesäälissä masennuksessa jotka ovat aiheuttaa kalja ja väsymys tiedän aamulla olen taas taistelukunnossa. Tiedän mitä multa puuttuu mutta tiedän mitä se maksaa ettei mitään saa ilmaiseksi ellei kaaos niin määrää, mutta loppujen lopuksi asiat menevät juuri siihen kuten olen määränyt eli kaikki menee, ainostaan henkinen perintö vaihtelee. Rautaisesti pysytään linjalla HAIL VICTORY!
Tunteet pyörivät itsesäälimasennuksessa, minkä aiheuttavat kalja ja väsymys. Tiedän olevani aamulla jälleen taistelukunnossa. Tiedän mitä minulta puuttuu, mutta tiedän myös, mitä se maksaa. Mitään ei saada ilmaiseksi, ellei kaaos niin määrää. Loppujen lopuksi asiat menevät juuri siihen pisteeseen, kun olen ennalta määrännyt. Kaikki asiat menevät. Henkinen perintöni ainoastaan vaihtelee. Rautaisesti pysytään linjalla "hail victory".

Onnistuinko suomentamaan? Mahdollisesti en? :P
Yllättävän hyvä suomennos! Yhden virkerakenteen muuttaisin: Loppujen lopuksi asiat menevät juuri siihen pisteeseen, johon olen ne ennalta määrännyt. Muuten ihan kelpo. Slam on näköjään kehittynyt siellä kirjoittamiskurssilla vai mikä se oli :) :cheer:
Voisi kai myös sanoa, että Möllin viesti olisi hieman valoisampi, jos vaihtaisimme ensimmäisen virkkeen relatiivipronominin ja kirjoittaisimme näin: "Tunteet pyörivät itsesäälimasennuksessa, jonka aiheuttavat kalja ja väsymys." Tällä versiolla masennuksesta pääsisi eroon nukkumalla ja vaihtamalla kaljan veteen. Slamin versiossa masennus jää, vain pyörimiselle voi jotain tehdä. Tai ehkä tämä minun versioni on ruotsalaishenkisen ylioptimistinen. Saisinkohan minä henkilökohtaiseksi sponsorikseni Maraboun Fazerin sijaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
slam

Re: Mietintöjä

Viesti Kirjoittaja slam »

Aito_Johanna kirjoitti:Slam on näköjään kehittynyt siellä kirjoittamiskurssilla vai mikä se oli :) :cheer:
Enhän minä ole sieltä vielä mitään edes oppinut. :) Joku ihme kaunokirjallisen kirjoittamisen opus annettiin nettikurssikirjaksi... Pitäisi jaksaa hieman lukea sitä, mutta laiskottaa...
Vastaa Viestiin