Lintujen syöminen?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
slam

Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja slam »

Vieläkö uskallatte metsästää linturiistaa? vai alkaako jo pelottaan linnut?
ninnithequeen

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No kyllä minä ainakin uskallan, en nyt metsästää, mutta syödä. Riistalintuja en muuten ole koskaan syönytkään, ihan kanaa ja kalkkunaa vaan.

Vahvasti epäilen, että lintuinfluenssa löytää tiensä Suomeenkin muuttolintujen mukana jo tänä vuonna.
slam

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja slam »

ninnithequeen kirjoitti:No kyllä minä ainakin uskallan, en nyt metsästää, mutta syödä. Riistalintuja en muuten ole koskaan syönytkään, ihan kanaa ja kalkkunaa vaan.

Vahvasti epäilen, että lintuinfluenssa löytää tiensä Suomeenkin muuttolintujen mukana jo tänä vuonna.
Muuttolintuja voi tulla talvellakin...
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Niba »

slam kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:No kyllä minä ainakin uskallan, en nyt metsästää, mutta syödä. Riistalintuja en muuten ole koskaan syönytkään, ihan kanaa ja kalkkunaa vaan.

Vahvasti epäilen, että lintuinfluenssa löytää tiensä Suomeenkin muuttolintujen mukana jo tänä vuonna.
Muuttolintuja voi tulla talvellakin...
Kuuleppas nyt ornitoloogian prinsessa..
Tottaki tulee tännekin, open skies..
Joskus välillä esim varislintuihin kuuluvat pähkinänpurijat voivat muuttaa ruuan perässä idästä päin tuhansia kilometrejä.
Yleensä muuton syynä on kuitenkin pesintä.
Välimerellä ja eteläisellä Itämerellä kuolleiksi havaitut joutsenet ovat olleet kyhmyjoutsenia. Ne ovat enemmänkin paikkalintuja kuin muuttolintuja.
Tuo voi sitten olla hälyyttävämpi asia, koska tuossa tapauksessa joku muu lintulaji on tuonut taudin paikalle..
Voitte olla huoletta muuttolintujen osalta, koska se aika koittaa vasta usean kuukauden kuluttua, milloin lintujen muutot alkavat.
Pyyhin Netikettiin..
Aito_Johanna

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Kalkkunasuikaleita on marinoitumassa lounasta varten.
RolloTomasi

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aito_Johanna kirjoitti:Kalkkunasuikaleita on marinoitumassa lounasta varten.
:shock: :leuhka:
Pikku-Akka

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Onneksi tähän aikaan ei saa edes metsästää riistalintuja?!
Käsittääksen sorsastus alkaa elokuussa ja metsälinnut sitten syksymmällä. Mutta sitten kun ne alkaa, niin mies ei pääse metsälle. Eikä koiraa päästetä yksin irti. Enkä kyllä edes syö sitä lihaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tulis nyt sitä tautia keskiseenkin eurooppaan, että tippuis täälläkin broilerin hinta. Sitten kun tuo tapahtuu, alkaa meikäläisellä massakausi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
hebuli

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Voi ei. Linnuista voi saada lintuinfluenssaa, lehmänlihasta BSE:tä, possunlihasta trikinoosin... mitäs mä sitten syön? Lohduttaudun sillä tiedolla että paljon todennäköisemmin jään linja-auton alle kuin kuolen lintuinfluenssaan.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Syön edelleen ihan mitä sattuu. Paitsi kotieläimiä.
EDIT: Siis lemmikkieläimiä. Ja haineviä.
Viimeksi muokannut Mylwin, 15.02.2006 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Starflare

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Sanovat että: "If you can't eat it or fuck it, kill it".
tonttu

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
Elukka

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

slam kirjoitti:Vieläkö uskallatte metsästää linturiistaa? vai alkaako jo pelottaan linnut?
Pelkkää pelottelua koko lintuflunssa. :leuhka:
Exsat

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Kuva
ninnithequeen

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ai saakeli että repesin :rofl:
sinkkumatti

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Ja minua taas mietyttää puistoja terrorisoivat Kanadanhanhet. Tuovatko ne paskalingot taudin mukanaan ja alkaako jossain välissä tappojahti niitä kohtaan..

Broileria syön jahka kotiin pääsen. Koipee vaan uuniin, kunnon chilihuntu niskassaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

(mä odotan innolla, että Urpiainen joskus viikonpäiväketjussa kertoo olonsa olevan kuumeinen tai flunssainen, niin pääsen kysymään onko sillä lintuinfluessa)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elukka

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lolita kirjoitti:(mä odotan innolla, että Urpiainen joskus viikonpäiväketjussa kertoo olonsa olevan kuumeinen tai flunssainen, niin pääsen kysymään onko sillä lintuinfluessa)
:rofl: *repeisd*
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lolita kirjoitti:(mä odotan innolla, että Urpiainen joskus viikonpäiväketjussa kertoo olonsa olevan kuumeinen tai flunssainen, niin pääsen kysymään onko sillä lintuinfluessa)
:D
Heh. Toistaiseksi ei ole hätää. Aapiskanamme sen sijaan on kyllä ollut aika hiljaa viimeaikoina - ettei olisi tartunta iskenyt!

Mutta ketjun otsikkoon: eikö linnun lihan syöminen ole tässä influenssamielessä ihan turvallista? Tauti tarttunee muita reittejä? Tosin tämä broilerin ja kalkkunan syöminen nyt on muuten ongelmallista: teollinen lihantuotanto taitaa silläkin alalla olla edelleen aika epäeettistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Angita

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Niin siis ne lintujen tappajathan sitä vaarassa on ei ne syöjät...

Paitti sit ku se alkaa tarttua oikein kunnolla ihmisestä ihmiseen. Silloin meidät kaikki kuolo korjaa. Tuomiopäivä, tuomiopäivä on Keinosen nimipäivä!
ninnithequeen

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

sinkkumatti kirjoitti:Ja minua taas mietyttää puistoja terrorisoivat Kanadanhanhet. Tuovatko ne paskalingot taudin mukanaan ja alkaako jossain välissä tappojahti niitä kohtaan...
Ne on muuten valkoposkihanhia. Kanadanhanhet on isompia ja paljon kauniimpia :leuhka:
sinkkumatti

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

ninnithequeen kirjoitti: Ne on muuten valkoposkihanhia.
No perkele. Niin onki. Mun piti kirjoittaa valkoposkihanhia, mutta alitajunta teki tepposet. Onneksi en ajatellut punatulkkuja.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tänään luki lehdessä, että pulu on pahin vihollisemme, jos epidemia purkautuu. Mun mielestä pulut on ollu perseestä jo pitkän aikaa, nyt vasta jengi tajuaa sen.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sinkkumatti kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Ne on muuten valkoposkihanhia.
No perkele. Niin onki. Mun piti kirjoittaa valkoposkihanhia, mutta alitajunta teki tepposet. Onneksi en ajatellut punatulkkuja.
Puhumattakaan urpiaisista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Lintujen syöminen?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

ninnithequeen kirjoitti:Ne on muuten valkoposkihanhia. Kanadanhanhet on isompia ja paljon kauniimpia :leuhka:
Ja äkäisempiä... perkele. Mutta niiden munimat munat on kuulemma hyviä, en vaan päässyt pesälle asti niitä noutamaan ku ne saatana hyökkäs kimppuun :evil:
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Vastaa Viestiin