Sukunimistä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

hebuli kirjoitti:Mika-Marko-Petteri Takatuuppari-Taavetti? Yhdistelmänimet yöks.
Teoriassa olen samaa mieltä. Mutta toisaalta asustelin aiemmin ulkomailla oloissa, jossa kaveripiiristäni varsin monella oli aika kansainvälinen tausta, ja heidän esim. englantilais-saksalaiset yhdistelmäsukunimensä tuntuivat olevan kantajilleen tärkeitä tekijöitä omassa identiteetissään. Kantoivat ikäänkuin konkreettisesti sekä äidin- että isänpuolen kulttuuriperintöä itsessään.

EDIT: Pitäisiköhän minun alkaa esikatsella näitä viestejäni, kun kaksisormijärjestelmäni ei olekaan niin erehtymätön kuin kuvittelen?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Canine »

Sannu kirjoitti:Oletko koskaan miettinyt sukunimesi vaihtoa esimerkiksi sukurasitteista tai muusta syystä, esim. sen takia, että se vain on ruma ja kamala.

Naiset: Pidätkö sumunimestäsi vai aiotko vaihtaa sen sitten naimisiin mennessä tai päinvastoin onko sukunimesi sinulle äärimmäisen rakas?
Mulla on niin perustavissukunimi, että vaihtaisin sen naimisiin mennessä.
(ellei miehen sukunimi olis hirvee). Mistään muusta syystä ei olis tarvetta vaihtaa.
Not only is life a bitch, it has puppies
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja saira »

Joskus samassa kerroksessa asui aviopari, missä ilmeisesti vaimolla yhdistelmänimi. Näytti kyl jotenkin ahtaalta postiluukku, kun siinä luki tyyliin Rosendahl Rosendah-Koivumäki...
Vastaa Viestiin