Sukunimistä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Sannu

Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Oletko koskaan miettinyt sukunimesi vaihtoa esimerkiksi sukurasitteista tai muusta syystä, esim. sen takia, että se vain on ruma ja kamala.

Naiset: Pidätkö sumunimestäsi vai aiotko vaihtaa sen sitten naimisiin mennessä tai päinvastoin onko sukunimesi sinulle äärimmäisen rakas?

Miehet: voisitteko ottaa naisen sukunimen naimisiin mennessä?

Mikä olisi ihana sukunimi?
Elukka

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Harkitsin kyllä joskus mukavakavissani meneväni naimisiin silloisen vuoden taiteilijan (Nanna Susi) kanssa ihan vaan sukunimisyistä.

Pohdin sitäkin mahdollisuutta, että tekisin avokin exälle roistomaisen tempun:
Ottaisin naimisiin mennessäni vaimon (exältä jääneen) sukunimen ja vaihtaisin etunimeni sen exän etunimeksi.
Präktikal tsoukkien eliittiä? :lol:
Sannu

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Koska mulla ei ole mikään kaikista tavallisin sukunimi niin ajattelin, että sitten jos joskus naimisiin menen niin voisin ottaa kaksiosaisen nimen tai pitää vain tylysti omani.

Tiedän muutaman tyypin, jotka on tyyliin keksinyt itse itselleen uuden sukunimen...semmosen mitä ei sitten ole kenelläkään..
Runkkis

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Joskus teki mieli ottaa hieman erikoisempi sukunimi, mutta eriasia sointuisiko se etunimeni kanssa...

Naisen sukunimi? Hmm... sen verran mies olen, että kyll sen naisen pitäisi mun nimi ottaa. Toisaalta ex-avopuolisoni oli omaa sukua von Wright. Se olisi ollut cool nimi vaikka ei olisi tuskimpa tullut lupaa ko. nimelle...
Elukka

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Runkkis kirjoitti:ex-avopuolisoni oli omaa sukua von Wright. Se olisi ollut cool nimi vaikka ei olisi tuskimpa tullut lupaa ko. nimelle...
No noi 'vonit' saattaa olla aavistuksen verran tarkkoja nimestään. :think:
Runkkis

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Elukka kirjoitti:
Runkkis kirjoitti:ex-avopuolisoni oli omaa sukua von Wright. Se olisi ollut cool nimi vaikka ei olisi tuskimpa tullut lupaa ko. nimelle...
No noi 'vonit' saattaa ttolla aavistuksen verran tarkkoja nimestään. :think:

Niin ja puolison isä oli huolissaan siitä, että olen vaan heidän rahojen perässä...
Elukka

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Runkkis kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
Runkkis kirjoitti:ex-avopuolisoni oli omaa sukua von Wright. Se olisi ollut cool nimi vaikka ei olisi tuskimpa tullut lupaa ko. nimelle...
No noi 'vonit' saattaa ttolla aavistuksen verran tarkkoja nimestään. :think:

Niin ja puolison isä oli huolissaan siitä, että olen vaan heidän rahojen perässä...
Taitaapa olla sukuvika sekin.
Dumari

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Sannu kirjoitti:Oletko koskaan miettinyt sukunimesi vaihtoa esimerkiksi sukurasitteista tai muusta syystä, esim. sen takia, että se vain on ruma ja kamala.
Kyllä.
Miehet: voisitteko ottaa naisen sukunimen naimisiin mennessä?
Kyllä.
Mikä olisi ihana sukunimi?
Joku mistä tulee luonto mieleen, vaikeaa kuvailla.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Dumari kirjoitti:Joku mistä tulee luonto mieleen, vaikeaa kuvailla.
Esim. Aarne Kasvi?
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Sannu

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Mojo kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Joku mistä tulee luonto mieleen, vaikeaa kuvailla.
Esim. Aarne Kasvi?
Pakko paritella pilkkua jos tarkoitit Aarno Kasvia
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Sannu kirjoitti:Pakko paritella pilkkua jos tarkoitit Aarno Kasvia
Juu, Aarnoa tarkoitin.

Oliko miellyttävä nusaisu? Saitko? Oliko pilkku hyvä?
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Sannu

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Oli. sain. :D
Filovirus

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Syntymätodistuksessa lukee rikoinen sukunimi, en kyllä koskaan pitänyt pahemmin siitä, mitä lie traumoja. Ei siis ollut ollenkaan vaikiaa ottaa miehen sukunimeä, joka kyllä sopii mulle kuin nakutettu.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minun sukunimeni on kohtuullisen ruma ja omituinen ja aikoinaan olinkin ihan varma, etten sitä avioliitossa itselleni ota. Otin kuitenkin. Luultavasti jossain vaiheessa vaihdan takaisin tavalliseen tyttönimeeni. Toisaalta siitä vaihtamisesta on aikalailla vaivaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Sannu

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Lolita kirjoitti:Minun sukunimeni on kohtuullisen ruma ja omituinen ja aikoinaan olinkin ihan varma, etten sitä avioliitossa itselleni ota. Otin kuitenkin. Luultavasti jossain vaiheessa vaihdan takaisin tavalliseen tyttönimeeni. Toisaalta siitä vaihtamisesta on aikalailla vaivaa.
Joo, mun siskot kans sanoi sitä, että oli hankalaa kun ajokortit sun muut piti vaihtaa...
ElanorRaven

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Oma sukunimeni on sen verran epätavallinen, että en kyllä kauhean helposti rupeaisi miksikään Virtaseksi. Etunimenikään ei välttämättä natsaisi minkään ihan tavallisen sukunimen kanssa. Riippuu kuitenkin valtavasti siitä, mitä nimeä olisin avioliittoon mennessä ottamassa - jonkun epätavallisemman voisin ottaakin, mutta esim. Mömmöksi en ryhtyisi. Ehkä selkeintä olisi pitää vaan se oma nimensä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Sukunimeni on vaihtunut jo kolme kertaa. Nyt on taas tuiki tavallinen oma, alkuperäinen isäni nimi käytössä. Enää en kyllä vaihda ikinä. Luulisin.
Sannu

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

irmelianneli kirjoitti:Sukunimeni on vaihtunut jo kolme kertaa. Nyt on taas tuiki tavallinen oma, alkuperäinen isäni nimi käytössä. Enää en kyllä vaihda ikinä. Luulisin.
Ymmärsinkö, että sulla on ollut kolme eri sukunimeä?
Starflare

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Ihan tavis nimi on, mutta yllättävää kyllä en ole koskaan törmännyt keheenkään jolla olisi sama sukunimi :shock: . Julkisuuden henkilöistä tiedän vain kaksi henkilöä joilla on sama nimi, toinen on varmaankin suomen paras metallilaulaja ja toinen oli joku ihme höyrypääproffa tjsp. joka pulisonkeineen esitti näkemyksiään elokuvista joskus.

En näe mitään erityistä syytä vaihtaa nimeäni, ellen sitten sen significant otherin nimeä ottaisi.
ninnithequeen

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lupasin aikoinaan mennä naimisiin erään ystäväni kanssa, vain siksi, että hänen sukunimensä on Ruusuvuori. Ehana nimi :h:

No ei olla naimisiin menty kuitenkaan...Ukko ei varmaan tykkäis :lol:
tonttu

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Omani vaihdan kyllä sitten, kun menen naimisiin. Ei se tosin mikään kamala ole, siinä vaan on liian monta ännää. Ja kun etunimenikin päättyy kirjaimiin na niin kukaan ei saa siitä ikinä mitään selvää.
Mällinen on sukunimi, jota en ottaisi.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mun sukunimi on upee, se ei tule vaihtumaan koskaan :)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
1108

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Georgina kirjoitti:Mun sukunimi on upee, se ei tule vaihtumaan koskaan :)
Gina Upee, oulusta päivää?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

1108 kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Mun sukunimi on upee, se ei tule vaihtumaan koskaan :)
Gina Upee, oulusta päivää?
Joo just noin :lol:
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Pikku-Akka

Re: Sukunimistä

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Vaikka tämän nimen kanssa tulee kaikenlaista väärinymmärrystä ja muuta mukavaa aina silloin tällöin eteen, mutta on sen verran harvinainen etten luovu. Ainoa tässä kunnassa omien tietojeni mukaan. Ainakin nykyisenä nimenä.

Pojan sukunimi on sama kuin isällään, vaikka sopis munkin sukunimi.
Alunperin oli ajatuksena, että koko perhe olisi samanniminen, mutta en sitten tiedäkään... Yhdistelmänimi väliviivalla on yksi vaihtoehto. Siis jos jossain vaiheessa ne hääkellot meille soivat ja pappi sanoo aamen.
Vastaa Viestiin