Möllin suunitelmat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja mölli »

Nyt alkaa hahmottuun asiat mielessä hyvin.

Rakennutan itselleni arvooni sopivan talon noin 200-300 neliötä ja haen ulkomailta itselleni naisen, voin silti muuttaa muualle työnperässä kerta mulla löytyy rahaa ja pidän asuntoni vähän kuin maalaiskartonani jossa ainakin kesäisin voi käydä. Toinen mikä on ollut itsestään selvä mutta rahojen käyttö taas ei ole on hankin 30k vuosi osinkotulot mikä jää käteen 24 donaa vuodessa ja siittä sitten tuhlaan puolet mistä puolet uudestaan sijoitan, tuleva vaimo saa päättää myös mitä rahoille käytetään mulle on ihan mihin ne menee kunhan nautitaan elämään. Jätän nykyisen työni paitsi jos haluavat myöhemmin mut takaisin tietysti jos maksavat ennemmän palkkaa ja paremmat edut mulle antavat, samoin käy mun vuokrasopimukselle muutan takaisin kotiin ainakin vuodeksi, ehkä kahdeksi. Tulevaisuus näyttää valoisalta koska minä sen luon.
Kingi I
Aito_Johanna

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Suomennos:

Nyt asiat alkavat hahmottua mielessä hyvin.

Rakennutan itselleni arvolleni sopivan talon, noin 200 - 300 neliön suuruisen. Haen ulkomailta vaimon itselleni. Vaikka rakennankin talon Suomeen, voin silti muuttaa työn perässä ulkomaille, sillä minulla on varaa pitää Suomen-asuntoani ikään kuin maalaiskartanona, jossa ainakin kesäisin voin käydä. Itsestään selvää on myös se, että hankin 30 000 euroa vuodessa osinkotuloja, josta jää käteen 24 000 euroa vuodessa. Sen sijaan varmaa ei ole se, kuinka käytän rahani. Sen verran olen suunnitellut, että vuotuisesta summasta puolet sijoitan uudestaan ja puolet tuhlaan. Tuleva vaimo saa olla mukana päättämässä, miten rahat käytetään. Minulle on yhdentekevää, mihin ne menevät, kunhan niiden avulla nautimme elämästä. Jätän nykyisen työni, mutta voin harkita paluuta myöhemmin, jos nykyinen työnantajani haluaa minut takaisin ja maksaa nykyistä parempaa palkkaa ja tarjoaa nykyistä paremmat edut. Samoin käy vuokrasopimukselleni. Muutan takaisin kotiin ainakin vuodeksi, ehkä kahdeksi. Tulevaisuus näyttää valoisalta, koska minä sen luon.

Toim. huom. Loppu on niin sekava, että kääntäjän on mahdoton olla varma, onko hän tulkinnut oikein. Samoin käy mun vuokrasopimukselle --> siis miten samoin? Samoin kuin nykyiselle työlle = kirjoittaja jättää sen, mutta saattaa tehdä vuokrasopimuksen myöhemmin uudestaan paremmin ehdoin?
ElanorRaven

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Suomennos tuli tarpeeseen :lol:
slam

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja slam »

Thanks Jossu. Hienoa jos on suunnitelmia...

Minulla ei ole oikeastaan mitään suunnitelmia. Olen niin innostunut tuosta pipestä, että pian tulee kiire tehdä yksityistehtävät nettimaikalle... Huomenna pitää vääntää niitä ja yli huomenna... Semmoset on suunnitelmat ja sitten joskus käyn myös baarissa blikkoja tölläämässä :lol:
Leilah

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Kuulostaa mölli suunnitelmalle.

Minä aion ensi vuonna hankkia arvolleni sopivan keittiön.
PerttiMakimaa

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Leilah kirjoitti:Kuulostaa mölli suunnitelmalle.

Minä aion ensi vuonna hankkia arvolleni sopivan keittiön.
Lompakkosi arvoa alentavan keittiön? :)
Leilah

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Leilah »

PerttiMakimaa kirjoitti:Lompakkosi arvoa alentavan keittiön? :)
Noup, vaan miehen lompakon arvoa alentavan. En kai mä nyt itse sitä maksa, daah! :D
PerttiMakimaa

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Leilah kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Lompakkosi arvoa alentavan keittiön? :)
Noup, vaan miehen lompakon arvoa alentavan. En kai mä nyt itse sitä maksa, daah! :D
En halunnut leimaantua sovinistiksi sanomalla itsestäänselvyyksiä... ;)
eps

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja eps »

Möllin elämästä lukiessa tulee aina hyvälle tuulelle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, että kuka tahansa voi menestyä elämässä.

e.
Niinamaria

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Jaa 30.000 euron osinkotuloilla käteenä 24 donaa? Eipä taida onnistua, kun veroprosentti osinkotuloista on 29%. Minun matikkani mukaan käteen jää silloin 21.300 euroa.
Kittys

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Mitäs jos jäisit Mölli itekin sinne ulkomaille?
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Meik »

Niinamaria kirjoitti:Jaa 30.000 euron osinkotuloilla käteenä 24 donaa? Eipä taida onnistua, kun veroprosentti osinkotuloista on 29%. Minun matikkani mukaan käteen jää silloin 21.300 euroa.
Pääomatulon veroprosentti on 28%.
nypari

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja nypari »

eps kirjoitti:Möllin elämästä lukiessa tulee aina hyvälle tuulelle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, että kuka tahansa voi menestyä elämässä.

e.
Eikö se Görankin sanonut jossain sketsissä, että mä olen Mölli... eiku malli se tais ollakin.
Niinamaria

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Meik kirjoitti:Pääomatulon veroprosentti on 28%.
Anteeksi, elän vielä vuotta 2004 :P Mutta erhe on siltikin vain 300 euron luokkaa.
Elukka

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Niinamaria kirjoitti:
Meik kirjoitti:Pääomatulon veroprosentti on 28%.
Anteeksi, elän vielä vuotta 2004 :P Mutta erhe on siltikin vain 300 euron luokkaa.
Möllin on siis pakko tienata osa pimeenä. :shock:
Kittys

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Elukka kirjoitti:Möllin on siis pakko tienata osa pimeenä. :shock:
Miäshuåra? :think:
Niinamaria

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Kenties kyseessä on alapääomatulot, vaiko tulemiset? :think:
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja aasi »

Minuutin googlettamisella selvisi että osa osinkotuloista on verovapaita, osuuden riippuessa siitä onko kyseessä listattu vai listaamaton yritys ja kuinka paljon yritys jakaa osinkoa osakkeen laskennalliseen arvoon.

http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=3990;36069
Tasan ei mene muumit kanootissa.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja mölli »

Niinamaria kirjoitti:Jaa 30.000 euron osinkotuloilla käteenä 24 donaa? Eipä taida onnistua, kun veroprosentti osinkotuloista on 29%. Minun matikkani mukaan käteen jää silloin 21.300 euroa.
Sä ootki nainen, osinkovero on 20% eli 24 donaa.
Kingi I
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Meik »

mölli kirjoitti:
Niinamaria kirjoitti:Jaa 30.000 euron osinkotuloilla käteenä 24 donaa? Eipä taida onnistua, kun veroprosentti osinkotuloista on 29%. Minun matikkani mukaan käteen jää silloin 21.300 euroa.
Sä ootki nainen, osinkovero on 20% eli 24 donaa.
Te ootte molemmat väärässä :P

Pääomaveroprosentti on siis 28%. Pörssiyrityksen osingosta "vain" 70% on veronalaista. Tästä 70%:sta kun otetaan tuo 28%:n vero, tulee kutakuinkin möllin 20%. Muistaakseni 0,28*0,7=0,196 (tuloksen vedin ulkomuistista enkä jaksa laskea, korjatkaa tarvittaessa).
RolloTomasi

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

näyttäisipä minunkin tulevaisuuteni yhtä selkeältä ja valoisalta. kateeksi käy.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja mölli »

Meik kirjoitti:
mölli kirjoitti:
Niinamaria kirjoitti:Jaa 30.000 euron osinkotuloilla käteenä 24 donaa? Eipä taida onnistua, kun veroprosentti osinkotuloista on 29%. Minun matikkani mukaan käteen jää silloin 21.300 euroa.
Sä ootki nainen, osinkovero on 20% eli 24 donaa.
Te ootte molemmat väärässä :P

Pääomaveroprosentti on siis 28%. Pörssiyrityksen osingosta "vain" 70% on veronalaista. Tästä 70%:sta kun otetaan tuo 28%:n vero, tulee kutakuinkin möllin 20%. Muistaakseni 0,28*0,7=0,196 (tuloksen vedin ulkomuistista enkä jaksa laskea, korjatkaa tarvittaessa).
Mähän olin oikeessa 19.6% eli 20% ketä kiinostaa joku 0.4%.
Kingi I
sinkkumatti

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

mölli kirjoitti:ketä kiinostaa joku 0.4%.
Verottajaa.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja Meik »

mölli kirjoitti:Mähän olin oikeessa 19.6% eli 20% ketä kiinostaa joku 0.4%.
Vitutolit. Se noin 20% johtuu siitä, että osa osingosta on "verovapaata" (yritys maksaa veroa kuitenkin), eikä niin kuin sinä sanoit, että osinkovero on 20%. IHAN eri asia.

Jos verottaja päättää ensi vuodeksi PITÄÄ pääomatuloveroprosentin samana (eli se jolla verotetaan pörssiyritysten osinkoja henkilökohtaisessa verotuksessa), mutta poistaa pörssiyritysten osinkojen osittaisen verovapauden, niin me maksetaan osingosta 28% veroa. Nih. Ja kun pelataan tarpeeksi isoilla summilla, niin rosentinkymmenyksillä on väliä. Ja niinq zinkkumasa totesi, verottajaa kiinnostaa vieläkin pienemmät asiat.
slam

Re: Möllin suunitelmat

Viesti Kirjoittaja slam »

RolloTomasi kirjoitti:näyttäisipä minunkin tulevaisuuteni yhtä selkeältä ja valoisalta. kateeksi käy.
Tiedän sen jo...

Portaiden askelmissa kytivät hiljaiset piirrokset. Silmät soittivat ihmisyyden sonaattia. Kylmästi ja korkealta kirskuivat näennäisyyden sävelet. Sylkivät silmille katkelman edes menneestä tuskasta. Valot huusivat Jumalan puoleen ja teoriat asteittain murtuivat jalkojen polkiessa portaita. Ihminen ei ollut keksinyt portaita. Ne olivat edessä kemiallisen maasta nousseen komistuksen ja luona ihmisyyden rakennekaavan. Herhiläiset purivat aivoja. Ne kantoivat tietoa eteen avautuvasta kauneuden katteesta. ”Kattakaa meille pöytä” ne suorastaan vaativat. Pöydän rakenteet olivat siinä vaiheessa jo lähes täysin valmiit jälleen murtumaan. ”Asettukaa riviin oikeille sijoillenne ja älkää minulle turhia kertoko” huusi ihminen alta vastaajana, kun herhiläiset rakensivat aivoja uudelleen. Yhteisessä kokouksessa heristelivät sonaattia jumalaiselle näkymälle.

”Kerro minulle tarina setä” lapsi lausui sanattomilla eleillään. Kauniit kentät piirtyivät ilmaan miehen sanojen voimasta. ”Aistitko aamu tuulen ulinan saastuneella alttarilla” mies kysyi ja lapsi näki sammuneet lyhdyt kiviröykkiön luona illan viilentämien kasvojensa takaa. ”Ota kivi vuosisatojen kilpien välistä ja viereltä vanhojen luiden ja pääkallojen” mies kertoi katkelman menneestä taipaleesta. Portti oli auennut ajattomuuden alttarille. Istuivat vierekkäin iltaa yhteisen järven rannalla. Vuorten huiput heijastuivat veden tyynestä pinnasta. Teoriat tulivat ja menivät. Niiden mahdollistamat kokonaisuudet saattaisivat olla täydellisesti olemassa. Miehelle ja lapselle näytettiin, kuinka kaikki on mahdollista valmistaa aineesta. Elämän ja toisen tallaajan olemassa olo puhutti pitkään kiville kaatunutta lasta.

Sonaatti valvottaa lasta yöllä. Valmiiden veljien laulu on laulamatta. Suu tarvitsee puheen kehittyäkseen yhteisölliseen suuntaansa. Askeleet pimeässä kilkuttaa ja saapuvat todellisuuteen antaen aikuisuuden kokemuksen ja rakenteet auennein rantein ratsastavat kohden saavuttamatonta päämääräänsä. Ajat sylkivät lakonisesti laavansa lanteiden juureen. He puhuivat rakkaudesta ja happamista ajatuksista. Korven luona männyn tyvestä veistetty kiekko kertoo pitkäikäisen seisojan ajan. Luonto lukee lakikirjaansa säännöllisin elkein. Auenneisiin portaisiin kaatuvat ihmismielet. Oikealta tuntuvat menneiden otokset ohjaavat oletuksen olohuoneeseen, mutta sydämen sivuäänet kertoivat vielä olemassa olon epäpätevyydestä.

Kyyneleet valuivat ja kylkiin sattui. Ei ketään alla taivaan rannan. He esittelivät ihmisille vain kauniin verannan. Istujilla ei ole mukeissaan alkoholin armollisuutta. ”Vieläkö veli soittaa viulua ja niittää peltoa” avautuu kansalle eräs päihtynyt. ”Mistä olet saanut viinaa?” hänen ihmeellisiin kyselyihinsä vastaillaan. ”Salainen sammioni kukkii alla salaisten nietosteni” vastasi aivonsa myrkyttänyt. Lapset etsivät astiaa lähimetsistä kuukauden päivät. ”Kuka taivuttaa taistolaisen päivän ja kuka kuolleen kalan kalastaa” mies huusi heidät nähtyään suu täynnä naurua. Lapset kantoivat sisällään salaiset nietokset ja askelten aatokset. ”Vieläkö he ovat etsijän virheen kantajia?” kaitselmuksen katteet narahtivat ja yksi lopetti etsimisen.

Valo pysyy vakiona ja virsi soittaa armoa. Monet päät törmätessään luovat paatoksen sarjan, joka karjuu katkelmiaan kiivaudesta ja surusta. Sivellin piirtää kyyneleen. Poskipää ei sitä siedä. He tekivät minulle ne virheet. Olemassa olon tahattomuus maalasi piiloon täyden tahdon mahdollisuuden. Valmis ruumis reaktioineen seuranaan syntyy katveet kielinään. ”Onko alkuaskelma taivutettu tahallisesti” miettii elämässään taisteleva kekseliäs ihminen alitajunnassaan. Muistot nousevat jälleen yllättäen pintaan ja niiden yhdistelyssä on aatteiden voimansa. Maha kaipaa ravintonsa ja jano ilmoittaa veden tarpeen. On ilmeisesti lopetettava luritus. ”Oliko minulla muka jotain kysyttävää?”
Vastaa Viestiin